Kovan luokan kotikone pelikonsolista

Anonyymi-ap

Asus Rog Ally ja sen AMD Ryzen Z1 Extreme pistää kylmäksi monen pönttökoneen.

34

550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      700€ konsoli! ei halpa!

      • Anonyymi

        Ei siis kuopionapinalle, ei ser kone.


      • Anonyymi

        Kysykö sitä joku! Kuopion pummi.


      • Anonyymi

        W11 ja EDGE perus ongelmia! On kaatuilu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siis kuopionapinalle, ei ser kone.

        Näin on! MS HALUAA JOKA ASIASTA RAHAA, RAHAA, RAHAA....
        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
        Surkuhupaisaa.. On se nyt todettava että Windows on IT-alan suurinta PASKUUTTA!
        👿👿👿


    • Anonyymi

      Tuohan on pc kutistettuna käsikonsolin kokoon. Joitakin perustason pöytäkoneita tuo varmasti voittaakin suorituskyvyssä. Aikamoinen hinta tuollaisesta käytännössä pelkästä pelilaitteesta, kun 700€:lla saa jo ihan siedettävän kannettavan. Kannettavalla voi tehdä muutakin, kuin vain pelata.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnolla tehoo ja taipuu mihin vaan ;D

        https://www.phoronix.com/review/asus-rog-ally-linux

        Tuossa nyt mitään erikoista ole, tuo on kuitenkin ihan tavallinen tietokone. Itse en koe mitään tarvetta hankkia moista. Mikäli pelaan, niin teen sen ihan pöytäkoneella. Mieluummin kasaan koneeni itse, saan silloin juuri sellaisen, kuin itse haluan.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Missä kannettavassa on Ryzen Z1 Extreme?


      • Anonyymi

        💣 "Windows"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa nyt mitään erikoista ole, tuo on kuitenkin ihan tavallinen tietokone. Itse en koe mitään tarvetta hankkia moista. Mikäli pelaan, niin teen sen ihan pöytäkoneella. Mieluummin kasaan koneeni itse, saan silloin juuri sellaisen, kuin itse haluan.

        Ei ehkä sinulle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ehkä sinulle!

        Niinpä juuri. Mikäli joku haluaa heittää 700€ tuollaiseen käsikonsoliin, niin ihan vapaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        💣 "Windows"

        Winsoosi;

        - Neljän ytimen ongelma
        - Kuvansumennus
        - Kaatuilu
        - Surkeat äänet
        - Käyttöliitymä
        - Tuhopäivitykset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa nyt mitään erikoista ole, tuo on kuitenkin ihan tavallinen tietokone. Itse en koe mitään tarvetta hankkia moista. Mikäli pelaan, niin teen sen ihan pöytäkoneella. Mieluummin kasaan koneeni itse, saan silloin juuri sellaisen, kuin itse haluan.

        KOLLIMAATTORI EDISTAA JÄRJEN KÖYHYYTTÄ!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa nyt mitään erikoista ole, tuo on kuitenkin ihan tavallinen tietokone. Itse en koe mitään tarvetta hankkia moista. Mikäli pelaan, niin teen sen ihan pöytäkoneella. Mieluummin kasaan koneeni itse, saan silloin juuri sellaisen, kuin itse haluan.

        KYLLÄ! ON TYHMÄ KUIN SAAPAS!
        KYLLÄ! KOLLIMAATTORI ON TYHMÄ KUIN SAAPAS!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa nyt mitään erikoista ole, tuo on kuitenkin ihan tavallinen tietokone. Itse en koe mitään tarvetta hankkia moista. Mikäli pelaan, niin teen sen ihan pöytäkoneella. Mieluummin kasaan koneeni itse, saan silloin juuri sellaisen, kuin itse haluan.

        Kuopion papparaisen horinat voidaan tulkita muinaiseksi valheiden levitykseksi.


      • Anonyymi

        Missäköhän se tyhmyys mahtaa asustaa? Voisi olla ihan hyvä mennä peilistä katsomaan, niin näet sen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä kannettavassa on Ryzen Z1 Extreme?

        Z1 Extremen vastine kannettavissa on Ryzen 7 7840HS

        Käytännössä lähestulkoon identtinen pelikäytössä, ainoat erot on että 7840HS käyttää vähän enemmän virtaa samaan pelitehoon ja Z1 Extremestä on poistettu AI-kiihdytin.

        Muuten ihan identtiset, mm. samat ytimet (Sekä iGPU että CPU ja molemmat samoilla turbo-taajuuksilla) jne.


      • Anonyymi
        Oudoksuva kirjoitti:

        Z1 Extremen vastine kannettavissa on Ryzen 7 7840HS

        Käytännössä lähestulkoon identtinen pelikäytössä, ainoat erot on että 7840HS käyttää vähän enemmän virtaa samaan pelitehoon ja Z1 Extremestä on poistettu AI-kiihdytin.

        Muuten ihan identtiset, mm. samat ytimet (Sekä iGPU että CPU ja molemmat samoilla turbo-taajuuksilla) jne.

        Z1 on kulutus on vain 9W kun taas Ryzen 7 7840HS 35W


      • Anonyymi
        Oudoksuva kirjoitti:

        Z1 Extremen vastine kannettavissa on Ryzen 7 7840HS

        Käytännössä lähestulkoon identtinen pelikäytössä, ainoat erot on että 7840HS käyttää vähän enemmän virtaa samaan pelitehoon ja Z1 Extremestä on poistettu AI-kiihdytin.

        Muuten ihan identtiset, mm. samat ytimet (Sekä iGPU että CPU ja molemmat samoilla turbo-taajuuksilla) jne.

        Turbonopauksilla ei tee mitään eikä sekkaisia kannata tuijottaa, ne on tehty vaan huijaan testejä.
        Turboissakin on eroja, joillakin vain yksi ydin nappaa ylikierrokset, toisissa enemmän.

        Mihin turboa tarvitsee, ei mihinkään!

        Windowsin virransäästö sössii nopeenkin prossun muutenkin. Se että 1Ghz nostaa 20 sekunniksi 5Ghz ei auta mihinkään, paitsi kaatumiseen.!

        Jenkeissä oli tutkittu että Intellin prossuilla Windowsin lennosta kaatuminen oli hyvin usein turbotin kanssa yhtenevä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Z1 on kulutus on vain 9W kun taas Ryzen 7 7840HS 35W

        "Z1 on kulutus on vain 9W kun taas Ryzen 7 7840HS 35W"

        Ei ihan, molemmat kykenevät toimivaan korkeammalla tai matalammalla teholla kuin mainitset.

        Esim. Z1 Extreme jos olet laittanut maksimivirrankäytän 10W:hen on hitaampi kuin Steam Deck 6W:llä peligrafiikassa joten tämä on lähinnä tarpeeksi hyvä jos tarkoituksena pelata jotain 2D-peliä kuten tyyliin Vampire Survivors tai Hollow Knight.

        Se päähienous ROG Ally:ssa verrattuna Steam Deckiin (paitsi että pyörittää Windowsia, eli kaikki pelit toimii) on se, että saat sen tarvittaessa laitettua myös korkeamman tehon moodiin kuten 15W tai 30W, tällöin jopa vaativat 3D-pelit tyyliin Cyberpunk 2077, BG3 tai Starfield toimii ihan mukavalla FPS:llä ja grafiikka-asetuksilla.

        Vastataanpa samalla seuraavaankin viestiin:

        "Turbonopauksilla ei tee mitään eikä sekkaisia kannata tuijottaa, ne on tehty vaan huijaan testejä.
        Turboissakin on eroja, joillakin vain yksi ydin nappaa ylikierrokset, toisissa enemmän."

        Tämä oli ehkä totta 20v sitten, mutta ei ole pätenyt pitkään aikaan. Modernit koneet on melko hyviä ottamaan ihan kaiken irti nostamalla omia kellojaan kunnes iskee joko sähkönsyöttörajaan tai lähentyy lämpötilarajoja. (joskin ROG Ally:ssä on yllättävän hyvä jäähdytysjärjestelmä)

        Tästä on melko paljon etua peleissä jotka eivät tarvitse koko prosessoria (esim. Z1 Extremessä on 8 ydintä jotka kellottuu 3.3-5.1Ghz välillä, jolloin lähestulkoon aina rajoitteena on integroitu GPU, ei siis prosessori) kaikkineen ytimineen, jolloin saat että esim. puolet ytimistä saadaan kellotettua korkeammaksi pyörittämään peliä paremmin.

        Nykykoneissa on tultu tosi kauas siitä ajasta jolloin piti itse harrastella ylikellottamisen kanssa saadakseen kaiken tehon irti koneissa. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KOLLIMAATTORI EDISTAA JÄRJEN KÖYHYYTTÄ!

        Nyt on tosiasioita!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on tosiasioita!

        🐌 windows hidasko! ON SE!


      • Anonyymi

        ON SE! K.O.L.L.L.I.M.A.A.T.T.O.R.I ON HYVIN SAIRAS YKSILÖ! ✝️


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Ohhoh! Ryzen Z1 Extreme onkin tehokas prossu!

      • Anonyymi

        No niitä on paljonkin, mitäs tuosta, aina löytyy tehokkaampia.


    • Anonyymi

      Ryzen Z1 Extreme = 3 x Applen M3

    • Anonyymi

      Hankala vekotin, ei mitään tarvetta tuollaiselle.

      • Anonyymi

        Sulla onkin ne ser koneesi!


    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      958
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      694
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe