Työkokeilu

Anonyymi-ap

Työkokeilun järjestäjä voi halutessaan edellyttää kokeiluun osallistuvalta huumausainetestiä ja -todistusta ennen sopimuksen allekirjoittamista. Huumausainetodistukseen sovelletaan työelämän tietosuojalakia, ja sen kustannuksista vastaa työkokeilun järjestäjä.

Huumausainetodistuksessa on arkaluonteisia terveystietoja. Jos työkokeiluun osallistuva ei halua esittää todistusta, työkokeilusopimusta ei tehdä. Tämän takia työkokeiluun osallistuva ei kuitenkaan menetä työttömyysetuutta.

20

271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Välitystili hoitaja Anne Braanbeck Pohjanmaan hyvinvointi alue huijasi minua että hän on laittanut että minulle tule tänän 100€ klo on jo 13:40 eikä vieläkän ole mitän raha tullut minun tilille!!!!!

    • Anonyymi

      Kävin taannoin sol: lla työhaastattelussa. Haastattelija toisteli ilmeisen tarkoituksellisesti ainakin viisi kertaa painokkaasti että asiakasyritys vaatii sitten huumetestit. Haastattelijalla oli pää pissaa täynnä ja aika ilmiselvä asennevamma.

      En ole koskaan käyttänyt huumeita enkä näytä ulkoisesti päihteiden käyttäjältä.

      Rekrytoijilla tuntuu olevan Suomessa ihmeellinen tarve provosoida ja loukata työnhakijoita jo heti kättelyssä. Oletusarvoisesti olet narkki jos olet työtön työnhakija.

      Haet johonkin hanttihommaan niin rekrytoijat tenttaavat ja läpivalaisevat sinua kuin olisit pyrkimässä johonkin vastuulliseen valtion virkaan. Entiset työnantajat nuuskitaan ja jotakin vikaa ja hämäräperäistä toimintaa etsitään työnhakijasta kun työnhakija yrittää päästä siivoojaksi.

      Haastattelussa asenne on aina se että etsitään syytä miksi juuri tätä työnhakijaa ei voi valita.

      En ymmärrä mitä väliä sillä on kuka työnhakija on ja mikä hänen taustansa on kun työnantajilla on HUUTAVA PULA TYÖVOIMASTA ja tarvitaan joku napin painaja teollisuuteen tai siivooja luuttuamaan portaita.

      Vuosien varrella suomalaiset työnantajat ovat todistaneet olevansa pääsääntöisesti valehtelevia asennevammaisia ahneita kusipäitä.

      • Anonyymi

        Siivoojat ovat usein yrityksen tiloissa muiden poissaollessa. Kyllä taustat on syytä selvittää ennen rekrytointia.


      • Anonyymi

        "En ole koskaan käyttänyt huumeita enkä näytä ulkoisesti päihteiden käyttäjältä.

        Rekrytoijilla tuntuu olevan Suomessa ihmeellinen tarve provosoida ja loukata työnhakijoita jo heti kättelyssä. Oletusarvoisesti olet narkki jos olet työtön työnhakija."

        Kuvitteletko että huumeidenkäyttö näkyy aina ihmisestä ulos päin? Varsinkin jos kyseessä on ns. viihdekäyttö.

        Omilla ennakkoasenteillasi vain vahvistat käsitystä siitä, että etenkin pitkäaikaistyöttömät ovat heikkolahjaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En ole koskaan käyttänyt huumeita enkä näytä ulkoisesti päihteiden käyttäjältä.

        Rekrytoijilla tuntuu olevan Suomessa ihmeellinen tarve provosoida ja loukata työnhakijoita jo heti kättelyssä. Oletusarvoisesti olet narkki jos olet työtön työnhakija."

        Kuvitteletko että huumeidenkäyttö näkyy aina ihmisestä ulos päin? Varsinkin jos kyseessä on ns. viihdekäyttö.

        Omilla ennakkoasenteillasi vain vahvistat käsitystä siitä, että etenkin pitkäaikaistyöttömät ovat heikkolahjaisia.

        Matalapalkkaisilla on niin paljon päihteiden käyttöä pakko testata


      • Anonyymi

        Olikohan jotain syytäkin noin painokkaasti toistella huumetestistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olikohan jotain syytäkin noin painokkaasti toistella huumetestistä?

        Ei ollut ja se tuli jokaiselle lukitaitoiselle tuosta tekstistä selvästi.

        Paitsi sinulle ku taidat olla päihtynyt ja silmäsi harottaa.


    • Anonyymi

      Kuntouttavan työtoiminnan järjestäjä edellyttää kuntoutukseen osallistuvilta työttömiltä vajakeilta kolonoskopiaa, gynekologin/urologian tutkimusta, laajaa veren kuvaa, sukututkimusta ja yksityiskohtaista selvitystä seksielämästä. Muuten ei kuntoutusta tipu.

      Ja tee ee toimisto velvoittaa työttömän menemään kuntouttavaan työtoimintaan. Jos et mene leikataan kaikki tuet 100% loppuelämäksi.

      • Anonyymi

        Ilmeisesti puhut omakohtaisesta kokemuksesta?


    • Anonyymi

      Kaikki se on vapaaehtoista.

      Riittää kun ei valitse työkokeilua. Vapaa valinta. Pakottaminen ei käy, kun ei ole perustetta.

      • Anonyymi

        Viranomaisten täytyy esittää pitävät todisteet. Elleivät pysty esittämään pitäviä todisteita, niin ei sinne työkokeiluun joudu karenssin uhalla.


      • Anonyymi

        Riittää kun valitsee mieluisan työn, niin ei tarvitse enää asioida Te-toimiston kanssa.


    • Anonyymi

      Työtä ei kokeilla.

      Työtä tehdään.

    • Anonyymi

      Eihän sinne ole pakko mennä edelleenkääm. Totta kai ihmistä kohdellaan huonosti, jos siihen suostuu. Se on aina pitänyt paikkansa kaikissa yhteiskunnissa ja tulee pitämään.

      • Anonyymi

        Pitävät alempiarvoisena ihmisenä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitävät alempiarvoisena ihmisenä

        Syystäkin


    • Anonyymi

      Toi on kyllä hyvä ettei etuuksia menetä ja kannattaa kieltäytyä testistä koska kuka ylipäänsä haluaa mennä työkokeiluun. Ei siitä edes tienaa.

      • Anonyymi

        "mennäänpä työkokeilija tämän nöyryytystestin kautta". kohti uutta nöyryytystä. jatkoin


      • Anonyymi

        Niin paitsi, että kyllähän niitä etuuksia sitten lopulta leikataan se 40 pinnaa. Suurin osa kuitenkin aina suostuu mihin tahansa nöyryytykseen.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1748
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      161
      1135
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1113
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      24
      921
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      920
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      915
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      860
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      769
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      764
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      731
    Aihe