Toyotan huikea historia

Anonyymi-ap

Paljon puhutaan mitä mersu tuonut autoiluun tai Volvo ja Saab turvallisuuteen. Onko kukaan miettinyt mitä Toyota on tuonut tekniikan saralla, Toyota on historiansa aikana tuonut eniten keksintöjä. Tässä muutama esimerkki.

Moniventtiilimoottorit - ensimmäisen auto maailmassa Toyota Corolla 16 valve 1985

Hypridimoottorit - Toyota Prius maailman ensimmäinen

Vetyauto - Toyota Mirai maailman ensimmäinen vetyauto. Vedyssä on tulevaisuus, sähköauto valmistajat kuolevat pois

Niskatuet - Ensimmäisen kerran Toyota Corollassa 1973

Laminoitu tuulilasi - Toyota kehitti tämä, en muista vuotta

Viisivaihteinen laatikko - Oli ensimmäistä kertaa Toyota Corollassa 1985

Hatcback kori - Toyota lanseerasi tämän 80 luvun alussa

Ilmastointi - 90 luvun alussa taisi olla Camryyn

Tässä muutama Toyotan keksintö. Mitäs ne sakemannit on keksiny?

108

781

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyota on tuonut heikennykset, ruosteen ja kurjuutta autoiluun. Kopioinnin esimerkki joka ei ole koskaan yltänyt alkuperäisen esimerkin tasolle.

      • Anonyymi

        Et pystynyt yhtään väitettä kumoamaan, vaan otit kopioinnin ja ruosteen, joka ei pidä paikkaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et pystynyt yhtään väitettä kumoamaan, vaan otit kopioinnin ja ruosteen, joka ei pidä paikkaansa.

        Etkä sinä pystynyt hatusta vetämiisi asioihin esittämään yhtään luotettavaa lähdettä!
        Jos esittää väitteitä, pitää ne pystyä todistamaan ilman eri pyyntöä. Ihan perusasioita!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkä sinä pystynyt hatusta vetämiisi asioihin esittämään yhtään luotettavaa lähdettä!
        Jos esittää väitteitä, pitää ne pystyä todistamaan ilman eri pyyntöä. Ihan perusasioita!

        Miksi sinä et sitten todista ainuttakaan väitettäsi. Valheitasi et voi todistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et pystynyt yhtään väitettä kumoamaan, vaan otit kopioinnin ja ruosteen, joka ei pidä paikkaansa.

        Ilmastointi Packard 1927


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmastointi Packard 1927

        Laminoitu tuulilasi Yhdysvallat 1960 luvulla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmastointi Packard 1927

        Jo 70-luvulla oli ilmastointi must-varuste Floridassa. Ilman sitä ei auto kelvannut kuin halvalla köyhille.


      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        😍 ­­­N­y­m­­f­o­m­­a­­­a­­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Eihän noista asioista ole yhtään paikkaansa pitävää väitettä, muut ovat tehneet kaiken ennemmin.

      • Anonyymi

        Mutta ei mitään millä todistat väitteesi. Itselläni oli vuosiluvut melkein kaikissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei mitään millä todistat väitteesi. Itselläni oli vuosiluvut melkein kaikissa.

        Sinä ja sinun vuosilukusi! "..en muista vuotta... ja ..90-luvulla taisi olla..."
        Esittämäsi vuosilunut voivat olla lukuja asioista jotka ovat tulleet Toyotiin, mutta ei todellakaan asioiden markkinoilletulovuosia. Esim. ilmastointi on ollut yleinen jo 60-luvulla Yhdysvalloissa. Mullakin oli jenkkiauto vuosimallia 1962 ja siinä oli vakiovarusteena ilmastointi.


    • Anonyymi

      Tojohönön maailma on niin suppea ja rajoittunut, että kaikki Toyotassa joskus esitellut ratkaisut ja varusteet ovat hänen mielestään Toyotan keksintöjä.
      Aloituksessa luetelluista "keksinnöistä" voi suoralta kädeltä, asiaa tarkemmin tutkimatta, sanoa ettei mikään niistä ole Toyotan keksimää, ei edes ensimmäisenä Toyotassa esteltyä.

    • Anonyymi

      Siehän sankari oot!
      Sulla on ihan oma todellisuutesi joka on rinnakkainen vallitsevan todellisuuden kanssa.

    • Anonyymi

      Ensimmäinen ilmastointi jossa oli myös jäähdytys oli 1940 Packardilla.
      Ensimmäiset moniventtiilimoottorit tehtiin jo ennen 1910.
      Ensimmäinen hybrid auto tehtiin jo 1901, Lohner-Porsche Mixte.
      Ensimmäiset viisivaihteiset laatikot ilmestyi 1948 Ferrari 166 Inter ja 1953 Alfa Romeo.
      Muita en edes viitsi etsiä kun kaikki on omapojan kuraa.
      Jne.... Saksalaista Porsche on tehnyt useita mullistavia keksintöjä kautta historian jo 1900 luvun alusta asti, mm. synkronoinnin vaihteistoon......

      • Anonyymi

        Mitä järkeä luetella sata vuotta vanhoja keksintöjä joilla ei ole nykyaikana mitään merkitystä. Toyota on kuitenkin tuonut ensimmäisenä ne myyntiin ja kehittänyt.


      • Anonyymi

        Ensimmäiset moniventtiilimoottorit tulivat sarjatuotantoon Toyotalta vuonna 1985.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä järkeä luetella sata vuotta vanhoja keksintöjä joilla ei ole nykyaikana mitään merkitystä. Toyota on kuitenkin tuonut ensimmäisenä ne myyntiin ja kehittänyt.

        Pysytäänpäs asiassa! Aloittaja markkinoi niitä Toyotan keskintöinä. Yksikään ei pidä paikkaansa. Jos joku asia on keksitty 100 vuotta sitten, ei se muutu Toyotan keksinnöksi jos se tuo sen ensin markkinoille.
        Tosiasiassa Toyota ei ole keksinut mitään merkittävää autoteollisuuteen. Kaikki merkittävät keksinnöt on tehty muualla ja useimmat ennenkuin Toyota teki ensimmäistäkään kopioautoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäiset moniventtiilimoottorit tulivat sarjatuotantoon Toyotalta vuonna 1985.

        Lohner-Porschen hybridissä oli harjat pyörissä hybridinä. Se siitä keksinnöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä järkeä luetella sata vuotta vanhoja keksintöjä joilla ei ole nykyaikana mitään merkitystä. Toyota on kuitenkin tuonut ensimmäisenä ne myyntiin ja kehittänyt.

        Ohc moottorit oli ensimmäisenä Saabissa ja Fiatissa 5 vaihteinen laatikko Fiat 132 jo 70 luvun alussa samoin vaihotivirtalaturit Fiatissa jo vuonna-69 siinä Tojopojulle historiaa.


      • Anonyymi

        Vähättelemällä häntä et hänen totuuksiaan pysty kumoamaan.


      • Anonyymi

        On eri asia tehdä joku kyhäelmä kuin tuoda toimiva ja kestävä systeemi sarjatuotantoautoon. vain Toyota on sen osannut, ei Packad eikä Porsche.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On eri asia tehdä joku kyhäelmä kuin tuoda toimiva ja kestävä systeemi sarjatuotantoautoon. vain Toyota on sen osannut, ei Packad eikä Porsche.

        Ilmastointeja on ollut jenkkilän autoissa yleisesti ennen kuin Toyota on edes perustettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lohner-Porschen hybridissä oli harjat pyörissä hybridinä. Se siitä keksinnöstä.

        Siis itsehinkkaava.


      • Anonyymi

        Saksalaiset keksi auton Suomalaiset amiscorollan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäiset moniventtiilimoottorit tulivat sarjatuotantoon Toyotalta vuonna 1985.

        Peugeot 1912


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohc moottorit oli ensimmäisenä Saabissa ja Fiatissa 5 vaihteinen laatikko Fiat 132 jo 70 luvun alussa samoin vaihotivirtalaturit Fiatissa jo vuonna-69 siinä Tojopojulle historiaa.

        Vaihtovirtalaturi löytyi jo -69 mallisesta Watburg 353:sta, joten se ei ollut mikään harvinaisuus halvoissakaan autoissa. Senkin teho tuplattiin sitten myöhemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäiset moniventtiilimoottorit tulivat sarjatuotantoon Toyotalta vuonna 1985.

        Sekin moottori oli alunperin Yamahan kehittämä moniventtiilimoottorii, jonka Toyota otti tuotantoonsa. Eikä Yamahakaan sitä itse keksinyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohc moottorit oli ensimmäisenä Saabissa ja Fiatissa 5 vaihteinen laatikko Fiat 132 jo 70 luvun alussa samoin vaihotivirtalaturit Fiatissa jo vuonna-69 siinä Tojopojulle historiaa.

        Omassa vm -76 Warre 353W:ssä oli jo vaihtovirtalaturi. Siihen aikaan monessa autossa oli vielä tasavirtalaturi vakiona, mutta niitä vaihdettiin innolla vaihtovirtaisiin. Sähkö riitti paljon paremmin talvisin.


    • Anonyymi

      Ei kukaan oikeasti ole noin tyhmä kuin aloittaja. Tämä täytyy olla ylläpidon keksimä trolli, että palstalle syntyisi vipinää = lisää klikkauksia!

      • Anonyymi

        Vähättelemällä yritetään osoittaa totuus vääräksi kun tosiasiallisia perusteita ei löydy.


    • Anonyymi

      Tojo on tuonut muutaman urheilumallin ja se siitä.

      Subaru on tosi- rally- automiesten auto.
      Ja ei ole tätä jokatallissa.
      Lukot täytyy olla oikeassa nelivedossa.

      • Anonyymi

        Toyota on tehnyt automaailmassa aina kaiken ensin hybridit, ladattavat hybridit, vetyautot, monivettiilitekniikan sarjatuotantoon kaikelle kansalle jne. jne..

        Tässä vain muutama leike:

        "Prius Plug-in on ensimmäinen massavalmistettu auto, joka käyttää aurinkoenergian latausta keinona toimittaa ajoneuvon käyttövoimaa. Tämä tarkoittaa, että jos joudut pysäköimään jonnekin, missä ei ole latausverkkoa, tai jos sähkökatkos sammuttaa verkon, voit silti ladata akun auringon voimalla."

        "Maailman ensimmäinen: kaasu-injektiolämpöpumppu auton ilmastointiin Prius Plug Inissä."

        "Maailman ensimmäinen: hiilikuituvahvistettu muovinen takaluukku Prius Plug Inissä."

        "Toyota ensin: akunlämmitysjärjestelmä Prius Plug Inissä

        "Toyota ensin: kaksimoottorikäyttöinen järjestelmä. Prius Plug-in sisältää Toyota ensimmäisen hybridi-voimansiirron, jossa on kaksimoottorikäyttöinen järjestelmä. Normaalikäytössä tehonsäätöyksikkö ohjaa akun jännitteen ensisijaiseen sähkömoottoriin. Kuitenkin silloin, kun tarvitaan maksimaalista EV-lähtöä, PCU kytkee vaihteen sisään erityisen yksisuuntaisen vaihteen, joka antaa perinteisen hybridijärjestelmän generaattorin toimia toisena sähkömoottorina. Tämä lisää EV-vääntömomenttia noin 83 prosentilla, tuottaen paremman kiihtyvyyden, houkuttelevamman suorituskyvyn ja suurimman EV-nopeuden 84 mph. Se vähentää myös bensiinimoottorin tarvetta katkaista ja tuottaa ylimääräistä tehoa."

        Modernin autonvalmistajan innovaatiot ovat olleet markkinoilla aina ensimmäisenä:

        "Toyota oli ensimmäinen autonvalmistaja, joka toi myyntiin verkkovirralla ladattavan hybridiauton Euroopan markkinoille"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on tehnyt automaailmassa aina kaiken ensin hybridit, ladattavat hybridit, vetyautot, monivettiilitekniikan sarjatuotantoon kaikelle kansalle jne. jne..

        Tässä vain muutama leike:

        "Prius Plug-in on ensimmäinen massavalmistettu auto, joka käyttää aurinkoenergian latausta keinona toimittaa ajoneuvon käyttövoimaa. Tämä tarkoittaa, että jos joudut pysäköimään jonnekin, missä ei ole latausverkkoa, tai jos sähkökatkos sammuttaa verkon, voit silti ladata akun auringon voimalla."

        "Maailman ensimmäinen: kaasu-injektiolämpöpumppu auton ilmastointiin Prius Plug Inissä."

        "Maailman ensimmäinen: hiilikuituvahvistettu muovinen takaluukku Prius Plug Inissä."

        "Toyota ensin: akunlämmitysjärjestelmä Prius Plug Inissä

        "Toyota ensin: kaksimoottorikäyttöinen järjestelmä. Prius Plug-in sisältää Toyota ensimmäisen hybridi-voimansiirron, jossa on kaksimoottorikäyttöinen järjestelmä. Normaalikäytössä tehonsäätöyksikkö ohjaa akun jännitteen ensisijaiseen sähkömoottoriin. Kuitenkin silloin, kun tarvitaan maksimaalista EV-lähtöä, PCU kytkee vaihteen sisään erityisen yksisuuntaisen vaihteen, joka antaa perinteisen hybridijärjestelmän generaattorin toimia toisena sähkömoottorina. Tämä lisää EV-vääntömomenttia noin 83 prosentilla, tuottaen paremman kiihtyvyyden, houkuttelevamman suorituskyvyn ja suurimman EV-nopeuden 84 mph. Se vähentää myös bensiinimoottorin tarvetta katkaista ja tuottaa ylimääräistä tehoa."

        Modernin autonvalmistajan innovaatiot ovat olleet markkinoilla aina ensimmäisenä:

        "Toyota oli ensimmäinen autonvalmistaja, joka toi myyntiin verkkovirralla ladattavan hybridiauton Euroopan markkinoille"

        Toyota teki kaiken ensin.
        Maailman ensimmäinen:

        http://blog.toyota.co.uk/outstanding-firsts-2017-toyota-prius-plug


    • Anonyymi

      Yksikään noista ei ole Toyotan keksimä.

      Tämä asia on jauhettu jo sataan kertaan ja tojohönö aina säännöllisin väliajoin aloittaa tämän uudelleen koska sillä ei ole muuta keinoa saada huomiota ja vastauksia.

      • Anonyymi

        Minäkin osaan väittää. Minä osaan myös osoittaa väitteeni toteen, jota sinä et osaa.


      • Anonyymi

        Minulla oli vuosiluvut, missä faktat?


    • Anonyymi

      Katsopa vajakki vaikkapa Oldsmobilen saavutukset autoilun saralla, niin huomaat etteivät aasialaiset ole keksineet yhtään mitään.

      • Anonyymi

        Toyotalla on eniten patentteja, enemmän kuin yhdelläkään muulla autonvalmistajalla

        Toyota on tuonut autoteollisuudessa kaiken ensin eli hybridit, ladattavat hybridit, vetyautot, lämpöpumput autoihin, autojen avaimettomat järjestelmät ensin hybrideihinsä, aurinkopaneelit auton katolle, lämmitettävät akut, hiilikuiturakenteet. moniventtiilitekniikan sarjatuotantoautoihin, valmisti ensimmäisen katumaasturin ja valtavasti autonomiseen ajamiseen liittyviä ratkaisuja jne....

        Toyotalla on myös ylivoimaisesti eniten autonomisen ajamisen patentteja

        "Raportin mukaan ylivoimaisesti eniten autonomisen ajamisen patentteja on Toyotalla, jolla niitä on peräti 1400. Se on kaksi kertaa enemmän kuin seuraavaksi eniten patentteja omaavalla yrityksellä."

        http://www.tuulilasi.fi/uutiset/piilaakso-vs-autonvalmistajat-toyota-erottuu-selvasti-autonomisen-ajamisen-patenteissa

        Toyotalla on myös akkujen patentteja eniten

        "Meillä on enemmän patentteja kiinteistä akuista kuin yhdelläkään muulla yrityksellä", sanoo Kuzumaki.

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/toyota-johtaja-polttomoottoriauto-on-kuollut-ja-kuopattu-vuonna-2050/PyZKqqJG?ref=iltalehti:aa9f

        Toyotalla on myös vetyautojen patentteja eniten

        "Esiteltyään Mirain Toyota vapautti 5680 vetytekniikkaan liityvää patenttia vapaaseen käyttöön. Näistä 1 970 koskee polttokennoja, 3 350 kennojen ohjelmistoja ja 290 autojen vetytankkeja. Lisäksi vapautettiin 70 vedyn tankkausasemien patenttia. Toyota kuitenkin edellyttää patentteja käyttöönottavilta yrityksiltä sopimuksen, jossa varmistetaan patenttien käyttötarkoitus. Patentit ovat käytettävissä vuoden 2020 loppuun asti"

        http://www.topgearsuomi.fi/content/oho-toyota-paljastaa-yli-5600-patenttiaan


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uutinen vuodelta 2019:

        Toyota tarjoaa liki 24 000 patenttia maksuttomaan käyttöön - tavoitteena edistää maailmanlaajuista ajoneuvojen sähköistämistä.

        https://www.apu.fi/artikkelit/toyota-tarjoaa-liki-24-000-patenttia-maksuttomaan-kayttoon-tavoitteena-edistaa-maailmanlaajuista-ajoneuvojen-sahkoistamista

        Patentteja voi olla vaikka miljoona, mutta jos ne hyödyttömiä niiden arvo on nolla. Edistää maailmanlaajuista sähköistymistä - Toyota sai ensimmäisen nimihirviö sähköauton linjalta ulos vuosia toisia jäljessä ja kuten testit kertoneet se oli hirveä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Moi ompelukoneet pn myös selviä kopioita!


      • Anonyymi

        Toyota alkoi valmistaa autoja vasta vuonna 1938 ja on nyt kymmenen vuotta edellä länsimaisia autonvalmistajia ja on myös maailman suurin autonvalmistaja kahden miljoonan auton erolla kakkoseen.


    • Anonyymi

      Tojohönöboy yrittää säälittävästi kalastella huomiota näillä höpöhöpö-jutuillaan. En halua ruokkia trollia tässä ketjussa. Avaan ketjun jossa osoitan jokaisen avauksen väitteen valheeksi.
      Ei tarvitse kuin copy-pastea vanhoista ketjuista.

      • Anonyymi

        Kuulehan nyt poju. Sillä vähättelylläsi et älykkäämpiäsi lannista.


      • Anonyymi

        ....eikä vähättely tee sinusta lainkaan uskottavaa valheinesi.


    • Anonyymi

      Saabistit väittävät Saabin ensimmäisenä keksineen että aurinkoa voi varjostaakin! Mitä idiootteja! Japsit ratsastivat vielä aaseilla kun länsimaissa ajeltiin jo autoilla. Ihmisen täytyy olla pahasti nyrjähtänyt jos länsimaitten sijaan kannattaa Aasian maita ja niitten taloutta.

      • Anonyymi

        Luulisi länsimaita hävettävän kun Toyota alkoi valmistaa autoja vasta vuonna 1938 ja on nyt kymmenen vuotta edellä länsimaisia autonvalmistajia ja on myös maailman suurin autonvalmistaja kahden miljoonan auton erolla kakkoseen.


    • Anonyymi

      Tämähän poiki paljon uusia keskusteluja. Luin ne läpi ja kyllä siellä todetaan aloitukseni oikeaksi, kiitos jotkut vaivautuneet hakemaan linkitkin.

    • Anonyymi

      Japanilaiset ovat hyviä keksimään pyörän uudestaan ja väittävät mainoksissa sitä omakseen. Täytyy myös miettiä missä auto on keksitty. Ilman saksalaisia ei olisi Toyotaakaan olemassa.:-DD

    • Anonyymi

      Mitäpä hyötyä siitä saamme, jos Toyota ja Jeesus nasaretilainen keksi sitä tai tätä vuonna kivi- ja kirves? No, voimme muistella sitä tai tätä mutta miten vaikuttaa tämän päivän elämään? Ei mitenkään!

    • Anonyymi

      1960 LUVULLA OLI KAIKISSA AMERIIKALAISISSA AUTOISSA ILMASTOINTI OTA TOYOTAmyyjä omapoika asioista selvää niissä ei ollu ruostetta kahden vuodenpäästä TOYOTASSA ON.

      • Anonyymi

        Mikä siinäkin on että se on Toyota jota ylivoimaisesti eniten maailmassa ostetaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinäkin on että se on Toyota jota ylivoimaisesti eniten maailmassa ostetaan?

        Näytä ne lähteet jos MAAILMASSA ENITEN OSTETAAN.VAI ONKO NIITÄ LÄHTEITÄ .


    • Anonyymi

      EI MINKÄÄN LAISIA LÄHTEITÄ TOYOTA MYYJÄ OMAPOIKA PYSTY ESITÄMÄNN ELI KAIKKI VALETTA MITÄ PUHUT.

    • Aloittaja on trolli, joka keksii itse päästään Toyotan keksimiksi asioita, jotka ovat olleet muilla automerkeillä jo kauan aikaisemmin.

      Saipa hönö aikaan kuitenkin kiivaan "keskustelun". 🙄

    • Anonyymi

      Toyota puuhasteli vielä ompelukoneiden kanssa, kun esimerkiksi Citroen otti käyttöön etuvedon vuonna 1934 tai levyjarrut 1955.

      • Anonyymi

        Ajattele vähän ennenkuin kirjoitat. Uudet tulokkaat kuten Tesla ja Toyota ovat ajaneet menneisyydessä aloittaneiden ja menneisyyteen jääneiden ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattele vähän ennenkuin kirjoitat. Uudet tulokkaat kuten Tesla ja Toyota ovat ajaneet menneisyydessä aloittaneiden ja menneisyyteen jääneiden ohi.

        Voit jättää Toyotan tuosta pois jos jotain ymmärrät.


    • Anonyymi

      Toyota on keksinyt rengasmelun aina uudestaan ja uudestaan.

    • Anonyymi

      Alfa romeolla 5 vaihdetta vuonna 1968. Saab keksi turbon syksyllä 1976.

      • Anonyymi

        Ei Saab ole mitään turboa keksinyt koskaan. Asensi vaan jonkun toisen keksimän turbon ja tuloksena oli entista enemmän ongelmia. Ei tullut menestystä niinkuin Toyotasta on tullut.


    • Anonyymi

      Toyota huijasi 30 vuotta työrmäystesteissä.
      20 vuotta huijasi päästöissä.
      Ruosteen nopean käynnistymisen Toyota keksi ensimmäisenä.

      • Anonyymi

        Tietenkään mitään linkkiä ei löydy tuohon tarinaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkään mitään linkkiä ei löydy tuohon tarinaan?

        Mikä siinäkin on että Toyotan menestys on ollut yhtä ilotulitusta koko ajan ja vilunkivagenilla melkoista tuskaa ja tervan juontia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinäkin on että Toyotan menestys on ollut yhtä ilotulitusta koko ajan ja vilunkivagenilla melkoista tuskaa ja tervan juontia.

        Autoilun historiahan ei mistään muusta koostukaan kuin Kauko-idän aisan kiskojista!😂 Japsit syövät vieläkin älyttömästi riisejänsä puikoillaan vaikka parempiakin välineitä olisi saatavilla. Samalla logiikalla toyotistit ajavat tojoillaan vaikka parempiakin välineitä olisi saatavilla. Dille Dong!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoilun historiahan ei mistään muusta koostukaan kuin Kauko-idän aisan kiskojista!😂 Japsit syövät vieläkin älyttömästi riisejänsä puikoillaan vaikka parempiakin välineitä olisi saatavilla. Samalla logiikalla toyotistit ajavat tojoillaan vaikka parempiakin välineitä olisi saatavilla. Dille Dong!

        Miten syömäpuikot ja riisi liittyy autoihin? Onko volkkarissa tikkumoottori vai riisituoli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten syömäpuikot ja riisi liittyy autoihin? Onko volkkarissa tikkumoottori vai riisituoli?

        Miettikääs, ei ainuttakaan vw-mallia enää maaliskuun top kympissä? Toyota taas ylivoimaisena ykkösenä kummassakin, merkeissä ja malleissa niinkuin kauppalehtikin totesi!


    • Anonyymi

      Tojoda on tuonut autoiluun Euroopasstq kopioitujen teknologioiden huonolaatuisia halpskopioita ja runsaasti ruostetta. Toyota harvoin menestyy laatuautoja vastaan.

      Toyotan ainoa merkittävä saavutus oli luotettavan hybridin rakentaminen. Tästäkin on neljännesvuosisata. Muut ovat ajat sitten menneet ohi. Joka suhteessa.

    • Anonyymi

      Niskatuet tulivat pakollisiksi Yhdysvalloissa 1969

    • Anonyymi

      Saksalaiset keksi vissiin auton, Ford sarjavalmistuksen. Japanista tuli käsite amiscorolla.

    • Anonyymi

      Volvon kaikissa malleissa oli niskatuet jo vuonna 1970.

    • Anonyymi

      Mites täyssinkitty kori, turvapuskurit, koteloiden kuumavahaus, turbo, neliveto yms oikeat varusteet? Ei tainnut olla Tojo.

      • Anonyymi

        Turha kertoa faktoja Toyotan omapojalle, ei ne vaikuta hänen sairauteensa.


      • Anonyymi

        Vielä 70-luvulla japsit ja ranskikset ruostuivat tasatahtiin nopeasti rapeaksi. Sen jälkeen vain japsit ruostuivat, ranskalaiset ottivat ruosteeneston vakavasti, ja saivat sen kuriin.


    • Anonyymi

      Toyota on kovin nuori yritys ja tehnyt autoja kovin lyhyen ajan verrattuna oikeasti valmistajiin joilla on pitkä ja merkittävä historia autojen kehityksessä ja nykyisyydessä.
      Toyota on käytännössä kopioinut kaiken mitä tekevät. Saattavat hieman muuttaa asiaa halvemmaksi valmistaa, mutta se siinä se Toyotan panos autoilun maailmaan.

    • Anonyymi

      Toyota on jalostanut kaikki keksinnöt käyviksi ja toimintavarmoiksi.

      • Anonyymi

        Niinkuin 12V akun jotka ovat toimineet kaikissa autoissa jo sata vuotta mutta Toyotan hybrideissä ne hajoavat koko ajan.
        Samoin muilla on ollut helmakotelot jotka eivät ruostu mutta Toyota on Kemppihitsarin paras kaveri.
        Nykyään Toyotan koko sähköpuoli on halpuutettu vanhan Lucaksen tasolle. Ongelmia tulee aina kun tulee pakkaset. Halpiskomponentit eivät kestä kylmää.

        Onhan näitä


      • Anonyymi

        "Toyota on jalostanut "

        Toyota on kopionut muiden keksintöjä ja tehnyt niistä halpisversiot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toyota on jalostanut "

        Toyota on kopionut muiden keksintöjä ja tehnyt niistä halpisversiot.

        Toyota on myös kopionut muiden keksintöjä ja tehnyt niistä huimasti paremmat versiot.


      • Anonyymi

        Se "jalostus" on vain tarkoitus hakea säästöä ja tehdä samaa tai vastaavaa halvemmalla, kaikkihan tuon tietää ja jälki on myös sellaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se "jalostus" on vain tarkoitus hakea säästöä ja tehdä samaa tai vastaavaa halvemmalla, kaikkihan tuon tietää ja jälki on myös sellaista.

        Kyllä ne firmat jotka ovat tehneet alunperin jonkun keksinnö ovat aina etulyöntiasemassa koska ne kehittävät sitä aluperäistä ideaa aina vain paremmaksi.
        Nämä perässähiihtäjät ja kopioijat ovat aina perässä ja joutuvat aina tarjoamaan kuluttajille vain vanhentuneita versioita.
        Näiden kopiovien varastajien aika menee sen miettimiseen miten tehdä kopio jostain joka on jo markkinoilla. Ei niillä riitä osaaminen tai raha koskaan mennä sen alkuperäisen idean edelle.
        Ne eivät ymmärrä sen keksinnön alkuperäisideaa samalla tavalla kuin sen alkuperäinen keksijä. Siksi Tojota on erinomainen esimerkki perässähiihtäjästä. Perässähiihtäjä ei koskaan avaa uutta latua. Se hiihtää aina perässä muiden tekemää latua.


      • Anonyymi

        Toyotan lämmönvaihdin on siitä loistava esimerkki, hihii!
        Poks, sanoi Nippon.


    • Anonyymi

      Toyota on tuonut pelkkää surkeutta.

    • Anonyymi

      Buickissa oli niskatuet 1939, et sillee...

    • Anonyymi

      Hah. Suomessa ajettiin vetyautolla jo 1930-luvulla.

      • Anonyymi

        Kyseessä oli tuolloin Woikoski Oy:n vm -27 Packard. Tankillisella vetyä pääsi noin 10 km.


    • Anonyymi

      Japanissa kuljettiin muuleilla kun Usassa ja Euroopassa oli valmistettu autoja jo vuosikymmenet. Jossain vaiheessa japanilaiset alkoivat kopioimaan Usalaisia autoja heikolla menestyksellä ja taidolla. Sitten miten japanilainen autotuotanto perustui ajatukseen, halvemmalla keventäen ja säästäen kaikessa ja laatu olikin pitkään kuraa, mutta jossain vaiheessa oppivat tekemään autoja jotka kestivät. Nykyään säästö on taas tärkein motivaatio Toyotalla ja se opittu osaaminen laadun suhteen on romutettu ja entistä aikaa.
      Toisaalta Toyota ei ole tehnyt ensimmäisen mitään noista avauksessa esitetyistä.

      • Anonyymi

        No mutta, on se tehnyt jo niin paljon että on saanut Usa: n autoteollisuuden polvilleen ja yltänyt maailman ostetuimmaksi ja myydyimmäksi merkiksi ja valmistajaksi. 2 miljoonaa autoa jo vuositasolla ottanut etumatkaa. Ei huono! Ei vikavagenin huonolle ole tarvinnut hävitä. Sori siitä jos se haittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta, on se tehnyt jo niin paljon että on saanut Usa: n autoteollisuuden polvilleen ja yltänyt maailman ostetuimmaksi ja myydyimmäksi merkiksi ja valmistajaksi. 2 miljoonaa autoa jo vuositasolla ottanut etumatkaa. Ei huono! Ei vikavagenin huonolle ole tarvinnut hävitä. Sori siitä jos se haittaa.

        Oletko japanilainen vai miksi niin hehkutat aasialaista Toyotaa? Vai oletko vain yksinkertaisesti typerä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko japanilainen vai miksi niin hehkutat aasialaista Toyotaa? Vai oletko vain yksinkertaisesti typerä?

        Onko faktan kertominen jotain hehkutusta? Kertoisitko mikä siinä ei ole totta? Salatakko pitäisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta, on se tehnyt jo niin paljon että on saanut Usa: n autoteollisuuden polvilleen ja yltänyt maailman ostetuimmaksi ja myydyimmäksi merkiksi ja valmistajaksi. 2 miljoonaa autoa jo vuositasolla ottanut etumatkaa. Ei huono! Ei vikavagenin huonolle ole tarvinnut hävitä. Sori siitä jos se haittaa.

        Mitä se yksitäisen merkin määrä kertoo tai ratkaisee. Usan autoteollisuus kyykytti itsensä huono laadun ja mammuttiensa takia. Aasislaiset vievät Usan autoteollisuutta ja Fiat yhtenä hämmentäjänä.
        Sotket asioita muutenkin aika sujuvasti, ei tosiaankaan yhden valmistajan määrä kerro ihan kaikkea. Siellä on muutamia konserneja ja kyllä USA autot yhteensä vielä on enemmän kuin Toyota, vaikka halpa sielläkin myy eniten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta, on se tehnyt jo niin paljon että on saanut Usa: n autoteollisuuden polvilleen ja yltänyt maailman ostetuimmaksi ja myydyimmäksi merkiksi ja valmistajaksi. 2 miljoonaa autoa jo vuositasolla ottanut etumatkaa. Ei huono! Ei vikavagenin huonolle ole tarvinnut hävitä. Sori siitä jos se haittaa.

        Tässä on kuitenkin puhe siitä kuinka paljon avaaja kehtaa valehdella ja se on paljon.


    • Anonyymi

      Siinä vaiheessa kun Amerikassa kaikki perheen kotiäitejä myöten ajoivat autoilla, japsit asuivat puussa ja saalistivat miekoilla ja keihäillä,kivikautisia. Vasta natsi-Saksa ja Hitler pistivät teknistä osaamista Japaniaan ja saivat jotain kopioitua.

      • Anonyymi

        No mutta niinhän se hitlerkonserni yritti suunnitellulla ja törkeällä huijauksella sitä amerikkaakin valloittaa. Loppu onkin noloa ja hävettävää historiaa. Toyota sielläkin näkyy olevan ostetuin tuontiauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta niinhän se hitlerkonserni yritti suunnitellulla ja törkeällä huijauksella sitä amerikkaakin valloittaa. Loppu onkin noloa ja hävettävää historiaa. Toyota sielläkin näkyy olevan ostetuin tuontiauto.

        Ei niitä mistään tuoda. Ne valmistetaan USA:ssa. Alihankkijoillakin on tehtaansa siellä. Eurooppaan niitä ei juuri tuoda.


    • Anonyymi

      Aasia on keltainen vaara jonne ei pitäisi antaa jenin jeniä.

      • Anonyymi

        Ei sinne mitään anneta vaan ostetaan, mitä kansa haluaa, markkinataloudessa kun eletään. Euvostoliiton maille on jouduttu antamaan rahaa kertaluonteisesti ja ainutkertaisesti ja vielä vuosittain. Milloin pitää pelastaa Saksan pankkeja ja milloin taas Italian koronaa saamatta mitään vastineeksi muuta kuin nöyrän hallintoalamaisen syväkyykyn


    • Anonyymi

      Tojo on kopioinut muiden patentteja 1960 luvulla ei ollut riisipellolla kun sarvipää härkiä jota Japanii kepillä ohjailivat

    • Anonyymi

      Milloin Toyota keksisi toimivan 12 V akun latauksen tai toimivan ajovaloautomatiikan?

      • Anonyymi

        Hetihän Tooyota ottaa kestävämmän akun käyttöön, kunhan se on vain nykyistä halvempi.
        Toimiva ajovaloautomatiikkakin saadaan varmaan pian kopioitua, mutta sen halvempi toteutus on vielä hakusessa.


    • Anonyymi

      Siis Tojossa ilmastointi vasta 90 luvulla . Tais jenkeissä olla jo 70 luvulla .

    • Anonyymi

      Miten Toyota voi olla noin paljon edellä muita ?

    • Anonyymi

      Aasian maat ovat kuuluisia tekemään halpaa kurapaskaa ja siinä ovat ihan päteviä.
      Osaavat tehdä hyvääkin, mutta se sitten maksaa ja sitä tehdään vain kovin vähän. Nämä perusautot kuuluvat siihen kurapaskaluokkaan.

    • Anonyymi

      Moden pää ei kestä puhuttaessa autojen kehityksestä ja Toyotasta, koska vinosilmät eivät ole tehneet yhtään mitään sen eteen.

    • Anonyymi

      Toyota on keksinyt maailmankaikkeuden.

    • Anonyymi

      Peugeotilla oli neliventtiilikansi jo 1904. Neli venttiilikannen sai tarvikeosana jopa T-Fordiin v. 1909-1910 alkaen. Levyjarrut oli ekana Jaguarin XKssa.

      Näistä hjuolimatta Toyota on #1.

    • Anonyymi

      Toyotalla viisvaihteine laatimkko volyymimalleissa omli 1973 julkistetussa Carinassa.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      98
      5189
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      3385
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3195
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      438
      2439
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      249
      1502
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1281
    7. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      81
      1260
    8. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1188
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      133
      1108
    Aihe