No poiat poijat

Anonyymi-ap

Milloin taas Pattayalle. Juttelin eilen yhden suomi-porukan kanssa ja poijat KELA-eläkkeellä on siirtymässä valvotusti Suomeen täältä Vung Taulta Vietnamista. Ei ne sitä tunnistaneet ja ovat muutenkin olleet sellaisia salamyhkäisiä. Ehkä juuri sen Kela-eläke jutun vuoksi. Eivät luota edes toisiinsa kovin. 6 kuukautta on raja. Eivät haaskanneet rahaa koskaan minun täällä ollessa ja näin niitä 4 kuukautta.

Yksi minun kaveri sanoi, että ei oikein tykkää niistä, kun ne on niin kummallisia. No, ne varmaan poistuvat täältä, jopa samalla lennolla. Ei, siinä mitään jos joutuu elämään niukasti. Ei siinä mitään häpeämistä ole. Monet Suomessa elävät paljon kurjemmassa tilassa eläkkeellä. Kyllä minäkin kävin Hurstilla, Punaisella ristillä ja Herttoniemen kirkon soppajonossa, ennen kuin sain eläkkeen. Maksoin 8 tuhatta euroa lähtömaksuja. No, minä selvisin pois Suomesta. En olisi enää edes hengissä jos olisin joutunut sinne jäämään. Ei siinä mitään häpeämistä ole.

Kyllä se pahuus loistaa siellä Suomessa ihan joka paikassa ja tällä palstalla myös. 600 tuhatta ilmiantoa Kelaan ja liki samanverran ulosotossa ja lastensuojelussa noin 40 tuhatta lasta tälläkin hetkellä. Ei se kyllä Kerro kovin onnellisesta elämästä. Sitä on tainnut moni muukin ihmetellä näiden lukujen valossa. Mutta kysyppä kaverilta roskapöntöstä, että onko hän Suomalainen ja onnellinen. . . Onnellisuus voi tulla siitä, että on ylempänä toista ja poliittisesta propagandasta, jota on jokapaikka täynnä ihan maitopurkista karkkipussiin suomalainen suomalainen suomalainen.

Ihan oikeasti olen onnellinen todellisuudessa, että saan asua täällä palmujen katveessa Vietnamissa ja Kambodzassa ym. Ihan 1600 dollarin netto-eläkkeellä. Ei minulla ole mitään syytä valittaa oloa. Kiitän Jumalaa, Jeesusta Kristusta ja pyhää henkeä joka päivä tai aamu rukouksessa.

Kyllä minä luulen, että pojilla elo kallistuu, kun palaavat Suomeen. Samaa sanoi yksi kaveri ei siitä porukasta, että oikeastaan hän tulee säästämään tänne. Toki siinä säästää talvivarusteet ja yleensä asumisessa ja ruuassa. Liikkuminen ja elämä on muutenkin täällä Kambodzassa ja Vietnamissa ihan positiivista. Toki se tuo hyvää mieltä. Toki nämä KELA-etsivät ja ilmia-antajat tietä täällä elämän olevan paremmin eläkkeellä ym. Eihän ne muuten ilmiantaisi eihän ... Myöntäkää edes se . . . Että voi olla niin naurettavia. Niin, elo kehitysmaassa on parempaa, kuin Suomessa eikö niin. Myönnä myönnä pois. Raukka jos muuta jurnutat.

Niin, kuin kerroin hernekeittosta Pattayalla, niin kuinka hyvää se on jo viikon kuluttua. Onko se Fyysistä vai Psyykkistä makunautintoa? Toki itsetuntoa on vielä, kun on juuri saatu säästettyä matka ja rahaakin vielä jonkin verran.

Oletteko huomanneet, kuinka porukka häpeää sanoa palstalla, että on Suomessa ja uutta matkaa ei vielä ole. Se kertoo varattomuudesta ja epävarmuudesta. Puheet myös kääntyvät enemmän kokemuksista netti- tietoon. Eli vesimaksu ja Thaimaalainen mausteseos on taas tullut, kuten Suomessa oleva täytyykin alkaa puhumaan. Suomi propagandan vaikutus alkaa näkymään katselukulmissa, että ollaan yksilöstä muututtua yhteisöksi ja yleistetetää aiheet.

Eli ymmärryksen vuoksi: Thaimaassa on monen monen monta mausteseosta ja ruuanlaitto tapaa, kuin on kokkiakin. Eikö niin. .. eikö niin vastaa. . . Onko jo vaikeaa vastata, että on... Nyt, näit miten Suomi propaganda on sinuun vaikuttanut.

14

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mistäpäin Savoa sinä vajakki näitä rustaat? Lopeta toisten kuvien käyttäminen postituksissasi. Mitään Tapsaa ei Vung Taussa ole eikä mitään keskusteluja ole käyty kuin pääsi sisällä.

    • Anonyymi

      Pojat taitaa lähteä täältä.... Kävelin ulos ja heti oli ämmä yrittämässä. . . Jopa täälläkin. .. porukkaa vissiin palailee.

    • Anonyymi

      Kiitos pyhälle hengelle varattomuudesta ja epävarmuudesta.

      • Anonyymi

        100 tuhatta liki liikkuu köyhyysrajalla valtiossa, sorry oliko se hyvinvointivaltio vai kolhoosi-suomi. Oli lehdessä tänään. . .

        Voi hyvä veli, mä pääsin vähällä. Nyt täällä Vung Taulla maksan kohta vuokraa 140 dollaria kuussa.. . Sillä dollari vahvistuu entisestään suhteessa Vietnamin Dongiin. Voi pojat taisi olla Jack pot 🍯🍯 🍯 ja hillo purkki, kun selvisin tänne Vietnamiin ja Kambodzaan Suomen hyvinvointivaltiosta ja kolhoosista. . . Paljonko vuokra ja mistä ruoka siellä? Huh huh huh.

        Pojat tää on kivaa, että dollari ja Eurokin vahvistetuu iloitaan yhdessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        100 tuhatta liki liikkuu köyhyysrajalla valtiossa, sorry oliko se hyvinvointivaltio vai kolhoosi-suomi. Oli lehdessä tänään. . .

        Voi hyvä veli, mä pääsin vähällä. Nyt täällä Vung Taulla maksan kohta vuokraa 140 dollaria kuussa.. . Sillä dollari vahvistuu entisestään suhteessa Vietnamin Dongiin. Voi pojat taisi olla Jack pot 🍯🍯 🍯 ja hillo purkki, kun selvisin tänne Vietnamiin ja Kambodzaan Suomen hyvinvointivaltiosta ja kolhoosista. . . Paljonko vuokra ja mistä ruoka siellä? Huh huh huh.

        Pojat tää on kivaa, että dollari ja Eurokin vahvistetuu iloitaan yhdessä.

        Kakkareikä kipeenä saat taas ajella bussilla hakemaan pikku eläkettä Kampotin parhaasta pankista. Jos ei vouti taikka Kambodzan verottaja vie välistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kakkareikä kipeenä saat taas ajella bussilla hakemaan pikku eläkettä Kampotin parhaasta pankista. Jos ei vouti taikka Kambodzan verottaja vie välistä.

        Pasasen juttuja nuo on. Aina on juteltu jossakin köyhien kanssa ja sitten ne Pasaselle tunnustaa kaikenlaista kelaköyhyyttä tai sitten ne salaa köyhyyttä. Pasanen vei roskisdyykkarin syömään ja näin siitä tuli onnellinen dyykkari.
        Mopokorjaajien kanssa oli dokaamaassa ja sanoi pojille ju nou mii aerox keulii ju nou teho pilli pör pör teho porpeli!??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        100 tuhatta liki liikkuu köyhyysrajalla valtiossa, sorry oliko se hyvinvointivaltio vai kolhoosi-suomi. Oli lehdessä tänään. . .

        Voi hyvä veli, mä pääsin vähällä. Nyt täällä Vung Taulla maksan kohta vuokraa 140 dollaria kuussa.. . Sillä dollari vahvistuu entisestään suhteessa Vietnamin Dongiin. Voi pojat taisi olla Jack pot 🍯🍯 🍯 ja hillo purkki, kun selvisin tänne Vietnamiin ja Kambodzaan Suomen hyvinvointivaltiosta ja kolhoosista. . . Paljonko vuokra ja mistä ruoka siellä? Huh huh huh.

        Pojat tää on kivaa, että dollari ja Eurokin vahvistetuu iloitaan yhdessä.

        Paljonko vuokra?
        Miksi olet syntinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        100 tuhatta liki liikkuu köyhyysrajalla valtiossa, sorry oliko se hyvinvointivaltio vai kolhoosi-suomi. Oli lehdessä tänään. . .

        Voi hyvä veli, mä pääsin vähällä. Nyt täällä Vung Taulla maksan kohta vuokraa 140 dollaria kuussa.. . Sillä dollari vahvistuu entisestään suhteessa Vietnamin Dongiin. Voi pojat taisi olla Jack pot 🍯🍯 🍯 ja hillo purkki, kun selvisin tänne Vietnamiin ja Kambodzaan Suomen hyvinvointivaltiosta ja kolhoosista. . . Paljonko vuokra ja mistä ruoka siellä? Huh huh huh.

        Pojat tää on kivaa, että dollari ja Eurokin vahvistetuu iloitaan yhdessä.

        "Paljonko vuokra ja mistä ruoka siellä? "

        Vain vuokralla asuvat maksavat vuokraa. Ruoka haetaan tietysti kaupasta kuten kehitysmaissakin kai tehdään?


    • Anonyymi

      Voudilleko maksoit sen kahdeksan tonnin lähtörahan? Turha siitä lie valtiota syyttää, ihan itse painoit ranskalaisia ja ruotsalaisia paksuksi, siitä lystistä joudut saletisti maksamaan, jos et vapaaehtoisesti, niin pakolla.

      • Anonyymi

        Veikkaanpa että on satua ne lapset. Pasanen kun on kovasti ihaillut aina ruotsalaisia ja ränskäläisiä niin ne on ilmestyneet tähänkin sankarin elämään.


    • Anonyymi

      "Nyt täällä Vung Taulla maksan kohta vuokraa 140 dollaria kuussa.. . Sillä dollari vahvistuu entisestään suhteessa Vietnamin Dongiin. Voi pojat taisi olla Jack pot 🍯🍯 🍯 ja hillo purkki, kun selvisin tänne Vietnamiin ja Kambodzaan Suomen hyvinvointivaltiosta ja kolhoosista. . . Paljonko vuokra ja mistä ruoka siellä? Huh huh huh"

      Go Tapsa go!
      "Kun kulkee ni kulkee" -sanoi mies kun samana päivänä voitti lotossa päävoiton ja vaimo jäi auton alle.

      Tuosta voi vielä pinnistää vielä halvemmaksi! -Tule Suomeen niin saat Pasasen kanssa M1-lähetteen ja ei maksa sinulle majoitus enää sen jälkeen yhtään mitään!
      Neljä kertaa päivässä ruokaa, jumppaa, rauhoittavia, terapiaa... Kaikki ilmaiseksi!
      Illalla voit katsella salkkareita aulassa olevasta yhteisestä telkkarista ja sunnuntaisin lauletaan kirkollisia lauluja. Kesällä retki Keskisen kyläkauppaan!

    • Anonyymi

      Ensin juttele muille salmyhkäisille.
      Sitten ne on kummallisia.
      Selviää pois Suomesta.

      Sitten pahuus loistaa siellä Suomessa ihan joka paikassa.
      Mutta kysy kaverilta roskapöntöstä.
      Poliittista maitopurkkia. Huh

      Ihan oikeasti olen onnellinen todellisuudessa.
      Kiitän pyhää henkeä ja KELA-etsivät tietää. Huhhu

      Kerroin hernekeittosta ja itsetuntoa on vielä.
      Mausteseos katselukulmissa ymmärryksen vuoksi. Huhhui

      Eikö niin..eikö niin vastaa... Onko jo vaikeaa vastata. Huu?

      Nyt, näit miten Suomi propaganda vaikuttanut. Hui Hai

      T. Rapsa, Vingu Tau, Vietkong

    • Anonyymi

      Pojijat alkaa oppia... Pienestä se suurikin ponnistaa.

      • Anonyymi

        Eikö niin..eikö niin vastaa... Onko jo vaikeaa vastata. Huu?


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      17
      923
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      47
      809
    3. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      222
      709
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      75
      700
    5. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      45
      692
    6. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      33
      670
    7. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      105
      652
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      79
      633
    9. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      34
      589
    10. Olet tyylitajuton

      Ja ruma. En ole ikinä pitänyt ulkonäöstäsi. Et ole minun tyyppiäni millään tavalla. Puheesi on sellaista mongerrusta ett
      Ikävä
      25
      581
    Aihe