Pitäis tehdä kotiin kaksi wifi-verkkoa.
eka wifi-verkko jolla pääsee myös nettiin (tietokone, tabletit, tv) ja
sit toinen wifi-verkko jolla ei pääse nettiin vaan on pelkästään talon sisäisille valvontakameroille ja niiden tallentimelle.
Tarvitsen laajan mesh-verkon ja katsoin että tää sopisi hyvin:
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/877522/TP-LINK-Deco-X10-WiFi-6-Mesh-jarjestelma-3-pack?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIyIrgobGHhQMVn12RBR14MwOPEAAYASAAEgIIX_D_BwE
Mutta saako tuolla tehtyy kahta wifi verkkoa ja vielä siten että vain toisella wifi verkolla on pääsy nettiin ?
Nettiin pääsyyn ajattelin liittää Zyxel LTE7460 modeemin siltaavana:
https://www.gigantti.fi/product/tietokoneet-ja-toimistotarvikkeet/reitittimet-ja-verkkolaitteet/reitittimet/zyxel-lte7460-m608-4g-reititin-ulkotiloihin/215022
kaksi wifi verkkoa kotiin
5
749
Vastaukset
- Anonyymi
Voi sen kait tehdä. Riippuu reitittimen asetuksista. Reitittimessä pitää tehdä verkkojen erotus, jolloin ne toimii erillisinä verkkoina, eivätkä kommunikoi reitittimen toisten verkkojen kanssa. Asetuksista voi löytyä myös oikeuksien hallinta esimerkiksi internetiin eli ulkoverkkoon liittyen. Kaikki tämä löytyy mahdollisesti reitittimen hallintasivuilta.
Jos ei muuten onnistu, niin luo kameroille oma wifi-verkko, mutta estä kameroiden mac-osoitteilta pääsy wan-verkkoon eli internetiin reititimen asetuksista.- Anonyymi
Toi olikin hyvä neuvo. Ett jos estääkin kameroiden mac-osotteiden pääsy wan-verkkoon... niimpä tietenkin... noinhan se kannattaakin vielä varmistaa !
Pikkuisia USB-reititinmokkuloita lukuunottamatta en itse ole tavannut langatonta reititintä, missä ei olisi mahdollisuutta useampaan erilliseen Wifi-verkkoon, mutta oma varmistus pitää tietysti tehdä.
Ehdotankin, että lataat laitteen käyttöohjeen ja varmistat siitä.- Anonyymi
hanki reititin, joka tukee vlaneja
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491516Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761345Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 17982
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi93797Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740