Kiusaamista ei saada kuriin?

Anonyymi-ap

Voisiko jokainen joka tulee kiusatuksi, saada etäopetusta ettei tarvi mennä maalitauluksi ilkeille kusipäille? On väärin pakottaa läsnäoloa jos välutunnit on helvettiä

29

328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On järjetöntä vaatia läsnäolo pakkoa jos välitunnit täyttä tuskaa kiusaamisen takia, jokainen joku kokee että kiusaaminen on ongelma tulisi saada suorittaa koulun etänä täysin.

      Oma elämä parani valtavasti koronan myötä, nimittäin sai etäisyyttä pomoon ja tiimin, elämä maistuu ja työt sujuu. Kouluajat oli minulle yhtä tuskaa kun en ollut kuin muut. Toki luokan kauniit ja komeat viihtyy koulussa mutta osalle läsnäolopakko on myrkkyä.

      • Anonyymi

        Kiusatuille sopivaa opetusta. Nyrkkeily tai vapaaottelua opettelemaan.


      • Anonyymi
        UUSI

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        🔞 ­­­N­­y­­­m­f­o­m­­­a­­a­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Poliitikot puhuvat mitä puhuvat. Kun katsoo suomalaista humanitaarista maahanmuuttoa viimeisen 35 vuoden ajalta ja koululaitoksen kehittymistä kahden vuosikymmenen ajalta, voi sanoa, että viranomaiset ovat tehneet kaikkensa suomalaisten niin lasten kuin aikuisten turvallisuuden tuhoamiseksi.

      • Anonyymi

        Mikä on humanitaarinen maahanmuutto


      • Anonyymi

        Poliitikothan on pääkiusaajia nykyisin, katso hallituspuolueiden toimintaa ja käyttäytymistä sekä mitä niistä raportoidaan eri puolilta maata.

        Mistähän lapset oppii?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliitikothan on pääkiusaajia nykyisin, katso hallituspuolueiden toimintaa ja käyttäytymistä sekä mitä niistä raportoidaan eri puolilta maata.

        Mistähän lapset oppii?

        Monesti vanhemmilta.


    • Anonyymi

      Itsekin entisenä koulukiusattuna ymmärrän hieman tätä ampujaa. Pahinta on luokalle jääneet isot pojat, jotka sitten häiritsevät tunteja ja kiusaavat fiksumpia ja pienempiä oppilaita. 70-luvulla ei ollut kouluissa homoja ja transuja tai sellaisiksi haluavia. Ymmärsivät olla hiljaa. Tämä monisukupuolikasvatus johtaa automaattisesti kiusaamiseen. Ennen oli hieno sananlasku: Joka vitsaa säästää, tekee lapsesta kouluampujan vai miten se meni?

      • Anonyymi

        kyl se kai totuus on tuossa puolivälissä että vanha malli ei ole hyvä muttei nykymallikaan vaan tässäkin parasta on kait keskitie eli kohtuuden tie mitä tulee kasvatusmetodihin eli aina kannattas ihmisten varoa ääripää-ajattelua että ääripää-ajattelua on nykyään liikaa monissa eri asioisssa ja liian unohtuu keskitie-ajattelu. Keskitiestä tykkään. Kohtuus kaikessa. Maalaisjärki. Myös maalaisjärki kasvatukses. Ei tule ampujia eikä kiusaajia jos osaa kasvattaa oikein lapsensa.


      • Anonyymi

        ihimisten pitäs siis jäsentää ajatuksensa paremmin tekoihin että miten kasvattaa oikein. Liika ääripääjuttu ei vaan toimi.


      • Anonyymi

        minä taas entisenä kiusattuna en ymmärrä ampujaa pätkän vertaa.


      • Anonyymi

        kiusaajien ongelma on kait joko kahdesta syystä kumpuavaa ; A) oma itsensä persoonan tunnekylmyys ja ilkeys tai B) huonon kasvatuksen seurauksesta alkaavat kiusaamaan C) huono ympäristö joka ruokkii heitä kiusaamaan eli huonoissa oloissa kuten esim vanhempien riitelyä eli siis liittyy oikeastaan kohtaan B ja D) kaveripiiri ja E) väkivaltapelit (ne ei sovi kaikille)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kiusaajien ongelma on kait joko kahdesta syystä kumpuavaa ; A) oma itsensä persoonan tunnekylmyys ja ilkeys tai B) huonon kasvatuksen seurauksesta alkaavat kiusaamaan C) huono ympäristö joka ruokkii heitä kiusaamaan eli huonoissa oloissa kuten esim vanhempien riitelyä eli siis liittyy oikeastaan kohtaan B ja D) kaveripiiri ja E) väkivaltapelit (ne ei sovi kaikille)

        väkivaltapelit aiheuttaa joillekin sen, että ne alkaa kiusaamaan ja osalle aiheuttaa sen, että niistä tulee väkivaltaisia . Muistan lukeneeni että yhdysvalloissa eräs kouluampuja oli pelannut usein (tuntitolkulla) väkivaltapelejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kiusaajien ongelma on kait joko kahdesta syystä kumpuavaa ; A) oma itsensä persoonan tunnekylmyys ja ilkeys tai B) huonon kasvatuksen seurauksesta alkaavat kiusaamaan C) huono ympäristö joka ruokkii heitä kiusaamaan eli huonoissa oloissa kuten esim vanhempien riitelyä eli siis liittyy oikeastaan kohtaan B ja D) kaveripiiri ja E) väkivaltapelit (ne ei sovi kaikille)

        siis tarkennus kommenttiini "kiusaajien ongelma on kait johtuvaa 5 eri syystä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minä taas entisenä kiusattuna en ymmärrä ampujaa pätkän vertaa.

        En minäkään.. monimutkainen asia on yksinkertaistettu..

        Toivottavasti persut ei nyt koe oikeudekseen ampua ihmisiä kun uhriutuvat milloin siitä ettei joku tervehdi ja milloin siitä että töissä pitää käyttäytyä eikä perseillä niin kuin päihdeongelmaiset.


    • Anonyymi

      ihte nivalalaisena kerron sen että koulu oli 80&90 luvulla mulle yhtä helvettiä eli ensinnäkin koin etten kuulunut edes joukkoon vaan olin niin poissaoleva henkisesti ja kaikkea muuta eli lapsenmielinen myös koin olevani ja että porukka kiusasi mua(ei nyt laajalla joukolla mutta tietyt) ja sitä kesti ihan koko kaikki kouluvuodet ja jokapäiväistä oli se kiusaaminen. Ne pani merkille jotakin minussa kun alkoi kiusata.Jo varhain mä aloin höpiskellä outoja puheita naapurin lapsille ja siitä kaikki alkoi . Oon todennäköisesti neurologisesti poikkeava ihminen, mutta ei ole tehty koskaan ns oikeaa tutkimusta siitä. Asiat kun selvitetään eli annetaan diagnoosi niin pitää läpikäydä pilkuntarkasti kaikki asiat kuten neuvolavisiitit, psykologien ja psykiatrien näkenmykset, naapurien, omien vanhempien, sukulaisten ja koulussa olevien opettajien ja myös mahdollisesti oppilaiden ja muiden tuttavien näkemykset ja tehdään myös erilaisia testejä ja toki itse pitää myös kertoa itsestään ulos ihan kaikki mitä on sanonut ja tehnyt.

      Kiusaaminen aiheutti minulle paniikkihäiriön ja voimakkaan vakavan ahdistushäiriön ja stressiperäinen traumaattinen diaknoosi on myös todettu sekä estyneisyys ja lievä skitsofrenia ja kaikki kiusaamisen seurauksesta tulleet.

      Ennen kiusaamiskokemuksia koin jo pentuna, ettei kaikki ole ihan ok minun aivoissani että koin että olen jotenkin erilainen. Muistan ne ajat ja pelotti mennä kouluun ja kaikki uusi tuntui niin ahdistavalta ja vielä nykyäänkin 41-vuotiaana kaikki muutos tuntuu pelottavalta. Sitä on vetäytynyt omaan kuoreensa eikä tee tuttavuuksia ihmisten kanssa. Sitä jotenki vain jäänyt omiin oloihinsa. Oli mulla teinivuosina sosiaalisempi vaihe kun kävin kylässä parin jätkän luona (melkein joka päivä). Ne kyllä sanoi usein että oon tosi ylivilkas, outo ja lapsenomainen. Koulussa sanottiin minua esim tyhmäksi. Oulaisten tahkokankaalla psykiatrit ja psykologit totesi myös minun olevan lapsenomainen ja ne kun tutki mun älykkyystasoa niin ne totesi että se on erikoinen että ymmärrän parhaimmillani todella hyvin mutta sitten saatan olla melko yksinkertainen.

      Mutta kertaakaan minulle ei ole tullut mieleen mitään pahoja ajatuksia kun olin kiusattu. Kyllä nuo tappamisjutut kouluissa on niin erittäin erittäin harvinaisia tapauksia. Pitää olla siis itsessään vikaa myös jos lähtee tommosiin ampumisjuttuihin mukaan.

    • Anonyymi

      Kiusaajalla on vaikeuksia tunnistaa ja käsitellä omia ikäviä tunteitaan rakentavasti.


      Tätähän voi korjata ottamalla alkoa ja kiusaamalla lisää

      • Anonyymi

        Minua kiusasi aikoinaan vain yksi tyttö, jolla oli kolmet ehdot, matikasta ja kahdesta kielestä. Lastani kiusasi vastaavan tasoinen punkero tyttö, heikko oppilas. Toista lastani kiusasivat erittäin heikkolahjaiset ja aggresdiiviset jääkiekkojoukkuelaiset

        Että tyhmät kiusaa, lahjakkaat, fiksut ja hyvätapaiset kärsivät.
        Ryhmäjaot pitäisi tehdä keskiarvon perusteella, ettei heikkolahjaisten tarvitsisi kateuksissaan kiusata parempiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua kiusasi aikoinaan vain yksi tyttö, jolla oli kolmet ehdot, matikasta ja kahdesta kielestä. Lastani kiusasi vastaavan tasoinen punkero tyttö, heikko oppilas. Toista lastani kiusasivat erittäin heikkolahjaiset ja aggresdiiviset jääkiekkojoukkuelaiset

        Että tyhmät kiusaa, lahjakkaat, fiksut ja hyvätapaiset kärsivät.
        Ryhmäjaot pitäisi tehdä keskiarvon perusteella, ettei heikkolahjaisten tarvitsisi kateuksissaan kiusata parempiaan.

        No ei varmasti ole noin että tyhmät kiusaa vain silllä kiusaamista esiintyy niin tyhmien kuin fiksujen keskuudessa. Aikamoista puuta heinää kirjotat. Kun esim työelämässä on paljon työpaikkakiusaamista joka eri ammattialalla, niin korkeakoulutetuissa kuin matalakoulutetuilla ammattialoilla, joka on ihan tutkimuksissa todettu.


    • Anonyymi

      Meillä on paljon esimerkkejä ihmisistä, jotka ovat enemmän tai vähemmän julkisesti unelmoineet tappamisesta ja väkivallasta ratkaisukeinoina. Ja niin he vaan ovat yhteiskunnan huipulla. Miten sitten yksi koulupoika jäisi kiinni ennen tekoaan? Tai kokisi sen vääräksi?

    • Anonyymi

      Kouluaika on osalle rämpimistä, yrittää jotenkuten selvitä kauhun tasapainosta. Itse yritin olla paha suustani, ettei pahemmin kiusattaisi. Mutta sama jatkuu läpi elämän. Se alkaa kotoa-heikointa sorsitaan, jos ei ole sivistystä. Kun ryhmä hoksaa, jonkun olevan heikko ja altis: piina alkaa. Olit sitten ala-asteella tai terveyskeskuslääkärinä.

    • Anonyymi

      Musta päivä persuille! Käräjäoikeus hylkäsi kaikki Elokapina-jutun syytteet. Uusnatsit tuomittiin hovissa. Puolueen kannatus vapaassa pudotuksessa.

      • Anonyymi

        Kokkolan ja Kaustisen persu äänestäjät takaa jytkyt riippumatta mitä tulee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokkolan ja Kaustisen persu äänestäjät takaa jytkyt riippumatta mitä tulee

        Sanoo kiusaaja- kepu.


    • Anonyymi

      Uskomatonta kyllä, perussuomalainen, Hämäläinen, joka halvensi sekä kouluampumisen uhria, lasta, sekä Haavistoa on käräjäoikeuden lautamies.

      Joutuu laamannin puhutteluun, toivottavasti myös katsotaan epäsopivaksi valtiolliseen luottamustoimeen #persut

      • Anonyymi

        Kokkolassa vain hymistellään kun poliisin ja ensihoidon persut kuvaa perseitä ja hiplaa kollegoita.

        Ei löydy munaa puuttumiseen, koska esimiehetkin persuja.

        Avutonta


      • Anonyymi

        onko antaa lähdetietoa kun kerroit mainitstit perussuomalaisen hämäläisen? Aina pitäs olla lähdetiedot mukana ymmärrät varmasti hyvin miksi????


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Olen tällainen vanhanajan sovinisti ja juoppo niin en aina ymmärrä omaa enkä muidenkaa parasta.

      Kiitos kuitenkin äänistä, joiden vuoksi voin leijua miten tykkään.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4582
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe