sinä vastuuntunnoton omistaja

kirsi

Sinä rouvashenkilö, joka 8.6. kuljetit belgianpaimenkoiraasi irrallaan Espoon Painiityllä, toivottavasti luet tämän! Huudoistasi huolimatta koirasi kävi omien, pienempien koirieni kimppuun. Tulit hakemaan koirasi pois, koska se ei vielä rähinän tauottuakaan totellut sinua. Sanoit SORI ja jatkoit matkaasi minun jäädessäni tutkimaan koiriani. Toisella oli siisti kulmahampaan jälki silmänurkassa, verta valui kiitettävästi. Nyt on silmä pahasti tulehtunut, vaikka olen sitä puhdistellut- eli lääkärireissu tietty edessä. Kiitti ******! Seuraavan kerran teen ilmoituksen poliisille, kun koirasi näen irti!
Pakkoko on pitää irrallaan koiraa, joka ei tottele ja on kaiken lisäksi agressiivinen? Hyvää mainosta kys. rodun edustajista. Tämä ei ole provo- valitettavasti:((

9

3088

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuule

      pitää lääkärinkuitti tallessa,käydä näyttämässä sitä poliisille ja kun näet naisen seuraavan kerran ilmoittaa pureman hinta.
      Jos nikottelee soita poliisit paikalle.
      Järjestyslakikin kieltää irtipidon muualla kun koirapuistossa,ja lisäksi nyt on rauhoitusaika.
      Jos ei maksa suosiolla saa hyvässä lykyssä sakot päälle.
      Just viimme viikolla täällä pohjanmaalla yksi vanhempi nainen kanssa belkkaria irti piti,koira ramppasi pitkin ihmisten pihoja.Minä käskemään että koira kiinni.
      Vasta sitten tajus miksi,kun kerroin mitä mun koirat sille piskille tekee jos sattuu olemaan pihalla.Oli vielä tyttären koira muorilla hoidossa.

      • kirsi

        Niin, onneksi ei ole silmä enää kauhean paha. On vaan aika toivotonta mennä sanomaan tuolle ihmiselle yhtään mitään, jos pitää koiraansa taas irti. Kun en halua omille enempää reikiä. Mutta asia hoidetaan toisella tavalla.. Poliisillahan ei ole väkeä tällaisiin asioihin, mutta heidän on PAKKO reagoida, kun teen ilmoituksen. Asiaa saattaa auttaa myös se, että pojan kummisetä on poliisi:)


      • ....
        kirsi kirjoitti:

        Niin, onneksi ei ole silmä enää kauhean paha. On vaan aika toivotonta mennä sanomaan tuolle ihmiselle yhtään mitään, jos pitää koiraansa taas irti. Kun en halua omille enempää reikiä. Mutta asia hoidetaan toisella tavalla.. Poliisillahan ei ole väkeä tällaisiin asioihin, mutta heidän on PAKKO reagoida, kun teen ilmoituksen. Asiaa saattaa auttaa myös se, että pojan kummisetä on poliisi:)

        Kävi meilläkin melkein samoin!!! tosin annoin pienen harjakoirani lähteä lenkille naapurin tytön kanssa ja kun he palasivat oli 10-vuotias tyttö ihan itku kurkussa että joku kauhee koira oli käyny pikkukoirani kimppuun...eipä siinä auttanu muu kun lähteä lekurille ja silmä oli niin pahana että kyllä kauhistutti(puri suoraan silmäkulman läpi kalloon)!!! Kyselin sitten naapurin tytöltä että mikä koira se oli ja kertoi että se sama joka terrorisoi kaikkea alueella elikkä oli talonmiehen bullterrieri ja mies oli vaan kuulemma päästänyt koiransa fleksissä suoraan pikkuisen koirani päälle!! ja tämä 10-vuotias pikku tyttö koitti yksin irrottaa koiria...miten voi olla noin vastuutonta??? Elk laskut vielä tallella mutta valitettavasti ei ole mulla kanttia viedä niitä talonmiehen luokse...Oleppa sinä rohkea ja pistä ihminen vastuuseen!! En voi koiria syyttää kun mielestäni narun toisessa päässä se vika!!! kaikkea sitä kanssa on=(=(


      • Kaisuliina
        .... kirjoitti:

        Kävi meilläkin melkein samoin!!! tosin annoin pienen harjakoirani lähteä lenkille naapurin tytön kanssa ja kun he palasivat oli 10-vuotias tyttö ihan itku kurkussa että joku kauhee koira oli käyny pikkukoirani kimppuun...eipä siinä auttanu muu kun lähteä lekurille ja silmä oli niin pahana että kyllä kauhistutti(puri suoraan silmäkulman läpi kalloon)!!! Kyselin sitten naapurin tytöltä että mikä koira se oli ja kertoi että se sama joka terrorisoi kaikkea alueella elikkä oli talonmiehen bullterrieri ja mies oli vaan kuulemma päästänyt koiransa fleksissä suoraan pikkuisen koirani päälle!! ja tämä 10-vuotias pikku tyttö koitti yksin irrottaa koiria...miten voi olla noin vastuutonta??? Elk laskut vielä tallella mutta valitettavasti ei ole mulla kanttia viedä niitä talonmiehen luokse...Oleppa sinä rohkea ja pistä ihminen vastuuseen!! En voi koiria syyttää kun mielestäni narun toisessa päässä se vika!!! kaikkea sitä kanssa on=(=(

        Meilä asuu kerrostalon alakerrassa kaksi koiraa,
        borderi ja samojedi.
        Borderin antavat juoksennella ilman remmiä,
        samojedi on fleksissä ja riuhtoo niin,
        että aikuisillakin on tekemistä.

        Tänä aamuna perheen mummo ulkoilutti molempia koiria
        ja pihaan tullessaan huusi kiukkuisesti jotain.
        Seisoimme pihalla naapurin ja hänen lapsensa kanssa juttelemassa.
        Emme saaneet naapurin äidin kanssa selvää mitä mummo huusi.
        Ja sitten molemmat koirat ryntäsivät päin,
        samojedi kaatoi tiellä olleen taaperon.
        Ja mummo meille pauhaamaan:
        Minähän huusin, että menkää pois tieltä
        ja ottakaa se lapsi pois tieltä!
        Ettekö te kuule ja tottele.

        Meitä ei naurattanut,
        naapuri lohdutti itkevää lastaan
        ja minä katsoin tosi murhaavasti
        päälleni loikkivaa samojedia.
        Koira vaistosi sen, että askelkin vielä
        niin pamautan laukulla.

        Ja sitten mummo pauhaamaan vielä
        että mitä minä näille koirille teen? Ladattavaksiko vien.
        Sanoin aika kylmään sävyyn, että eivät ole minun koirat.
        Omille kyllä tiedän mitä teen.
        Älä minullta kysy.

        Miten tässä oikein pitäisi toimia,
        kai isännöitsijään pitäisi ottaa yhteyttä.
        Koirat riehuvat toistuvasti käytävässä
        ja aina ovesta ulos oman koiran kanssa lähtiessä
        pitää tarkistaa onko reitti selvä.
        Lapsia pelottaa.

        Olen minä nätisti yrittänyt sanoa
        sekä miehelle että naiselle,
        että minua pelottaa kulkea tässä kapeassa kierreportaassa kun tuo teidän koira on irrallaan.
        Että se pitäisi pitää pihalla ja portaassa kytkettynä.
        Ihan kuin olisin puhunut hindiä tai hepreaa. Katsoivat ihan äiminä.

        Kuinkahan kauan jaksan tätä naapurisovun säilyttääkseni...

        KL


      • Koirakko
        Kaisuliina kirjoitti:

        Meilä asuu kerrostalon alakerrassa kaksi koiraa,
        borderi ja samojedi.
        Borderin antavat juoksennella ilman remmiä,
        samojedi on fleksissä ja riuhtoo niin,
        että aikuisillakin on tekemistä.

        Tänä aamuna perheen mummo ulkoilutti molempia koiria
        ja pihaan tullessaan huusi kiukkuisesti jotain.
        Seisoimme pihalla naapurin ja hänen lapsensa kanssa juttelemassa.
        Emme saaneet naapurin äidin kanssa selvää mitä mummo huusi.
        Ja sitten molemmat koirat ryntäsivät päin,
        samojedi kaatoi tiellä olleen taaperon.
        Ja mummo meille pauhaamaan:
        Minähän huusin, että menkää pois tieltä
        ja ottakaa se lapsi pois tieltä!
        Ettekö te kuule ja tottele.

        Meitä ei naurattanut,
        naapuri lohdutti itkevää lastaan
        ja minä katsoin tosi murhaavasti
        päälleni loikkivaa samojedia.
        Koira vaistosi sen, että askelkin vielä
        niin pamautan laukulla.

        Ja sitten mummo pauhaamaan vielä
        että mitä minä näille koirille teen? Ladattavaksiko vien.
        Sanoin aika kylmään sävyyn, että eivät ole minun koirat.
        Omille kyllä tiedän mitä teen.
        Älä minullta kysy.

        Miten tässä oikein pitäisi toimia,
        kai isännöitsijään pitäisi ottaa yhteyttä.
        Koirat riehuvat toistuvasti käytävässä
        ja aina ovesta ulos oman koiran kanssa lähtiessä
        pitää tarkistaa onko reitti selvä.
        Lapsia pelottaa.

        Olen minä nätisti yrittänyt sanoa
        sekä miehelle että naiselle,
        että minua pelottaa kulkea tässä kapeassa kierreportaassa kun tuo teidän koira on irrallaan.
        Että se pitäisi pitää pihalla ja portaassa kytkettynä.
        Ihan kuin olisin puhunut hindiä tai hepreaa. Katsoivat ihan äiminä.

        Kuinkahan kauan jaksan tätä naapurisovun säilyttääkseni...

        KL

        ilmoitukset tuollaisista koiranpitäjistä. Ei kannata yhtään pelätä ja pehmoilla. Ei viranomaiset sitäpaitsi kerro kuka valitti, tulee vain viesti, että on ollut/ tullut valituksia.
        Ja ensi hätään tyhjennetty ja kivillä täytetty kaljapurkki teipattuna kiinni taskuun mukaan ja sillä räväyttää päälle käyvän jaloille karjuen samalla, että painu huis h..teen. Se ei ole yleensä koiran vika, että se käyttäytyy huonosti. Vika on siellä remmin toisessa päässä, mutta itseään, lapsiaan ja koiriaan on suojeltava.


      • kirsi
        Koirakko kirjoitti:

        ilmoitukset tuollaisista koiranpitäjistä. Ei kannata yhtään pelätä ja pehmoilla. Ei viranomaiset sitäpaitsi kerro kuka valitti, tulee vain viesti, että on ollut/ tullut valituksia.
        Ja ensi hätään tyhjennetty ja kivillä täytetty kaljapurkki teipattuna kiinni taskuun mukaan ja sillä räväyttää päälle käyvän jaloille karjuen samalla, että painu huis h..teen. Se ei ole yleensä koiran vika, että se käyttäytyy huonosti. Vika on siellä remmin toisessa päässä, mutta itseään, lapsiaan ja koiriaan on suojeltava.

        ..ei tarvitse säilyttää, muttei myöskään tuhota. Meillä pidettiin vihaista sakemannia irti aina, monien ihmisten valituksista huolimatta. Sitten päätettiin toimia: Isännöitsijälle soitettiin- lähetti varoituksen, mutta koira yhä vaan irti. Sitten soiteltiin poliisille useampaan kertaan- kävivät KAKSI kertaa paikan päällä! Häpeä oli ilmeisesti niin suuri, että koira oli sen jälkeen kiinni, kunnes muuttivat pois. Poliisin on PAKKO reagoida, vaikkei haluaisikaan, jos teet ilmoituksen. Eikä tarvitse pelätä, että kertovat, kuka on valittanut. Jos ei tuollaisiin puutu, on myöhäistä itkeä ja toivoa tehneensä ajoissa jotain, kun vahinko sattuu:((


      • Kaisuliina
        Koirakko kirjoitti:

        ilmoitukset tuollaisista koiranpitäjistä. Ei kannata yhtään pelätä ja pehmoilla. Ei viranomaiset sitäpaitsi kerro kuka valitti, tulee vain viesti, että on ollut/ tullut valituksia.
        Ja ensi hätään tyhjennetty ja kivillä täytetty kaljapurkki teipattuna kiinni taskuun mukaan ja sillä räväyttää päälle käyvän jaloille karjuen samalla, että painu huis h..teen. Se ei ole yleensä koiran vika, että se käyttäytyy huonosti. Vika on siellä remmin toisessa päässä, mutta itseään, lapsiaan ja koiriaan on suojeltava.

        Tästä keskustelusta rohkaistuneena
        pidimme kotona palaverin
        ja sovimme lasten ja miehen kanssa siitä,
        kuinka toimimme tulevaisuudessa.

        Kun porraskäytävässä tai pihalla seuraavan kerran
        alakerran koirat tulevat hyppimään päälle
        tai liikkuvat ilman talutinta nostamme
        HUUDON!
        Ja kiljumme, että me ollaan alettu kaikki pelätä
        noita teidän koiria!
        Että nyt ne koirat kiinni, kun me pelätään että ne puree!
        (huomautuksena: ovat muuten purreet ainakin kahta pikkukoiraa, tunnen omistajat)

        Ja jatkamme huutoa/kimitystä/karjumista niin kauan,
        että muutos toimintaan syntyy.
        Mä luulen, että tämä suomalainen tyyli kestää ja kärsiä
        ja tuntea itsensä nolostuneeksi, jos sanoo pelkäävänsä jotakin saa nyt loppua.

        Täällä ympäristössä nim. ihmiset ajoittavat pikkukoirien lenkit niin,
        etteivät nämä kaksi hurttaa (rotukoiria kylläkin) vain satu samaan aikaan.
        Yksi phalenen omistajatäti sanoo katsovansa kellosta milloin voi lähteä ulos.
        Tuumaa, että onneksi näillä kahdella on tarkka aikataulu isäntäväen työaikojen takia.
        Täti taas on eläkkeellä ja voi vähän säätää kulkemistaan.

        Vapautuneena huutamaan
        KL & koiransa Hörökorva-Oskari.


    • kirsi

      Eli tein nyt räminäpurkin tyhjästä tölkistä ja kivistä, ja KÄYTÄN SITÄ KANS! Ääntäkin ja EI-sanaa kannattaa kokeilla. Seuraava askel on sitten heittoketju, jos ei purkista ole apua. Enää ei yksikään käy omieni päälle, aion mennä väliin. Jos puree minua, se on huono homma sekä koiralle että sen omistajalle..

      • Viivi

        Mielestäni koiriensa puolia pitää pitää!:)
        Harmi että Kirsi; koirasi kimppuun käynyt koira belgi. Saa taas rotu huonoa mainosta, itselläni juuri belgi narttu. Ja se ei todellakaan kävisi toisten kimppuun, lähinnä se meinasi saada turpaansa lapinkoira urokselta, joka kävi kerran ollessamme reenaamassa sen melkein sen kimppuun mutta estin menemällä väliin. Minun koirianihan ei tulla puremaan! toivottavasti ihmiset oppisivat vahtimaan hieman koiriaan ja miettimään että mitä koiria kannattaa pitää irti ja missä!:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      422
      1816
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      185
      1461
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      108
      1402
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      144
      1341
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      970
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      956
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      913
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe