Taas on poijat kuukausi kohta mennyt

Anonyymi-ap

Viikko olisi vielä eläkkeeseen ja sosiaaliapuun. Eilen meni sitten loputkin ruokarahat baariin ja oltiin niin suurta ja rikasta, että voi että. Mitä sinä kännissä eilen ajattelit, kun katsoit lompsaan ja siihen ammottavaan näkyyn sinne. . . Mitäs muutakaan, kuin suomalainen syö ja juo ja ne on rikkaita ja jokaisella suomalaisella on miljoona pankkitilillä . . . Menikö se jotenkin näin ?

Kyllähän siihen pitää olla perusteet, että voi elää yhtä makeeta elämää, kuin me täällä Kambodzassa ja Filippiineillä ja Vietnamissa ja toki Thaimaassa myös. Ai, että mikä on se peruste . . . Oliko tämä vajakille uusi käsite?

Minäpä kerron. Eli se on laskuoppia... Eläketulot esim. Ja niistä vähennetään ensin vuokra ja sähkö. Minulla se on joku 190 dollaria. Liikkuminen... Minulla se on pääsääntöisesti jalan, sillä asun keskusta-alueella. Baarit, terassit ja ravintolat kävellen pääsääntöisesti. Taksi lähialueelle noin 2 dollaria suunta, kun tarvitsee. Ha usein alle.

Päivän ruuat hyvät ja monipuoliset: hedelmät kaupasta ja jäätelöt ja leivät ja leikkeet ym. En nyt ihan tarkkaan tiedä mutta luultavasti alle 5 dollaria päivässä kauppaan. Sisältää toki leivonnaiset esim. Voisarven ja muut.

Pari kolme dollaria kahveihin terassilla ja vapaasti valittu lounas ravintolassa pääsääntöisesti noin 4 - 6 dollaria päivässä.

Toki aikaa kuluu liikunnan ja itsensä hoidon puitteissa paljon päivässä. Pitää pitää yllä myös riittäviä vitamiineja. Muuten tulee laiskaksi. Shoppailemassa pitää aina käydä ja ostella uusia shortseja välillä ja parturissa toki ja ainakin 2 kertaa kuukaudessa. Elämä pysyy silloin terveenä ja psyykkistä puolen hoitoa voi kohentaa toki shoppailulla ja tällä palstalla katsomalla, kuinka suomalainen elää ?

Rukouksella on hyvä aina aloittaa päivä ja kiittää Jumalaa ja Jeesusta Kristusta ja pyhää henkeä myös. Eihän ihminen voi vaatia enempää, kuin mitä minä täällä saan 1600 dollaria kuukaudessa ja tästäkin jää säästöön vielä hyvin.

Eli homma ei voi mennä, niin että maksat vuokraa hullut 700 - jopa 1000 euroa kuukaudessa ja ajelet vielä autolla ja maksat ties mitä niistäkin. Sähköistä puhumattakaan. Luuletko, että em. Elämänlaatua onnistuisi 1500 euron netto-eläkkeellä vai hei?

Kyllä tuo laskuoppi em toisi karmean krapulan ja morkkiksen jo jopa yhdestä baari-illasta suljetussa ravintola/baari vai mitä nimeä he siellä sitten suomalaisen kolhoosissa sitten käyttävätkään. Eikö jopa huoltoaseman baarissa ruoka maksa ties mitä ?

Siinä oli perusteet hyvään elämään ja miten ne voidaan toteuttaa. Toki veloissa ja ulosotossa hommaan on vaikea saada ruotia.

Pattayalle pääsemiseen on myös säästettävä ja aika rutosti. Täytyy vain ihmetellä, että miten sieltä joku voi tulla edes Pattayalle keski eläkkeellä. . . Toki siinä on jäänyt leivästäkin jo syömättä, kun verrataan edelliseen. Mutta sitten ihmetellä täytyy, että kuinka äveriästä ja suomalaista sitä ollaan Pattayalla se viikko no kuukausi max. Hernekeiton kyllä ymmärrän, kun on jäänyt sekin kaupanherkku hyllyyn.

28

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Puhutko itsestäsi monikossa? Sinulle on myös ilmestynyt sihteeri kuten Pasasellekin ja sinulla on puolustusasianajajina pihvimestari Senssu-Pasasen luotettava asianajotoimisto, jolla on 3100 euron kokkiveitsisarja ja maailman parhaat muovilautaset.

      Eilenpä menit sanomaan että ensi talvena matkustatkin Espanjaan koska Aasia on paskainen paikka jossa sexi sells. Luulisi nyt poikamiehelle tuon asian olevan vain etu että se sells, mutta kun poju on kiinnostunut vain oman tukkansa föönaamisesta ja erilaisista seksikkäistä alusasuista sekä kellohameista, niin eipä siihen hirveästi jää saumaa sukupuolielämälle. Suomessa saat kyllä miehekästä patukkaa, sillä ne ei ole niin ronkeleita onko kohdepeppu sekaisin, kunhan se vaan on sheivattu ja rasvattu.

    • Anonyymi

      Missä viipyy oluen hinta??? 😁😁😁😁😁 Miksi et kirjoita koskaan suomalaisten enemmistöstä eli siitä porukasta, joka ei koskaan maksa vuokraa vaan yhtiövastiketta? Tai ei maksa kumpaakaan, koska asuu omakotitalossa.

      • Anonyymi

        Nämä "Tapsan" jutut on Senssu-Pasasen haaveita palata takaisin "Aasiaan" sairaalareissun jälkeen. Pasanen tietää ettei Thaimaahan palaaminen ole mahdollista hänelle, koska hänellä ei ole varaa vaadittaviin vakuutuksiin.

        Siispä varsinaisena ihmisnerona hän keksi ettei haluakaan palata Thaimaahan, koska siellä hänet myrkytetään kaatopaikalla jossa paikalliset elää kuin siat.

        Katkeruuksissaan keksi myös alkaa jankkaamaan että kaikki suomalaiset ovat niin köyhiä etteivät pääse "Aasiaan" maleksimaan. Keksi myös että terveydenhuolto on karmeaa ja lääkärit ei osaa mitään.

        Siispä aloitti unelmoinnin Vietnamista ja nyt Espanjasta, mutta unelmaksi ne jää nekin, sillä loppuelämänsä kuluu Suomessa leikkausjonoissa ja kelakonttoreissa ruikuttaessa.

        2010

        PS: Thaimaalainen terveydenhuolto ja sairaalat ovat maailman huippua. Ainoa ongelma siinä on että köyhä ja vakuuttamaton ei saa sitä maailman huippuhoitoa, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa että ne joilla on kukkaro ja- tai vakuutukset kunnossa, saavat VIP- luokan palvelua.


    • Anonyymi

      Paljonko hernekeitto?
      Söikö mammutit voisarvia?
      Kiitos pyhälle hengelle dollareista..

      • Anonyymi

        Tuota pyhän hengen halventamista on syytä harkita tarkoin. Sitä ei anneta anteeksi. Näin sanotaan Raamatussa ja sitten pelkäät tulla valoon, kun syntisi on anteeksi antamaton. Ihan vain tiedoksi jatkossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota pyhän hengen halventamista on syytä harkita tarkoin. Sitä ei anneta anteeksi. Näin sanotaan Raamatussa ja sitten pelkäät tulla valoon, kun syntisi on anteeksi antamaton. Ihan vain tiedoksi jatkossa.

        Kiitos pyhälle hengelle psyykkisen puolen kohentamisesta shoppailulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota pyhän hengen halventamista on syytä harkita tarkoin. Sitä ei anneta anteeksi. Näin sanotaan Raamatussa ja sitten pelkäät tulla valoon, kun syntisi on anteeksi antamaton. Ihan vain tiedoksi jatkossa.

        Pyhä henki, jotkut tuntevat nimellä pyhä tussahdus, tai pröts pröts. Eipä toi ole kimppusseen käynyt!


      • Anonyymi

        Toiset kiittelee tuota dollareista, toiset aviottomista lapsista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiset kiittelee tuota dollareista, toiset aviottomista lapsista!

        Avioliitto sidotaan henkisesti ei valtiolle. Isyys ja äitiys ei katoa valtion mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota pyhän hengen halventamista on syytä harkita tarkoin. Sitä ei anneta anteeksi. Näin sanotaan Raamatussa ja sitten pelkäät tulla valoon, kun syntisi on anteeksi antamaton. Ihan vain tiedoksi jatkossa.

        Olen samaa mieltä Tapsan kanssa uskomuksia on yksi mitä ei kannata halventaa, vaan jokainen uskokoon mihin haluaa, tai kokee sen tarpeelliseksi itselleen....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä Tapsan kanssa uskomuksia on yksi mitä ei kannata halventaa, vaan jokainen uskokoon mihin haluaa, tai kokee sen tarpeelliseksi itselleen....

        Tottakai olet Pasanen samaa mieltä Tapsan kanssa, koska olet Tapsa. Samasta syystä uskot myös Senssun juttuja. Kuolemanpelko sairauksiesi vuoksi on saanut sinut yksinäisyydessä turvautumaan kristinuskoon, mutta koska olet saapastakin tyhmempi niin et tajua mistä kristinuskossa on kyse.

        Uskovaisen tehtävä ei ole vittuilla, syyllistää, tuomita, härnätä eikä uhkailla ihmisiä työkseen. Uskovaisen tehtävä on rakastaa, ymmärtää, auttaa ja opettaa. Jos ei ole kykeneväinen opettamaan, silloin on kuitenkin kykeneväinen oppimaan.
        Sinä tuomiopäivän paviaani leikit Jumalaa joka päivä ja asetat valtaistuimesi sinne Jumalankin yläpuolelle.

        "kokee sen tarpeelliseksi itselleen" -sanoo narsisti, joka vaan ottaa vaan ei anna koskaan mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avioliitto sidotaan henkisesti ei valtiolle. Isyys ja äitiys ei katoa valtion mukaan.

        No mihinkäs toi Marian avioton sidotaan? Valtioon vai ristiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota pyhän hengen halventamista on syytä harkita tarkoin. Sitä ei anneta anteeksi. Näin sanotaan Raamatussa ja sitten pelkäät tulla valoon, kun syntisi on anteeksi antamaton. Ihan vain tiedoksi jatkossa.

        Oman psyykkisen puolen kohentamista vielä itseäänkin köyhempien ihmisten halventamisella, ei valoa kohti mennä!

        Ihan vaan tiedoksi.

        Paljonko maksaa taivaaseen pääsy?
        Riittääkö eläke?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai olet Pasanen samaa mieltä Tapsan kanssa, koska olet Tapsa. Samasta syystä uskot myös Senssun juttuja. Kuolemanpelko sairauksiesi vuoksi on saanut sinut yksinäisyydessä turvautumaan kristinuskoon, mutta koska olet saapastakin tyhmempi niin et tajua mistä kristinuskossa on kyse.

        Uskovaisen tehtävä ei ole vittuilla, syyllistää, tuomita, härnätä eikä uhkailla ihmisiä työkseen. Uskovaisen tehtävä on rakastaa, ymmärtää, auttaa ja opettaa. Jos ei ole kykeneväinen opettamaan, silloin on kuitenkin kykeneväinen oppimaan.
        Sinä tuomiopäivän paviaani leikit Jumalaa joka päivä ja asetat valtaistuimesi sinne Jumalankin yläpuolelle.

        "kokee sen tarpeelliseksi itselleen" -sanoo narsisti, joka vaan ottaa vaan ei anna koskaan mitään.

        Nyt, kyllä erehdyt. Kuolemanpelko ei ajanut minua uskoon. Jo armeijassa ja nuorena tunsin vetoa kristinuskoon.

        Minulla on ollut tarve saada tietää totuus ja kun evoluutio ei oikein uponnut silloinkaan, niin vaihtoehto pitää löytää. Raamattu kertoo kaiken historian ja kaikki mitä on historiassa tapahtunut. Raamattu vain selittää kaiken ja arkeologia vahvistaa vain Raamattua.

        Ihminen ei todellakaan ole kehittynyt mistään apinasta, vaikka sinun sukusi voi siitä olla, ehkä muusta syystä. Olen tutkinut Jehovantodistajien ja mormooni porukan kanssaan Raamattua monta vuotta. Siitä kaikki on oikeastaan lähtenyt. Nyt olen saanut niin valtavasti tietoa ja ymmärrystä, että mitä Raamatussa opetetaan ja mitä sillä tarkoitetaan. Älä väännä äläkä käännä minun sanoja. Kiitoksen saavat molemmat lahkot.

        Minä en kuulu mihinkään lahkoon, vaan kyllä keskustelen kaikkien kanssa aiheesta ja siten olen myös oppinut. Opittuani ymmärrän, että minun on myös opetettava muita ja minulta voi kysyä vapaasti asioita Raamatusta. Minulla pitäisi olla aika hyvä tieto.

        Minun usko ei perustu uskomukseen, vaan vahvaan tietoon siitä mitä Raamatussa kerrotaan. Sekä sen ymmärtämiseen. Et voi tulla uskoon uskomalla se on ihan puppua ja ilman opiskelua ei mitään mahdollisuuksia. . . En usko, että uskot vahvasti ilman tietoa ja ymmärrystä. Se, että Raamattu on täydellinen on myös jo ihme. Ei

        Kun, minä olen täällä, niin kysykää ihmeessä vaikeita kysymyksiä mitä epäilet . . . Mutta lue ensin jotain kohtaa. . . Mitä et ymmärrä. Minä luulen, että olen hyvä opettaja ja vastaaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oman psyykkisen puolen kohentamista vielä itseäänkin köyhempien ihmisten halventamisella, ei valoa kohti mennä!

        Ihan vaan tiedoksi.

        Paljonko maksaa taivaaseen pääsy?
        Riittääkö eläke?

        160 dollarii kuukaudessa, säästöönkin jää, jopa pikku, pikku, pikku eläkkeestä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        160 dollarii kuukaudessa, säästöönkin jää, jopa pikku, pikku, pikku eläkkeestä!

        Kyllä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt, kyllä erehdyt. Kuolemanpelko ei ajanut minua uskoon. Jo armeijassa ja nuorena tunsin vetoa kristinuskoon.

        Minulla on ollut tarve saada tietää totuus ja kun evoluutio ei oikein uponnut silloinkaan, niin vaihtoehto pitää löytää. Raamattu kertoo kaiken historian ja kaikki mitä on historiassa tapahtunut. Raamattu vain selittää kaiken ja arkeologia vahvistaa vain Raamattua.

        Ihminen ei todellakaan ole kehittynyt mistään apinasta, vaikka sinun sukusi voi siitä olla, ehkä muusta syystä. Olen tutkinut Jehovantodistajien ja mormooni porukan kanssaan Raamattua monta vuotta. Siitä kaikki on oikeastaan lähtenyt. Nyt olen saanut niin valtavasti tietoa ja ymmärrystä, että mitä Raamatussa opetetaan ja mitä sillä tarkoitetaan. Älä väännä äläkä käännä minun sanoja. Kiitoksen saavat molemmat lahkot.

        Minä en kuulu mihinkään lahkoon, vaan kyllä keskustelen kaikkien kanssa aiheesta ja siten olen myös oppinut. Opittuani ymmärrän, että minun on myös opetettava muita ja minulta voi kysyä vapaasti asioita Raamatusta. Minulla pitäisi olla aika hyvä tieto.

        Minun usko ei perustu uskomukseen, vaan vahvaan tietoon siitä mitä Raamatussa kerrotaan. Sekä sen ymmärtämiseen. Et voi tulla uskoon uskomalla se on ihan puppua ja ilman opiskelua ei mitään mahdollisuuksia. . . En usko, että uskot vahvasti ilman tietoa ja ymmärrystä. Se, että Raamattu on täydellinen on myös jo ihme. Ei

        Kun, minä olen täällä, niin kysykää ihmeessä vaikeita kysymyksiä mitä epäilet . . . Mutta lue ensin jotain kohtaa. . . Mitä et ymmärrä. Minä luulen, että olen hyvä opettaja ja vastaaja.

        "Olen tutkinut Jehovantodistajien ja mormooni porukan kanssaan Raamattua monta vuotta"

        -Siinäpä varsinainen tiedemiespiiri. Enempää ei tarvitse kertoa.

        Minä olen tutkiskellut tieteitä monipuolisesti noin 18 vuotta joka päivä enemmän tai vähemmän. Jo sitä ennen ollut aina kiinnostunut ihmisen historiasta, teknologiasta ja tieteistä.

        Termodynamiikasta tähtitieteeseen, polttomoottorin historiaa ja tekniikkaa, tutkinut miten mikäkin toimii ja minkälaisia mekanismeja missäkin on. Purin pienenä kaiken ja kasasin takaisin, vain tietääkseni mitä mikäkin on syönyt.

        Myöhemmin tutkiskellut biologiaa, psykologiaa, evoluutiota, suhteellisuusteorioita, kvanttimekaniikkaa, matematiikkaa jne. Tähtitiede ja kosmologia ollut 8 vuotiaasta lähtien kiinnostuksen kohteena.

        Alan lehtiä tullut vaihtelevasti aina ja ne on kaikki luettu moneen kertaan. Kertaus on opintojen äiti. Tunnen alusta loppuun ensimmäisessä kuulennossa käytetyn tekniikan.

        Ilmailu on aina ollut minusta kiehtovaa ja olen ilmailun historiasta, saavutuksista ja ennätyksistä hyvinkin perillä. Urheilupsykologia, fysiikka ja sotataitojen filosofia ovat erittäin paljon osaltani tutkittuja myös.

        Kymmenien vuosien ajan treenien jälkeen tuli mietittyä ja tutkittua mikä johtuu mistäkin ja miksi ihminen toimii siten kuin se toimii eri tilanteissa ja miten voi kehittyä ja kehittää itseään ja tekniikoita.

        Sotien syyt ja seuraukset ovat jokseenkin tuttuja ja niitäkin tulee tutkiskeltua aina kun kohdalle osuu jotakin mielenkiintoista tai uutta näkökulmaa. Tubessakin on valtavasti hyvää ja hyvin tehtyä materiaalia.

        Uskonnot tulee väkisinkin pyytämättä elämään erilaisissa muodoissaan. Taikauskot myös.

        Buddhismi on ylivoimaisesti paras elämänoppi, mitä tiedän. Se ei tarkoita sitä että olisin 100% buddhisti ja eläisin niiden oppien mukaan, vaan se tarkoittaa sitä että olen sitä mieltä että buddhismi on ylivoimaisesti paras elämänoppi.

        Raamatussa on opettavaisia tarinoita, jotka kylläkin ovat lapsille suunnattuja nuotiotarinoita. Aikuinen terve ihminen näkee että aika on ajanut ohitse niistä saduista.

        Se on vain sen ajan arvioitua kuvaamista, eikä perustu mihinkään aikalaisten kertomuksiin, koska kirjalliseen muotoon niitä satuja alettiin vääntämään vasta satoja vuosia tapahtumien jälkeen.

        Uskon että Jeesus oli olemassa ja historiassa on viitteitä että useitakin samanlaisia anarkistisia saarnasmiehiä oli liikenteessä noihin aikoihin, jotka eivät sitten olleet valtaapitävien mieleen.

        Jonkinlaiseen Luojaankin uskon, mutta sillä ei ole mitään tekemistä Raamatun Jumalan kanssa, joka on kova poika vihaamaan, tuomitsemaan, uhkailemaan ja tappamaan. Minun Jumalani on elämän voima ja se kaikki mikä on hyvää ja kaunista.

        Kannattaa muistaa että Jeesus oli Raamatun sanojen mukaan täällä vain juutalaisia jelppimässä taivaan riemuihin, eikä muista ollut niin väliä.

        Tiede eri tutkimuksineen, havaintoineen ja mittauksineen todistanut sataprosenttisesti, että ihmislaji erkani muista ihmisapinoista ja kädellisistä 5-8 miljoonaa vuotta sitten, ja homo sapiens vasta noin 300 000 vuotta sitten.

        Nykyihminen on siis ollut olemassa karkeasti 298 000 vuotta ennen ajanlaskumme alkua.
        Tästä on, kuten sanoin, 100% todisteet.

        Sitähän emme tiedä onko joku boostannut ihmistä ja jalostanut meistä maapallon valtiaita, tai tuonut muualta ihmisen DNA:n tai alkusolun, tehden Maasta eräänlaisen terraarion ja akvaarion kehittymään itsenäisesti luonnonvalintojen mukaan.

        Mutta uskonnot on tärkeitä, jos ne tuo turvaa ja sisältöä elämään, rutiineja kaltaisillesi koulupudokkaille, ettet olisi reppana aivan tyhjän päällä.

        Minulla on paljon kauniita muistoja kirkollisista tilaisuuksista, aina kastajaisista kuoppajaisiin. Kauniita tilaisuuksia läheisten kanssa.

        Jeesuksella on merkitystä minullekin, mutta ymmärrän sen johtuvan ihmisen tarpeesta turvautua johonkin tuttuun jota on tuputettu lapsesta saakka. Virsiä en ala hoilottamaan enkä pokkuroimaan sellaista Jumalaa, joka uhoaa rangaistuksilla jos häneen ei usko.

        Sellainen ukkeli on aivan perseestä. Esiin vaan, sodat ja sairaudet loppumaan niin katsellaan sitten uudestaan tilannetta.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olen tutkinut Jehovantodistajien ja mormooni porukan kanssaan Raamattua monta vuotta"

        -Siinäpä varsinainen tiedemiespiiri. Enempää ei tarvitse kertoa.

        Minä olen tutkiskellut tieteitä monipuolisesti noin 18 vuotta joka päivä enemmän tai vähemmän. Jo sitä ennen ollut aina kiinnostunut ihmisen historiasta, teknologiasta ja tieteistä.

        Termodynamiikasta tähtitieteeseen, polttomoottorin historiaa ja tekniikkaa, tutkinut miten mikäkin toimii ja minkälaisia mekanismeja missäkin on. Purin pienenä kaiken ja kasasin takaisin, vain tietääkseni mitä mikäkin on syönyt.

        Myöhemmin tutkiskellut biologiaa, psykologiaa, evoluutiota, suhteellisuusteorioita, kvanttimekaniikkaa, matematiikkaa jne. Tähtitiede ja kosmologia ollut 8 vuotiaasta lähtien kiinnostuksen kohteena.

        Alan lehtiä tullut vaihtelevasti aina ja ne on kaikki luettu moneen kertaan. Kertaus on opintojen äiti. Tunnen alusta loppuun ensimmäisessä kuulennossa käytetyn tekniikan.

        Ilmailu on aina ollut minusta kiehtovaa ja olen ilmailun historiasta, saavutuksista ja ennätyksistä hyvinkin perillä. Urheilupsykologia, fysiikka ja sotataitojen filosofia ovat erittäin paljon osaltani tutkittuja myös.

        Kymmenien vuosien ajan treenien jälkeen tuli mietittyä ja tutkittua mikä johtuu mistäkin ja miksi ihminen toimii siten kuin se toimii eri tilanteissa ja miten voi kehittyä ja kehittää itseään ja tekniikoita.

        Sotien syyt ja seuraukset ovat jokseenkin tuttuja ja niitäkin tulee tutkiskeltua aina kun kohdalle osuu jotakin mielenkiintoista tai uutta näkökulmaa. Tubessakin on valtavasti hyvää ja hyvin tehtyä materiaalia.

        Uskonnot tulee väkisinkin pyytämättä elämään erilaisissa muodoissaan. Taikauskot myös.

        Buddhismi on ylivoimaisesti paras elämänoppi, mitä tiedän. Se ei tarkoita sitä että olisin 100% buddhisti ja eläisin niiden oppien mukaan, vaan se tarkoittaa sitä että olen sitä mieltä että buddhismi on ylivoimaisesti paras elämänoppi.

        Raamatussa on opettavaisia tarinoita, jotka kylläkin ovat lapsille suunnattuja nuotiotarinoita. Aikuinen terve ihminen näkee että aika on ajanut ohitse niistä saduista.

        Se on vain sen ajan arvioitua kuvaamista, eikä perustu mihinkään aikalaisten kertomuksiin, koska kirjalliseen muotoon niitä satuja alettiin vääntämään vasta satoja vuosia tapahtumien jälkeen.

        Uskon että Jeesus oli olemassa ja historiassa on viitteitä että useitakin samanlaisia anarkistisia saarnasmiehiä oli liikenteessä noihin aikoihin, jotka eivät sitten olleet valtaapitävien mieleen.

        Jonkinlaiseen Luojaankin uskon, mutta sillä ei ole mitään tekemistä Raamatun Jumalan kanssa, joka on kova poika vihaamaan, tuomitsemaan, uhkailemaan ja tappamaan. Minun Jumalani on elämän voima ja se kaikki mikä on hyvää ja kaunista.

        Kannattaa muistaa että Jeesus oli Raamatun sanojen mukaan täällä vain juutalaisia jelppimässä taivaan riemuihin, eikä muista ollut niin väliä.

        Tiede eri tutkimuksineen, havaintoineen ja mittauksineen todistanut sataprosenttisesti, että ihmislaji erkani muista ihmisapinoista ja kädellisistä 5-8 miljoonaa vuotta sitten, ja homo sapiens vasta noin 300 000 vuotta sitten.

        Nykyihminen on siis ollut olemassa karkeasti 298 000 vuotta ennen ajanlaskumme alkua.
        Tästä on, kuten sanoin, 100% todisteet.

        Sitähän emme tiedä onko joku boostannut ihmistä ja jalostanut meistä maapallon valtiaita, tai tuonut muualta ihmisen DNA:n tai alkusolun, tehden Maasta eräänlaisen terraarion ja akvaarion kehittymään itsenäisesti luonnonvalintojen mukaan.

        Mutta uskonnot on tärkeitä, jos ne tuo turvaa ja sisältöä elämään, rutiineja kaltaisillesi koulupudokkaille, ettet olisi reppana aivan tyhjän päällä.

        Minulla on paljon kauniita muistoja kirkollisista tilaisuuksista, aina kastajaisista kuoppajaisiin. Kauniita tilaisuuksia läheisten kanssa.

        Jeesuksella on merkitystä minullekin, mutta ymmärrän sen johtuvan ihmisen tarpeesta turvautua johonkin tuttuun jota on tuputettu lapsesta saakka. Virsiä en ala hoilottamaan enkä pokkuroimaan sellaista Jumalaa, joka uhoaa rangaistuksilla jos häneen ei usko.

        Sellainen ukkeli on aivan perseestä. Esiin vaan, sodat ja sairaudet loppumaan niin katsellaan sitten uudestaan tilannetta.

        2010

        Miten Raamattu voi olla oikeassa jos ja kun kaikki juutalaiset ei ollut vielä syntyneet, kun Jumala hylkäsi heidät ja kuitenkin Jumala kokoaa heidät kaikkialta.

        Miten selität sen, että vain Israelilaisia varten. Raamatussa mainitaan, että Israelin kansa on pyhä kansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai olet Pasanen samaa mieltä Tapsan kanssa, koska olet Tapsa. Samasta syystä uskot myös Senssun juttuja. Kuolemanpelko sairauksiesi vuoksi on saanut sinut yksinäisyydessä turvautumaan kristinuskoon, mutta koska olet saapastakin tyhmempi niin et tajua mistä kristinuskossa on kyse.

        Uskovaisen tehtävä ei ole vittuilla, syyllistää, tuomita, härnätä eikä uhkailla ihmisiä työkseen. Uskovaisen tehtävä on rakastaa, ymmärtää, auttaa ja opettaa. Jos ei ole kykeneväinen opettamaan, silloin on kuitenkin kykeneväinen oppimaan.
        Sinä tuomiopäivän paviaani leikit Jumalaa joka päivä ja asetat valtaistuimesi sinne Jumalankin yläpuolelle.

        "kokee sen tarpeelliseksi itselleen" -sanoo narsisti, joka vaan ottaa vaan ei anna koskaan mitään.

        Hienoa kun kerrot mikä on uskovaisten tehtävä, ja kiitos että olen sinun mielestä Tapsa ja Senssu, en ole, kuten olen tuhannesti kirjoittanut, vai oikein tuomiopäivän paviaani, sitten tuomitseminen näyttää olevan sinun tehtäväsi, resupekka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa kun kerrot mikä on uskovaisten tehtävä, ja kiitos että olen sinun mielestä Tapsa ja Senssu, en ole, kuten olen tuhannesti kirjoittanut, vai oikein tuomiopäivän paviaani, sitten tuomitseminen näyttää olevan sinun tehtäväsi, resupekka.

        Ja resupekka voi vakuuttaa että minulla ei ole pienintäkään uskonnollista vakausta, ollut koskaan, en tarvitse olemassa oloni selvittämiseen mitään uskontoa, mutta en myöskään ala tuomitsemaan kenenkään uskoa mihinkään se on hänen oma asiansa mihin uskoo tai on uskomatta, enkä varsinkaan ala pilkkaaman heidän uskoaa, 2010 veti taas pohjat, koko kokoviikolle tai voi olla jopa koko vuodella jutussaan Anonyymi 2024-03-24 17:16:58, ja nyt on vasta viikon ensimmäinen päivä sunnuntai, kuten thaimaassa viikko vaihtuu sunnuntaina suomessa maanantaina.

        Kun luin tuon 2010 kirjoituksen ei voi muuta todeta kuin melkoinen idiootti.
        By NumBall HHN 63v.


    • Anonyymi

      Lupasiko mäiteesi sinulle lisää rahaa.?

      • Anonyymi

        Minulla on minun eläke ja toki Jumala pitää huolen. Etsi aina ensin jumalan valtakuntaa ja kaikki muu kyllä lisätään sinulle. Eli ne on siunauksia.

        Mikäli haluat paremman elämän?
        Sinun on valittava valtio tai Herramme Jeesuksen ja Jumalan tahdon mukainen ?

        Toki siunauksia saat ja olet yltäkylläinen.


    • Anonyymi

      Minä olen se joka muuttaa Espanjaan, ei "Tapsa". Tapsa pysyy halvoissa ja köyhissä maissa. Tai haaveilee niistä....

      Tapsan pikku eläkkeellä ei asuta Espanjassa edes kuukautta...

    • Anonyymi

      "Valittu kansa" tarkoittaa ihmisryhmää, jonka Jumala on valinnut erityisasemaan. Vanhassa testamentissa Jumala valitsi Abrahamin jälkeläiset valituksi kansaksi, jotka saivat asua itsenäisenä kansana omassa maassaan (1. Moos. 12, 1. Moos. 22:16–18). Nykyään juutalaisen valitun kansan jäsenenä pidetään juutalaisesta äidistä syntyneitä, juutalaista uskontoa noudattavia ihmisiä. Kristinuskon piirissä valittuna kansana on pidetty kristittyjä (Ap. t. 15:7–18, 1. Piet 2:9–10

      Jeesus totesi Raamatun mukaan olevansa täällä vain omiaan varten.

      • Anonyymi

        Eli ei siis näitä ympärileikkaamattomia, tuppipippelisiä Tapsukoita varten! Ilmankos laittaa juopottelemaan.


      • Anonyymi

        Edelleen täytyy oikaista. . . Raamattu varmasti kertoo, että ihmisellä on sielu ja henkiruumis. Älkää pelätkö sitä, joka voi tuhota ruumiin, vaan sitä joka voi määrätä sinut kadotukseen. No, monessa kohtaa tämä käy ilmi ja on uskonnon peruspilareita.

        Jumala hylkää Israelin kansan heidän syntiensä vuoksi ja nyt on pakko olettaa, että moni siitä kansasta ei ollut vielä edes syntynyt. Niin, mitä tarkoitusta varten Israelin kansa sitten on. He ovat pyhä kansa ?

        Heidän kauttaan tuodaan siunaus ja kristinusko maailmaan. Loppuun asti on sotaa Israelissa. . . Eikö näin ole ja eikö he ole eksyneet Jeesuksesta on vai ei ? Siellä on myös esimerkkejä esim. Kirjaoppineet ja fariseukset olivat mistä isästä?

        Toki vastaus löytyy Jeesuksesta, sillä Jeesus sanoi olleensa olemassa jo kun maailma luotiin. Samoin, Juudaaksesta sanotaan, että hän jäisi. Kaikki haudat eivät auenneet, koska osa ei ollut herran levossa. Näin, myös lopunajat tulevat sellaisiksi, kuin kerrotaan. Kyllä puhuin, uudelleen syntymisestä lihassa. Ruumis on saviruukku ja herran temppeli.

        Ikuinen ruumis on luotu, kuten Aadam ja Eeva. Mutta he söivät omenan.

        Ymmärrättekö vai et ?


    • Anonyymi

      Kiitos pyhälle hengelle saviruukusta!

      • Anonyymi

        Niin, nämä on niitä samoja kysymyksiä, että niihin avaruus päättyy ja mitä on sen ulkopuolella. Toki sama asia on, että mistä kaikki materia tuli.

        William Shakespeare... Ollakko vai ei.

        Näitä vajakki ei tajua ja sen on hyvä olla, kuin eläin.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8276
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe