Maailman onnellisin maa Suomi..

Anonyymi-ap

..seitsemättä kertaa.
Miten näillä vuoskymmenillä elävät kokee olevansa onnellisia.
Tutkimuksen määritelmien mukaan ainakin vapautta pitäisi olla, jos pois työelämästä.
Sitten oli terveys, tulot, ne ei välttis itsestäänselvyyksiä.

20

306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saan tulla ja mennä niinkuin itse haluan ja viettää välillä aikaa lapsenlasten kanssa. Mieleiset harrastukset ja tekemiset vie oman aikansa niin että en kerkeä pitkästymään vaikka eläkkeellä ollut jo 8 vuotta. Yksin kun asun niin kukaan ei ole puuttumassa miten elämääni elän. Välillä saan kituutettua rahaa säästöön niin että pääsen pariksi päiväksi jonnekin mielen virkistykseksi. Eläke on pieni mutta tulen toimeen niin kauan kun en sairastu vakavasti, toistaiseksi olen saanut olla terveenä. En koe tarvitsevani tällähetkellä muuta. Syksylle varattuna ehkä jo viimeinen ruskareissu paikkaan jossa en ole ennen käynyt ja yksin lähden sinnekin matkanjärjestäjän bussilla, vielä en edes tiedä saanko matkalle kämppistä vai olenko huoneessa yksin. Omasta takaa ei matkakaveria ole. Onnellinenko? Riippunee siitä miten ja millä kriteereillä onni määritellään.

      • Anonyymi

        "Yksin matkanjärjestäjän bussilla"... oot varmaan sosiaalinen luonteeltasi?
        Jotenkin ajattelisin että tuollasilla retkillä pariskuntia, tai muuten reissaavilla seuraa omasta takaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Yksin matkanjärjestäjän bussilla"... oot varmaan sosiaalinen luonteeltasi?
        Jotenkin ajattelisin että tuollasilla retkillä pariskuntia, tai muuten reissaavilla seuraa omasta takaa.

        Kyllä niillä tosiaan enimmikseen pariskuntia ja ystävättäriä keskenään. Viime reissulla mulla oli kämppiksenä kolmen naisen porukasta yksi kun huoneet oli kahden hengen huoneita. Jokaisen huonekaverin kanssa olen tullut toimeen ilman ongelmia ja yleensä yhdessä käyty syömässä ja aamiaisella, mutta muuten erillään menty jos huonekaverilla ollut muuta seuraa mukana.
        En mielestäni kamalan sosiaalinen ole enkä väkisin tunge kenenkään tuntemattoman seuraan, mutta matkanjärjestäjälle olen aina varatessa sanonut että minun kanssani saa majoittaa toisen samaan huoneeseen.
        Koskaan en aseta matkalle mitään ennakko-odotuksia niin ei tule pettymyksiäkään ja aina on ollut onnistunut reissu.


      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        💋 ­­­N­y­­m­f­o­m­­a­­a­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      En yhtään ihmettele, että olemme maailman onnellisin kansa. Muutama kitisijä on joka kolkassa SUomea ja he ovat sen verran äänekkäitä ja aktiivisia, että saattaa tuntua, että edustavat isompaakin porukkaa.

      Olen itse ollut aina tyytyväinen elämääni vaikkei se mitään ruusuilla tanssimista ole ollut mutta kun on aina ollut koti, ruokaa, terveyttä ja rakkautta, se on riittänyt.

      Nyt tunnen olevani jopa onnellinen ja hieman onnekaskin kun on edelleen koti, talous kunnossa, terveyttäkin vielä ja rakkautta eritoten.

    • Anonyymi

      Onnellisuus kai on samaa, kun sateenkaarenpäänetsiminen.
      Voiko yksinasuva olla onnellinen, tuskin.
      Kyllä kai siihen onnellisuuteen tarvitaan kaksi.
      Vanhanaikaisesti ajateltuna hyvä olla eri sukupuolta, ei siitä muuten mitään tule.
      Jätetään tuo onnellisuus, ollaan mahdollisuuksien mukaan tyytyväisiä..
      Yks ilta lämmitin savusaunan. Kyllä siellä tyytyväinen olo oli.,

      • Anonyymi

        No niiin, etkä tarvinnut saunomiseen toista, joten onnellisuuteen(kaan) ei tarvita kahta. Välttämättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niiin, etkä tarvinnut saunomiseen toista, joten onnellisuuteen(kaan) ei tarvita kahta. Välttämättä.

        Kai joskus aika lähellä onnellisuutta oltiin naisystävän kanssa siellä savusaunassa, kun pakkanen paukkui nurkissa, ja sudet ulvoi metsässä.
        Saunassa vaan makoisat löylyt, välillä aina jäähdyttelemässä, sitten iho höyryten tupaan.
        No, se oli aikaa.
        Kunhan tyytyväinen olo olisi ,nykyisin se riittäisi.
        Mitäpä sitä murehtimaan..
        K kotton


      • Anonyymi

        Onhan niitä asioita joihin tyytyväinen, ja se riittää. Vaikka ihan luonto, ja siellä liikkuminen.
        Puita ei ole tullut halailtua, ainakaan vielä ;)
        Vapaudessa hyvät(kin) puolensa.
        Onhan sanonta, parempi yksin kuin huonon kaverin kans.


    • Anonyymi

      Täällä meidän taloyhtiössä on ainakin onnelliset mamut. Ei työt huoleta ja vaan ajellaan autolla huvikseen ja käydään ostoksilla joka päivä. Välillä lomaillaan kotimaassa

    • Anonyymi

      Ei ainakaan näillä keskustelupalstoilla onnellisia juurikaan ole.
      Kirjoitukset kuvastavat usein kirjoittajien katkeruutta ja pahaa oloa.

    • Anonyymi

      suomalaiset on pikkusen onnelisia
      eteenki AY-lakkoilijat

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Suomalaiset masilman tyhmin kansa, voi kusettaa mennen tullen ja vain hymyilevät. Muuaalla se tehdään lääkkeillä, se onnellisuus.

      • Anonyymi

        Ai, nytkä suomalaiset #vain hymyilevät", hassua ja moni taas kuvailee meitä turhan totisiksi tai vakaviksi. No, hyvä, että näet meidät suomalaiset hymyilevänä kansana, meilähän sitä aihetta hymyyn on.

        Toinen väittämäsi, että olemme tyhmä kansa, koskenee vain niitä ihmisiä, joita tunnet.


    • Anonyymi

      HAH! Parempi kun tässä maailmassa ei usko yhtään mihinkään? Yks lysti, ryki tai yski.

    • Anonyymi

      En usko tuohon väittämään hetkeäkään. Asiaa on kysytty pelkästään eliitiltä ja totta kai he ovat tämän rankanneet maailman onnellisimmaksi kansaksi.

      • Anonyymi

        Asiaa ei kysytäne ollenkaan yksittäisiltä kansalaisilta. Tutkimuksessa arvioidaan yhteiskuntaa ja sitä, miten hyvin se vastaa kansalaistensa tarpeisiin. Tässä maassa kaikki (koulutus, terveydenhuolto, sosiaaliedut ...) pelaa suht' hyvin eikä meillä ole korruptiota eivätkä virkamiehet ainakaan kovin pahasti puuhastele omiaan.

        Tällä kansalla siis olisi kaikki avaimet onneen, jos kansa ymmärtäisi, miten onnellista on olla suomalainen.


    • Anonyymi

      Suomi on sisäsiitoisten asehullumilitaristististen punaniskojen natsi-sikala.

    • Anonyymi

      Suomalainen on onnellinen, kun ei ymmärrä omaa tilaansa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4723
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1471
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1061
    Aihe