Typerys-toyotistin oikaisua- Toyota ei ole keksinyt mitään näistä

Anonyymi-ap

Typerys-toyotisti kierrättää taas vanhoja aivopierujaan toisessa ketjussa. Pelkkää tylsistymistään ja huoionkipeyttään eikä osaa pieneistä aivoistaan keksiä mitään uutta joten joutuu postaamaan jo sataan kertaan loppuunkalutun asian.

Oikaisen kuitenkin valheet pois kuleksimasta vaikka tämäkin hönönoikaisu on jo tehty moneen kertaan. Copypastet vanhoista ketjuista kokoaa asiat näin:

"Moniventtiilimoottorit - ensimmäisen auto maailmassa Toyota Corolla 16 valve 1985"

Ei siellä päinkään. Jo vuonna 1912 esiteltiin Peugeot L76. Moniventtilikoneiden massatuotantokin alkoi jo paljon ennen Toyotaa Nissan Skyline 1969, Ford escort 1970 vain pari mainitakseni. Lista on pitkä.
https://en.wikipedia.org/wiki/Multi-valve

Hypridimoottorit - Toyota Prius maailman ensimmäinen
1900 Daimler
1916 Woods MVC
1968 GM
Muutama esimerkki niistä jotka esittelivät hybridin ennen Toyotaa
https://auto.howstuffworks.com/fuel-efficiency/hybrid-technology/history-of-hybrid-cars.htm

Vetyauto - Toyota Mirai maailman ensimmäinen vetyauto. Vedyssä on tulevaisuus, sähköauto valmistajat kuolevat pois
Honda FCX oli noin 10 vuotta edellä Toyotaa
https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Clarity

Niskatuet - Ensimmäisen kerran Toyota Corollassa 1973
Volvo 1969
https://www.goodcarbadcar.net/the-interesting-life-saving-history-of-the-headrest

Laminoitu tuulilasi - Toyota kehitti tämä, en muista vuotta
Kauan ennenkuin Toyoda oli nähnyt autoa ensimmäistä kertaa eläessään USAssa tehtiin jo laminoituja tuulilaseja
Ford 1919
https://techni-glassllc.com/2021/07/7-interesting-facts-about-laminated-glass

Viisivaihteinen laatikko - Oli ensimmäistä kertaa Toyota Corollassa 1985
Näitä oli pilvin pimein ennen Toyotaa. Otetaan vaikka esimerkiksi 1953 Alfa Romeo Super Sprint.
https://en.wikipedia.org/wiki/Manual_transmission

Hatcback kori - Toyota lanseerasi tämän 80 luvun alussa
Mini, Golf ja pitkä rivi muita hatchbackejä oli markkinoilla ennen Toyotaa. Ei tarvita edes linkkejä

Ilmastointi - 90 luvun alussa taisi olla Camryyn
Jenkeissä oli ilmastoinnit vakiona jo 50-luvulla.

Tojohönö hei. Jos haluat keskustella autoista niin täällä on kyllä porukkaa siihen. Kun et vaan tee itsestäsi pelleä niin tulee oikeaa keskustelua. Ei tuollaista älyttömyyksillä huomionhaku johda yhtään mihinkään.

41

378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jotain wikipedia faktaa, jokainen voi noita muokata.

      • Anonyymi

        Oikeaa tietoa nuo kaikki on. Ei Wikipedia ole ainoa lähde vaan saman voit tarkastaa muistakin lähteistä.
        Jos pystyt osoittamaan minkä tahansa avauksen fanktan vääräksi niin laita toki linkkiä.
        Tiedät itsekin että nuo ovat kaikki täysin oikeaa tietoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeaa tietoa nuo kaikki on. Ei Wikipedia ole ainoa lähde vaan saman voit tarkastaa muistakin lähteistä.
        Jos pystyt osoittamaan minkä tahansa avauksen fanktan vääräksi niin laita toki linkkiä.
        Tiedät itsekin että nuo ovat kaikki täysin oikeaa tietoa.

        Saipa Tojohönö kerrankin mitä on kerjännyt??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saipa Tojohönö kerrankin mitä on kerjännyt??

        Hän kirjoitti totta. Älä vänkää ja vääristele.


    • Anonyymi

      Kertokaapa miksi saksalaiset ei ole keksineet mitään? Toyota on kuitenkin kehittänyt autoilua paljon. Miksi muuten vuoden 85 1.6 16 valve Corolla päihittää sakemannit ajettavuudessa vieläkin. Hiljainen, ripeä, kuluttaa vähän, mukava alusta ja tarkka ohjaus.

      • Anonyymi

        Voi näitä tojo-ressukoita kun tyhmyys pursuaa ulos korvista ja varsinkin autotietämys on aivan nollatasoa.
        Jos nyt vaikka aloitetaan siitä että auto. Siis se koko moottorilla kulkeva ajoneuvo keksittiin ja patentoitiin Saksassa 1886 ja sen patentin haki Carl Benz. Nyt tojohönölle vaikea kysymys. Arvaapa mikä firma on tuon Carl Benzin perintö maailman autoteollisuudelle?

        Tuohon aikaan vielä aivan helvetin monta vuosikymmentä tuon jälkeenkin Japanin eturivin teollisuutta oli vuolla syömäpuikkoja. Vasta sitten ne oppivat kopioimaan autotekniikkaa muilta.

        https://group.mercedes-benz.com/company/tradition/company-history/1885-1886.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi näitä tojo-ressukoita kun tyhmyys pursuaa ulos korvista ja varsinkin autotietämys on aivan nollatasoa.
        Jos nyt vaikka aloitetaan siitä että auto. Siis se koko moottorilla kulkeva ajoneuvo keksittiin ja patentoitiin Saksassa 1886 ja sen patentin haki Carl Benz. Nyt tojohönölle vaikea kysymys. Arvaapa mikä firma on tuon Carl Benzin perintö maailman autoteollisuudelle?

        Tuohon aikaan vielä aivan helvetin monta vuosikymmentä tuon jälkeenkin Japanin eturivin teollisuutta oli vuolla syömäpuikkoja. Vasta sitten ne oppivat kopioimaan autotekniikkaa muilta.

        https://group.mercedes-benz.com/company/tradition/company-history/1885-1886.html

        Älä vähättele itseäsi paljon älykkäämpiä ihmisiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä vähättele itseäsi paljon älykkäämpiä ihmisiä!

        Kun ihminen kirjoittaa tällaista:"Kertokaapa miksi saksalaiset ei ole keksineet mitään? " niin voi kyllä hyvällä syyllä sanoa häntä tyhmäksi ja täysin nollatasoiseksi autotietämyksen osalta.
        Jos nyt vaikka aloitetaan siitä että auto. Siis se koko moottorilla kulkeva ajoneuvo keksittiin ja patentoitiin Saksassa 1886 ja sen patentin haki Carl Benz.

        Tätä taustaa vasten kommenttini on täysin perusteltu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ihminen kirjoittaa tällaista:"Kertokaapa miksi saksalaiset ei ole keksineet mitään? " niin voi kyllä hyvällä syyllä sanoa häntä tyhmäksi ja täysin nollatasoiseksi autotietämyksen osalta.
        Jos nyt vaikka aloitetaan siitä että auto. Siis se koko moottorilla kulkeva ajoneuvo keksittiin ja patentoitiin Saksassa 1886 ja sen patentin haki Carl Benz.

        Tätä taustaa vasten kommenttini on täysin perusteltu.

        Voi helvetti mikä suuri älynväläys sinulta.


      • Anonyymi

        Nopeusmittari valehtelee samoin koko keksintö ruuhkat tiellä on TTOYO TIELLÄ


    • Anonyymi

      Ei tuo tarvitse mitään älynväläystä vaan se on aivan alkeellista yleistietoa autoista. Carl Benz kehitti ja patentoi auton.
      Saksa otti aseman auton rakentamisen ykkösmaana eikä ole siitä koskaan luopunut.

      Toyota on aina vain kopioinut muiden tekemiä teknisiä keksintöjä niinkuin avauksessa on todettu.

      Jos tätä tiedä niin on täysin pihalla auto tekniikasta ja historiasta.

      • Anonyymi

        Entäs se suurin määrä patentteja, jotka ovat Toyotan hallussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs se suurin määrä patentteja, jotka ovat Toyotan hallussa.

        Joo , hybridiin liittyviä patentteja on kai yli tuhat . Tojota yritti myydä noita patenttioikeuksia vuosia sitten . Ei menny kaupaksi . Sitten olisi antanut ilmaiseksi , mutta ei kelvannut kenellekään . Miksiköhän ?


    • Anonyymi

      Mitä merkitystä sillä on mikä firma on jotain keksinyt?

      Dunlop keksi ilmakumirenkaan. Ostatko Dunlopin renkaat tämän vuoksi?
      Aika moni ostaan aivan muita merkkejä.

      No onko Dunlop sitten paras rengas koska keksivät ilmakumirenkaan?

      Miten näitä aloittajan kaltaisia aina vaan sikiää.

      • Anonyymi

        Jos osaat lukea niin tiedät että tämä ketju avattiin vain sen takia että joku tojotisti yritti täysin valheellisesti väittää Toyotan keksineet avauksessa mainitut asiat.

        Parempi kysymys on että miksi joku haluaa valehdella kerta toisensa jälkeen kun faktat on kerrottu ja kaikilla tiedossa. Toyota ei ole keksinyt mitään niistä.

        Ei kukaan muu kuin tojotisti ole kovin kiinnostunut kuka oli eka. Vain tojotisti on tällaisia sellaisia avauksia tehnyt. Tässä vain oikaistaan tojotisti valheita.


    • Anonyymi

      Minun eka autoni oli vuonna 1980 vuoden 1975 Plymouth Fury, siinä oli mm. automaattiloota, ohjaus- ja jarrutehostin, ilmastointi ja sähköikkunat. Ankeita olivat silloin eurooppalaiset autot japseista puhumattakaan.Tietysti esim Mersulla ja muillakin oli huippumalleja em. varusteilla, mutta jenkeissä ne olivat vakiona. Niin, japsin kyytiin en tänäpänä nouse edes taksiin.

      • Anonyymi

        Japanilaisista moottoreita osaa tehdä vain Honda. Mazdan Wankel-moottorit ovat kunnianhimoinen mutta kaupallisesti hieman epäonnistunut projekti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Japanilaisista moottoreita osaa tehdä vain Honda. Mazdan Wankel-moottorit ovat kunnianhimoinen mutta kaupallisesti hieman epäonnistunut projekti.

        Yamaha tekee myös tai on ainakin tehnyt hyviä moottoreita autoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Japanilaisista moottoreita osaa tehdä vain Honda. Mazdan Wankel-moottorit ovat kunnianhimoinen mutta kaupallisesti hieman epäonnistunut projekti.

        Honda osaa tehdä ainakin öljysyöppöjä koneita. Pysyisi niissä mankeissa.


    • Anonyymi

      TOYOTA ON KEKSINYT KAIKEN

      • Anonyymi

        Toyotisti on keksinyt kaiken. Ei mitään kosketusta todellisuuteen tällä elämäntapa-valehtelijalla.


    • Anonyymi

      Tojohönö on keksinyt kuinka valehdella ja uskoa omia valheitaan. Saavutus sekin!

    • Anonyymi

      On ollut hauska seurata seurata miten tojotollukan moniventtiili-tarina muuttuu joka päivä sitämukaa kun sen valehtelu ammutaan alas.
      Tulee mieleen true crime-ohjelmissa nähdyt taparikollisten ja elämäntapa-valehtelijoiden jutut kun kuulemisissa aletaan oikeasti ottamaan selvää mitä tämä jamppa on hommaillut.
      Aina kun yksi valhe ositetaan turhaksi niin elämäntapa-valehtelija kaivaa päästään esiin uuden valheen.

      Tässä tarina on edennyt niin että tojotisti valehteli ensin että Toyota on KEKSINYT moniventtiilikoneet. Tämä vale ammuttiin alas.
      Sitten tarina muuttui niin että Toyota on ensimmäinen SARJATUOTANTOna moniventtiilikoneita tehnyt. Sekin ammuttiin alas faktoilla.
      Nyt on menossa kolmas versio jossa Toyota on ensimmäinen MASSATUOTANTONA moniventtiilikoneita tehnyt.

      Aika paljon tojotistin tarina on muuttunut faktojen edessä. Yksi totuus on kuitenkin kiistämätön. Et Toyota ole mitään noista aloituksen asioista keksinyt.
      Ei se ole mikään meriitti Toyodalle että on saanut markkinoille ekana halpisversion toisten keksimistä ja kehittämästä tekniikasta.

    • Anonyymi

      Toyota kehitti loppuun rulla turvavyöt ja toi ne ensimmäisenä autoihin. Vuoden 1973 Carinassa oli rullavyöt ja Taunuksessa säädettävät.

      • Anonyymi

        Kolmipisteturvavyöt kehitti ruotsalainen Nils Bohlin jo 50-luvulla. Kelautuvan turvavyön ja siihen liittyvien patenttien haltija on amerikkalainen Robert C. Fisher.
        Toyota ei edes valmista turvavöitä!
        Japanilaiset käyttävät pääasiassa konkurssiyhtiö Takatan tappavia turvavarusteita.
        Maailman johtava ajoneuvoturvalaitteiden valmistaja on Autoliv.

        Tuolta lukemaan Fisherin lukuisista patenteista joista useat koskevat turvavöitä: https://patents.justia.com/inventor/robert-c-fisher


      • Anonyymi

        Aika kaukaa Tero joutuu kaivamaan juttunsa, hihii! Pitääköhän tuokaan paikkaansa, mutta välikö sillä?


    • Anonyymi

      Toyota on tuonut parasta uutta tekniikkaa autoihin.

    • Anonyymi

      No onhan se kova juttu jos Tojotassa oli joskus 70-luvulla jotain mitä Taunuksessa ei ollut.
      Sillä tojopappa elää vielä 50 vuotta myöhemminkin.

    • Anonyymi

      Toyota on aina ollut kärjessä uudistuksissa mitä kuuluu autoiluun.

      • Anonyymi

        Niin kuin tuossa yllä kerrotaan, niin kovin on Toyota joutunut tyytymään kopioimaan muilta ja sillähän Toyota aloitti koko valmistuksen.


    • Anonyymi

      Tuo argumentti "Toyota toi ensimmäisenä massoille" on säälittävä veto kahdestakin syystä. Ensinnäkin siinä myönnetään että Toyota ei keksinyt tässä mitään, ei edes moniventtiilikoneiden sarjatuotantoa. Niitä oli tehty jo pitkään sarjatuotantona ennenkuin Toyota sai oman kopionsa markkinoille.

      Tuo on tekninen juttu mutta se se toinen asia joka on se nolompi juttu tälle valehtelijalle on se että hänen tulkintansa "massoille" osoittaa kuinka tynnyrissä kasvanut hän on. Kyllä moniventtilkoneet olivat olleet aivan arkipäivää jo kauan ennenkuin Toyota toi kopionsa markkinoille. Tämä tojotistin "massat" tarkoittaa sitä Suomen syrjäseutujen tojotisteja. Käännetään sokea silmä kaikelle mitä muualla maailmassa oli tarjolla niille oikeasti isoille "massoille"
      Voiko sisäsiittoisempaa ajattelumallia olla olemassa?

      • Anonyymi

        Todella asiantuntematon teksti. Pelkkää vihaa täynnä,


    • Anonyymi

      Saab keksi turbon. Hyvä suoritus pieneltä tehtaalta.

      • Anonyymi

        Ei Saab ole keksinyt turboahdinta, eikä Saabissa ollut mitään omaa turboa. Joku Holset tai Carret?


      • Anonyymi

        Oldsmobilella oli turbo jo kauan ennen syntymääsi, niin myöskin tuulisanäyttö ynnä muuta. Japsit eivät ole keksinneet mitään autoilun saralla, saksalaiset ja jenkit puolestaan lähes kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oldsmobilella oli turbo jo kauan ennen syntymääsi, niin myöskin tuulisanäyttö ynnä muuta. Japsit eivät ole keksinneet mitään autoilun saralla, saksalaiset ja jenkit puolestaan lähes kaikki.

        65 vitonen ja pienessä sievässä, niin tuulilasinäyttö muuttuu tuulisanäytöksi. Sori siitä! Eikös tämä korkeasti kunnioitettu uusi presidenttimmekin tuppaa pahoittelemaan sammakoita suustaan samalla viisiin?


    • Anonyymi

      Hinaussilmukka on Toyotan keksimä.

      • Anonyymi

        Eikö köysikin ole Toyotan keksimä? Muistaakseni Toyota keksi tulenkin, vai olenko väärässä?


    • Anonyymi

      Ainoat tojon keksimät on muiden kopionti ja halpuutus.

    • Anonyymi

      60- luvulla automatkoilla perheen kanssa oli tapana veikata vastaan tulevien autojen merkkiä jä määrää, mutta nykyään ei autoja äkisti tunnista ja jos tunnistaisikin niin joka toinen on lammaslaumojen Toyota. Tuli heti matkapahoinvointi kuten pienenä, YÄK! Toyota! YÄK!

    • Anonyymi

      Toyo oli vierailulla Turun sinappi tehtaalla sieltä tuli Toyon sinapin väri corolaan jossa ei mitää turva laseja ollut lainkaan henki meinas lähtee.kun katolleen pyörähti 11 tuuman renkais ei pitoo hiekka teillä mitää

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4995
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe