Uskallatko rakastaa?

Tässäpä mielenkiintoinen artikkeli https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/etko-pysty-antautumaan-rakkauteen-psykologi-kertoo-mista-jarruttelu-johtuu/8314428#gs.6cfrq8

”Vaikka ihminen haluaisi rakastaa, se ei aina ole helppoa. Sisäiset muurit voivat estää rakkauteen heittäytymisen tai johtaa suhteen kariutumiseen ennenaikaisesti. Jos ihminen ei koskaan pysähdy ja tutustu sisäiseen maailmaansa, on hänen lähes mahdotonta tulla rakastetuksi omana itsenään."
"Heiskasen mukaan haavoittumisen pelko on tavallisin syy sille, ettei ihminen uskalla heittäytyä rakkauteen. Kun ihminen avaa toiselle sydämensä, voi se mennä rikki. Aidon minän suojaksi rakennetaan kuoria ja rooleja .Suojakuoret ja roolit suojaavat haavoittumiselta, mutta samalla se tarkoittaa, ettei pysty olemaan aidossa yhteydessä itseensä ja muihin, Heiskanen sanoo."
"Suojakuoret ja roolit voivat tehdä parisuhteen muodostamisesta liki mahdotonta, sillä haavoittumista pelkäävä tekee helposti äkkinäisiä ja vääriäkin johtopäätöksiä toisesta ihmisestä. Jos esimerkiksi viestiin vastaaminen viivästyy, voi ihminen tulkita sen siten, ettei toinen olekaan kiinnostunut tai selittää itselleen, ettei tyypistä piitannutkaan"

Mitä mieltä olet tästä artikkelista ja näistä Heiskasen mielipiteistä?
Uskallatko sinä rakastaa vai kummittelevatko menneisyyden haamut tai sattuvatko haavat?

19

726

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Uskallatako sä erota miehestäsi? Kenties lirkuttelet naisille palstalla vielä mummonakin samalla heteroliiton hedelmistä ja normaaliudesta nauttien. Sunlaisiasi binaisia on tusinoittain ja liikaa.

      • Uskaltaisitko sä alkaa olemaan ihmisiksi/huutelematta asioista, joista et mitään tiedä, kiitos.


      • Anonyymi

        Mistä moinen katkeruus binaisia kohtaan? Ei heterosuhde aina ole auvoista heteroliiton hedelmistä nauttimista. Kuulostaa siltä että sinulla on jokin fantasia heteroliitoista, joka ei vastaa todellisuutta. Pitkästä suhteesta voi olla vaikea lähteä monesta syystä johtuen. Se että on bi ja heterosuhteessa, ei tarkoita sitä että saa rusinat pullasta kaikesta. Et tiedä niitä sisäisiä kamppailuja, joita bit käyvät. Elämä voi olla kärvistelyä vailla naisen kosketusta. Ehkä syvä ja yksipuolinen rakastuminen naiseen, joka on oletettavasti hetero ja aloitetta ei noin vain tehdä. Syitä on monia ja osa niistä repii sisältä hajalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä moinen katkeruus binaisia kohtaan? Ei heterosuhde aina ole auvoista heteroliiton hedelmistä nauttimista. Kuulostaa siltä että sinulla on jokin fantasia heteroliitoista, joka ei vastaa todellisuutta. Pitkästä suhteesta voi olla vaikea lähteä monesta syystä johtuen. Se että on bi ja heterosuhteessa, ei tarkoita sitä että saa rusinat pullasta kaikesta. Et tiedä niitä sisäisiä kamppailuja, joita bit käyvät. Elämä voi olla kärvistelyä vailla naisen kosketusta. Ehkä syvä ja yksipuolinen rakastuminen naiseen, joka on oletettavasti hetero ja aloitetta ei noin vain tehdä. Syitä on monia ja osa niistä repii sisältä hajalle.

        Tämä se aika ajoin täällä tykkää mulle huudella, epäilen samaksi tyypiksi, mutta eipä tuosta varma voi olla. Koitan olla välittämättä, mutta eipä tuo aina onnistu.


    • Anonyymi

      Ihan niin pelko rikkimenemisestä on se joka estää suhteen niin monella vaikka toinen olisi miten miellyttävä hyvänsä.

      • Se on kyllä ikävää jos näin on. Kyllä mulla itelläkin pikkusen tuo menneisyys nykyisyydessä tuntuu ja aina ei tunnu kivalta. Lähinnä on kai mennyt usko sanoihin, etenkin jos teot puhuu vähänkään eri kieltä tai eivät puhu oikealla tavalla tai ovat ihan hissukseen vaan.


    • Anonyymi

      Uskallan, mutta olen monesti törmännyt heihin jotka eivät uskalla. Se on dilemma.

      Jasu

    • Anonyymi
    • Hyvä artikkeli/haastattelu ja Heiskasella hyviä mielipiteitä jälleen. Itse uskallan rakastua ja rakastaa. Uskallan ja kykenen sitoutumaan ja elämään perhe-elämää ja ottamaan vielä jonkun täysillä osaksi elämääni; jonkun joka myös osaa, haluaa ja pystyy siihen. Kaikki tuo siitäkin huolimatta, että olen (itsestäni riippumatta) jo muutaman kerran joutunut menettämään nuo asiat ja hajonnut. Nyt kun aikaa on kuitenkin jo mennyt riittävästi, niin tiedän voivani tarjota tulevalle kumppanilleni aidosti hyvää ja arvokasta itseäni ja elämääni sekä ottaa vastaan myös toisen omana itsenään. Kaikille en kuitenkaan ole avoin eikä kukatahansa kelpaa ja kenelleppä kelpaisikaan.

      • Voi voi, kun mie en täytä tuota sun ensimmäistä edellytystäsi kun en osaa, vaikka halua ja pystymistä ehkä löytyskin 😁 No siinä taas heikko sawolaisvitsi ja kohta tulee taas syytöstä naisille lirkuttelusta 😅
        Aikansahan tuommonen korjaantuminen ottaa ja ikinä kyllä ihan ehjäksi kai harvemmin enää tulee jos on isosti rikottu.
        Niinkuin jossain muualla ihan just laitoin, niin mihkään puolinaiseen ei piä tyytyä, eikä edes lähteä koittaan.
        Toivottavasti semmonen kaikin puolin sopiva saapuu elämääsi, jos ei vaikka ihan just, niin ainakin kohtuullisessa ajassa 😉


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Voi voi, kun mie en täytä tuota sun ensimmäistä edellytystäsi kun en osaa, vaikka halua ja pystymistä ehkä löytyskin 😁 No siinä taas heikko sawolaisvitsi ja kohta tulee taas syytöstä naisille lirkuttelusta 😅
        Aikansahan tuommonen korjaantuminen ottaa ja ikinä kyllä ihan ehjäksi kai harvemmin enää tulee jos on isosti rikottu.
        Niinkuin jossain muualla ihan just laitoin, niin mihkään puolinaiseen ei piä tyytyä, eikä edes lähteä koittaan.
        Toivottavasti semmonen kaikin puolin sopiva saapuu elämääsi, jos ei vaikka ihan just, niin ainakin kohtuullisessa ajassa 😉

        Ohjaatko mua nyt tuolla viestillä itseesi päin vain toisaalle toivot? 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ohjaatko mua nyt tuolla viestillä itseesi päin vain toisaalle toivot? 😁

        Tämä oli siis minulta. Unohtui vain kirjautua 😊😁


      • Fructus_83 kirjoitti:

        Tämä oli siis minulta. Unohtui vain kirjautua 😊😁

        No, toivoisin ehkä, jotta voisin ohjata sut sen kaikin pualin sopivan kainaloon. Mutta enhän mä semmosta osaa tehhä. Vaan kyllähän sie löydät sinne varmasti itekin 😉


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        No, toivoisin ehkä, jotta voisin ohjata sut sen kaikin pualin sopivan kainaloon. Mutta enhän mä semmosta osaa tehhä. Vaan kyllähän sie löydät sinne varmasti itekin 😉

        Hmm... olipas tuo vastaus. Kysynpä vielä suoremmin sitten. Toivotko, että nähdään? Jos, niin täällä ollaan. Voin hyvin kirjoitella sun kanssa vaikka chatissa 😊


      • Fructus_83 kirjoitti:

        Hmm... olipas tuo vastaus. Kysynpä vielä suoremmin sitten. Toivotko, että nähdään? Jos, niin täällä ollaan. Voin hyvin kirjoitella sun kanssa vaikka chatissa 😊

        Kuulehan sie Etelän hetelmät, kyllä mä sua muihin suuntiin ohjastasin 😉 Mie en ole semmonen kaikin puolin sopiva, enkä ehkä lähellekään. Ja vikahan ei ole millään tavalla sussa, vaan kyllä se on mussa 😁 Vaikutat mukavalta, positiiviselta, fiksulta, kuin myös huumorintajuselta, niin etköhän sie sen oikian puolis(k)osi löyvä 😉
        Kirjoitella voijaan toki, täällä ja ehkä joskus sätissäkin jos samaan aikaan satutaan. Muistelen, jotta ois joskus satuttukin, vaan en muista onko jutusteltu 😁


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Kuulehan sie Etelän hetelmät, kyllä mä sua muihin suuntiin ohjastasin 😉 Mie en ole semmonen kaikin puolin sopiva, enkä ehkä lähellekään. Ja vikahan ei ole millään tavalla sussa, vaan kyllä se on mussa 😁 Vaikutat mukavalta, positiiviselta, fiksulta, kuin myös huumorintajuselta, niin etköhän sie sen oikian puolis(k)osi löyvä 😉
        Kirjoitella voijaan toki, täällä ja ehkä joskus sätissäkin jos samaan aikaan satutaan. Muistelen, jotta ois joskus satuttukin, vaan en muista onko jutusteltu 😁

        Kiitos, samoin 😊 Ei olla taidettu jutella chatissa, tai sitten en vain muista. En käy siellä kovinkaan usein. En vikojasi tiedä, mutta sen ymmärrän, että omanlaisensa ihmiset sopii kullekin. Ihanaa päivää sinne ja iloa ja valoa päivän hetkiin 😊🤗


      • Fructus_83 kirjoitti:

        Kiitos, samoin 😊 Ei olla taidettu jutella chatissa, tai sitten en vain muista. En käy siellä kovinkaan usein. En vikojasi tiedä, mutta sen ymmärrän, että omanlaisensa ihmiset sopii kullekin. Ihanaa päivää sinne ja iloa ja valoa päivän hetkiin 😊🤗

        Moikka Etelän hetelmät, kiva kun vastasit 😊 En mä ala tänne vikojani listaamaan, ja miksi tarttiskaan, niitähän on jokaisella, kai. Lähinnä on kai kyse elämien vaiheesta ja pieneltä osin myös toiveista. Omalla kohalla soi välillä päässä se Irinan biisi, missä sanoo niitanneensa ihtensä muottiin. Epävarmuutta, menneisyyden ääniä.
        Vaan koskaanhan tuota ei tiiä millon kävelee onnensa ohitte 😅 Mun tuurini tietäen kehtaisin väittää, jotta oon kävellyt jo useamman kerran, ehkä jonkun kerran juossukin (nuorempana) ja lasketellu pulkalla (vanhempana) 😁 Millä lie muillakin tavoin, kun tapansa ne on kullakin, sanovat.
        En mäkään sätissä paljon nykyään käy, kun en viitti itekseni jutella. Jossakin seksypaareissa näyttäs olevan paljonkin porukkaa, kun oon niihin pari kertaa eksynyt, mutta ne ei oo mun juttu ollenkaan, kun siellä jutut pyörii otsikossa.
        Mulla on semmonen hatara muistikuva (muunlaisia mulla nykyään harvemmin onkaan), jotta olisin ehkä huikannut sulle moikat tuolla lesbosättipuolella, mutta ehkä se on jäänyt siihen 😁
        Ihanaa päivää sinnekin 😊


      • Fructus_83 kirjoitti:

        Kiitos, samoin 😊 Ei olla taidettu jutella chatissa, tai sitten en vain muista. En käy siellä kovinkaan usein. En vikojasi tiedä, mutta sen ymmärrän, että omanlaisensa ihmiset sopii kullekin. Ihanaa päivää sinne ja iloa ja valoa päivän hetkiin 😊🤗

        Heii vielä, en voi estää ihteäni laittamasta viälä sulle tämmöstä päiväbiisiä, joka ehkä sopii aamuihinkin ja joka saa mun päähäni mielikuvan eräästä, ei menninkäisestä niinkään, vaan ehkäpä keijusta tai semmosesta päivänsätteestä, joka tanssahtelee yhtä tahtia aamuisten auringon säteiden kanssa 😉 https://youtu.be/ne5FKt5fty0?si=ofE4ePlBh53Y45tg
        Edelleen, iloa ja valoa 🌞


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Heii vielä, en voi estää ihteäni laittamasta viälä sulle tämmöstä päiväbiisiä, joka ehkä sopii aamuihinkin ja joka saa mun päähäni mielikuvan eräästä, ei menninkäisestä niinkään, vaan ehkäpä keijusta tai semmosesta päivänsätteestä, joka tanssahtelee yhtä tahtia aamuisten auringon säteiden kanssa 😉 https://youtu.be/ne5FKt5fty0?si=ofE4ePlBh53Y45tg
        Edelleen, iloa ja valoa 🌞

        Kiitos biisivinkkauksesta. Vois tuoki sopia joihinki aamuihin hyvänmielen biisiksi 😊


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2759
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      360
      2614
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2190
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1866
    5. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      71
      1788
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1773
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1764
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      139
      1678
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1593
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1432
    Aihe