Aloitin juomisen viikko sitten

Anonyymi-ap

Olen juonut joka ainoa päivä.
Suosittelen!

29

255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä alku!
      Juo vain urhoollisesti jatkossakin. Kannattaa varata varsinkin viikonlopuksi useampi pullo, että ei lopu kesken.

      • Anonyymi

        Viinalla läträäminen on suomalainen sankariteko, joka on ylpeilyn aihe kaveripiirissä.


    • Anonyymi

      Olen alkanut epäillä, että meidän naapurimies on juoppo!
      Jokainen kerta, kun näen hänet rappukäytävässä, niin kasvot ovat ihan sumuiset ja näkyvät kahtena.
      Mitähän myrkkyä se mahtaa kitata?

      • Anonyymi

        Tarjoa vaimolle kaljaa, niin pääsevät tasoihin.


      • Anonyymi

        Minun vaimoni alkoi näyttää kauniilta ja kasvot näkee kahtena, jos tarpeeksi juo.


    • Anonyymi

      Rapakaljaa kittaat, vie mahan kuralle, vaarana mennä pöksyyn lasti. Kuka suorittaa alapesun?

    • Anonyymi

      Minä olen juonut koko elämäni. Ihminen tarvitsee nestettä ainakin litran
      päivässä. Enimmäkseen juon vettä, mutta myös kahvia ym.
      Viinikin maistuisi, mutta pää ei oikein kestä alkoholia enää,
      joten se on jäänyt hyvin vähiin.

      • Minäkin olen juonut koko elämäni ajan.
        Ensin join tissimaitoa ja kun se loppui siirryin väkevämpiin aineisiin.
        Onneksi oli lehmiä kotitilalla.......


    • Anonyymi

      Juominen ja "juominen"? Meikäläisen käsitteistön mukaan juomiseen liittyy jonkin asteinen örveltäminen.
      Minä join putkeen 3 vuotta sen häiritsemättä arkisia askareita. Eläkeläisparin ruokahuollon suunnittelu, raaka-aineiden hankinta, valmistus ja kattaminen.
      Välttämättömät päivittäiset järjestelypuuhat. Perussiivous kahden viikon välein. Kaikkien rahaliikenteeseen liittyvien asioiden hoitaminen.
      Kuitenkin join päivitäin. Olutta hyvin vähän mutta valikoituja tisleitä harkiten.
      Poikkeuksen tekivät ainoastaan tilanteet jolloin tiesin etukäteen, ainakin edellisenä päivänä joutuvani kuljettamaan vaimoani. Tietenkään en ottanut käryriskiä.
      Tämäkin "juominen" alkoi käymään 6-kymppiä lähestyvän ukon terveydelle joten ryhdyin kuurittelemaan. Muutama kuukaus raitista, kuntoilevaa elämää ja niiden väleissä edellä kuvaamani tapaista "juomista" 1 - 4 viiko jaksoissa.
      Ainoastaan kerran on nauttimani tisle päässyt yllättämään.

      • Anonyymi

        Luulit hämääväsi kaikki. Tilanteeseen väsynyt vaimosi ei sanonut mitään, koska arki kuitenkin sujui.
        Kielsit tietysti, jos joskus epäili ääneen.
        Tiedä kuitenkin, että vaimo tajusi jo yskähdyksestäsi, mikä humalan aste on menossa. Puhui tärkeät asiat aamulla, ja vaikeni sitten loppupäiväksi, koska ei humalaisen kanssa ole syytä keskustella. Vuosikausien tuoma oppi, monen epätoivoisen hetken opettama.
        Vaimokin salailee omaksi parhaakseen. Alkoholismi on sairaus, joka sairastuttaa myös läheiset.
        Tuntee pitää painaa pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulit hämääväsi kaikki. Tilanteeseen väsynyt vaimosi ei sanonut mitään, koska arki kuitenkin sujui.
        Kielsit tietysti, jos joskus epäili ääneen.
        Tiedä kuitenkin, että vaimo tajusi jo yskähdyksestäsi, mikä humalan aste on menossa. Puhui tärkeät asiat aamulla, ja vaikeni sitten loppupäiväksi, koska ei humalaisen kanssa ole syytä keskustella. Vuosikausien tuoma oppi, monen epätoivoisen hetken opettama.
        Vaimokin salailee omaksi parhaakseen. Alkoholismi on sairaus, joka sairastuttaa myös läheiset.
        Tuntee pitää painaa pois.

        Onko pahansuopa purkauksesi lähtöisin omista kokemuksistasi?
        "Vaimokin salailee omaksi parhaakseen?" Siis miksi parhaakseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko pahansuopa purkauksesi lähtöisin omista kokemuksistasi?
        "Vaimokin salailee omaksi parhaakseen?" Siis miksi parhaakseen?

        On.
        Vaimo salailee tilannetta työtovereiltaan ja omaisiltaan oman mielenrauhansa vuoksi.
        On helpottavaa tavata normaalikäytöksisiä ihmisiä kodin ulkopuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko pahansuopa purkauksesi lähtöisin omista kokemuksistasi?
        "Vaimokin salailee omaksi parhaakseen?" Siis miksi parhaakseen?

        Mikä tuossa "purkauksessa"on pahansuopaisuutta?
        Tämä on kaikille avoin palsta.
        Odotitko vain myötämielisiä kommentteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tuossa "purkauksessa"on pahansuopaisuutta?
        Tämä on kaikille avoin palsta.
        Odotitko vain myötämielisiä kommentteja.

        Perisuomalaisen mielikuvan rinnalle toin toisen vaihtoehdon.
        Kansallinen käsityksemme on, että alkoiluun liittyy aina joitakin kielteisiä lieveilmiöitä

        Vaimon salailu? Ei todellakaan ole salaillut sitä, että Espanjan asunnollamme huolehdin myös hänen aamiaisestaan mitä ei tapahdu kotioloissa.
        Lähden ulos joskus klo 8:n jälkeen. Istuskelen rannalla katsoen juuri noussutta aurinkoa.
        Hiippaan takakorttelin kuppilaan jossa nautin suuren maitokahvin ja brandyn. Katson kotimaan uutiset. Sitten kauppahallin päädyn pullakauppaan. Ostan kurpitsahillo täytteisen, suuren rinkelin tai vaimon kasvojen kokoisen hillokkaan caracole leivonnaisen.
        Viiletän asunnolle jossa vaimo on klo 9:n tienoissa parvekkeella liottelemassa teepussiaan luottaen siihen, että aamuherkku tulee ajallaan.
        Tätä rutiinia ei vaimoni ole salaillut. Joissakin tilanteissa maininnut tuttavillemme. Kotonahan hän hoitaa itse aamiaisen ja minä kaiken muun. Eipä tuo ole paheksunut elämäänsä rapajuopon kaverina yli 50 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perisuomalaisen mielikuvan rinnalle toin toisen vaihtoehdon.
        Kansallinen käsityksemme on, että alkoiluun liittyy aina joitakin kielteisiä lieveilmiöitä

        Vaimon salailu? Ei todellakaan ole salaillut sitä, että Espanjan asunnollamme huolehdin myös hänen aamiaisestaan mitä ei tapahdu kotioloissa.
        Lähden ulos joskus klo 8:n jälkeen. Istuskelen rannalla katsoen juuri noussutta aurinkoa.
        Hiippaan takakorttelin kuppilaan jossa nautin suuren maitokahvin ja brandyn. Katson kotimaan uutiset. Sitten kauppahallin päädyn pullakauppaan. Ostan kurpitsahillo täytteisen, suuren rinkelin tai vaimon kasvojen kokoisen hillokkaan caracole leivonnaisen.
        Viiletän asunnolle jossa vaimo on klo 9:n tienoissa parvekkeella liottelemassa teepussiaan luottaen siihen, että aamuherkku tulee ajallaan.
        Tätä rutiinia ei vaimoni ole salaillut. Joissakin tilanteissa maininnut tuttavillemme. Kotonahan hän hoitaa itse aamiaisen ja minä kaiken muun. Eipä tuo ole paheksunut elämäänsä rapajuopon kaverina yli 50 vuotta.

        Hyvää jatkoa teille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perisuomalaisen mielikuvan rinnalle toin toisen vaihtoehdon.
        Kansallinen käsityksemme on, että alkoiluun liittyy aina joitakin kielteisiä lieveilmiöitä

        Vaimon salailu? Ei todellakaan ole salaillut sitä, että Espanjan asunnollamme huolehdin myös hänen aamiaisestaan mitä ei tapahdu kotioloissa.
        Lähden ulos joskus klo 8:n jälkeen. Istuskelen rannalla katsoen juuri noussutta aurinkoa.
        Hiippaan takakorttelin kuppilaan jossa nautin suuren maitokahvin ja brandyn. Katson kotimaan uutiset. Sitten kauppahallin päädyn pullakauppaan. Ostan kurpitsahillo täytteisen, suuren rinkelin tai vaimon kasvojen kokoisen hillokkaan caracole leivonnaisen.
        Viiletän asunnolle jossa vaimo on klo 9:n tienoissa parvekkeella liottelemassa teepussiaan luottaen siihen, että aamuherkku tulee ajallaan.
        Tätä rutiinia ei vaimoni ole salaillut. Joissakin tilanteissa maininnut tuttavillemme. Kotonahan hän hoitaa itse aamiaisen ja minä kaiken muun. Eipä tuo ole paheksunut elämäänsä rapajuopon kaverina yli 50 vuotta.

        "Perisuomalaisen mielikuvan" varmasti tuntee moni, vaikka perisuomalaiseen tapaan ei koskaan puhu siitä.
        Ehkä suomalainen alkoholikulttuuri on muuttumassa kirjoittajan kuvaamaan suuntaan. Uutisissa mainittiin, että nuorilla on alkoholiin terveempi suhde kuin Kekkosen aikaan.
        Hyvä niin.


    • Anonyymi

      Sivistyneet eivät örvellä, vaikka joisivatkin. Örveltäjät eivät tiedä rajaansa.

      • Anonyymi

        Örveltäminen ei ole välttämätöntä.
        Moni tissuttelija on ihan leppoisa juoppo.


      • Anonyymi

        Juominen käsitteenä merkitsee suomalaisille todella JUOMISTA. Maistelu on monille sisällöltään outo.


    • Anonyymi

      Olutta on 0% myös eli ei aina kaljan juoja ole juoppo, oluessa on humalaa joka rentouttaa.

    • Anonyymi

      Rapaörveltäjä juo itsensä "käsi maassa" kuntoon, sammuen välillä ja jatkaa juomistaan.

      • Anonyymi

        Lopeta sellainen örvellys.


    • Anonyymi

      Kännissä on kyllä mukava olla silloin tällöin.

    • Anonyymi

      Kyllä rentouttaa ja poistaa stressiä, vaikkei niin paljonkaan joisi.

      • Anonyymi

        Sopivalla määrällä on rentouttava vaikutus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sopivalla määrällä on rentouttava vaikutus.

        Samoin ymmärrän, sillä minusta tuli alkoholisti, kuin sairastuin kipuihin, johon ei 7-9 kipulääkettä auttanut, mutta muutama keskari auttoi.

        Olinhan ollut ns. raivoraitis ja tupakoitamaton, mutta niin vain muuttui elämäni asenne, koska olin kolarin vuoksi menettää henkeni ja silloin huomasin, että elämä voi päättyä hetkessä.

        Silloin olin 34-v ja nyt olen 80+, joten kyllä tällä juopon elämälläkin pärjäilee ja enemmästä ei ole väliäkään.

        Mieheni on kuollut ja lapseni pärjää, joten mitäs tässä enää elää, vaikka onhan tämä mukava lukea täältä, kuka mitäkin tuskailee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sopivalla määrällä on rentouttava vaikutus.

        Minäkin olen huomannut sen!
        Kun herää pöydän alta, niin olo on rento ja vapautunut!


    • Anonyymi

      Suomessa osataan juoda sivistyneestikin. Eivät kaikki örvellä
      ja jokainen voi örveltää joskus, kun oikein hauskaa on ja ottaa
      huomaamattaan liikaa. Ei se maailmaa kaada.

      Putin tapattaa tälläkin hetkellä tuhansittain ukrainalaisia,
      viattomia ihmisiä.
      Eikö raivoraittiit ole esimerkiksi siitä ollenkaan huolissaan ?

    • Anonyymi

      Eikö olekin mielenkiintoista!
      Minäkin aloitin juomisen viikko sitten!
      Sumussa ja humussa on aika jotenkin mennyt, koska käydessäni maksamassa ainoan lapsemme pinnasängyn viimeistä osamaksua, kysäisi myyjä minulta:

      No, joko se on pojan armeija-aika kohta loppumassa?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      583
      4252
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3479
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      144
      3126
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      166
      2407
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2260
    6. 235
      1748
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1437
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1339
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1320
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1120
    Aihe