Puolen tunnin puhelut keskeyttävät työn - Mikä ratkaisuksi?

Anonyymi-ap

En keksi montaa ammattia, joissa asiakas voi soittaa palveluntarjoajalle ja puhua yli puolen tunnin puhelun veloituksetta "aina kun siltä tuntuu".
- Voinko soittaa ravintolaan ja pyytää kokkia tai tarjoilijaa puhelimeen puoleksi tunniksi?
- Voinko soittaa autohuoltoon ja pyytää mekaanikkoa puoleksi tunniksi puhelimeen kesken työpäivän?
- Voinko soittaa lähikauppaan ja jutella S-Marketin kassahenkilön kanssa puoli tuntia?
- Voinko soittaa lapseni luokanopettajalle puolen tunnin puhelun keskellä koulupäivän?
- Voinko soittaa lääkärilleni puolen tunnin puhelun kesken päivän?
- Voinko soittaa katsastusasemalle ja pyytää katsastusmiestä puoleksi tunniksi puhelimeen?
- Voink soittaa pankkiin ja pyytää rahoituspäällikön puoleksi tunniksi langan päähän?

Vaikka olisin kaikkien edellämainittujen paikkojen kanta-asiakas, ei minulla ole mitään asiaa häiritä työtä tekeviä ihmisiä puolen tunnin puhelulla eikä heillä ole mitään velvollisuutta tai syytä roikkua puolen tunnin puheluissa yksittäisen asiakkaan kanssa. Tyhjänpäiväinen jutustelu ei ole asiakaspalvelua. Asiaskaspalvelua on asiakkaan ongelman ratkaiseminen. Ei juttuluurina toimiminen.

Isännöintiala on asiakaspalvelua ja tiedämme, että isännöitsijän on oltava aina tavoitettavisssa, mutta eihän se nyt ihan näinkään ole. Isännöintisopimuksessa ei luvata, että isännöitsijä olisi työajalla kaikkien taloyhtiön asukkaiden tavoitettavissa. Isännöintitoimiston pitää olla tavoitettavissa arkena työajalla, ei isännöitsijän. Eivätkä isännäintitoimistotkaan pidä enää nykyään puhelimia auki arkena työajalla. Syy: jatkuvat ja pitkät puhelut keskeyttävät työpäivän katastrofaalisella tavalla.

On yleistä, että isännöintitoimiston puhelinlinjat ovat auki vain klo 9-15. Monessa isännöintitoimistossa vielä vähemmän. On arkipäiviä, jolloin isännöintitoimistolle ei voi edes soittaa. Katsokaa tämän toimiston puhelinaikoja:
- Toimistomme palvelee: ma, ke ja pe klo 9.00 – 15.00
- Puhelin asiakaspalvelu: ma, ke ja pe klo 10.00-14.00
- Kesäperjantaisin klo 9.00 – 14.00 (1.6. – 31.8. välisenä aikana)

Miettikää kuinka fiksua! Puhelin auki vain ma, ke ja pe klo 10.00-14.00. Ei voi käydä, kuten minulle kävi tänään: Eräs vuokralainen soitti yli puolen tunnin puhelun. Varsinaista asiaa oli 30 sekunnin edestä. Loput yli puoli tuntia oli yksinäisen eläkeläisen tunteidenpurkauksen kuuntelua. Se katkaisi työntekoni, katkaisi ajatukseni, tuhosi flow-tilan johon olin päässyt ja aiheutti sen, että jouduin jäämään ylitöihin, kun en saanut tehtyä töitä työpäivän loppuun mennessä.

Puhelu ei keskeytä työntekoa vain puhelun keston ajaksi. Sen jälkeen kuluu aikaa, että saa taas kiinni siitä ajatuksenvirrasta, jonka puhelu keskeytti. Puolen tunnin puhelu = tunnin katkos tehokkaaseen työntekoon. Siihen ei isännöitsijällä ole varaa tähän aikana vuodesta, kun pöydällä on vielä nippu tekemättömiä tilinpäätöksiä!

Se on surullista, että edes hallituksen puheenjohtajat eivät ymmärrä sitä työmäärää, joka isännöitsijällä joka päivä on. Edes hallituksen puheenjohtajan ei kuulu voida saada soittaa isännöitsijälle "aina kun huvittaa ja niin pitkään kuin huvittaa". Tavoitettavuudella ei oel mitään tekemistä asiakaspalvelun kanssa.

Onko ihme, ettei isännöintitoimistojen nettisivuilta löydy enää isännöitsijän puhelinnumeroa ja kaikki puhelut ohjataan yleiseen asiakaspalvelunumeroon? Edes osakkeenomistajan on turha haaveilla, että saa arkena työajalla isännöitsijän yli puoleksi tunniksi puhelimen päähän. Ehkä minunkin on aika oppia antamaan punaista luuria, kun kännykkä alkaa soida kesken työpäivän. Töihin mennään tekemään töitä. Ei roikkumaan puhelimessa vuokralaiasten kanssa.

Onko palstalasilla ajatuksia? Saatko omassa työssäsi puolen tunnin puheluita läpi päivän? Miten työnteko sujuu?

23

290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Keskeytykset on tärkeää saada kuriin, koska tutkimukset osoittavat, että turhat keskeytykset heikentävät työn sujumista ja lisäävät aivokuormaa. Keskeytys vaatii huomion siirtämistä toiseen tehtävään ja muistin päivittämistä, kun palataan takaisin keskeytyneeseen tehtävään; tämä vie aikaa itse työskentelyltä. Ennakoimaton tehtävästä toiseen siirtyminen lisää aikapainetta työssä ja altistaa virheille ja kuormittumiselle. Tutkimusten mukaan suuri osa keskeytyneistä tehtävistä voi jäädä kokonaan hoitamatta kyseisen työpäivän aikana. Työtä ei kannata tehdä niin, että tehtävä keskeytyy jatkuvasti.

      Itse koen pitkät puolen tunnin keskeytykset todella raskaina. Minun on tosi vaikea palata juuri siihen työskentelytilaan, jossa olin ennen puolen tunnin puhelua. Aivot kiehuvat kuumana, kun tiedän puolen tunnin puhelun olleen täysin turha!

      Asiakas olisi voinut naputtella asiasta sähköpostin, jonka olisin yli puolen tunnin puhelun sijaan saanut luettua läpi 1-2 minuutissa! Onko järkevämpää olla yli puoli tuntia puhelimessa vai lukea sama viesti sähköpostin muodossa alle kahdessa minuutissa?

      Toki sähköpostin huono puoli on, ettei se säälittävä ja yksinäinen eläkeläinen saa puoleksi tunniksi juttuseuraa, kun hän yksin kotonaan naputtelee sähköpostia koko päivän. Sitten taas, isännöitsijä ei ole juttuluuri! Ei isännöitsijälle kuulu soittaa, kun on yksinäinen olo. Isännöitsijä ei ole sen takia töissä, valitettavasti.

      • Anonyymi

        Mitä suollat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä suollat?

        Lue aloitus läpi ajatuksella.


      • Anonyymi

        Ilmoita että me asit kuului hallituksen puheenjohtajalle ei isännötsijälle. Ja alkakaa laskutaa siitä mikä ei kuulu sopimukseen


      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        🔞 ­­N­­y­­­m­f­­o­­m­­a­a­­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Älkää vastatko puhelimeen, ei ole isännöitsijän velvollisuus. Asiakaspalvelu ottaa puhelut vastaan ja poimii, jos siellä on kiirellisiä vahinkoja tms. Itse en ota puheluja vastaan, laittakoot sähköpostia jos on tärkeää asiaa.

      En kuluta aikaani turhanpäiväiseen rupatteluun. Isännöitsijällä on työlista, minulla sen pituus on vajaa 2 viikkoa, eikä työlistan kärkeen pääse soittamalla. Jos joku puhelu pääsee läpi, pyydän aina laittamaan asian kirjallisena, jotta saan sen työjonoon. Kiireelliset vesivahingot ym. menee aina heti työn alle.

      • Anonyymi

        Toimit asiallisesti. En tajua, miten itselleni on vaikea pystyä samaan? Isännöitsijän ei kuulu rupatella eläkeläisten kanssa puolen tunnin puheluja. Siihen ei ole aikaa.

        Joskus vaan (eli aina) sitä huomaa olevansa liian nöyrä ja asiakaspalvelun hengessä palvelee jokaista soitajaa kuin hän olisi maailman tärkein ihminen. Voinhan aina jäädä palkattomiin ylitöihin työpäivän päälle tekemään niitä töitä, joita en työajalla saanutkaan tehtyä, kun tiuhaan soiva puhelin ja pitkät puhelut veivät työaikani.

        Jestas. Alan kuulostaa tyhjäpäiseltä marttyyriltä.


    • Anonyymi

      Vaihda ammattia. Nämä kolme viestiä ovat aloittajan itsensä kirjoittamia.

      Etkö voi sanoa, että nyt en ehdi enempää jutella, että voitko asumiseen liittyvissä asioissa olla yhteydessä uudelleen, kun sellaista tulee. Kiitos.

      • Anonyymi

        Kaksi ensimmäistä 4.4. kirjoitettua ovat minun kirjoittamiani. Nyt tulin ketjuun takaisin ensi kertaa 4.4. klo 22:00 jälkeen.


      • Anonyymi

        Asumiseen kuuluvat asiat ja parannusehdotukswt kuuluu talouhtiön puheenjohatajalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asumiseen kuuluvat asiat ja parannusehdotukswt kuuluu talouhtiön puheenjohatajalle

        No kuinka moni puheenjohtaja oikeasti hoitaa hommansa?


    • Anonyymi

      Eikö niille voisi laittaa siten että käyttäisivät sähköpostia kuten niin monessa muussakin asiassa on , niin lukee ne silloin kun on aikaa, ja vastaa niihin. Sähköpostilla . Niin meillä on joka paikassa , vielä sellaisissakin missä ihan tarvitsisi puhua sen kanssa jollekka soittaa.

      • Anonyymi

        Olet oikeassa ja se tässä onkin tavoitteena, että asiakkaat ohjataan ottamaan yhteyttä sähköpostitse. Mutta ne soittajat ovat juurikin niitä yksinäisiä eläkeläisiä, joilla ei ole edes tietokonetta tai sitten he kaipaavat juttuseuraa.

        Onhan se heille ihan eri asia naputella sähköpostia isännöitsijälle tai soittaa ja saada puhua ihmisen kanssa. He voisivat soittaa ongelmansa suoraan talohuoltoon, mutta siellä kukaan ei ehdi jaaritella heidän kanssaan, niin he soittavat ongelmansa mieluummin isännöitsijälle ja pyytävät isännöitsijää soittamaan asian edelleen talohuoltoon.

        Eräskin yli 80-vuotias hallituksen jäsen soittaa minulle joka viikko yhden tai usemman kerran. Asia liittyy aina näennäisesti kunnossapitoasioihin (valituksen aiheena auraus, hiekoitus, hiekoitussoran puhdistus pihasta, pihan pesu, lukkojen ja saranoiden voitelemattomuus, huonosti puhdistetut ulkorappuset, väärin asetellut kiuaskivet jne. jne.). Kaikki asioita, joista hän voisi soittaa suoraan talohuoltoon, mutta ehkä hän saa isännöitsijän kanssa pidemmän puhelun aikaiseksi, kun aina kertoilee muitakin asioita kuin vain näennäisen soiton aiheen verran.

        Siinä se kysymys onkin kuinka pitkälle ja kuinka pitkiin puheluihin pitää venyä asiakaspalvelun hengessä... Kiistatta olisi järkevintä sanoa soittajalle suoraan, että "soita talohuoltoon" ja laittaa luuri kiinni. Säästäisi vuositasolla aika hemmetin paljon työaikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa ja se tässä onkin tavoitteena, että asiakkaat ohjataan ottamaan yhteyttä sähköpostitse. Mutta ne soittajat ovat juurikin niitä yksinäisiä eläkeläisiä, joilla ei ole edes tietokonetta tai sitten he kaipaavat juttuseuraa.

        Onhan se heille ihan eri asia naputella sähköpostia isännöitsijälle tai soittaa ja saada puhua ihmisen kanssa. He voisivat soittaa ongelmansa suoraan talohuoltoon, mutta siellä kukaan ei ehdi jaaritella heidän kanssaan, niin he soittavat ongelmansa mieluummin isännöitsijälle ja pyytävät isännöitsijää soittamaan asian edelleen talohuoltoon.

        Eräskin yli 80-vuotias hallituksen jäsen soittaa minulle joka viikko yhden tai usemman kerran. Asia liittyy aina näennäisesti kunnossapitoasioihin (valituksen aiheena auraus, hiekoitus, hiekoitussoran puhdistus pihasta, pihan pesu, lukkojen ja saranoiden voitelemattomuus, huonosti puhdistetut ulkorappuset, väärin asetellut kiuaskivet jne. jne.). Kaikki asioita, joista hän voisi soittaa suoraan talohuoltoon, mutta ehkä hän saa isännöitsijän kanssa pidemmän puhelun aikaiseksi, kun aina kertoilee muitakin asioita kuin vain näennäisen soiton aiheen verran.

        Siinä se kysymys onkin kuinka pitkälle ja kuinka pitkiin puheluihin pitää venyä asiakaspalvelun hengessä... Kiistatta olisi järkevintä sanoa soittajalle suoraan, että "soita talohuoltoon" ja laittaa luuri kiinni. Säästäisi vuositasolla aika hemmetin paljon työaikaa.

        Ole tehokas ja lopeta rupattelu kahteen minuuttiin. Kirjataan ylös huomionne ja otetaan huomioon mahdollisuuksien mukaan.. Nyt on pakko jatkaa muita tehtäviä. Kiitos soitosta !"


    • Anonyymi

      Laita puhelin ja suomi24 kiinni ja viimeistele hyvässä rauhassa meidän tilinpäätös, kiitos

      • Anonyymi

        Huomaatko, etten ole työajalla tänne kirjoitellut? 4.4. aloitus on kirjoitettu vapaa-ajallani klo 21 kotona. Samoin tänään lauantaina olen tullut jo töistä kotiin. Klo 16:20 on vapaa-aikaani.

        Kai tänne saa vapaa-ajallaan kirjoitella?


      • Anonyymi

        Taidan mennä maanantaina töihin, sulkea puhelimeni ja viimeistellä rauhassa teidän tilinpäätöksenne. Ei siinä soittorumbassa mitään järkeä olekaan.

        Ketään ei varmaan kiinnosta, miten perjantai 5.4. meni omalla tavallaan pieleen heti aamulla:
        - puheenjohtaja raportoi sähköpostise klo 8:05 jonkun lataavan luvatta sähköautoaan taloyhtiön pihassa
        - 10 minuutin vasteajalla minä lähetin klo 8:15 sähköpostin asiasta taloyhtiön kaikille osakkeenomistajille. Pistoketolpasta ei saa ladata sähköautoa!
        - klo 8:20 soi kännykkäni ja yksi osakkeenomistaja halusi jutella sähköpostini tiimoilta sähköautojen latauksesta ja omista suunnitelmistaan hankkia latausasema
        - puhelun päätyttyä klo 8:35 tuli samasta taloyhtiöstä heti perään toinen puhelu. Soittaja halusi tulla konsultoimaan taloyhtiön hallitusta sähköautojen latausasiassa.
        - klo 8:45 puheenjohtaja soitti ja sanoi, että sen sijaan, että hänen pyytämällään tavalla lähetin viestin kaikille osakkaille, voisin soittaa sille tietylle sähköautoa lataavalle ja jutella asiasta suoraan hänen kanssaan. PJ pyysi minua esittelemään sähköpostitse hallitukselle eri vaihtoehtoja lataukseen soveltuvista pistoketolpista.
        - Tein 20 minuutissa hallitukselle selvityksen sähköautojen lataukseen soveltuvista pistoketolpista ja latausratkaisuista.
        - Klo 9:30 puheenjohtaja kyseli, onko minulla kokemusta hänen netistä löytämästään latausratkaisusta missään taloyhtiössä?
        - klo 9:45 tavoitin sähköautoa luvatta ladanneen henkilön
        - klo 10:00 puheenjohtaja oli jakanut minun hallitukselle lähettämäni sähköpostin eteenpäin yhdelle osakkeenomsitajalle, joka on kiinnostunut sähköautojen latauksesta...

        Klo 10 huomasin, että olen ollut kaksi tuntia töissä, mutta en ole saanut edes aloitettua niitä asioita, joita minun piti alkaa tehdä heti aamulla, kun aamuisin on niin "hiljaista ja rauhallista". Aamupäivä on päivän paras hetki syventyä keskeytyksettä asioihin, kun on virkeä ja ajatus kulkee liukkaasti.

        Tapani toimia on ilmeisen suunnittelematonta toimintaa, mutta kiistatta se on yksi tapa hoitaa asioita: hoitaa ne heti. Ei ole työjonoa. Jokainen asia, joka tulee sähköpostiin, hoidetaan heti. Jokainen puhelu joka saapuu, vastataan ja hoidetaan heti. Jokainen ovesta sisään kävelevä asiakas palvellaan heti.

        Kolikon kääntöpuoli on, ettei mihinkään saa keskityttyä rauhassa ja pitkäjänteisesti. Keskeytyksiä tulee valtava määrä joka päivä ja joskus käy niin, että klo 16:00 en ole tehnyt minuuttiakaan sitä asiaa, mitä minun piti alkaa tehdä heti aamulla, "kunhan ensin olen käynyt läpi edellisen illan aikana saapuneet sähköpostit".

        Siinä käy niin, että kun on käsitellyt edellisen illan aikana saapuneet sähköpostit heti aamulla klo 8-9 välillä, alkaa paukkua uusia sähköposteja ja puheluita läpi päivän siihen tehtiin, että koko loppu työpäivä klo 9-16 menee vain niitä hoitaessa. Kun klo 16 on jokainen päivän aikana saapunut sähköposti käsitelty ja vastattu sekä kaikki puhelimitse tulleet asiat hoidettu, ne työtehtävät joita piti tehdä (esim. pöytäkirjojen kirjoittaminen, tilinpäätökset jne.) ovat jääneet kokonaan tekemättä. "Mutta saahan niitä tehtyä sitten huomenna, jos vaan puhelin ei soi koko ajan ja sähköposti on hiljaa."


    • Anonyymi

      mutta löytyykö aloituksesta jokin pointti ?

    • Anonyymi

      Esim lidleen ei boi soitaa tai löjettää edses sähköposti.
      Nordea kaan ei ota enää edes sähköpostia.

    • Anonyymi

      Eikö pj voisi käydä irroittamassa johdot ja laitaa lapun autoon

    • Anonyymi

      Taloyhtion pihapoliisi bois käydä,irottelemassa latusjihtoja tolpasta ja laitaa lappuja autoon,
      Vaikka oiken sakkoja

    • Anonyymi

      Tais olla tarinaa koko juttu nimittäin sehän on ihan susta itsestä kiinni, miten hoidat asiakaskontaktointia. Ymmärtääkseni isommilla firmoilla on asiakapalvelu erikseen, joka sitten välittää asiakkaiden murheet eteenpäin tai usein hoitaa ne ihan itse.

      Meillä oli aikoinaan yhden naisen toimisto, joka vastaili asiakkaiden puheluihin yhtenä päivänä viikossa 4 h. Viestittely hoidettiin pääosin sähköpostilla, jonne saattoi kertoa mistä kenkä puristaa ja jättää myös soittopyynnön.

      Hyvin toimi.

      • Anonyymi

        Kylläpä kannattaa vaihtaa ammattia, jos työnteko noin kauheasti ärsyttää.

        Aloittajan kirjoitustyyli on sellainen, että siitä tunnistaa että sama jaarittelija vastaa itselleen. Ihmettelen miten kiireinen ihminen jaksaa vielä tänne tulla.

        Usein hallitukset haluavat isännöitsijän ottavan vastaan osakkaiden yhteydenotot ja suodattavan sieltä tarpeettomat. Kuuluu asiakaspalveluun. Moni huoltoyhtiö ei kyllä osakkaiden pyyntöihin vastaa, jos ei heidän vastuulleen kuulu jne.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6133
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2566
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2073
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe