Brave-selain, asennus?

Anonyymi-ap

Vaatiiko tuon selaimen asennus todellakin alla neuvotun kaltaisia pitkiä sudotuksia?

Eikö siihen löydy helpompaa ja simppelimpää "klik klik and go" -vaihtoehtoa.

Debian, Ubuntu, Mint: https://brave.com/linux/

Myös Libre Wolf kiinnostaisi asentaa:

- https://librewolf.net/

- https://librewolf.net/installation/debian/

ps. Mintiä olen käyttänyt rajoitetuissa sille dedikoimissani asioissa, mutta olen kuitenkin Linuxien kanssa edelleen aikas lailla Zero. Asentaessa täytyy aina etsiä, ottaa esille ja lukea aapiset etappi etapilta A-Ö:n uudestaan.

Mintin valitsin aikoinaan nimenomaan sen vuoksi kun alan lehdistössä sitä markkinoidaan helppokäyttöisenä "klik ad go" -vaihtoehtona Windowsille.

13

1487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kai Mintissäkin, Ubuntussa se on sovelluskaupassa suoraan!

      • Anonyymi

        Sieltä vaan likaa "Asenna"


      • Anonyymi

        Mintin softavalikoimassa taitaa olla vain kolme selainta suoraan saatavilla. Firefox tietty jo oletuksellisesti asennettuna ja taisi olla pari jotain Chrome-pohjaista (en saanut niistä selkoa mitä ovat) ja olisikos ollut vielä Safari.

        Tuossa jotakin selaimista noin yleensä:

        "12 Secure Browsers That Protect Your Privacy in 2024"

        - https://restoreprivacy.com/browser/secure/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mintin softavalikoimassa taitaa olla vain kolme selainta suoraan saatavilla. Firefox tietty jo oletuksellisesti asennettuna ja taisi olla pari jotain Chrome-pohjaista (en saanut niistä selkoa mitä ovat) ja olisikos ollut vielä Safari.

        Tuossa jotakin selaimista noin yleensä:

        "12 Secure Browsers That Protect Your Privacy in 2024"

        - https://restoreprivacy.com/browser/secure/

        No sitte lataa deb paketti ja asenna!

        https://pkgs.org/search/?q=brave-browser


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sitte lataa deb paketti ja asenna!

        https://pkgs.org/search/?q=brave-browser

        Mikäli tuo on turvallinen sivusto, niin deb taitaa sitten olla se helpoin vaihtoehto (alkaa jo unohtua nuo termitykset merkityksineen), mutta miten selimen päivitykset saa hoidettua?


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Kait sen voi asentaa monella tavalla. Minä olen asentanut aptiin, niin tulee päivitykset aina ajallaan.

      • Anonyymi

        Monesta (guru-) tavasta poiketen oli toiveena saada homma hoidettua "klik klin and go" -periaatteella.

        Mutta tuo päivityksien suunnilleen ajallaan saaminen on sekin tärkeä asia, tietoturvallekin.


    • Anonyymi

      Joo ton asennusta ei oo tehty helppokäyttöiseksi (kuin muutamaan jakeluun)
      Ja eipä tuo cromesta juuri eroa?
      Mitään syytä ei ole siis käyttää tuota?

      • Anonyymi

        Tuosta voi tarkastella yksityisyyteen liittyviä syitä selaimia valitessaan:

        "12 Secure Browsers That Protect Your Privacy in 2024"

        - https://restoreprivacy.com/browser/secure/

        Siellä on myös oheinen erikoisuus:

        "Ungoogled Chromium is an open source project to provide a Chromium browser, without the Google privacy issues"

        Sitten on oma juttunsa mitkä selaimet on tehty myös Linuxille asennettaviksi.


    • Anonyymi

      Debianissa Braven voi asentaa paljon helpommin näin. Kannattaa huomata, että alla on kolme vaihtoehtoista asennustapaa:

      1) Avataan komentorivi-ikkuna

      2) Siirrytään root käyttäjäksi komennolla:

      su -

      3) Asennetaan extrepo -työkalu, jos se ei ole vielä asennettuna. Jos extrepo on jo asennettuna tämän kohdan voi jättää kokonaan väliin:

      apt install extrepo

      4) Otetaan käyttöön raven Debian -repository, eli ohjelmalähde,:

      extrepo enable brave_release

      5) Päivitetään saatavilla olevien ohjelmapakettien lista komennolla:

      apt update

      6) Asennetaan brave komennolla:

      apt install brave-browser


      Vaihtoehtoisesti saman voi tietenkin tiivistää kahdeksi komentoriviksi, jos extrepo on jo asennettuna voidaan tehdä näin:

      1) Avataan komentorivi-ikkuna

      2) Siirrytään root -käyttäjäksi komennolla:

      su -

      3) Asennetaan brave komennolla:

      extrepo enable brave_stable && apt update && apt install brave-browser



      Ja tuo voidaan niin haluttaessa tiiviistää ielä tähän muotoon yhdeksi komentoriviksi:

      1) Avataan komentorivi-ikkuna

      2) Asennetaan brave komennolla:

      su -c "extrepo enable brave_stable && apt update && apt install brave-browser"

      T. miksuh

      • Anonyymi

        Hups. Kahteen jälkimmäiseen komentoriviin lipsahti virhe. Komentoriveillä oleva "brave_stable" piti tietenkin olla "brave_release"

        T. miksuh


    • Anonyymi00018

      Aloitit. Applet huulluuden osuus vihreä

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2196
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      134
      1434
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      145
      1123
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe