Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

tm:n rengastesti autot

Anonyymi-ap

Miksiköhän TM:n rengastesteissä käytetä autona Toyota Corollaa. Corolla on vuodesta toiseen myydyin automalli. Tälläkin kertaa testi autona oli Volkkari, jota ei paljoa Suomessa myydä. Corolla olisi sen yleisyyden vuoksi se oikea testi auto. Tällöin saisi mahdollisimman moni tietoa renkaan käyttäytymisestä. Kaikkiin autoihin ei välttämättä sovi sama rengastus kuin Volkkariin sopii.

31

356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ne rengastestit tehdään ulkomailla ja jotta testeihin saatas riittävä määrä corollia, niin ne pitäs tuoda Suomesta.

      • Anonyymi

        Toyota Corolla on Euroopassa yksi suosituimmista automalleista. Sitä myydään monin kertainen määrä Skoda Octaviaan verrattuna. VW Golfia myydään vain hieman enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota Corolla on Euroopassa yksi suosituimmista automalleista. Sitä myydään monin kertainen määrä Skoda Octaviaan verrattuna. VW Golfia myydään vain hieman enemmän.

        Tojo ei kelpaa rengastestiin tunnottoman ohjauksen takia. Pitää olla parempi auto ohjattavuudeltaan. VAG : autot hoitaa tämän homman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota Corolla on Euroopassa yksi suosituimmista automalleista. Sitä myydään monin kertainen määrä Skoda Octaviaan verrattuna. VW Golfia myydään vain hieman enemmän.

        Corolla ei ole suosituin edes Suomessa . Euroopassa suosituin Tojota on Yaris .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojo ei kelpaa rengastestiin tunnottoman ohjauksen takia. Pitää olla parempi auto ohjattavuudeltaan. VAG : autot hoitaa tämän homman.

        Toyota Corolla on yksi parhaista ajettavuudeltaan. Se on sangen hiljainen. Onhan Skoda Octaviakin ollut rengastesti autona. Se on surkeimpia ajettavuudeltaan. Taannoin oli Octavian koeajon otsikko: "Kovaääninen kansan auto idästä." Ilmeisesti Toyota ei rehellisenä valmistajana halunnut maksaa siitä, että saisi autonsa rengastesti autoksi.


      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        🍒 ­­N­y­m­­­f­­­o­­­m­­a­­­a­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Toyotan heikot ajo-ominaisuudet ei mahdollista kunnon testejä, pitää olla auto jolla voi tehdä turvallisesti kunnolliset testit ääriolosuhteissa ja vauhdeilla jotta saadaan erot kunnolla selville. Toyotalla ei voisi oikein testata kuin melun ja muut olisi arpaa.

      • Anonyymi

        Minulla oma testi renkaista. Lumisella mökkitiellä parhaiten pääsee kapealla renkaalla. Vuosikymmenten mittaan on ollut leveämpääkin käytössä.

        TM konstailee ja hakee kaikkien suosiota. https://www.is.fi/autot/art-2000010004972.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla oma testi renkaista. Lumisella mökkitiellä parhaiten pääsee kapealla renkaalla. Vuosikymmenten mittaan on ollut leveämpääkin käytössä.

        TM konstailee ja hakee kaikkien suosiota. https://www.is.fi/autot/art-2000010004972.html

        TM testaa suosituimman rengaskoon mukaan ja joskus erikseen leveitä erikseen.
        Moniko panostaa rengasvalintansa mökkitien mukaan, hihii!
        Eihän tuossa linkissä olevat renkaat ole edes mitään oikeita talvirenkaita ja meilläkin ajetaan suurin osa talvirengaskautta sulalla asfaltilla ja silloin kovin kapea ja korkea talvirengas on kovin ilkeä muljutin ja huojuva.


    • Anonyymi

      Huonot jarrut, surkea väistökoe ja melumittari koko ajan tapissa.

      • Anonyymi

        Olisihan se tosiaan noloa kun auton ominaisuudet loppuisi paljon ennen renkaitten suorituskykyä.


    • Anonyymi

      Samaa mietin just Moottorin rengastestiä lukiessani, taas autona Golf. Erilaiset auton alustaratkaisut ja erilainen ajokäytös varmasti voi myös vaikuttaa testin tuloksiin joten kummallista kun ei koskaan muita autoja käytetä. Esim voisiko japanilainen Bridgestone toimia luontevammin Corollan alla? Nythän Bridgestone on usein vähän kärjen takana vaikka suuri merkkirengas-valmistaja.

      Kannatta laittaa palautetta autolehdille, onhan Corolla yleisempi kuin Golf.

    • Anonyymi

      Löytyyhän japanista myös autoja jotka päihittää Golfin ohjauksessa ja ajettavuudessa, kuten Honda tai Mazda.

      • Anonyymi

        Mitähän malleja tarkoitat, noin yleisesti noilta merkeiltä ei löydy Suomen teillä yleisesti löytyvää hyvää ajettavaa mallia.


      • Anonyymi

        Myös Toyota Corolla päihittää VW Golfin ajettavuudessa. Samoin kaikki Japanilaiset autot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös Toyota Corolla päihittää VW Golfin ajettavuudessa. Samoin kaikki Japanilaiset autot.

        Päivän paras vitsi!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivän paras vitsi!!

        Tuo ei ole mikään vitsi. Toyotat ovat parempia ajettavuudeltaan kui volkkarit. Tätä alleviivaa Yariksen menestys ralleissa. Ralleissa. Toyota Yaris on ollut täysin suvereeni. Muilla ei ole ollut mitään mahdollisuuksia. Tämä jos mikä kertoo Toyotan ylivertaisesta osaamisesta. Volkkari lähti pois ralleissta kun Toyota tuli mukaan. Ei halunnut tulla Toyotan nöyryyttämäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei ole mikään vitsi. Toyotat ovat parempia ajettavuudeltaan kui volkkarit. Tätä alleviivaa Yariksen menestys ralleissa. Ralleissa. Toyota Yaris on ollut täysin suvereeni. Muilla ei ole ollut mitään mahdollisuuksia. Tämä jos mikä kertoo Toyotan ylivertaisesta osaamisesta. Volkkari lähti pois ralleissta kun Toyota tuli mukaan. Ei halunnut tulla Toyotan nöyryyttämäksi.

        Ralli Yariksella ja sivili Yariksella ei ole yhteistä kuin nimi, ja suurinpiirtein vastaava sivuprofiili.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös Toyota Corolla päihittää VW Golfin ajettavuudessa. Samoin kaikki Japanilaiset autot.

        Näytä testi missä toyota corolla voitaa vwgolfin ajetavuudessa EI OLE SELLAISTA TESTIÄ ON PELLE TOYOTA OMAPOJAN TESTI.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei ole mikään vitsi. Toyotat ovat parempia ajettavuudeltaan kui volkkarit. Tätä alleviivaa Yariksen menestys ralleissa. Ralleissa. Toyota Yaris on ollut täysin suvereeni. Muilla ei ole ollut mitään mahdollisuuksia. Tämä jos mikä kertoo Toyotan ylivertaisesta osaamisesta. Volkkari lähti pois ralleissta kun Toyota tuli mukaan. Ei halunnut tulla Toyotan nöyryyttämäksi.

        NYT VERRATAAN RALLI AUTOA SIVIILIAUTOON KYLLÄ HUOMAA MITEN PIHALLA OLET TEIT JUURI ITSESTÄ TÄYDEN PELLEN .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näytä testi missä toyota corolla voitaa vwgolfin ajetavuudessa EI OLE SELLAISTA TESTIÄ ON PELLE TOYOTA OMAPOJAN TESTI.

        Mutta octavian se voitti TM vertailussa. No maantiellä molemmat sai kympin mutta Corolla sai sen myös kaupungissa, Octavia ysin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta octavian se voitti TM vertailussa. No maantiellä molemmat sai kympin mutta Corolla sai sen myös kaupungissa, Octavia ysin.

        AI NYT SEN VOITTI OCTAVIA JA VERTAAT COROLAA OCTAVIAAN äsken se oli golf kerro nyt apina miten se meni VALEHTELEMALLA KIINNI JÄÄT KUMMINKIN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta octavian se voitti TM vertailussa. No maantiellä molemmat sai kympin mutta Corolla sai sen myös kaupungissa, Octavia ysin.

        Corollan parempi arvosana kaupunkiajossa tuli pelkästään voimalinjan jouheammasta toiminnasta, ei ohjauksesta. Octavian ohjaus oli Corollaa parempi maantieajossakin vaikka molemmat olivat kympin arvoisia. Asia selviää vertailun tekstistä jos jaksaa lukea myös sanalliset arviot..


    • Anonyymi

      En ymmärrä tuota volkkarin ohjauksen kehumista. Itellä oli 2016 uudesta ostettu A4 nelivetoisena. Ei sen ohjaus kehua voinut. Tahmea ja tunnoton. Suuntavakauskin oli vähän niin ja näin vaikka nelipistesäädöissä kävi 3v aikana puolen tusinaa kertaa kun ei meinannut kulkea suoraan.

      Mutta kaippa Golfin ohjaus on sitten parempi kuin Audin kun sitä Golfia niin paljon kehutaan.

      • Anonyymi

        O n se vaan kumma kun lukee autojen vertailutestejä ajetavuuden voitaa aina saksalainen auto ei japanilainen. JOSPA VAIKKA OTTASITE NE PASKASET TOYOTA LASIT PÄÄSTÄ POIS NIIN NÄKISITTE VÄHÄN MUUALLEKIN.


    • Anonyymi

      Suomalaisten entisten rallikuskienkin ajokouluissa Lapissa käytetään Volkkareita, mutta eiväthän he autoista mitään tiedä toisin kuin toyotistit...😂

    • Anonyymi

      Kaikilla renkailla suuntavakavuus olisi huono, jarrutusmatka pitkä, melu kova, väistökokeessa auto ulos jne.

    • Anonyymi

      Saksalainen auto on niin huono ajettava että renkaiden erot tulee helposti esille.
      Toyotassa rengas kuin rengas toimii hyvin johtuen Toyotan ylivertaisuudesta.

      • Anonyymi

        Tojohönöllä asiat kääntyy söpösti nurinpäin, niinkuin tässäkin! Mutta mitäpä ääliöltä voi muuta odottaakaan.
        Rengastestaajat tietävät, että juuri hyvät ajo-ominaisuudet, joissa tärkeimpänä hyvä ohjaustuntuma, mahdollistavat renkaiden eron havaitsemisen. Tunnoton ohjaus ei kerro luiston rajan lähestymisestä ja luisto on silloin aina yllätys. Auton yllättävä tai epäjohdonmukainen käytös ei kerro renkaan ominaisuuksista mitään, vaan haittaa renkaiden eron havaitsemista. Siksi talviautovertailuissa autoihin laitetaan samanlaiset renkaat, jotta autojen erot paljastuu.
        Rengastestien autovalinta perustuu kokemukseen ja havaintoihin autojen ominaisuuksista joita on saatu koeajoista ja autovertailuista. Siksi valinta on useimmiten päätynyt Volkswagen Golfiin tai sen sisarmalleihin konsernin merkeistä. Niitten ajottavuus on mittapuu kaikille muille autonvalmistajille ollut vuosikymmeniä ja on edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojohönöllä asiat kääntyy söpösti nurinpäin, niinkuin tässäkin! Mutta mitäpä ääliöltä voi muuta odottaakaan.
        Rengastestaajat tietävät, että juuri hyvät ajo-ominaisuudet, joissa tärkeimpänä hyvä ohjaustuntuma, mahdollistavat renkaiden eron havaitsemisen. Tunnoton ohjaus ei kerro luiston rajan lähestymisestä ja luisto on silloin aina yllätys. Auton yllättävä tai epäjohdonmukainen käytös ei kerro renkaan ominaisuuksista mitään, vaan haittaa renkaiden eron havaitsemista. Siksi talviautovertailuissa autoihin laitetaan samanlaiset renkaat, jotta autojen erot paljastuu.
        Rengastestien autovalinta perustuu kokemukseen ja havaintoihin autojen ominaisuuksista joita on saatu koeajoista ja autovertailuista. Siksi valinta on useimmiten päätynyt Volkswagen Golfiin tai sen sisarmalleihin konsernin merkeistä. Niitten ajottavuus on mittapuu kaikille muille autonvalmistajille ollut vuosikymmeniä ja on edelleen.

        Aika outoa ja ristiriitaistakin että se Corolla vaan kelpaa paljon paremmin kansalle kuin se golffi. Villi epäilykseni on että rahalla tai muilla etuisuuksilla on saatettu vaikuttaa auton valintaan. Mitä ei taantuva merkki tekisi pitääkseen itseään näytillä ja nyt golffimyyjä vielä hehkuttamassa vaikka "katto on jo tulessa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojohönöllä asiat kääntyy söpösti nurinpäin, niinkuin tässäkin! Mutta mitäpä ääliöltä voi muuta odottaakaan.
        Rengastestaajat tietävät, että juuri hyvät ajo-ominaisuudet, joissa tärkeimpänä hyvä ohjaustuntuma, mahdollistavat renkaiden eron havaitsemisen. Tunnoton ohjaus ei kerro luiston rajan lähestymisestä ja luisto on silloin aina yllätys. Auton yllättävä tai epäjohdonmukainen käytös ei kerro renkaan ominaisuuksista mitään, vaan haittaa renkaiden eron havaitsemista. Siksi talviautovertailuissa autoihin laitetaan samanlaiset renkaat, jotta autojen erot paljastuu.
        Rengastestien autovalinta perustuu kokemukseen ja havaintoihin autojen ominaisuuksista joita on saatu koeajoista ja autovertailuista. Siksi valinta on useimmiten päätynyt Volkswagen Golfiin tai sen sisarmalleihin konsernin merkeistä. Niitten ajottavuus on mittapuu kaikille muille autonvalmistajille ollut vuosikymmeniä ja on edelleen.

        Ihme horinaa. Menikö saksalaisten autojen huono ajettavuus ihon alle?


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1985
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1614
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1380
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    6. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      58
      1267
    7. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    8. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1246
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1212
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe