Toyota on aina pitänyt todella hyvää huolta autoistaan ja asiakkaistaan. Sen vastuuntunto japanilaiseen tapaan on myös aina ollut erittäin korkea. Se ei halua jättää mitään sattuman varaan. Se on osa japanilaista kulttuuria.
Tarkastuksiin kutsuttujen määrä on yleensä pieni, ja ongelma erittäin epätodennäköinen, mutta valmistaja on katsonut toimintatapojensa mukaisesti aiheelliseksi julkistaa heti pienissäkin asioissa tarkastuskampanjan autoille.
JOS SAKSALAISKONSERNI TUNTISI SAMANLAISTA VASTUUTA AUTOISTAAN, SEN OLISI OSTETTAVA JOKAINEN MYYMÄNSÄ AUTO TAKAISIN.
Toyota pitää autoistaan ja asiakkaistaan kiitettävää huolta
33
294
Vastaukset
- Anonyymi
Jos Daihatsu on ollut epärehellinen niin se on täällä huudettu Toyotan viaksi.
- Anonyymi
Toyota omistaa Daihatsun 100% ja samalta tehtaalta tulee ulos aitoja molemmilla merkillä ja sama huijaus on jatkunut tähän päivään asti. Et tuosta saa väännettyä muuta.
- Anonyymi
Toyota maksattaa mm. lämmönvaihtimen valmistuvirheet asiakkaalla, ei korjaa hybridien 11voötin akkuongelmaa ja ruosteviat menee aina asukkaan piikkin jne….
- Anonyymi
Onko erityisoppilaalla erityisiä ongelma kirjallisen ilmaisun kanssa?
- Anonyymi
Toyota on korjauttanut sen lämmi´önvaihdinvian omaan laskuunsa, joita on ollut todella pieni määrä.
- Anonyymi
Valetta jokainen sana. Ruostevikojakaan kun ei ole niin ei niitä tarvitse kenenkään maksaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on korjauttanut sen lämmi´önvaihdinvian omaan laskuunsa, joita on ollut todella pieni määrä.
Siis korjauksia on ollut vähän, vikoja enemmän ja osa siis jäänyt auton omistajan maksettavaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valetta jokainen sana. Ruostevikojakaan kun ei ole niin ei niitä tarvitse kenenkään maksaa.
Ruostevikoja on Toyotassa nykyään eniten, mutta kun ovat ovelia ja tekevät niin ohuen maalikerroksen autoihinsa, eikä tehdä ruostesuojausta, niin sillä tyylillä ruoste alkaa aina kiveniskemistä ja se on ns. ulkopuolinen syy ja takuu ei niitä vaurioita korvaa.
Puutteet:
https://www.finikor.fi/palvelut/muut-palvelut/kuvagalleria/autoja/toyota-yaris-2016
https://www.finikor.fi/palvelut/muut-palvelut/kuvagalleria/autoja/toyota-auris-2016
Lopputulos:
https://www.finikor.fi/palvelut/muut-palvelut/kuvagalleria/autoja/toyota-yaris-2013 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruostevikoja on Toyotassa nykyään eniten, mutta kun ovat ovelia ja tekevät niin ohuen maalikerroksen autoihinsa, eikä tehdä ruostesuojausta, niin sillä tyylillä ruoste alkaa aina kiveniskemistä ja se on ns. ulkopuolinen syy ja takuu ei niitä vaurioita korvaa.
Puutteet:
https://www.finikor.fi/palvelut/muut-palvelut/kuvagalleria/autoja/toyota-yaris-2016
https://www.finikor.fi/palvelut/muut-palvelut/kuvagalleria/autoja/toyota-auris-2016
Lopputulos:
https://www.finikor.fi/palvelut/muut-palvelut/kuvagalleria/autoja/toyota-yaris-2013Tuo on korroosionesto firman ottama kuva. Jokaisesta automerkistä voi tuollaisen tehdä. Tuo Toyota Yaris on yksittäis tapaus. Yleensä Yarikset on vielä kaksikymppisinä täysin ruosteettomia. Sama pätee kaikkiin Toyotan autoihin. Ranskalaiset autot ja Skoda ruostuu sangen nopeasti.
- Anonyymi
Toyotissa on ollut vain muutama lämmönvaihdin rikko. Ne kaikki olivat noin viisi vuotta sitten. Enää sitä ole ilmennyt. Akkuongelmia ei ole ollut lainkaan. Toyota on kiistatta vähiten ruostuva auto Lexuksen kanssa. Toyotat ovat vielä 20v. ikäisinä täysin ruosteettomia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotissa on ollut vain muutama lämmönvaihdin rikko. Ne kaikki olivat noin viisi vuotta sitten. Enää sitä ole ilmennyt. Akkuongelmia ei ole ollut lainkaan. Toyota on kiistatta vähiten ruostuva auto Lexuksen kanssa. Toyotat ovat vielä 20v. ikäisinä täysin ruosteettomia.
Puhu nyt lisää paskaa siitä ettei Toyota muka ruostu.
Tutkimuksen mukaan Toyota ruostuu ihan siinä missä muutkin ja tutkimus osoittaa että enemmän kuin muut autot.
Toyota Avensis: 62 kpl, 2%
Toyota Corolla: 42 kpl, 14%
Linkistä voi tarkistaa muiden autojen tulokset.
https://www.is.fi/autot/art-2000001172225.html
Fakta on kuitenkin se että kaikki autot ruostuu jos niitä ei ruostesuojata.
- Anonyymi
Toyotan vastuullisuus liikenneturvallisuutta vaarantavien vikojen korjauksista takaisinkutsuina on heikommalla tasolla kuin millään muulla merkillä Suomessa. Toyotalla tekemättömiä takaisinkutsukorjauksia on eniten.
Vanhimmat keskeneräiset korjaukset ovat vuosituhannen alusta. Aikaa niitten hoitamiseen on ollut, mutta halu puuttuu. Toyotaa ei kiinnosta muut merkin autoja omistavat kuin merkkihuoltoa käyttävät. Monimerkkihuoltoja käyttävät ovat voineet saada yhden kutsun korjaukseen, mutta uusia kutsuja ei lähetetä vaikka korjauksissa ei käyty. Merkkihuoltoja käyttäville ei kutsuja edes lähetetä vaan vikoja korjataan vaivihkaa huoltokäynneillä.
Päinvastaisia esimerkkejä on eurooppalaisten merkkien maahantuojilla. Ne huolehtivat, että liikenneturvallisuutta vaarantavien vikojen takaisinkutsukorjaukset tulee tehtyä. Jos joku ei useista kehotuksista huolimatta korjauta autoaan, maahantuoja ilmoittaa laiminlyönnistä Trafille, jolloin seuraavassa katsastuksessa tulisi hylky. Toyota ei toimi noin, koska haluaa pimittää viat autojen omistajilta, jottei usko merkin viattomuuteen horjuisi.- Anonyymi
Tuo ei pidä paikkaansa.Kaikki automerkit joilla on takaisin kutsu tarkastetaan katsastuksessa onko asia hoidettu. Jos ei ,niin hylky tulee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo ei pidä paikkaansa.Kaikki automerkit joilla on takaisin kutsu tarkastetaan katsastuksessa onko asia hoidettu. Jos ei ,niin hylky tulee.
Kuinka selität Toyotan satakunta keskeneräistä takaisinkutsua, joista vanhimmat ovat alkaneet vuosituhannen alussa? Niitä koskevia autoyksilöitä on kymmeniätuhansia. Katsastuksiakin on jokaiselle tullut jo useita ja läpi ovat menneet.
Ainoa pätevä selitys on, että leväperäinen maahantuoja ei ilmoita korjaamatta jätettyjä autoja Trafille. Hulluja ovat myös omistajat, jotka jatkavat ajamista Takatan sirpalepommi sylissään! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka selität Toyotan satakunta keskeneräistä takaisinkutsua, joista vanhimmat ovat alkaneet vuosituhannen alussa? Niitä koskevia autoyksilöitä on kymmeniätuhansia. Katsastuksiakin on jokaiselle tullut jo useita ja läpi ovat menneet.
Ainoa pätevä selitys on, että leväperäinen maahantuoja ei ilmoita korjaamatta jätettyjä autoja Trafille. Hulluja ovat myös omistajat, jotka jatkavat ajamista Takatan sirpalepommi sylissään!Valehtelu vaan jatkuu ja jatkuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelu vaan jatkuu ja jatkuu.
Voit tutkia Trafin tietokannasta Toyotan keskeneräiset takaisinkutsut.
Keskeneräisyys ei selity millään muulla kuin maahantuojan leväperäisyydellä. Välinpitämättömän auton omistajan syyksi sitä ei voi laittaa koska maahantuojilla on keinot heitäkin varten. Sen osoittaa pikavauhtia tehdyt päästöhuijausohjelmiston poistot ja takaturvavöitten korjaukset Volkswagen-konsernin autoissa. Ilman pakkoa päästöhuijausohjelmiakaan ei olisi poistettu koska autot toimivat erinomaisesti ennen päivitystäkin. Eikä takaturvavyön avautumistaupumuskaan olisi koskaan toteutunut ellei pikkuauton takapenkille olisi ahtautunut 3 aikuista henkilöa.
Täällä ei valehtele kukaan muu kuin tojohönö. Muilla ei ole mitään tarvetta koska faktojakin riittää kerrottaviksi.
- Anonyymi
Toyotan tapa on kieltää ja kiistää kaikki viat ja ongelmat ja korjata ne vasta sitten kun tulee oikeuden tai viranomaisten määräys ja uhkasakko.
Trafin listoilla Toyotalle on määrätty kaikkein eniten takaisinkutsuja ja niitä on myös eniten keskeneräisinä.- Anonyymi
Miksi sinä valehtele????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sinä valehtele????
Käy itse tutkimassa, äläkä valehtele muita valehtelijoiksi!
- Anonyymi
Tämä on hyvä pitää mielessä kun puhutaan Toyotasta.
"Yhdysvaltain oikeusministeri Eric H. Holder Jr. puhui painokkaasta keskiviikkona Toyotan käytöksestä turvavirheiden piilottamisessa yleisöltä ja kutsui sitä "häpeälliseksi" ja "räikeäksi laiminlyönniksi". Tuomittiin 1,2 miljardin dollarin rikosoikeudellinen rangaistus, joka on kaikkien aikojen suurin autovalmistajalle Yhdysvalloissa.
Holder sanoi, että osaston neljä vuotta kestäneessä Toyotan tutkimuksessa havaittiin, että yritys salasi tietoja virheistä kuluttajilta ja viranomaisilta, mikä vaaransi ihmishenkiä viallisten osien vuoksi, jotka aiheuttivat äkillisen, tahattoman kiihdytyksen useissa sen malleissa."
https://www.nytimes.com/2014/03/20/business/toyota-reaches-1-2-billion-settlement-in-criminal-inquiry.html - Anonyymi
Tarjoaako Toyota mielenterveyspalveluitakin asiakkailleen?
- Anonyymi
Mielenrauha on tunnettu ominaisuus Toyotan omistajilla. Ei sitä saa Toyotaa kadehtimalla. Etkö tiennyt?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielenrauha on tunnettu ominaisuus Toyotan omistajilla. Ei sitä saa Toyotaa kadehtimalla. Etkö tiennyt?
Siis Toyota antaa pillereitä, ovatko sinisiä?
- Anonyymi
Jos huolenpitona pitää järjettömän lyhyttä huoltojen välejä ja kallista huolto-ohjelmaa, niin voihan sitä kutsua "asiakkaan huolenpidoksi".
Onhan se naurettavaan, että sähköautoa pitää huollattaa 15tkm välein, että takuu säilyy. Mitä siinä on huollettavaa noin usein, onko tehty niin surkeista osista, että pitää rasvailla ja tarkastaa yhtenään? Muilla riittää huolto parin vuoden välein tai harvemmin.
Miksi Toyota maksattaa tehtaan valmistusvirheet asiakkaalla, esim. jos lämmönvaihdin puhkeaa 3,5 vuoden ikäisestä autosta, niin omistaja maksaa 2500 euroa sen vaihtamisesta, eikä kovasti mainostettu Relax turva korvaa mitään. Muut merkit vaihtaisivat tuon tuotevastuun piikkiin, ilman epäselvyyttä.- Anonyymi
Aika outoa ettei se " muu merkki" kelpaa vaikka trolli kuinka hakkaa päätään bunkkerin seinään. Tuotevastuu ei ole valmistajan myöntämä takuu. "Muulla merkillä" se olisi peräti kokonainen yksi vuosi jos ei eeuu pakottaisi peräti kahteen. On se luotettava? 355 oli jo veret seisauttava! Oliko jo 9peräti kolmasosa ykkösmerkin myynnistä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika outoa ettei se " muu merkki" kelpaa vaikka trolli kuinka hakkaa päätään bunkkerin seinään. Tuotevastuu ei ole valmistajan myöntämä takuu. "Muulla merkillä" se olisi peräti kokonainen yksi vuosi jos ei eeuu pakottaisi peräti kahteen. On se luotettava? 355 oli jo veret seisauttava! Oliko jo 9peräti kolmasosa ykkösmerkin myynnistä?
No ainakin VW:n merkit kelpaa Toyotaa paremmin.
Tuo autokauppa on sinulle turhan vaikea ja henkinen asia ja todellinen tieto ja autojen erot ovat sinulle vaikeita ymmärtää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ainakin VW:n merkit kelpaa Toyotaa paremmin.
Tuo autokauppa on sinulle turhan vaikea ja henkinen asia ja todellinen tieto ja autojen erot ovat sinulle vaikeita ymmärtää.Kerro toki, mikä niistä kelpaa paremmin. Trafin ensirekisteröintitilaston mukaan ei kyllä yksikään niistä ? En tosin ole mikään autokaupan enkä - merkin myyjä mutta ei mitään ongelmaa ole ollut ostaa haluamaani merkkiä . Puskardion olen havainnut luotettavimmaksi tiedon jakajaksi ja trafin ensirekisteröintitilasto kertoo luotettavasti merkkien haluttavuudesta. Haittaakse?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro toki, mikä niistä kelpaa paremmin. Trafin ensirekisteröintitilaston mukaan ei kyllä yksikään niistä ? En tosin ole mikään autokaupan enkä - merkin myyjä mutta ei mitään ongelmaa ole ollut ostaa haluamaani merkkiä . Puskardion olen havainnut luotettavimmaksi tiedon jakajaksi ja trafin ensirekisteröintitilasto kertoo luotettavasti merkkien haluttavuudesta. Haittaakse?
VW:n merkit myi viime vuonna 6527 autoa enemmän mitä Toyota.
Toisaalta nyt ei ole puhe määristä, vaan Toyotan huonosta laadusta ja asukkaan kusetuksesta joka on jatkunut jo pari vuosikymmentä.
Eniten takaisinkutsuja ja paljon keskeneräisiä. Paljon vikoja ja ongelmia mitä Toyota ei suostu korjaamaan edes takuuaikana, saati sen loputtua, vaikka olisi mitkä Relaxit ja muut ostettuna.
Suomalainen on vaan niin tietämätön miten asiat oikeasti on ja onhan Suomi outo tapaus Toyotan suhteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VW:n merkit myi viime vuonna 6527 autoa enemmän mitä Toyota.
Toisaalta nyt ei ole puhe määristä, vaan Toyotan huonosta laadusta ja asukkaan kusetuksesta joka on jatkunut jo pari vuosikymmentä.
Eniten takaisinkutsuja ja paljon keskeneräisiä. Paljon vikoja ja ongelmia mitä Toyota ei suostu korjaamaan edes takuuaikana, saati sen loputtua, vaikka olisi mitkä Relaxit ja muut ostettuna.
Suomalainen on vaan niin tietämätön miten asiat oikeasti on ja onhan Suomi outo tapaus Toyotan suhteen.Noin ne Volkswagen-konsernin autojen viat käännetään Toyotan vioiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin ne Volkswagen-konsernin autojen viat käännetään Toyotan vioiksi.
Ei nyt kyllä ole vieläkään selvinnyt, mikä on se vilunkikonserniin ostettu merkki joka kelpaisi kansalle paremmin kuin Toyota?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei nyt kyllä ole vieläkään selvinnyt, mikä on se vilunkikonserniin ostettu merkki joka kelpaisi kansalle paremmin kuin Toyota?
Kaikki merkit perustuu samaan tekniikkaan ja ovat VW:n omistamia merkkejä. Hajautus ja laaja merkki ja malli valikoina johtaa myyntiä suomessa aina vaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin ne Volkswagen-konsernin autojen viat käännetään Toyotan vioiksi.
Ei tarvitse sellaiseen alentua, kyllä Toyotalla riittää niitä omia ihan riittämiin, hihii!
- Anonyymi
Mode parkakin on toyotisti. Voi pientä!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399