Kuivanto haluaa Lahteen?

Anonyymi-ap

Kuivannolla on pidetty kyläkokous jonka antina on ajatus Kuivannon kylän siirtymisestä Lahteen. Tosin se on vasta esille noussut ajatus, kun Orimattila aikoo lakkauttaa Kuivannon koulun ja päiväkodin.
Melkoinen suunnitelma. Toteutuakseen vaatii valtionkin hyväksynnän.

52

608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onks siel niin monta ihmistä että oikein kyläkokouksen saa aikaiseksi?

      • Anonyymi

        Kohta ne on ketjuilla kii koulun nurkissa ja raksa rane rällököi irti. Tässä esimerkki kuinka oma etu menee kaupungin edun edelle. Kokoomus osaa numerot.


    • Anonyymi

      Kuivannolta on lyhyempi matka Nastolan puolelle Rakokiveen kuin Orimattilan keskustaan.

      • Anonyymi

        Kuivannon koululta on matkaa Rakokiven koululle 10 kilometriä. On selvää, että Kuivantolaiset haluaa liittyä Lahteen, kun lapsilta lopetetaan koulu ja koulumatkoista tulee tosi pitkät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuivannon koululta on matkaa Rakokiven koululle 10 kilometriä. On selvää, että Kuivantolaiset haluaa liittyä Lahteen, kun lapsilta lopetetaan koulu ja koulumatkoista tulee tosi pitkät.

        Tuohan on tosi lyhyt matka. Ymmärtää hyvin miksi Kuivantolaiset haluaa Lahteen.


    • Anonyymi

      Artjärvellä mietitään samaa. Anomusta liittyä Iittiin. Ei huono valinta.

      • Anonyymi

        Miksei vain hävitä sitä Orimattilaa? Orimattila imi Artjärven, niin nyt Artjärvi voisi syödä Orimattilan pois.

        Minä olen kai käytännössä artjärveläinen, vaikka virallisesti orimattilalainen. Huomaan sen aina näitä juttuja lukiessani. Kun palasin Orimattilaan aikomukseni olikin muuttaa Artjärvelle loppuelämäkseni, mutta piti ensin päästä edes Orimattilaan ja sitten en saanutkaan asuntoa Artjärveltä. Hain siis Artjärvelle, mutten ihan ymmärrä mitä siitä kävi vuonna 2017, kun päädyinkin muualle. Oli silti ihana päästä rivitaloon JA pois sieltä psykoottisten liikkeentunnistimien vainosta. Olin siis tyytyväinen, mutta kai unohdin jatkaa hakemustani päästä sinne Artjärvelle? Nykymaailmanmenossa muutto ym olisikin jo hankalempaa.

        Mietin silti usein että olisiko elämäni ollut siellä parempaa. Vaikea sanoa. KELA:ssa joku rouva sanoi ettei siellä ole palveluita, muttei sieltä silloin puuttunut mitään, mitä olisin tarvinnut. Käyn vain kaupassa ja onhan siellä kauppa. Orimattilan psykopaatit esti kauppareissuni täällä ja sen postinkin saamisen, niin eipä mulla täällä ole sen vähempää palveluita. Tuoko Prismat sinne Artjärvelle kotiinkuljetuksia? Tuolta Lahdesta ne ei enää koronan lakattua ole tuoneet. Sinne rajamaille tulee vielä, muttei tänne keskustaan asti. Mikään muukaan ei tuonut, kun tarkistin siellä kai joulukuussa 2022 ja uudelleen keväällä 2023.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei vain hävitä sitä Orimattilaa? Orimattila imi Artjärven, niin nyt Artjärvi voisi syödä Orimattilan pois.

        Minä olen kai käytännössä artjärveläinen, vaikka virallisesti orimattilalainen. Huomaan sen aina näitä juttuja lukiessani. Kun palasin Orimattilaan aikomukseni olikin muuttaa Artjärvelle loppuelämäkseni, mutta piti ensin päästä edes Orimattilaan ja sitten en saanutkaan asuntoa Artjärveltä. Hain siis Artjärvelle, mutten ihan ymmärrä mitä siitä kävi vuonna 2017, kun päädyinkin muualle. Oli silti ihana päästä rivitaloon JA pois sieltä psykoottisten liikkeentunnistimien vainosta. Olin siis tyytyväinen, mutta kai unohdin jatkaa hakemustani päästä sinne Artjärvelle? Nykymaailmanmenossa muutto ym olisikin jo hankalempaa.

        Mietin silti usein että olisiko elämäni ollut siellä parempaa. Vaikea sanoa. KELA:ssa joku rouva sanoi ettei siellä ole palveluita, muttei sieltä silloin puuttunut mitään, mitä olisin tarvinnut. Käyn vain kaupassa ja onhan siellä kauppa. Orimattilan psykopaatit esti kauppareissuni täällä ja sen postinkin saamisen, niin eipä mulla täällä ole sen vähempää palveluita. Tuoko Prismat sinne Artjärvelle kotiinkuljetuksia? Tuolta Lahdesta ne ei enää koronan lakattua ole tuoneet. Sinne rajamaille tulee vielä, muttei tänne keskustaan asti. Mikään muukaan ei tuonut, kun tarkistin siellä kai joulukuussa 2022 ja uudelleen keväällä 2023.

        ...Keväällä 2023 Sossu sitten ohjasi minut tälle eräälle "palvelun"tuottajalle, joka sitten viime maanantaina sai hermoromahduksen ja kiukuspäissään irtisanoi sopimuksemme. Jatkoin keskustelua, mutta sitten hän vain lakkasi vastaamasta (tekstiviestejä). Ei ole hänestä enää kuulunut. No, otin Sossuun/Soteen taas yhteyttä, mutta nyt siellä on/oli joku härdelli eikä sieltä ole kuulunut mitään.

        TässäKIN tällainen pointti säästökohteista että ihmiset nyt alkaisivat vain tekemään sitä työtään ja käyttäytyisivät asiallisesti ja laillisesti. Jos tulee joku ongelma, niin ei vain jatka eteen päin. Hengähtää, miettiin ja vaikka luopuu siitä urakasta, kun se ei kerran ole laillisesti onnistumassa. Me KAIKKI loppupeleissä selviämme silloin vähemmällä. Joku vetää itsensä hirteen tuolla, kun minä kirjoitan Suomi24:ssä, muttei minunkaan tarvitsisi täällä kirjoitella, jos ei noi toiset tekisi jatkuvasti ongelmia minulle.

        Siellä joku väsyneenä joka sossu, KKV, kela, poliisi ym -virastossa sitten selvittelee näitä minunkin hommiani, vaikkei näissä mikään ole sellainen että tapahtuisi, kun toiset tekisivät asiat oikein. Minulla itselläni on ainakin kirjaston verran tätä materiaalia täällä ja hukun sen alle. Samalla mietin sitä että joku toinen joutuu myös aina niitä käsitellä. Näihin toisten virheiden korjaamiseen on mennyt paljon enemmän aikaa ja (valtion)rahaa kuin se olisi vienyt Poliisiltakin hengittää ja ottaa vaikka se 5min enemmän aikaa. Eihän sitä silti voi, kun ei aio, mutta tämä hänen "säästämisensä" sitten moninkertaistuu ongelmina muilla... vielä näin vuonna 2024.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei vain hävitä sitä Orimattilaa? Orimattila imi Artjärven, niin nyt Artjärvi voisi syödä Orimattilan pois.

        Minä olen kai käytännössä artjärveläinen, vaikka virallisesti orimattilalainen. Huomaan sen aina näitä juttuja lukiessani. Kun palasin Orimattilaan aikomukseni olikin muuttaa Artjärvelle loppuelämäkseni, mutta piti ensin päästä edes Orimattilaan ja sitten en saanutkaan asuntoa Artjärveltä. Hain siis Artjärvelle, mutten ihan ymmärrä mitä siitä kävi vuonna 2017, kun päädyinkin muualle. Oli silti ihana päästä rivitaloon JA pois sieltä psykoottisten liikkeentunnistimien vainosta. Olin siis tyytyväinen, mutta kai unohdin jatkaa hakemustani päästä sinne Artjärvelle? Nykymaailmanmenossa muutto ym olisikin jo hankalempaa.

        Mietin silti usein että olisiko elämäni ollut siellä parempaa. Vaikea sanoa. KELA:ssa joku rouva sanoi ettei siellä ole palveluita, muttei sieltä silloin puuttunut mitään, mitä olisin tarvinnut. Käyn vain kaupassa ja onhan siellä kauppa. Orimattilan psykopaatit esti kauppareissuni täällä ja sen postinkin saamisen, niin eipä mulla täällä ole sen vähempää palveluita. Tuoko Prismat sinne Artjärvelle kotiinkuljetuksia? Tuolta Lahdesta ne ei enää koronan lakattua ole tuoneet. Sinne rajamaille tulee vielä, muttei tänne keskustaan asti. Mikään muukaan ei tuonut, kun tarkistin siellä kai joulukuussa 2022 ja uudelleen keväällä 2023.

        ...Oudon nihkeästi KAIKKI suhtautuivat siihen että muuttaisin Artjärvelle. Sain vain negatiivista palautetta aikeistani. Se KELA:ssa samaan aikaa odotellut rouvakin vain yritti vakuuttaa minua siitä ettei sinne kannata muuttaa. Tämä Orimattilan keskustako nyt on sitten olemisen arvoinen?

        Näyttäisi muitakin täällä olevan, joten mikä HEIDÄN syynsä täällä/siellä oloon on, kun ei minun sitä pitäisi tehdä? Ainakin ihmiset osaavat kaupitella kotipaikkaansa! :DD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...Oudon nihkeästi KAIKKI suhtautuivat siihen että muuttaisin Artjärvelle. Sain vain negatiivista palautetta aikeistani. Se KELA:ssa samaan aikaa odotellut rouvakin vain yritti vakuuttaa minua siitä ettei sinne kannata muuttaa. Tämä Orimattilan keskustako nyt on sitten olemisen arvoinen?

        Näyttäisi muitakin täällä olevan, joten mikä HEIDÄN syynsä täällä/siellä oloon on, kun ei minun sitä pitäisi tehdä? Ainakin ihmiset osaavat kaupitella kotipaikkaansa! :DD

        ...Te olette nyt kohta 10 vuotta yrittäneet päästä minusta eroon. Mikä on meininki? :D Mulla kato veri kutsuu... Mihinkäs minä KOTOANI?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...Te olette nyt kohta 10 vuotta yrittäneet päästä minusta eroon. Mikä on meininki? :D Mulla kato veri kutsuu... Mihinkäs minä KOTOANI?

        ...Sukujuurenikin taitaa olla aika nätisti Orimattila/Artjärvellä... tosin terästettynä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...Keväällä 2023 Sossu sitten ohjasi minut tälle eräälle "palvelun"tuottajalle, joka sitten viime maanantaina sai hermoromahduksen ja kiukuspäissään irtisanoi sopimuksemme. Jatkoin keskustelua, mutta sitten hän vain lakkasi vastaamasta (tekstiviestejä). Ei ole hänestä enää kuulunut. No, otin Sossuun/Soteen taas yhteyttä, mutta nyt siellä on/oli joku härdelli eikä sieltä ole kuulunut mitään.

        TässäKIN tällainen pointti säästökohteista että ihmiset nyt alkaisivat vain tekemään sitä työtään ja käyttäytyisivät asiallisesti ja laillisesti. Jos tulee joku ongelma, niin ei vain jatka eteen päin. Hengähtää, miettiin ja vaikka luopuu siitä urakasta, kun se ei kerran ole laillisesti onnistumassa. Me KAIKKI loppupeleissä selviämme silloin vähemmällä. Joku vetää itsensä hirteen tuolla, kun minä kirjoitan Suomi24:ssä, muttei minunkaan tarvitsisi täällä kirjoitella, jos ei noi toiset tekisi jatkuvasti ongelmia minulle.

        Siellä joku väsyneenä joka sossu, KKV, kela, poliisi ym -virastossa sitten selvittelee näitä minunkin hommiani, vaikkei näissä mikään ole sellainen että tapahtuisi, kun toiset tekisivät asiat oikein. Minulla itselläni on ainakin kirjaston verran tätä materiaalia täällä ja hukun sen alle. Samalla mietin sitä että joku toinen joutuu myös aina niitä käsitellä. Näihin toisten virheiden korjaamiseen on mennyt paljon enemmän aikaa ja (valtion)rahaa kuin se olisi vienyt Poliisiltakin hengittää ja ottaa vaikka se 5min enemmän aikaa. Eihän sitä silti voi, kun ei aio, mutta tämä hänen "säästämisensä" sitten moninkertaistuu ongelmina muilla... vielä näin vuonna 2024.

        "muttei minunkaan tarvitsisi täällä kirjoitella, jos ei noi toiset tekisi jatkuvasti ongelmia minulle."

        Emojitrolli nostaa tätä viestiä ja täältä löytyi vanha viestini. Niin. Eihän minulla mitään asiaa ollut. En todellakaan ymmärrä miksi minua vainotaan. Ei ollut mitään ja ihmiset vain alkoivat hyökkäillä päälleni, joten totta kai minä nyt siitä kirjoitan. Ensin todellakin asianmukaisesti kauppojen palautteiden kautta, mutta niihin lopetettiin vastaamasta minulle, joten...

        On siellä ihmisillä kyllä mystisiä ongelmia. Ensin ventovierasta vainotaan sadistisesti ja sitten yritetään se hiljentää. En todellakaan tajua tätä logiikkaa. Miksi kiukuttaa ketään, jos ei kestä jälkiseuraamuksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "muttei minunkaan tarvitsisi täällä kirjoitella, jos ei noi toiset tekisi jatkuvasti ongelmia minulle."

        Emojitrolli nostaa tätä viestiä ja täältä löytyi vanha viestini. Niin. Eihän minulla mitään asiaa ollut. En todellakaan ymmärrä miksi minua vainotaan. Ei ollut mitään ja ihmiset vain alkoivat hyökkäillä päälleni, joten totta kai minä nyt siitä kirjoitan. Ensin todellakin asianmukaisesti kauppojen palautteiden kautta, mutta niihin lopetettiin vastaamasta minulle, joten...

        On siellä ihmisillä kyllä mystisiä ongelmia. Ensin ventovierasta vainotaan sadistisesti ja sitten yritetään se hiljentää. En todellakaan tajua tätä logiikkaa. Miksi kiukuttaa ketään, jos ei kestä jälkiseuraamuksia?

        "joten totta kai minä nyt siitä kirjoitan."

        XDDD aina näitä mun kirjoitusvirheitä!! :DD
        No, kai minä totta kirjoitan. Tottahan toki!


    • Anonyymi

      Kaikkein järkevintä olisi liittää kuivanto ja pennala lahteen. Noissa asuvat tuskin haluavat kuulua orimattilaan. Pennala etenkin on jo melkein lahtea. Ja se olisi pennalalle parasta kuulua lahteen. Onhan lahti houkuttelevampi paikka teollisuuden investoinneille kun orimattila. Ja työpaikat joita saattaisi syntyä lahteen kuuluvaan pennalaan olisivat myös orimattilan etu.

      • Anonyymi

        Tosi hyvä näkemys. Kannatan.


    • Anonyymi

      Kuivanto on Nastolan kyljessä ja Nastolassa kaikki samat palvelut ku Olassa. Järkevä ajatus kaikkien kannalta. Kuivannolla kävin kesän nuorena töissä ja on yllättävän pitkä matka ajaa ola-kuivanto.

    • Anonyymi

      Takaako Lahti kaikille sivukylilleen palvelut, koulut, päiväkodit yms.?
      Epäilen, keskustasta nähtynä Kuivanto on kuitenkin periferiaa.
      Järkeväähän olisi, että koulupiirit eivät olisi niin ahtaan ja kuntasidonnaiset.
      Lapset voisivat käydä lyhimmän matkan päässä koulunsa ja asuinkunta maksaisi kulut koulukunnalle.

      • Anonyymi

        no ei takaa mutta onhan se eri asia käydä palveluissa 10km kuin 30kilsan päässä, haloo… kannattas koko orimattilan miettiä liittymistä…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no ei takaa mutta onhan se eri asia käydä palveluissa 10km kuin 30kilsan päässä, haloo… kannattas koko orimattilan miettiä liittymistä…

        Ja Nastolassako on paljonkin enemmän palveluja kuin Orimattilassa? No ei oo, samat käpäset kaupat, kun joka pikkukylässä.
        Lahden keskustaan on mentävä Kuivannoltakin jos haluaa palveluja ja asioita hoitaa henkilökohtaisesti. Useimmat hoituu nykyään netissä.
        Kiukuttelemallako ne asiat paranee, tehkää siitä kylästänne vetovoimainen vrt. Mallusjoki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Nastolassako on paljonkin enemmän palveluja kuin Orimattilassa? No ei oo, samat käpäset kaupat, kun joka pikkukylässä.
        Lahden keskustaan on mentävä Kuivannoltakin jos haluaa palveluja ja asioita hoitaa henkilökohtaisesti. Useimmat hoituu nykyään netissä.
        Kiukuttelemallako ne asiat paranee, tehkää siitä kylästänne vetovoimainen vrt. Mallusjoki.

        eipä ole minun kylä. maaseutu hissukseen kuihtuu jokapaikassa… samat tai eri palvelut nastolassa mutta lähempänä kuin olan. siitä kai tässä kyse ei mistään kiukuttelusta. kannattaa kasvaa aikuiseksi. mieti miksi orimattila ei menesty? muita vain mollataan. anna ihmisten elää ja päättää asioistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eipä ole minun kylä. maaseutu hissukseen kuihtuu jokapaikassa… samat tai eri palvelut nastolassa mutta lähempänä kuin olan. siitä kai tässä kyse ei mistään kiukuttelusta. kannattaa kasvaa aikuiseksi. mieti miksi orimattila ei menesty? muita vain mollataan. anna ihmisten elää ja päättää asioistaan.

        Raha tuskin on ongelma. Se on tekosyy.

        Ehkä parinvalinta on hyvä esimerkki. Siinä (teoriassa) riittää vain yksi per ihminen ja jos menee tasaisesti, niin kaikki ovat tyytyväisiä. Ainakin onnettomien määrä on pienempi.

        Jos parinvalintaan ruvetaan vaikuttamaan, on suurempi todennäköisyys että se menee pieleen ja tulee lisää onnettomia ihmisiä. Jokainen ihminen kun on yksilö, oma uniikki kokonaisuutensa. Ehkä käytetään huijausta; ihmiset meikkaa, tekee kauneusleikkauksia ja miehet käyttävät mömmöjä jne.. Ehkä puututaan toisten pariutumiseen. Yhteisö voi vastustaa jo luotua suhdetta, joku yksi ihminen (ex-puoliso) voi vastustaa tai ihmiset eivät vain ikinä edes tapaa. Niin moni asia voi mennä pieleen, vaikka pari muutoin olisi onnistunut. << Se ei ole itsestäänselvyys.

        Kaikki ylhäältä päin päättäminen on kyseenalaista ja tuskin edes toimii. Ihmisten vapaa valinta on ainoa oikea ratkaisu. Edes ne hyväksitodetut tilastot eivät ole hyvä idea :( Ihmiset kun eivät ole tilastoja ja prosentteja. Jos 90% joku sopii ja siitä tehdään stantardi, niin siinä päätetään että 10% saa jäädä onnettomiksi. Kun parinvalinta on kuitenkin jo muutoinkin hankalaa, niin onnettomien määrä on todellisuudessa suurempi. Ne 10% olisi voinut jättää pariutumaan KESKENÄÄN yhtenäisten halujensa kanssa. Tämä ei ole mikään algoritmijuttu, jossa vain eniten osumia saanut olisi paras. Siellä ei ole PARASTA, koska se yksi ainoa ihminen ei voi pariutua kaikkien niiden 90% kanssa.

        Käytännöntasolla ihmiset siis puuttuvat aivan liian paljon toisten asioihin. He eivät edes tiedä mitään asioiden laadusta, mutta haluavat silti päättää.


    • Anonyymi

      Tuulipuiston vastustaminen ja vaikeuttaminen kertoo kylän ilmapiiristä kaiken.
      Mitään ei saa muuttaa, uudistuksia pitää vastustaa, kaikki pitää olla kuin ennenkin. Haluaako joku nuori ihminen tai lapsiperhe takapajulaan muuttaa, jos on muitakin vaihtoehtoja. Asenne ratkaisee, ei rajat.

      • Anonyymi

        Kyllä koulu on meidän perheen ykkösjuttu kun asumme syrjäkylällä. Kun koulu tapetaan niin me muutamme ystävällisempään kuntaan. Ollaan kelpo veronmaksajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä koulu on meidän perheen ykkösjuttu kun asumme syrjäkylällä. Kun koulu tapetaan niin me muutamme ystävällisempään kuntaan. Ollaan kelpo veronmaksajia.

        Kouluhan säilyy jos lapsmäärä on sellainen, että koulun jatkaminen on järkevää.
        Uusia asukkaita tarvitaan ja niitä tulee vain, jos kylällä on muutakin vetovoimaa. Yhteisöllisyyttä, uusiutumiskykyä, tonttimaata tarvitaan. Ja vastaanottavainen asenne uusia asukkaita kohtaan.
        Sellaisia asioita ei kaupungin johto voi tuoda, se tulee kyläläisistä itsestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kouluhan säilyy jos lapsmäärä on sellainen, että koulun jatkaminen on järkevää.
        Uusia asukkaita tarvitaan ja niitä tulee vain, jos kylällä on muutakin vetovoimaa. Yhteisöllisyyttä, uusiutumiskykyä, tonttimaata tarvitaan. Ja vastaanottavainen asenne uusia asukkaita kohtaan.
        Sellaisia asioita ei kaupungin johto voi tuoda, se tulee kyläläisistä itsestään.

        kaupunki on 10 vuotta huutanut kouluja kiinni kyliltä. nyt menee lasten päivähoito samaan syssyyn. uudet palvelut naapurikunnassa kivenheiton päässä. mitä sitä itkemään enempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaupunki on 10 vuotta huutanut kouluja kiinni kyliltä. nyt menee lasten päivähoito samaan syssyyn. uudet palvelut naapurikunnassa kivenheiton päässä. mitä sitä itkemään enempi.

        Näin on. Orimattilan kaupunki on lakkauttanut toimivien yhteisöjen kyläkouluja. Esim. Tietävälä oli yksi ja nyt Luhtikylä kaadetaan seuraavaksi. Mukamas säästösyistä. Todellisuudessa ei säästöä synny, vaan päin vastoin kun tapetaan kylien vetovoima. Lapset sijaiskärsijöinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on. Orimattilan kaupunki on lakkauttanut toimivien yhteisöjen kyläkouluja. Esim. Tietävälä oli yksi ja nyt Luhtikylä kaadetaan seuraavaksi. Mukamas säästösyistä. Todellisuudessa ei säästöä synny, vaan päin vastoin kun tapetaan kylien vetovoima. Lapset sijaiskärsijöinä.

        tietävälä oli pahimpia koplauksia mitä tässä kylässä nähty. lapsia oli, hyvä rakennus, tulevaisuuden näkymät valoisat. isoon kouluun ja taksi matkan halusivat päättäjät lapsille. säästöjä ei saatu mutta vihaisia asukkaita.


    • Anonyymi

      Mä haluun Monacoon. Ei tarttis maksaa veroja ja koulutus rahalla.

    • Anonyymi

      Nastola halus kuuhun mutta päätyi lahteen.

      • Anonyymi

        Jo on taas älynväläys.


    • Anonyymi

      Kuivannolla on ollut aina kovaa porukkaa Isoja isäntiä. Varaudutaan kaikkeen. Nyt näkyy yksi hurja varautuvan sotaan, ei kyllä iso isäntä, kun rakentaa linnoitusta keskelle kylää. Hurjan näköistä touhua.

    • Anonyymi

      Kuivannolla on fiksua väkeä. Näkevät tulevat Orimattilan vaikeudet. Haluavat pelastaa Kuivannon ja siksi suuntaavat Lahteen. Onnea hankkeelle!

    • Anonyymi

      En kyllä puhuisi mitää fiksuudesta kylän keskusta on kuin ryyssyranta. Rötisköä vieri vieressä.

    • Anonyymi

      Kokouksessa oli spedemäistä hurmosta siinä määrin että jo muinaiset Kaivantolskilaisetkin karsastivat peilikuvaansa ja hylkäsivät värinsä. Sähköllä kyläkoulu vaikka kuuhun.
      Nopeaa ja mukavaa on asiointi.

    • Anonyymi

      Missäs nää kuivannon meuhkaajat oli silloin kun se jokin yt-juttu oli päällä? Kuulin tästä Marenkissa. Kai toivat edustajina äänensä kuuluviin.

    • Anonyymi

      Hatunnosto Kuivantolaisille. Uskaltavat tehdä jotain järkevää kun muut seisovat toimettomina. Toivottavasti pääsevät liittymään Lahteen.

      • Anonyymi

        Jälkikakkapoikia. Nyt on suuta! Noloa.


    • Anonyymi

      Ei ne numerot niin vaikeita ole. Nämä kaksi ajavat omaa asiaansa, eivät Orimattilan.

    • Anonyymi

      Kerrankin löytyy pari valtuutettua jotka uskaltavat olla eri mieltä ja aidosti puiolustavat kyläläisten asioita.
      Persut pettävät tässäkin asijassa.

      • Anonyymi

        Niin toinen niistä on persu. Tsekkaa faktat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin toinen niistä on persu. Tsekkaa faktat.

        Tarkoitetaan persujen käytöstä valtuustossa. Yksi persu vastustaa Kuivannon koulun lakkauttamista ja loput kulkee talutusnuorassa. Tekevät mitä Kalle sanoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitetaan persujen käytöstä valtuustossa. Yksi persu vastustaa Kuivannon koulun lakkauttamista ja loput kulkee talutusnuorassa. Tekevät mitä Kalle sanoo.

        Tietämätön.


    • Anonyymi

      Löyty kartasta toi Kuivanto. Täytyy käydä tsekkaan mesta joku päivä.

    • Anonyymi

      Orimattilan sekoilut villekallen johdolla taisivat riittää kuivantolaisille. fiksu veto. jos joku rohkenee ehdottaa täällä pennalassa samanlaista niin tästä heti yksi ääni. ei oo tolkkuu ollu hetkeen tän kaupungin pelleilyssä.

      • Anonyymi

        Hyvä näkemys. Tähän suuntaan. Pennalan kannattaa antaa vinkkiä Lahteen, sillä se on ainoa vaihtoehto pitää alue elinvoimaisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä näkemys. Tähän suuntaan. Pennalan kannattaa antaa vinkkiä Lahteen, sillä se on ainoa vaihtoehto pitää alue elinvoimaisena.

        Joo, asukkaat voisivat heittää toivomuksen Pennalan liittämisestä Lahteen. Se onnistuisi kyllä, sillä Lahti kasvaa koko ajan etelän suuntaan.


    • Anonyymi

      Kuulin tietoa tästä kokouksesta. Erään valtuutetun kiihkomieliset puheet olivat herättäneet hilpeyttä jopa Kuivantolaisten keskuudessa. Lisää hullun killtoa silmiin ja omaa asiaa. Viis kaupungin kokonaiskuvasta. 😆

      • Anonyymi

        Ei ole mitään kiihkomielistä puhetta, vaan ihan järkevää ajatusta.
        Kuivannon keskustasta on Rakokivelle 10 kilometriä ja Orimattilan keskustaan yli tuplaten.


      • Anonyymi

        säälittävää panettelua. mitä se muutenkaan meitä kairaa mitä siellä touhutaan. vai onko se sulta jotain pois mitä muut tekee? orimattilassa naapurikateus omaa luokkaansa.


    • Anonyymi

      Jos Kuivantolaisten enemmistö on Lahteen liittymisen kannalla niin asia on selvä. Ei tarvitse olla nyhryjen Orimattilassa.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3464
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2012
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1948
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1578
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1415
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1119
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1058
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      864
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe