MIKÄ SINUA VAIVAA ?

Anonyymi-ap

Minua vaivaa v a n h u u s ,
raskasta on ,

minkähänlaista olisi jos olisi täyshoito, ja meikäläistä passattaisiin yötä päivää, välliin vietä uslos katteleen aurinkoa ja luontoa, aina hoitaja mukana ?

29

367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tähän on tulta,
      nyt on meidän vuoro saada hoivaa ja huolenpitoa,

      ei tule kuuloonkaa että meidät saa yhteiskunta unohtaa oman onnensa nojaan,

      vai onko joku toista miltä ?

    • Anonyymi

      Voihan pakana kun tuli kaksi alotusta,
      ja vielä aprilli päivänä

      mitähän tämä merkitsee ?

      sitä ny funtsaamaan ?

    • Anonyymi

      sitä että aprilliä syö silli jo hana vettä päälle,

      kohta on vappu ja vappuhuiskat heilumaan,

    • Anonyymi

      Minkä ikäinen olet? Vanhaksi voi tuntea itsensä työssäkäyvä nelivitonenkin.
      Jopa niin, että päättävät poistua elämästä omin neuvoin.

      Tunsin heitä monta. Oli perhe ja oma-asunto
      Ulkoisessa käytöksessä tai heitin mielissään ei näyttänyt olevan erikoisia murheita.
      Sitten vaan kerrottiin, että hänet on löydetty lopullisesti luovuttaneena.

    • Anonyymi

      19:12:05 Kun kysyt täysikänen heh,
      loiva ysikymppinen 89+++ risat
      loppusuora menossa,
      ja värikäs elämä takana ,

      minkä ikänen itse olet, kun noin utelias olet,

      muinoin sanottii "uteliaisuus ei kuulu sivistykseen"
      - vahvasti toista mieltä,
      uteliaisuus on sivistyksen alku,
      sivistysmielessä et kuitenkaan hyödy huonokuntosen vanhuksen elämänkaaresta,
      vanhuksilla tökkii pahasti jo moniki asia.
      on nääs jo lähdöntunnelmaa,
      raskaat on vanhuksen asekeleet
      loppuun mennään hymy huulilla
      iloiten,
      elämä oli ja meni.

      • Anonyymi

        Sairas uteliaisuus toisten asioista ja elämistä on aivan eri asia kuin tiedon janoinen uteliaisuus maailman asioista ja ilmiöistä, elämästä ja olemisesta. Kaksi eri asiaa, joilla ei ole tekemistä toistensa kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairas uteliaisuus toisten asioista ja elämistä on aivan eri asia kuin tiedon janoinen uteliaisuus maailman asioista ja ilmiöistä, elämästä ja olemisesta. Kaksi eri asiaa, joilla ei ole tekemistä toistensa kanssa.

        kmmaksi oleti kyselyn, oliko sairasta uteliaisuutta,

        vai muuten vain utelias,

        itse vanhuksena koin utelun epäystävälliseksi,

        komentoin silti tyylilläni jotain sanoakseni,

        yksin kun on
        niin on itselle viihteelistä ajankuluksi kirjoitella juttujaan,


    • Anonyymi

      Olisi ikävystyttävän yksitoikkoista.
      Oman kunnon ja terveyden hoitamiseen viikoittain kuudessa erässä yhteensä noin 10 tuntia.
      Lisänä kahden henkilön kaikki talouden pyörittämiseen liittyvät puuhat lukuun ottamatta tekstiilihuoltoa.
      Niissä on sopivasti virikkeitä hauraalle vanhukselle.
      Minusta on mukava pystyessäni tarjoamaan vaimolleni häntä miellyttävän olotilan.

    • Anonyymi

      Jaaa, olet melkonen jos tommosen homman jaksat yksin hoitaa,

      mua harmittaa kun en enään pysty täydelliseen siisteyteen ,
      pyykin pesen ja nyt on menne vuodevaateittenki vaihtaminen harvaksi, menee useampi viikko että jaksan petivaateet vaihta ja sekös mua suretaa,
      kyllä pitäisi jaksaa kerran viikossa vaihtaa tai edes joka toinen viikko, mutta kun voimat on hukassa niin ei, koko husholli alkaa haista mummolalle, , ennen terveenä kerran viikossa sentään siivosin kaikki,

      • Anonyymi

        Kyllä hauras vanhuskin lintsaa.
        Perussiivous kahden viikon välein. Tiheämmin kevyt siisti tarpeen mukaan.
        Vuodevaatteiden vaihdossa auttelen vaimoani. Tuplaleveät alus- ja pussilakanat ovat lyhytkätiselle hankalia käsiteltäviä yksinään.
        Vaimoni välttelee vetoa joten porrastan tuuletuksen huoneittain.
        Vaimoni tärkein tehtävä on osoittaa matoille oikeat paikat niiden ulkoiluttamisen jälkeen.
        En muista sijoituksia ja värisokeuskin haittaa.
        Itse olisin valmis vaihtamaan lerput rättimatot napakoihin tehdasvalmisteisiin mutta tuon vuoksi en ryhdy kinaamaan vaimoni kanssa.
        Vaimoni pitemmän poissaolon aikana hoidan myäs lakanapyykin. Läheisessä palvelupesulassa. Rätit palautuvat muutaman päivän viiveellä. Kerran yritin jymäyttää vaimoani omakehulla mutta lakanoiden rullien täsmällisyys saattoi hänet epäluuloiseksi.
        Aina ei voi onnistua.


    • Anonyymi

      Ihmisellä on tuollainen täyspäiväinen palvelu 3 ensimmäistä ikävuottaan.

      • Anonyymi

        jooo mutta tämä loppu elämä on sitten raskasta työlästä aivan hirveetä, kun tahtois vielä niin paljon ja voimat on kadonneet taivaan tuuliin, jää vain vitutus jäljelle, kaiken näkee ja keikkea tarvis tehdä, mutta kun ei jaksa siihen jää,

        onneksi nyt paistaa aurinko
        jätän koko hommeisen huushollin paskaläjineen ja lähden ulos
        katteleen aurinkoa ja kevättä,
        unohtan paska huuhollin,

        kirjotelaan kuitenki,


    • Anonyymi

      Järkytyksen järkytys
      tänä aamuna koulu-ampuminen Suomessa, 3 loukkaantunu, nyt just suora lähetys ILTA-SANOMISSA ,

      jo on menny maailma levottomaksi, kuinka tämän taas voi sulattaa
      kun itkua vanha vääntää, kun lapsillakaan ei edes kouluissa ole minkäänlaista turvaa kasvaa aikuisiksi tasapainoisiksi ihmisiksi !

      LUOJA AUTA MEITÄ !

    • Anonyymi

      Järkytyksen järkytys, yksi lapsi kuoli ja kaksi vakavasti loukkaantunu,

      oi kuinka suuri suru onkaan taas muutamaa pehettä koskettanu,
      osaanottoni lapsensa menettäneille perheille,
      jumala meitä auttakoon, maailma on läpeensä paha paikka elää
      ja lasten kasvaa tasapainoiksiksi aikuisiksi.

    • Anonyymi

      Kkun alotus kysyy vastaan :

      peräpukamat,
      mitenkähän niistä pääsis eroon,

      • Anonyymi

        Vaivaa väsymys.
        Jo kaks kertaa on pitänyt tänään käydä punkan pohjalla, lämpimän peiton alla huilimassa.
        On kaksi untuvapeittoa päällekkäin, on lämmintä.
        Nyt meen tiskaamaan ja kastelen kukat mennessä. Samalla kun tiskaan katson filmiäläppäriltä siinä vieressä.

        On toinenkin ongelma, ei jaksais kävellä.
        Sain rollaattorin onneksi, helpompaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaivaa väsymys.
        Jo kaks kertaa on pitänyt tänään käydä punkan pohjalla, lämpimän peiton alla huilimassa.
        On kaksi untuvapeittoa päällekkäin, on lämmintä.
        Nyt meen tiskaamaan ja kastelen kukat mennessä. Samalla kun tiskaan katson filmiäläppäriltä siinä vieressä.

        On toinenkin ongelma, ei jaksais kävellä.
        Sain rollaattorin onneksi, helpompaa.

        Minullakki menee jokapäivä kunto takapakkia,
        samoin tarvitsisin rollaattorin, en vaan oikein tiedä mistä sitä elkaisin hommaamaan,
        vaikka olen näin vanha jotenki hävettää ajatus siitä että mä työnnän rollaatoria pysyäkseni pystyssä ja jotenkuten jaksaisin kävellä ja asioitani toimittaa vielä itseellisesti,
        siinä onki minulle tekemistä että nujerran häpeän tunteen ja hankin rollaattorin,

        aikoin puolisoni kun sairastui alzhaimeriin ja olis tarvinnu rollaattorin hän sanoi ettei ikinä ala sitä käyttämään, eikä käyttäny , kuoli aikoinaan laitokseen,
        hänellä oli sama häpä kuin minulla nyt,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullakki menee jokapäivä kunto takapakkia,
        samoin tarvitsisin rollaattorin, en vaan oikein tiedä mistä sitä elkaisin hommaamaan,
        vaikka olen näin vanha jotenki hävettää ajatus siitä että mä työnnän rollaatoria pysyäkseni pystyssä ja jotenkuten jaksaisin kävellä ja asioitani toimittaa vielä itseellisesti,
        siinä onki minulle tekemistä että nujerran häpeän tunteen ja hankin rollaattorin,

        aikoin puolisoni kun sairastui alzhaimeriin ja olis tarvinnu rollaattorin hän sanoi ettei ikinä ala sitä käyttämään, eikä käyttäny , kuoli aikoinaan laitokseen,
        hänellä oli sama häpä kuin minulla nyt,

        Minä annan nyt sinulle neuvon kokemuss asiantuntijan ominaisuudessa.
        Tammikuussa sairastin iskiaksen niin pahana etten pystynyt viikkoon nousemaan sängystä.
        Naapurini tuli tervehtimään ja kehotti minua hankkimaan rollaattorin.
        Vastustelin ensin, mutta sitten hänen kysymyksensä oli, häpeätkö rollaattorin käyttöä, haluatko mieluummin jäädä sänkyyn makaamaan?
        Tämä pisti minut hankkimaan rollaattorin. Olen kiitollinen naapurilleni hänen neuvostaan.
        Tämän rollaattorin avulla tulee liikuttua enemmän ja selkäni ei väsy niin nopeasti kuin aiemmin. Tässä rollaattorissa on helppo kuljetella tavaroita ja sängystä noustessa saa otteen rollan kahvoista ja saa kammettua itsensä ylös, eikä tarvitse pelätä kaatuvansa jos äkillisesti huimaa verenpaineen laskiessa.

        Minun rollaattorini löytyi SPR Kontti myymälästä, on täysin kunnossa ja käy sisä-että ulkokäyttöön, maksoikin vain 55€ uutena samanlainen 165€

        Nyt rohkeasti vain rollaattorin hankintaan, totut siihen kyllä pian.
        Terveisin, kohtalotoverisi Tepa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä annan nyt sinulle neuvon kokemuss asiantuntijan ominaisuudessa.
        Tammikuussa sairastin iskiaksen niin pahana etten pystynyt viikkoon nousemaan sängystä.
        Naapurini tuli tervehtimään ja kehotti minua hankkimaan rollaattorin.
        Vastustelin ensin, mutta sitten hänen kysymyksensä oli, häpeätkö rollaattorin käyttöä, haluatko mieluummin jäädä sänkyyn makaamaan?
        Tämä pisti minut hankkimaan rollaattorin. Olen kiitollinen naapurilleni hänen neuvostaan.
        Tämän rollaattorin avulla tulee liikuttua enemmän ja selkäni ei väsy niin nopeasti kuin aiemmin. Tässä rollaattorissa on helppo kuljetella tavaroita ja sängystä noustessa saa otteen rollan kahvoista ja saa kammettua itsensä ylös, eikä tarvitse pelätä kaatuvansa jos äkillisesti huimaa verenpaineen laskiessa.

        Minun rollaattorini löytyi SPR Kontti myymälästä, on täysin kunnossa ja käy sisä-että ulkokäyttöön, maksoikin vain 55€ uutena samanlainen 165€

        Nyt rohkeasti vain rollaattorin hankintaan, totut siihen kyllä pian.
        Terveisin, kohtalotoverisi Tepa

        Kiitos neuvosta,

        saap nähdä kuinka mun käy,
        tunnen itteni hiukan avuttomaksi,

        tänäänki olisi pitäny käydä asioilla, mutt en saanu itteäni kasaan,
        pikku puuhastelua kotosalla, pyykiiä pari koneellista,
        ja
        tein harvinaista kyllä ihan itse jauhelista uunissa murekkeen,
        söin sitä jo voilevän päällä paksuja siivuja,
        oli aika hyvää,
        ittekseni tuumasin, parempaa kuin kaupasta, heh,

        kumma kyllä kaikenlainen ruokaki on alkanu tökkimään,
        ei oikein tiedä mitä söis, kaikki maistuu suussa pahalta,

        loppupäivä meneeki nyt levon merkeissä, kaikenlainen liikkuminen on hankalaa,

        jään uneksimaan sitä rollaattoria, jos kehtais se laittaa, jää nähtäväksi
        ajatus kyllä hirvittää,

        ensimmäinen kerta kai sen kanssa liikkuminen olisi pahinta,
        olettaisin kun yhdenkerran lähtee rollaattorin kanssa liikeelle
        niin lähtee kai toisenkikerran,

        t.liliAn


    • Anonyymi

      Olen fyysisesti raihnainen 7-kymppinen.
      Tämä pahiten "vaivaa". Oireita on sitten monenlaisia, erilaisia.

      Myös muisti on alkanut tökkiä, joskin virallista diagnoosia ei vielä ole. Pintapuolisissa muistikokeissa kaikki on ollut kunnossa.

      • Anonyymi

        Olet vielä nuori,

        mä 85v monella tavoin kipee selkä pahin ja se tekee liikkumisen tosi hankalaksi,

        tuossa Tepa anto ohjeita hankkia vaan rohkeasti rollaattori avuksi,
        kyllähän jo tajuan että se pitäis hankkia, mutta kun jotenki olen avuton, miten minä se saiasi hankittua, pitäs kai vain soittaa ensin jonnekki ktihoidon neuvontaan, sieltä varaam saisin heuvoja ja tukea näihin vaivoihini,

        nykyään kun ei kehtaa enään yrittääkkää lähteä lääkäriin tai tervyskeskukseen, eikös neki oo jo muutuneet etä-hoidoksi,
        huh tietokonella jutella hoitajan kanssa, kai,
        on tämä vanhuus menneny sitten vaikeaksi, mikään ei toimi niinkuin ennen,


    • Anonyymi

      Minua vaivaa kaukosäätimen joka ei toimi hyvin. Onko mennyt rikki vai patterit lopussa? Avaaminen ei onnistu aina. Sahan sen Tv takaa napista painamalla auki ja kiinni. txt ei taida saada niisätä napeista.
      Patteria on varalla. Kunpudotaa säätimen usein se menee helposti rikki. aiankin kuori hajoaa. Ongelma on jos kaun joyain särkyy sen sisältä eikä toimi. Sen jo tilattua vastaavaa mistään? Nyt kaikki asiat tuottavat harmia.

      • Anonyymi

        Ole sen kanssa varovainen
        älä pudota lattialle,
        jos ja kun sinulla on vara patterit kotona vaihda ne
        uskoisin siitä on vain patterit loppu,
        vaihda uusiin,


        minäkippä menen aukaiseen TV:n ja tuijottelen sitä ehkä loppu illan,


    • Anonyymi

      Vanhuuteen tottuminen on useimmalla edessä.
      Vähäinen ulkona liikkuminen tai tontilla työskentely olisi välttämätöntä.

      Jo pelkkä petissä makoilukin sattuu vahingoittuneeseen koipeen.
      Ei panisi enää pahakseen jos "Manalan Maija" tekisi niin hyvän tarjouksen, että harkitsisin mukaan lähtöä - yks tuulinen ja syksyinen myrsky yö.
      .apelinsson.

    • Anonyymi

      Lähitulevaisuus kammottaa. Harmaakaihini leikattiin parikymmentä vuotta sitten.
      Toisen silmän keinomykiö irtosi vuodenvaihteen tietämissä.
      Sen lisäksi, että silmä on samea on näkökenttään ilmestynyt kookas "lasilautanen" joka on hiljalleen "nokeentunut". Ennen toiselle silmälääkärireisulle menoani tein piirroksen "nokilautasesta" mutta se jäi huomiotta.

      Varsinainen ongelma. Minulla on irronneen tekomykiön kiinnitysleikkaus 08.04. ja ohjeet sen jälkihoidoksi. Toivottavasti "nokilautanenkin" tulee huomioiduksi.
      Arkirutiinini menevät sekaisin. Olen varautunut siihen, että muutaman viikon ajan leikkauksen jälkeen pitäisi välttää raskaampia ponnisteluja.
      Sen vuoksi aion antaa huomenna loppusilauksen lähitulevaisuudelle.
      Runttaan etureiteni tukkoon istuma hackissa, alareidet "potkukoneessa", pohkeet lisäpainojen varvasnousuissa ja hieman ojentajia ja olkapäitä punerrellen istuen käsipainoilla. Kaikkia 10:n sarjoja viimeiseen rypistykseen saakka.
      Vatsa ja koukistelut on jo hoidettu.
      Miten hiivatissa saan lähitulevaisuuden 6:n päivän aamupuolet kulumaan?

    • Anonyymi

      Tänään ammulla aamupalan jälkeen pari tuntia pirteähkö olo.
      sitten yhtäkkiä väsähdin totaalisesti,
      otin panadolin ja b.vitamiini pillerin, menini pötkölleen,
      noin tunnin nukuttuani olin taas hieman pirteämpi,
      sain puettua vaatteet päälleni ja lähdin pakolliselle kauppareissulle
      koska jääkaapissa oli tyhjänä, ei okein löytyny syötävää,
      oli pakko lähteä hieman ostoksille,
      --- nyt vasta jaksoin avata tietokoneen,
      kattoakseni onko kamut hengissä,
      olihan täällä muutama jo kirjoitelle jutujaan,
      loppuilta meneeki TV:n seuassa, ja välliin istulleen nukahtelua sohvalla,

      kirjoitellaan kuitenki jotta tiedämme olemmeko vielä ihmistenkirjoissa elossa,
      jaksamista kaikille.

    • Anonyymi

      Nuorempi kun tuntee itsensä vanhaksi on vain väsynyt.

    • Anonyymi

      Miksi on niin vaikeaa hankkia rollaattori ja ottaa se käyttöön ?
      Minulla on ollut yli 10 vuotta. Aluksi hankin sen huimauksen
      takia, se antaa tukea, myöhemmin huomasin, että se on erittäin
      hyvä ja hyödyllinen apuväline, ei tarvitse ostoksia kantaa.

      • Anonyymi

        Esitit hyvän kysymyksen,

        niimpä, selitäppä se minulle, kun en kehtaa en kertakaikkiaan kehtaa,

        miksi on näin vaikeeta hankkia rollaattori kun on jo vanhus
        muutaman vuoden kuluttua ydeksänkymppinen,

        MIKÄ MUA VAIVAAAAAAAAAAAA ??????


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3554
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3269
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2408
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe