Kovan luokan kotikone pelikonsolista

Anonyymi-ap

Asus Rog Ally ja sen AMD Ryzen Z1 Extreme pistää kylmäksi monen pönttökoneen.

37

351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      700€ konsoli! ei halpa!

      • Anonyymi

        Ei siis kuopionapinalle, ei ser kone.


      • Anonyymi

        Kysykö sitä joku! Kuopion pummi.


      • Anonyymi

        W11 ja EDGE perus ongelmia! On kaatuilu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siis kuopionapinalle, ei ser kone.

        Näin on! MS HALUAA JOKA ASIASTA RAHAA, RAHAA, RAHAA....
        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
        Surkuhupaisaa.. On se nyt todettava että Windows on IT-alan suurinta PASKUUTTA!
        👿👿👿


    • Anonyymi

      Tuohan on pc kutistettuna käsikonsolin kokoon. Joitakin perustason pöytäkoneita tuo varmasti voittaakin suorituskyvyssä. Aikamoinen hinta tuollaisesta käytännössä pelkästä pelilaitteesta, kun 700€:lla saa jo ihan siedettävän kannettavan. Kannettavalla voi tehdä muutakin, kuin vain pelata.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnolla tehoo ja taipuu mihin vaan ;D

        https://www.phoronix.com/review/asus-rog-ally-linux

        Tuossa nyt mitään erikoista ole, tuo on kuitenkin ihan tavallinen tietokone. Itse en koe mitään tarvetta hankkia moista. Mikäli pelaan, niin teen sen ihan pöytäkoneella. Mieluummin kasaan koneeni itse, saan silloin juuri sellaisen, kuin itse haluan.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Missä kannettavassa on Ryzen Z1 Extreme?


      • Anonyymi

        💣 "Windows"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa nyt mitään erikoista ole, tuo on kuitenkin ihan tavallinen tietokone. Itse en koe mitään tarvetta hankkia moista. Mikäli pelaan, niin teen sen ihan pöytäkoneella. Mieluummin kasaan koneeni itse, saan silloin juuri sellaisen, kuin itse haluan.

        Ei ehkä sinulle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ehkä sinulle!

        Niinpä juuri. Mikäli joku haluaa heittää 700€ tuollaiseen käsikonsoliin, niin ihan vapaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        💣 "Windows"

        Winsoosi;

        - Neljän ytimen ongelma
        - Kuvansumennus
        - Kaatuilu
        - Surkeat äänet
        - Käyttöliitymä
        - Tuhopäivitykset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa nyt mitään erikoista ole, tuo on kuitenkin ihan tavallinen tietokone. Itse en koe mitään tarvetta hankkia moista. Mikäli pelaan, niin teen sen ihan pöytäkoneella. Mieluummin kasaan koneeni itse, saan silloin juuri sellaisen, kuin itse haluan.

        KOLLIMAATTORI EDISTAA JÄRJEN KÖYHYYTTÄ!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa nyt mitään erikoista ole, tuo on kuitenkin ihan tavallinen tietokone. Itse en koe mitään tarvetta hankkia moista. Mikäli pelaan, niin teen sen ihan pöytäkoneella. Mieluummin kasaan koneeni itse, saan silloin juuri sellaisen, kuin itse haluan.

        KYLLÄ! ON TYHMÄ KUIN SAAPAS!
        KYLLÄ! KOLLIMAATTORI ON TYHMÄ KUIN SAAPAS!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa nyt mitään erikoista ole, tuo on kuitenkin ihan tavallinen tietokone. Itse en koe mitään tarvetta hankkia moista. Mikäli pelaan, niin teen sen ihan pöytäkoneella. Mieluummin kasaan koneeni itse, saan silloin juuri sellaisen, kuin itse haluan.

        KYLLÄ! KOLLIMAATTORI ON TYHMÄ KUIN SAAPAS! URPO!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa nyt mitään erikoista ole, tuo on kuitenkin ihan tavallinen tietokone. Itse en koe mitään tarvetta hankkia moista. Mikäli pelaan, niin teen sen ihan pöytäkoneella. Mieluummin kasaan koneeni itse, saan silloin juuri sellaisen, kuin itse haluan.

        Kuopion papparaisen horinat voidaan tulkita muinaiseksi valheiden levitykseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KYLLÄ! KOLLIMAATTORI ON TYHMÄ KUIN SAAPAS! URPO!

        Missäköhän se tyhmyys mahtaa asustaa? Voisi olla ihan hyvä mennä peilistä katsomaan, niin näet sen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä kannettavassa on Ryzen Z1 Extreme?

        Z1 Extremen vastine kannettavissa on Ryzen 7 7840HS

        Käytännössä lähestulkoon identtinen pelikäytössä, ainoat erot on että 7840HS käyttää vähän enemmän virtaa samaan pelitehoon ja Z1 Extremestä on poistettu AI-kiihdytin.

        Muuten ihan identtiset, mm. samat ytimet (Sekä iGPU että CPU ja molemmat samoilla turbo-taajuuksilla) jne.


      • Anonyymi
        Oudoksuva kirjoitti:

        Z1 Extremen vastine kannettavissa on Ryzen 7 7840HS

        Käytännössä lähestulkoon identtinen pelikäytössä, ainoat erot on että 7840HS käyttää vähän enemmän virtaa samaan pelitehoon ja Z1 Extremestä on poistettu AI-kiihdytin.

        Muuten ihan identtiset, mm. samat ytimet (Sekä iGPU että CPU ja molemmat samoilla turbo-taajuuksilla) jne.

        Z1 on kulutus on vain 9W kun taas Ryzen 7 7840HS 35W


      • Anonyymi
        Oudoksuva kirjoitti:

        Z1 Extremen vastine kannettavissa on Ryzen 7 7840HS

        Käytännössä lähestulkoon identtinen pelikäytössä, ainoat erot on että 7840HS käyttää vähän enemmän virtaa samaan pelitehoon ja Z1 Extremestä on poistettu AI-kiihdytin.

        Muuten ihan identtiset, mm. samat ytimet (Sekä iGPU että CPU ja molemmat samoilla turbo-taajuuksilla) jne.

        Turbonopauksilla ei tee mitään eikä sekkaisia kannata tuijottaa, ne on tehty vaan huijaan testejä.
        Turboissakin on eroja, joillakin vain yksi ydin nappaa ylikierrokset, toisissa enemmän.

        Mihin turboa tarvitsee, ei mihinkään!

        Windowsin virransäästö sössii nopeenkin prossun muutenkin. Se että 1Ghz nostaa 20 sekunniksi 5Ghz ei auta mihinkään, paitsi kaatumiseen.!

        Jenkeissä oli tutkittu että Intellin prossuilla Windowsin lennosta kaatuminen oli hyvin usein turbotin kanssa yhtenevä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Z1 on kulutus on vain 9W kun taas Ryzen 7 7840HS 35W

        "Z1 on kulutus on vain 9W kun taas Ryzen 7 7840HS 35W"

        Ei ihan, molemmat kykenevät toimivaan korkeammalla tai matalammalla teholla kuin mainitset.

        Esim. Z1 Extreme jos olet laittanut maksimivirrankäytän 10W:hen on hitaampi kuin Steam Deck 6W:llä peligrafiikassa joten tämä on lähinnä tarpeeksi hyvä jos tarkoituksena pelata jotain 2D-peliä kuten tyyliin Vampire Survivors tai Hollow Knight.

        Se päähienous ROG Ally:ssa verrattuna Steam Deckiin (paitsi että pyörittää Windowsia, eli kaikki pelit toimii) on se, että saat sen tarvittaessa laitettua myös korkeamman tehon moodiin kuten 15W tai 30W, tällöin jopa vaativat 3D-pelit tyyliin Cyberpunk 2077, BG3 tai Starfield toimii ihan mukavalla FPS:llä ja grafiikka-asetuksilla.

        Vastataanpa samalla seuraavaankin viestiin:

        "Turbonopauksilla ei tee mitään eikä sekkaisia kannata tuijottaa, ne on tehty vaan huijaan testejä.
        Turboissakin on eroja, joillakin vain yksi ydin nappaa ylikierrokset, toisissa enemmän."

        Tämä oli ehkä totta 20v sitten, mutta ei ole pätenyt pitkään aikaan. Modernit koneet on melko hyviä ottamaan ihan kaiken irti nostamalla omia kellojaan kunnes iskee joko sähkönsyöttörajaan tai lähentyy lämpötilarajoja. (joskin ROG Ally:ssä on yllättävän hyvä jäähdytysjärjestelmä)

        Tästä on melko paljon etua peleissä jotka eivät tarvitse koko prosessoria (esim. Z1 Extremessä on 8 ydintä jotka kellottuu 3.3-5.1Ghz välillä, jolloin lähestulkoon aina rajoitteena on integroitu GPU, ei siis prosessori) kaikkineen ytimineen, jolloin saat että esim. puolet ytimistä saadaan kellotettua korkeammaksi pyörittämään peliä paremmin.

        Nykykoneissa on tultu tosi kauas siitä ajasta jolloin piti itse harrastella ylikellottamisen kanssa saadakseen kaiken tehon irti koneissa. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KOLLIMAATTORI EDISTAA JÄRJEN KÖYHYYTTÄ!

        Nyt on tosiasioita!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on tosiasioita!

        🐌 windows hidasko! ON SE!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KYLLÄ! KOLLIMAATTORI ON TYHMÄ KUIN SAAPAS! URPO!

        ON SE! K.O.L.L.L.I.M.A.A.T.T.O.R.I ON HYVIN SAIRAS YKSILÖ! ✝️


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Ohhoh! Ryzen Z1 Extreme onkin tehokas prossu!

      • Anonyymi

        No niitä on paljonkin, mitäs tuosta, aina löytyy tehokkaampia.


    • Anonyymi

      Ryzen Z1 Extreme = 3 x Applen M3

    • Anonyymi

      Hankala vekotin, ei mitään tarvetta tuollaiselle.

      • Anonyymi

        Sulla onkin ne ser koneesi!


      • Anonyymi

        On se apina!


    • Anonyymi

      Köyhät hihhulit urputtaa!

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      69
      3053
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      419
      2906
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      102
      2282
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      99
      2209
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1924
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1874
    7. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      153
      1868
    8. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1860
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      335
      1846
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1692
    Aihe