Olen nolo ja epäonnistunut

Anonyymi-ap

Oon tehnyt elämäni aikana pelkkiä huonoja valintoja. Olen nolo, paska ja epäonnistunut elämässäni. Jos joku muistelee mua jossain kohti elämäänsä niin se muistaa mut sellaisena nolona pellenä joka sössi omat asiansa. En jaksa esittää enää. Kaikki muut tuntuu saavuttaneensa unelmansa. Musta ei oo ees koulutusta hankkimaan. Eikä se oo ainoa asia mikä harmittaa. Olen kaikilla tavoilla huono enkä pääse samoihin ympyröihin kuin muut ihmiset. Epänormaali kun oon. Ei tarvitse sääliä. Halusin vaan tehdä tunnustuksen.
Mukavaa päivää sinulle joka jaksoit välittää sen verran että luit.

21

298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Unelmansa" ? Ottaneet 200 tuhatta lainaa ja maksavat sitä orjatyövoimalla koko loppu elämänsä tai pankki vie kaiken taloa myöten...

      • Anonyymi

        No mut ovat fiksuja ja kouluttautuneita. Heillä on varaa pitää tällaista alisuoriutujaa pilkkanaan. Ei nykyään enää millään muulla oo väliä kun ulkokuorella ja että näytetään menestyneeltä. En jaksa. Olen vapaasti huono ihminen mutta silloin mulla ei oo mitään arvoa.


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        🔞 ­­N­­y­­m­f­­o­­m­­a­­a­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Mitä väliä millään ympyröillä edes on ? Kusipäät vetävät toisiaan puoleensa niin se on .

      • Anonyymi

        Minä en vedä ketään puoleeni.


    • Anonyymi

      Mukavaa päivää myös sinulle ap. Ei kannata haikailla sellaisiin ympyröihin mitä kadehtii,ei ne ole sitä miltä näyttää.Itse olen sellaisissa ympyröissä missä voi olla oma itsensä,aito ja rento,statuksilla ei väliä.

      • Anonyymi

        Niin. Kaipaisin itselleni edes jonkinlaisia ympyröitä. Niitä kun ei ole.
        On rakentunut myöskin sellainen mielikuva että myös niissä piireissä missä luulisi voivan olla oma itsensä on silti merkitystä sillä kuinka sanavalmis, huumorintajuinen ja milloin mitäkin tarvitsee olla. Voin olla ehkä pellemäinen, mutta en siinä hyvässä mielessä.


    • Anonyymi

      Anna elämäsi Jeesukselle. Hänelle kaikki ovat samanarvoisia . Sitten rukoilet, että löytäisit seurakunnan. Sielläkin kaikki ovat samanarvoisia.
      Minulla nuoruudessani oli pitkälti samaa ongelmaa. Jospa löytäisit jonkun alan, joka kiinnostaisi. Tai koulutuksen, joka kiinnostaisi. Älä kuuntele vihollisen ääntä, joka pyrkii painamaan sinua alas. Olet ainutlaatuinen

      • Anonyymi

        Kiitos kauniista sanoistasi. On mukavaa, että joku näkee sen vaivan vastatakseen. Ihmisten sanomisilla on yllättävän suuri vaikutus.
        On hyvin vaikea hakeutua oikein mihinkään. Olen yksinäinen susi, joka on rakentanut vihaisen suojakuoren ylleen karkottaakseen tyypit ympäriltään. Ja en oikein osaa puhua.
        Hyvä kuitenkin tietää että täälläkään kaikki eivät ole paskamaisia.


    • Anonyymi

      Nyt 86 vuotiaanakin tulee mieleen omat sanat itselle: oletpa sinä paskaukko vanhan vaivoinesi.

      Kun aikansa kierii ittesyytöksissään, viimein näkyy harvempi pilvenlaitama.
      Noo olet saanut edes olla päivän ilman alkoholia; sitä tyynnyttelen.

      Menen lämmittämään mukillisen kahvia. Laitan siihen yhen sakariini pilleröisen siitä automaattitörpöstä.

      Niin sitä pitää. Mulkaisen ikkunasta ulos.
      En antanut enää uusia siemeniä tänä aamuna linnuille.
      Tai on siellä ne riippuvat törpöt auringonkukansiemenineen.

      • Anonyymi

        Perspektiivin tuomisesta voisin antaa ison kiitoksen. Onhan meitä täällä monen moisia. Sitä tahtoo ajatella itse kaikkein kriittisimmin.
        Silti, en oikein taida kuulua mihinkään.
        Omien ajatustensa kanssa on ehkä paskinta olla. Ja kun pelko avautumisesta muille on liian korkea niin sitä jää yksin ahdistuksineen päivineen. Ja sitähän on sanontakin että olet mitä ajattelet. Näin ollen ajatukseni ovat muuttaneet minua epäluuloiseksi muita kohtaan. Tekoälylle jutteleminen ei tunnu samalta kuin ihmisen.


    • Anonyymi

      Useimmiten on vain omassa mielessä, että olisi jotenkin huono, epäonnistunut, ja ties mitä. Eivät muut sinusta niin ajattele.
      Kaikki myös mokailee ja epäonnistuu joskus, eniten se jää painamaan omassa mielessä, muut unohtavat toisten mokat ja epäonnistumiset tosi nopeasti.
      Pikkuisen jos saisit kohotettua itsetuntoa, sekä luottoa ja uskoa itseesi, monet typerät itseesi kohdistuvat ajatukset väistyisivät, ja mielialakin kohoaisi.

      Minäkään en ole kouluja käynyt, pelkän peruskoulun, töitä tehnyt useammalla eri alalla, nykyään en enää työelämässä lainkaan. Sosiaaliset tilanteet sujuvat miten milloinkin, en kuitenkaan tunne itseäni lähes koskaan sopimattomaksi porukoihin, en myöskään koe, etten kelpaisi mihinkään.
      Ikäkin alkaa kyllä jossain vaiheessa vaikuttaa siihen, että osaa olla ja hyväksyä itsensä ihan omana itsenään, ei tule mietittyä, mitä muut mahtavat minusta ajatella.
      Nuorempana ja heikolla itsevarmuudella se oli ongelma, kun aina ajattelin, olenko tarpeeksi hyvä ja hyväksyvätkö muut minua. Myös kun oli oman itseni kanssa ongelmia, häpeä oli aika suuri silloin.

      • Anonyymi

        Minä tunnen ja en ole enää nuorikaan. Ihan aikuisen iässä tässä ollaan. Pahinta onkin olla aikuinen ja yksin, kun muut ikäluokassani ovat jo muodostaneet omat kuplansa. Aikuisena harvoin kukaan haluaa muodostaa uusia ihmissuhteita, kun se oma perhe ja tuttavapiiri on kaikista tärkein.
        Kuulin viimeksi teini-iässä vanhemmilta ihmisiltä tuota, että iän karttuessa itsetunto paranee. Kyllä se siitä. Se on jäänyt elävästi mieleeni, sillä odotin tuota hetkeä kuin lähes kuuta nousevaa. No tuli todettua, että paraneehan se mutta jos ihminen on viettänyt lähes puolet elämästään yksin niin uskoisin, että ei voi olla kauhean monipuolinen käsitys muista ihmisistä tai itsestä. Ja tuo "mitä muut mahtavat minusta ajatella"- ajattelutapa ei välttämättä liity ikään ollenkaan, vaan opitusta käyttäytymistavasta. Ehkä olen joutunut sitä miettimään.

        Erona meillä on siis se että sinulla on ollut luultavasti ystäviä ja tuttavia joten et koe niin että olisit ulkopuolinen ja et kuulisi mihinkään.
        Eikä siinä mitään, jos ei ole kouluja käynyt jos se ei itseään harmita. Silloinhan sellaista on aivan turhaa miettiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tunnen ja en ole enää nuorikaan. Ihan aikuisen iässä tässä ollaan. Pahinta onkin olla aikuinen ja yksin, kun muut ikäluokassani ovat jo muodostaneet omat kuplansa. Aikuisena harvoin kukaan haluaa muodostaa uusia ihmissuhteita, kun se oma perhe ja tuttavapiiri on kaikista tärkein.
        Kuulin viimeksi teini-iässä vanhemmilta ihmisiltä tuota, että iän karttuessa itsetunto paranee. Kyllä se siitä. Se on jäänyt elävästi mieleeni, sillä odotin tuota hetkeä kuin lähes kuuta nousevaa. No tuli todettua, että paraneehan se mutta jos ihminen on viettänyt lähes puolet elämästään yksin niin uskoisin, että ei voi olla kauhean monipuolinen käsitys muista ihmisistä tai itsestä. Ja tuo "mitä muut mahtavat minusta ajatella"- ajattelutapa ei välttämättä liity ikään ollenkaan, vaan opitusta käyttäytymistavasta. Ehkä olen joutunut sitä miettimään.

        Erona meillä on siis se että sinulla on ollut luultavasti ystäviä ja tuttavia joten et koe niin että olisit ulkopuolinen ja et kuulisi mihinkään.
        Eikä siinä mitään, jos ei ole kouluja käynyt jos se ei itseään harmita. Silloinhan sellaista on aivan turhaa miettiä.

        Tunsin nuoruudessa itseni hyvinkin ulkopuoliseksi, joo oli kavereita ja tuttuja, ryyppyporukoissa, mutta ne olivat vain siellä.
        Kaiken muun kansan silmissä olin hylkiö, niin ajattelin silloin, vaikka en ehkä ihan kaikkien silmissä sitä ollut.
        Sieltä oli pitkä taival takaisin parempaan elämään, jouduin ns. rakentamaan elämäni uudestaan, en myöskään halunnut jäädä yksin, helppoahan se olisi ollut, jos olisi vain jäänyt.
        Itsetunnon eteen on tosiaankin itse tehtävä tosi paljon töitä, se ei nouse sillä, että sitä odottaa kuin kuuta nousevaa.
        Oikeastaan elämässä ei paljon tapahdu, jos vain odottaa, asioiden etenemiseksi on itse toimittava sen mukaan, mitä elämältään haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunsin nuoruudessa itseni hyvinkin ulkopuoliseksi, joo oli kavereita ja tuttuja, ryyppyporukoissa, mutta ne olivat vain siellä.
        Kaiken muun kansan silmissä olin hylkiö, niin ajattelin silloin, vaikka en ehkä ihan kaikkien silmissä sitä ollut.
        Sieltä oli pitkä taival takaisin parempaan elämään, jouduin ns. rakentamaan elämäni uudestaan, en myöskään halunnut jäädä yksin, helppoahan se olisi ollut, jos olisi vain jäänyt.
        Itsetunnon eteen on tosiaankin itse tehtävä tosi paljon töitä, se ei nouse sillä, että sitä odottaa kuin kuuta nousevaa.
        Oikeastaan elämässä ei paljon tapahdu, jos vain odottaa, asioiden etenemiseksi on itse toimittava sen mukaan, mitä elämältään haluaa.

        En ole pelkästään odottanut itsetuntoni nousevan itsestään, vaan tehnyt sen eteen kyllä töitä. Tarkoitin, kun vanhemmat ihmiset puhuvat teini-ikäisille siten, että itsetunto kyllä nousee iän myötä. Silloinhan olettamuksena näillä vanhoilla ihmisillä on että pelkkä ikä tuo itsetunnon. Se ei mene niin kuten sinulle yritin kertoa.
        Hyväksyn kyllä itseni. Se ei ole tainnut tässä sitten välittyä. Itsetunto
        taitaa kuitenkin olla paljon muutakin kuin itsensä hyväksymistä sellaisena kuin on. Etenkään jos ympäristö ei hyväksy sua sellaisena kuin on. Se voi olla vaikeaa sellaisen ihmisen ymmärtää, joka ei ole sellaista kokenut. Kaikessa yksinkertaisuudessaan kuitenkin ihminen on sosiaalinen eläin ja voit omistaa kaiken maailmassa mutta jos sinulta puuttuu rakkaus ja ihmiset ympäriltä, et tunne olevasi yhtään mitään.

        Kun sinulla on kokemusta tuosta, että pääsit pois yksinäisyydestä ensin tunnettuasi itsesi hylkiöksi, niin kerropas mullekin että millä tavalla sen teit ja millainen uusi porukka sut sitten hyväksyi? Mua kun ei ole koskaan kukaan hyväksynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole pelkästään odottanut itsetuntoni nousevan itsestään, vaan tehnyt sen eteen kyllä töitä. Tarkoitin, kun vanhemmat ihmiset puhuvat teini-ikäisille siten, että itsetunto kyllä nousee iän myötä. Silloinhan olettamuksena näillä vanhoilla ihmisillä on että pelkkä ikä tuo itsetunnon. Se ei mene niin kuten sinulle yritin kertoa.
        Hyväksyn kyllä itseni. Se ei ole tainnut tässä sitten välittyä. Itsetunto
        taitaa kuitenkin olla paljon muutakin kuin itsensä hyväksymistä sellaisena kuin on. Etenkään jos ympäristö ei hyväksy sua sellaisena kuin on. Se voi olla vaikeaa sellaisen ihmisen ymmärtää, joka ei ole sellaista kokenut. Kaikessa yksinkertaisuudessaan kuitenkin ihminen on sosiaalinen eläin ja voit omistaa kaiken maailmassa mutta jos sinulta puuttuu rakkaus ja ihmiset ympäriltä, et tunne olevasi yhtään mitään.

        Kun sinulla on kokemusta tuosta, että pääsit pois yksinäisyydestä ensin tunnettuasi itsesi hylkiöksi, niin kerropas mullekin että millä tavalla sen teit ja millainen uusi porukka sut sitten hyväksyi? Mua kun ei ole koskaan kukaan hyväksynyt.

        Itse asiassa raitistuin ja aloin tuntea itseni varmemmaksi ja luottavaisemmaksi itseäni kohtaan.
        Opin myös tunnistamaan ja hyväksymään puutteeni ja huonommat puoleni, ne on osa minua, minun identiteettiäni.
        En tule kovin paljon miettineeksi, kuka tai ketkä minut hyväksyvät tai eivät hyväksy.
        Liikun hyvinkin monenlaisissa porukoissa, ja olen aivan varma, etteivät kaikki joka paikassa minuakaan hyväksy, mutta ei estä minua liikkumasta ihmisten keskuudessa.
        Jos en jonkun kanssa oikeasti tule toimeen, tai joku ei tule minun kanssa toimeen, niin sitten voidaan ottaa etäisyyttä.
        En minäkään pidä kaikista ihmisistä, eikä kaikkien tarvitse pitää minusta. Aina on silti myös heitä, joiden seurassa on hyvä olla. Ja joskus tulee toki oltua sellaisessakin seurassa, jossa ei välttämättä tunne itseään niin varmaksi tai pidetyksi, mutta senkin kestää, silloin jos täytyy.

        Itsetunto on laaja käsite, kyllä, sisältäen myös sen, että hyväksyy itsensä. On silti hyvä ymmärtää, että ympärillä on muitakin, jotka hyväksyvät sinut/minut.
        Jos aina tuntuu, ettei kukaan muka hyväksy, silloin on mietittävä omaa lähestymistapaa asiaan, ja olisiko jotain tehtävissä. Koska jos ajattelee, ettei kukaan hyväksy, viittaa se omaan itseen, omaan luottoon ja uskoon omasta kelpaamisesta sekä itselle että muille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa raitistuin ja aloin tuntea itseni varmemmaksi ja luottavaisemmaksi itseäni kohtaan.
        Opin myös tunnistamaan ja hyväksymään puutteeni ja huonommat puoleni, ne on osa minua, minun identiteettiäni.
        En tule kovin paljon miettineeksi, kuka tai ketkä minut hyväksyvät tai eivät hyväksy.
        Liikun hyvinkin monenlaisissa porukoissa, ja olen aivan varma, etteivät kaikki joka paikassa minuakaan hyväksy, mutta ei estä minua liikkumasta ihmisten keskuudessa.
        Jos en jonkun kanssa oikeasti tule toimeen, tai joku ei tule minun kanssa toimeen, niin sitten voidaan ottaa etäisyyttä.
        En minäkään pidä kaikista ihmisistä, eikä kaikkien tarvitse pitää minusta. Aina on silti myös heitä, joiden seurassa on hyvä olla. Ja joskus tulee toki oltua sellaisessakin seurassa, jossa ei välttämättä tunne itseään niin varmaksi tai pidetyksi, mutta senkin kestää, silloin jos täytyy.

        Itsetunto on laaja käsite, kyllä, sisältäen myös sen, että hyväksyy itsensä. On silti hyvä ymmärtää, että ympärillä on muitakin, jotka hyväksyvät sinut/minut.
        Jos aina tuntuu, ettei kukaan muka hyväksy, silloin on mietittävä omaa lähestymistapaa asiaan, ja olisiko jotain tehtävissä. Koska jos ajattelee, ettei kukaan hyväksy, viittaa se omaan itseen, omaan luottoon ja uskoon omasta kelpaamisesta sekä itselle että muille.

        Niin. Kuten olen aiemmin sanonut niin minä hyväksyn kyllä itseni, mutta muut eivät niinkään minua. Luonnollisestikin olen syitä pohtinut ja tullut siihen tulokseen, että en ole tarpeeksi mielenkiintoinen. Pidän tasaisesta elämästä enkä pidä itsestäni mekkalaa. En pidä mielipiteideni julki tuomisesta. Tämä on liian tylsää suurelle osalle ihmisistä.
        Ja omaa lähestymistapaakin tullut mietittyä ja se on liian arka. Ihmiset eivät jaksa sellaisen seuraa joka ei juuri puhu. Tämä siis noidankehä joka ei lopu ennen kuin muutun ihmisenä toisenlaiseksi. Se taas ei tunnu itsestäni kovinkaan mukavalta.

        Luotan itseeni siinä määrin että koen että myös minunlaiseni ansaitsisivat sosiaalisia suhteita ja ilojen ja surujen jakamista. Mutta koska on vääränlainen niin ei vaan kelpaa. Se ei oikein auta vaikka kuinka hyväksyisin itseni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa raitistuin ja aloin tuntea itseni varmemmaksi ja luottavaisemmaksi itseäni kohtaan.
        Opin myös tunnistamaan ja hyväksymään puutteeni ja huonommat puoleni, ne on osa minua, minun identiteettiäni.
        En tule kovin paljon miettineeksi, kuka tai ketkä minut hyväksyvät tai eivät hyväksy.
        Liikun hyvinkin monenlaisissa porukoissa, ja olen aivan varma, etteivät kaikki joka paikassa minuakaan hyväksy, mutta ei estä minua liikkumasta ihmisten keskuudessa.
        Jos en jonkun kanssa oikeasti tule toimeen, tai joku ei tule minun kanssa toimeen, niin sitten voidaan ottaa etäisyyttä.
        En minäkään pidä kaikista ihmisistä, eikä kaikkien tarvitse pitää minusta. Aina on silti myös heitä, joiden seurassa on hyvä olla. Ja joskus tulee toki oltua sellaisessakin seurassa, jossa ei välttämättä tunne itseään niin varmaksi tai pidetyksi, mutta senkin kestää, silloin jos täytyy.

        Itsetunto on laaja käsite, kyllä, sisältäen myös sen, että hyväksyy itsensä. On silti hyvä ymmärtää, että ympärillä on muitakin, jotka hyväksyvät sinut/minut.
        Jos aina tuntuu, ettei kukaan muka hyväksy, silloin on mietittävä omaa lähestymistapaa asiaan, ja olisiko jotain tehtävissä. Koska jos ajattelee, ettei kukaan hyväksy, viittaa se omaan itseen, omaan luottoon ja uskoon omasta kelpaamisesta sekä itselle että muille.

        Ja koen että keskustelu on menny turhan paljon saman asian toistamiseksi niin en näe tarpeellisena jatkaa enää näistä aiheista keskustelua. Etenkin kun minäkin kaipaisin vain ymmärrystä, en läksytystä siitä kuinka minun ihmisenä tulee tehdä sitä ja tätä. Varmasti näin kauan yksin olleena sitä on ollut aikaa pohdiskella yhtä sun toista.

        Kaikki me tarvitsemme ymmärrystä. Jos aina kaikki on sen yksinäisen vikaa ja hänen tehtävissään korjata niin sieltä suosta on hyvin vaikeaa omin avuin nousta. Mielestäni yhteiskunnassa syyllistetään liikaa ja mietitään aina että sen poikkeavan yksilön on muututtava.
        Voisi olla jopa helpompaa niin päin että sosiaalisemmat yksilöt ottaisivat rohkeammin kontaktia myös niihin ujompiin kun se heille on luontaisesti helpompaa.
        Tämä ihan vain muistutuksena ihmisille noin yleensä että osallistaisitte myös niitä hiljaisempia ja ujompia henkilöitä. Kysyisitte joskus mitä sille reppanalle kuuluu. Voi tuntua todella hyvältä sellainen.

        Mukavaa kevättä kaikesta huolimatta.

        Hyvää kevättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Kuten olen aiemmin sanonut niin minä hyväksyn kyllä itseni, mutta muut eivät niinkään minua. Luonnollisestikin olen syitä pohtinut ja tullut siihen tulokseen, että en ole tarpeeksi mielenkiintoinen. Pidän tasaisesta elämästä enkä pidä itsestäni mekkalaa. En pidä mielipiteideni julki tuomisesta. Tämä on liian tylsää suurelle osalle ihmisistä.
        Ja omaa lähestymistapaakin tullut mietittyä ja se on liian arka. Ihmiset eivät jaksa sellaisen seuraa joka ei juuri puhu. Tämä siis noidankehä joka ei lopu ennen kuin muutun ihmisenä toisenlaiseksi. Se taas ei tunnu itsestäni kovinkaan mukavalta.

        Luotan itseeni siinä määrin että koen että myös minunlaiseni ansaitsisivat sosiaalisia suhteita ja ilojen ja surujen jakamista. Mutta koska on vääränlainen niin ei vaan kelpaa. Se ei oikein auta vaikka kuinka hyväksyisin itseni.

        Pienen pieni paradoksi tekstissäsi on.
        Kerrot hyväksyväsi itsesi, ja silti väität olevasi vääränlainen, niin et kelpaa.
        Ei se ole itsensä hyväksymistä, jos ajattelee itseään vääränlaiseksi.
        Uskoisin, että se oma vääränlaisuutesi on sinun oma näkemyksesi, et varmasti ole muiden mielestä millään tavalla vääränlainen. Ehkä olet vain hieman erilainen, jos olet hiljaisempi ja vetäytyvämpi. Eikä nuo ole esteitä elämälle.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Oletko sinä tuossa videolla?


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      194
      2007
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      64
      1396
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1135
    4. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      63
      1063
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      152
      1026
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      85
      969
    7. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      83
      837
    8. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      818
    9. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      62
      754
    10. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      749
    Aihe