Toyota toi moniventtiilitekniikan ensimmäisenä SARJATUOTANTOAUTOIHIN

Anonyymi-ap

Minä nyt ikäni puolesta muistan tuon moniventtiilikoneiden tulemisen hyvin. Täällä pienet pojat haluavat unohtaa totuuden.

Toyota toi moniventtiilitekniikan kaiken kansan saataville perheautoluokkaan kun eurooppalaiset vasta tavailivat sanaa MONIVENTTIILITEKNIIKKA. Lisäksi lyijyttömän bensiinin käytössä ja venttiilimateriaaleissa Toyota oli eurooppaa kymmenisen vuotta edellä aikoinaan. Jo vuonna 1988 Toyota siirtyi kaikissa mottoreissaan moniventtiilitekniikaan. Samassa yhteydessä Corollat saivat katalysaattorit. Volkkarillakin moniventtiilitekniikan tuonti kaikkiin auto- ja hintaluokkiin kyllä kesti kauan.

Mitkä autot ne oli vaikeuksissa kun Teboil aikanaan aloitti lyijyttömän Terran myynnin. Opel kielsi koko bensan käytön, mutta japanilaisiin ja jopa vanhoihin autoihin sitä sai surutta tankata, eikä venttiilit jumiutuneet.

https://autotoday.fi/paivan-automainos-luokkansa-edistyksellisin-uusi-toyota-corolla-1-3i/

https://autotoday.fi/paivan-automainos-jos-etsit-edustavaa-urheiluautoa-toyotalta-loydat-kokonaisen-moniventtiiliperheen/

56

469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siinä sai Skodan aikamiespikkukoika mitä kerjäsikin.

      • Anonyymi

        Tällä hetkellä Tojota on 10 vuotta eurooppalaisia jäljessä . Niin ne tilanteet muuttuu . Tuo ajan corollalle 150 tkm . oli vaikea saavuttaa ennen paalausta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä hetkellä Tojota on 10 vuotta eurooppalaisia jäljessä . Niin ne tilanteet muuttuu . Tuo ajan corollalle 150 tkm . oli vaikea saavuttaa ennen paalausta .

        Niin, kyllähän niissä tekniikka tuon kesti, mutta kori mätäni alta, jos ajoi tuota matkaa kovin monta vuotta.


      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        ❤️ ­­N­­­y­­m­f­o­­­m­­a­a­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        😋 ­N­­­y­­­m­­f­­­o­­m­­a­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Vanhan sonnan kierrättämistä taas kerran. Eikö tylsästä mielestä löydy mitään parempaa kuin kierrättä samoja juttuja jotka olivat jo alunperinkin täyttä potaskaa.

      Ryhdistäydy seniili.

      • Anonyymi

        Riehutko sinä täällä päivästä päivään vuosikausia kun tuollaista kirjoittelet? Istutko Suomi24:n ylläpidossa ??


      • Anonyymi

        Valehtelijoille joutuu aina esittämään saman totuuden uudelleen.


    • Anonyymi

      Näinhän ne teki. Tehokkaimmillaan 16-tappinen 1.6 Corolla hönki n. 130 heppaa jo 80-luvun loppupuolella ja perusversiossakin 95 heppaa. Tuhnut nyky-hybridit taas 1.8 litraa ja 98 heppaa! Ja kaikki edellä mainitut vei/vie sen 6 litraa sadalla. Eipä ole kehitys mennyt kasarilta yhtään eteenpäin, ennemminkin on pakitettu perse edellä puuhun.

      • Anonyymi

        Katsopas Toyotan kolmen ladattavan hybridin suoritusarvot. Niihin ei pikku- eikä muutkaan turbot kykene.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsopas Toyotan kolmen ladattavan hybridin suoritusarvot. Niihin ei pikku- eikä muutkaan turbot kykene.

        Eihän kukaan muu niin nössöjä arvoja hyväksyisikään, kuin Toyota. Kyllä pikkuturbosta sähköavulla pitää oikeasti saada yli 200 hv tehot ulos. Toyotan tapa on ilmoittaa poltto-ja sähkömoottorille omat tehonsa, ja saatava yhteisteho vain vähän polttiksen päälle. Johonkin se teho häviää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsopas Toyotan kolmen ladattavan hybridin suoritusarvot. Niihin ei pikku- eikä muutkaan turbot kykene.

        Kahen litran oohoosee turbo sierra kolmosen kautta nelosen puhaltimella jättää tommoset!


    • Anonyymi

      Minun -86 Honda Accordissa oli jo moniventtiilikansi. Sittemmin niitä on ollut kaikissa polttomoottoriautoissani, ennen sähköön siirtymistä.

      • Anonyymi

        ....paitsi, että Toyota toi ne ensimmäisenä sarjatuotantoautoihin,


      • Anonyymi kirjoitti:

        ....paitsi, että Toyota toi ne ensimmäisenä sarjatuotantoautoihin,

        Esimerkiksi vuonna 1976 esiteltyä Fiat 131 Abarthia ei tehty yksittäiskappaleina, vaikka se edustikin mallisarjan urheilullista yläpäätä.

        Vielä 1980-luvullakin useimmat moottoritekniikan asiantuntijat totesivat moniventtiilirakenteen olevan tavallisessa ajossa vain kalliin markkinointikikan. Piti sitten kuitenkin Saabinkin tehdä malliston huipulle vuonna 1984 neliventtiilinen kaksilitrainen, ahdettuna ja ilman. Sarjatuotantona sitäkin tehtiin.

        Ensimmäisen neliventtiilisen sarjatuotantomoottorin sylinterinkannen teki Toyotalle Yamaha, mutta Nissan Skylinessa oli Japanin ensimmäinen sarjatuotantoinen moniventtiilikone.


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        Esimerkiksi vuonna 1976 esiteltyä Fiat 131 Abarthia ei tehty yksittäiskappaleina, vaikka se edustikin mallisarjan urheilullista yläpäätä.

        Vielä 1980-luvullakin useimmat moottoritekniikan asiantuntijat totesivat moniventtiilirakenteen olevan tavallisessa ajossa vain kalliin markkinointikikan. Piti sitten kuitenkin Saabinkin tehdä malliston huipulle vuonna 1984 neliventtiilinen kaksilitrainen, ahdettuna ja ilman. Sarjatuotantona sitäkin tehtiin.

        Ensimmäisen neliventtiilisen sarjatuotantomoottorin sylinterinkannen teki Toyotalle Yamaha, mutta Nissan Skylinessa oli Japanin ensimmäinen sarjatuotantoinen moniventtiilikone.

        Miksi koko maailma kirjoittaa Toyotan tuoneen moniventtiilitekniikan ensimmäisenä sarjatuotantoautoihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi koko maailma kirjoittaa Toyotan tuoneen moniventtiilitekniikan ensimmäisenä sarjatuotantoautoihin.

        Ei kirjoita:

        https://urly.fi/3tGS

        Ei edes Japanin ensimmäinen sarjatuotantoinen moniventtiilikone.


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        Ei kirjoita:

        https://urly.fi/3tGS

        Ei edes Japanin ensimmäinen sarjatuotantoinen moniventtiilikone.

        Onkos kullimaattori maalaillut munia näin pääsiäisen alla?


    • Anonyymi

      Ford Escort 1600 RS oli sarjatuotantoauto jossa oli neliventtiilikansi jo v. 1972, joten aloitus on valheellinen.

      • Anonyymi

        Oli mutta suurelle kansalle moniventtiilitekniikan toi Toyota.
        1.3L oli 12V ja 1.6L taas 16V


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli mutta suurelle kansalle moniventtiilitekniikan toi Toyota.
        1.3L oli 12V ja 1.6L taas 16V

        Kyllä niin voi todeta että se oli Toyota joka siinäkin asiassa räjäytti pajatson ja korjasi potin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli mutta suurelle kansalle moniventtiilitekniikan toi Toyota.
        1.3L oli 12V ja 1.6L taas 16V

        Tojohönö haluaa siirrellä maalia kesken pelin!
        Ford Escort 1,6 RS oli nimenomaan kansalle tarkoitettu auto, ei mikään kilpa-auto, vaikka siitä johdettuja autoja käytettiinkin kilpailuissa. Kallishan se oli aikalaiseensa Corollaan verrattuna, mutta eihän tässä siitä olekaan kyse, vaan 16 venttiilisestä sarjatuotantoautosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojohönö haluaa siirrellä maalia kesken pelin!
        Ford Escort 1,6 RS oli nimenomaan kansalle tarkoitettu auto, ei mikään kilpa-auto, vaikka siitä johdettuja autoja käytettiinkin kilpailuissa. Kallishan se oli aikalaiseensa Corollaan verrattuna, mutta eihän tässä siitä olekaan kyse, vaan 16 venttiilisestä sarjatuotantoautosta.

        Montako sellaista myytin Suomessa? oliko enemmän kuin moniventtiilisiä Corollia?
        Tuo RS oli erikoismalli eikä sitä oikein voi pitää massatuotantomallina.
        Milloinkas fordilla Escossa tai sen seuraajassa Focuksessa myös perusmalli oli moniventtiilikoneella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako sellaista myytin Suomessa? oliko enemmän kuin moniventtiilisiä Corollia?
        Tuo RS oli erikoismalli eikä sitä oikein voi pitää massatuotantomallina.
        Milloinkas fordilla Escossa tai sen seuraajassa Focuksessa myös perusmalli oli moniventtiilikoneella?

        "Montako sellaista myytin Suomessa? oliko enemmän kuin moniventtiilisiä Corollia?"
        Mitä v*tun väliä montako myytiin Suomessa? Ei siitä ole kyse. Tuo on juuri sitä maalin siirtelyä kesken pelin. Kyse on siitä, toiko Toyota moniventtiilikannet sarjatuotantoon ensin. Ja vastaus on todistettu ettei tuonut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako sellaista myytin Suomessa? oliko enemmän kuin moniventtiilisiä Corollia?
        Tuo RS oli erikoismalli eikä sitä oikein voi pitää massatuotantomallina.
        Milloinkas fordilla Escossa tai sen seuraajassa Focuksessa myös perusmalli oli moniventtiilikoneella?

        Mikäs erikoismalli se oli, minullakin oli sellainen monta vuotta. Olisi pitänyt ymmärtää säilyttää.


    • Anonyymi

      Tämä on totuus, jonka kaikki autoasiantuntijat tunnustavat:

      Japanilaiset ottivat ensimmäisenä moniventtiiliteknologian massatuotantoautoihin.

      • Anonyymi

        Minkä enempi venttiileitä ahtamatttomassa moottorissa sen huonompi vääntö. Kierroskoneita saa huudattaa korvat punaisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä enempi venttiileitä ahtamatttomassa moottorissa sen huonompi vääntö. Kierroskoneita saa huudattaa korvat punaisena.

        Ei vaan sehän on just se juttu! Paljon kiekkoi paljon voimaa! Nössö kuski jos ei uskalla lyödä lämää tiskiin! POLKEE TOITSUU TÄYYYYYYSIIIIIIII!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä enempi venttiileitä ahtamatttomassa moottorissa sen huonompi vääntö. Kierroskoneita saa huudattaa korvat punaisena.

        On sulla kuvitelmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä enempi venttiileitä ahtamatttomassa moottorissa sen huonompi vääntö. Kierroskoneita saa huudattaa korvat punaisena.

        Kaikissa nykyautoissa on kuitenkin se 4 venttiiliä per pytty. Muuttuvalla venttiilienajoituksella saatiin puuttuva alavääntö kompensoitua. Nykyään autot vaan painaa niin prkeleesti ettei ilman turboa liiku mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa nykyautoissa on kuitenkin se 4 venttiiliä per pytty. Muuttuvalla venttiilienajoituksella saatiin puuttuva alavääntö kompensoitua. Nykyään autot vaan painaa niin prkeleesti ettei ilman turboa liiku mihinkään.

        Mulla oli Passatissa aikanaan 5 venttiiliä per sylinteri eli 20-venttiilinen. Muuten ei valittamista mutta motarilla huusi kuin hullu. Gps-korjattu 120 km/h melkein 4000 rpm ja mittari-satasessa (95 todellista) 3000 rpm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla oli Passatissa aikanaan 5 venttiiliä per sylinteri eli 20-venttiilinen. Muuten ei valittamista mutta motarilla huusi kuin hullu. Gps-korjattu 120 km/h melkein 4000 rpm ja mittari-satasessa (95 todellista) 3000 rpm.

        Sulla oli vapaastihengittävänä, joka oli selkeä kierroskone. Sama moottori turboahdettuna oli erinomaisen vääntävä kone ja sen kanssa voimansiirron välityssuhde oli harvempi. 5 venttiiliä/sylinteri turbomoottorissa ei sinänsä tuonut mitään etua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla oli Passatissa aikanaan 5 venttiiliä per sylinteri eli 20-venttiilinen. Muuten ei valittamista mutta motarilla huusi kuin hullu. Gps-korjattu 120 km/h melkein 4000 rpm ja mittari-satasessa (95 todellista) 3000 rpm.

        Valitettavasti monet valmistajat haluavat luoda hyvän kiihtyvyyden illuusion lyhyellä kokonaisvälityksellä.

        Omassanikin on vähän samaa vikaa, että ehdottomasti tarvitsisi kuudennen vaihteen tai ennemmin kuudenneksen (16.7 %) pitemmän kokonaisvälityksen, kuten saman mallisarjan ei-GT -versioissakin on. Olisi maantieajossa hiljaisempi ja ennen kaikkea taloudellisempi. Vääntöä kyllä riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä enempi venttiileitä ahtamatttomassa moottorissa sen huonompi vääntö. Kierroskoneita saa huudattaa korvat punaisena.

        Hauska katsella ja kuunnella vanhoja vaareja jotka ovat ikänsä Toyotalla ajaneet ja oppineet huudattamaan Toyotaansa ettei se sammu liikkeelle lähdettäessä. Kytkin käryää vaari polkee surutta kaasua iloisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan sehän on just se juttu! Paljon kiekkoi paljon voimaa! Nössö kuski jos ei uskalla lyödä lämää tiskiin! POLKEE TOITSUU TÄYYYYYYSIIIIIIII!!!!!!

        Nykyään ajetaan enemmän väännöllä, koska se on fiksumpaa ja koneet kestää paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään ajetaan enemmän väännöllä, koska se on fiksumpaa ja koneet kestää paremmin.

        Mut se on ihan tylsää! Kaikki nykyautot antaa kaikkensa heti mut sit ne hyytyy jossain 5000 kiekalla! Kiekkakoneissa on luonnetta!


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        Valitettavasti monet valmistajat haluavat luoda hyvän kiihtyvyyden illuusion lyhyellä kokonaisvälityksellä.

        Omassanikin on vähän samaa vikaa, että ehdottomasti tarvitsisi kuudennen vaihteen tai ennemmin kuudenneksen (16.7 %) pitemmän kokonaisvälityksen, kuten saman mallisarjan ei-GT -versioissakin on. Olisi maantieajossa hiljaisempi ja ennen kaikkea taloudellisempi. Vääntöä kyllä riittää.

        Tuo ilmiö korostui 2000-luvun alussa ja puolivälissä, aivan hirveää aikaa bensa-autoilussa! Peugeoteissa ja Relluissa perhemallitkin kamalia rääkyjiä 2-litrasia myöten. FSI-Passatissakin soi korvat, välitys 6(!)- vaihteella n. 34 km/h per 1000 rpm. Vääntöä etenkin Pasuunassa olisi riittänyt loikkari-kutoselle mutta valmistajilla oli joku ihme pakkomielle sulloa perheautoihin väen vängällä keinotekoista sporttifiilistä. Tuon ajan Avessa sentään välitykset oli jokseenkin siedettävät ja kone muutenkin siistikäyntinen kilpailijoihin verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut se on ihan tylsää! Kaikki nykyautot antaa kaikkensa heti mut sit ne hyytyy jossain 5000 kiekalla! Kiekkakoneissa on luonnetta!

        "Kiekkakoneissa on luonnetta!"

        Kiekkakoneen tehontunne yläkierroksilla tulee siitä että se on täysin hengetön ala- ja keskikierroksilla.
        Onhan se varmaan jonnelle pikku orkun paikka kun löytää siitä väännöttömästä vaparista edes jossain kierrosalueella tehoa.

        Turbo on painanut siinä kohtaa jo horisonttiin mahtavalla väännöllään kun vaparijonne saa kerättyä hengettömään vapariinsa niin paljon kierroksia että edes jotain tapahtuisi..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kiekkakoneissa on luonnetta!"

        Kiekkakoneen tehontunne yläkierroksilla tulee siitä että se on täysin hengetön ala- ja keskikierroksilla.
        Onhan se varmaan jonnelle pikku orkun paikka kun löytää siitä väännöttömästä vaparista edes jossain kierrosalueella tehoa.

        Turbo on painanut siinä kohtaa jo horisonttiin mahtavalla väännöllään kun vaparijonne saa kerättyä hengettömään vapariinsa niin paljon kierroksia että edes jotain tapahtuisi..

        Et karkaa tukehtuvalla tuhnuturbollas mihinkään ku lyön Toitsun tauluun 11000 kiekkaa!!!!!!!!

        https://www.youtube.com/watch?v=g8YUO9uTIk8

        POLKEE TOITSUU TÄYYYYYSIIIIIIIIII!!!1!!1!!!1!!1!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et karkaa tukehtuvalla tuhnuturbollas mihinkään ku lyön Toitsun tauluun 11000 kiekkaa!!!!!!!!

        https://www.youtube.com/watch?v=g8YUO9uTIk8

        POLKEE TOITSUU TÄYYYYYSIIIIIIIIII!!!1!!1!!!1!!1!!

        "Et karkaa tukehtuvalla tuhnuturbollas mihinkään ku lyön Toitsun tauluun 11000 kiekkaa!!!!!!!!"

        Olet pelle. Ei sulla tai kenelläkään muullakaan ole tuollaista tojoa Suomen rekkareissa.
        Sen sijaan Suomessa on satojatuhansia turbokoneita jotka näyttävät perävalot jokaiselle tojon hengettömälle vaparituhnulle.


    • Anonyymi

      Ford Mexico rs 1600 VM 1967 oli edellä kävijä Japanissa olivat riisipelloilla muuleilla ajavat To yö suunnitelijat vielä alkutekijöissä palleissa

    • Anonyymi

      Ensimmäinen sarjatuotannossa ollut 16-venttiilinen auto oli kylläkin Triumph Dolomite Sport, 2 litraisella V4 moottorilla.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki V8 moteissa on aina ollut vähintään 16 venttiiliä.

        Siinäpä se juju just olikin! Hohhohhohh! Puujalka! Höhöhöhöhöö!


    • Anonyymi

      Peugeotilla oli 4-venttiilitekniikkaa jo 1912.

    • Anonyymi

      Toyota ja Honda toivat moniventtiilikoneet ensimmäisen halpoihin kansan autoihin. Muilla niitä oli lähinnä sporteissa ja paremmissa malleissa.
      Toyotan ja Hondan kansanautoissa noista venttiileistä ei ollut kuin haittaa ja ongelmia ensimmäisten vuosien ajan, eikä niistä osattu ottaa mitään etua verrattuna esim. saksalaisten periteisiin venttiilimääriin nähden. Tuota japanilaisten juttua voikin pitää lähinnä mainosvalttina, ei minään suurena teknisenä voittona.

    • Anonyymi

      Onpas Toyota ollut aina etevä teknisissä uudistuksissa.

    • Anonyymi

      Minulle Toyota oli ennen yksi automerkki muitten joukossa, mutta eksyttyäni tänne lukemaan näitä älyttömyyksiä niin en voi olla tuntematta kuvotusta nähdessäni Toyotan logon joista ei todellakaan ole Suomessa pulaa. Enkä ole sitä jankkaaville Volkkarin tai Skodan omistaja, vaan ihan autoton jalankulkija ABCe kortin omistava eläkeläinen.

      • Anonyymi

        Kahtena viimeisimpänä vuonna Toyotaia myytiin yli kaksi miljoonaa autoa enemmän kuin kakkosta, joten jos se sinua kuvottaa niin se ei kiinnosta ketään.


    • Anonyymi

      Amerikassa käytettiin lyijytöntä bensaa jo paljon aikaisemmin, kuin Euroopassa, joten ei mikään ihme, että japanilaiset tekivät sille sopivia moottoreita sikäläisille markkiniolle, ja samalla kaikkialle. Kyseessähän on kuitenkin pieni muutos moottorin kanteen.

      • Anonyymi

        ....mutta teknisesti kuitenkin iso muutos. Vaativaa tehdä se hyvin kestäväksi.


    • Anonyymi

      Yamaha sen Tojolle suunnitteli.

    • Anonyymi

      Täällä on tämä vähätelty vähätteleijä jakamassa väärää tietoa. Toyota toi tekniikan ensimmäisenä massatuotantoautoihin. Se on totuus.

      • Anonyymi

        P*skapuhetta joka on monesti todistettu.
        Tojohönönä voit toki elää omaa todellisuuttasi, mutta faktoja se ei muuta.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      5209
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4686
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2986
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1747
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      109
      1735
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe