Tyrmistyneet kunnanjohtajat taistelevat terveyasemista

Anonyymi-ap

Kaisa Juuson (PS) ministeriö puolustaa hurjaa lakkauslistaa.
Kun lähin terveysasema siirtyy 25 kilometrin päähän ja päivystys siirtyy
100 kilometrin päähän, niin säästyykö rahaa, kun Kela-taksirumba alkaa ?
Kaikilla hyvinvointialueilla on myös esimerkiksi pienituloisia vanhuksia, joille
Kela-taksin omavastuu 25 euroakin on liikaa. Miten he pääsevät lääkärille tai tarvitsemaansa hoitoon ?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010246288.html

22

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hallituksen tahtotila terveydenhuoltoon löytyy rahoitus jos niin halutaan, jossain vaiheessa tapahtuu siinä karsimista väestörakenteen vuoksi kun suuri ikäluokka katoaa etenkin syrjäseuduilla. Jonkun tasoista terveyden hoitopalvelua pitäisi olla jatkossa ettei pikkuisen asian takia tarvii matkustaa kauas, 25 euron omavastuu kuljetukseen multa menee taksikyytiin parikymppiä suuntaansa terveyskeskukseen.

      • Anonyymi

        Ne kerrat kun itse olen tarvinnut todella apua lääkäriltä niin silloin ei ole laskettu mikä mitäkin maksaa ainut mikä on mielessä että pääsee saamaan hoitoa . Niinhän se maksaa jokaiselle lääkärissä käynti niin matkat kun lääkärin käyntikin ..


      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        😋 ­­­N­­y­­m­­f­­­o­­m­­a­­­a­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Tämä hallitus toimii edellisen hallituksen hyvinvointimallin mukaisesti. Vähät voimavarat pitää keskittää hoitajamitoituksenkin vuoksi. En minäkään pidä tulevista muutoksista, mutta ovat ymmärtääkseni välttämättömiä.

      • Anonyymi

        Tämä mallihan on kaikissa Pohjoismaissa mitä kuulee tuttavilta jotka asuvat eri maissa.
        Kukaan ei sano koskaan että minkä suuruinen se pieni eläke on , silloin ei oikein voi keskustella asiasta kun sanotaan että eläke on pieni mutta ei mainita miten pieni.
        Toiselle on isokin summa pieni, ja taas toisille se pieni merkitsee sitä ettei eläke tahdo riittää ruokaan ja terveyden hoitoon , siis ihmiset arvioivat sanan pieni kukin omasta lähtökohdistaan
        Ei sekään ole tarkoitettu niin että eläkkeestä jäisi säästöön mitään , silloin kun ei rahat riitä tavalliseen elämiseen niin voi puhua pienestä eläkkeestä


    • Anonyymi

      Juuso on asian ytimessä.

    • Anonyymi

      Tyrmistyneet kunnanjohtajat ovat myöhässä

      Juna meni jo. Tyhmistyneiden munanjohtajien olisi piitänyt toimia silloin kun valede- mari kulki läpi näkyvissä jakamassa rahaa läpeensä tyytyväisenä

      Nyt valede- marin puuhia korjataan leikkauksilla

      Tuottavia kohteita osaajien palkkoja ja sijoituksia ei voi lisäverottaa koska se laskisi valtion tuloja pysyvästi

    • Anonyymi

      Tyhmistäjät eli persut tyhmistävät sairaat suoraan krematorioon ohi lääkärien.
      Persut priorisoivat:
      Pienituloisten ei tarvitse päästä lääkäriin ollenkaan.

      • Anonyymi

        Osaat olla tyhmä toveri hyvä.


    • Anonyymi

      Aloittajalla on lakkauslista...
      Kun minä lopetin ryyppäämisen
      niin pullossa luki että lakkaa.

    • Anonyymi

      Aloitukseen lisäisin yhden syrjäseutujen tavallaan uuden ongelman: Niitä taksejakaan ei nykyään tahdo ylipäätään saada, syrjäseuduilla ei monin paikoin ainakaan yöaikaan ole päivystämässä taksin taksia.

      • Anonyymi

        Totta, takseilta meni päivystyspakko, mahtoiko se mennä Sipilän hallituksen aikana,
        kun hallitus teki taksilain uudistuksen - "susi jo syntyessään".


      • Anonyymi

        Jos on vakava sairauskohtaus niin silloin saa ambulanssin


    • Anonyymi

      Helsingissä havaitun löyhkän alkuperäksi ilmenny eduskuntalo.

      • Anonyymi

        Hyvä kun ovat syyksi löytäneet eduskuntalon.

        Missä lie sijaitsee moinen paikka.


    • Anonyymi

      Ministeri Juuso
      Ehdotan että teette vaihdon

      Sote Sykeks ja Syke Soteks

      Ja Kepu uloks

      T.

      • Anonyymi

        Eikö Kepu ole oppositiossa oleva pienpuolue?


    • Anonyymi

      Oikeastaan kun ajattelee niin ei sitä lääkäriä niin usein tarvita , sillä ei kai siellä nytkään kukaan koko aikaa juokse ne joilla on kroonisia sairauksia saavat kyllä niihin lääkkeet , harvoin on tilanne niin vakava että olisi lähdettävä lääkäriin
      Sitten ne taksi kyyti asiat en usko että tulee halvemmaksi että ihmisiä kuljetellaan taksilla lääkäriin koska polttoaineen hinnat ovat suuret ja kotiavustajatkin autoilevat koko ajan pakokaasut siinä lisääntyy. Ja kotiavustajien tiedot ei aina yllä näkemään ihmisen tilaa.
      Sitten tuo kyyti maksu, kenen se pitäisi maksaa , kun omavastuustakin jo valitetaan, ei se että on vanha todista sitä että kaikki olisi ilmaista Suomessa, vaikka on todella maita olemassa joissa hoitokin on ilmaista vanhuksille , mutta Suomessa on toisin. Itse kun tulen sairaaksi niin mielelläni maksan menot jos saan taas tulla terveeksi .itse olen koko elämäni asunut kaukana sairaalasta aiis130 km ja lähin Lääkärikeskus oli 35 km päässä joten minulle ei ole välimatka koskaan tuottanut haittaa , koska se oli kaikilla sama asia ei siitä maristu.
      Nyt asun lähellä niin lääkäriä kun sairaalaankin eikä siltikään ole tarvinnut heidän apua pahemmasti käyttää, olen tilannut ne kerrat puhelin ajan ja kertonut huoleni ja kysynyt jos lääkäri kirjoittaisi siihen haluamaani lääkettä , ja se tapa on toiminut hyvin.
      Muoti sairastahan ovat hoidossa sairaaloissa .
      Mutta en ole oikeastaan kotiavun kannattaja mitenkään, uusia kasvoja sanovat että on koko ajan ne joilla se on.
      Se stressaa ihmistä tavattomasti, että omassa kodissa on erilaisia ihmisiä juoksemassa , jotka sitten heitä auttavat aamu toimissa antavat lääkkeet ja sitten ollaankin yksin taas siihen asti kun seuraava naama ilmestyy ovesta sisään ja auttaa vessassa käynnit jne. Ei ole normaalia touhua sekään että ihmisen on vielä vanhoilla päivillään hyväksyttävä kaikki ne ihmiset jotka hänen kotiinsa tulevat .
      Se ei ole arvokasta mitenkään.mielestäni joka kunnassa pitäisi olla vanhusten hoito talo jossa heillä olisi oma huone ja yhteiset sosiaaliset tilat Ja samat hoitajat jotka tuntee.
      Siinä säästäisi varmaan enemmän se kun palkataan ihmisiä juoksemaan pitkin kylää paikasta toiseen ja autolla niiden luokse jotka asuvat kauempana .

    • Anonyymi

      Hallitus ei ole tehnyt minkäänlaisia selvityksiä kuinka kalliiksi sen
      käskyt tulevat puhumattakaan, että sairasta ihmistä hallitus vaivautuisi
      ottamaan huomioon.

      • Anonyymi

        Minä en ainakaan voi sanoa tietäväni mitä selvityksiä hallitus on tehnyt!

        nim. Puhumattakaan, että


    • Anonyymi

      Mitä enemmän raatoja, sen parempi. Kestävyys- ja rahoitusvaje helpottuvat.

    • Anonyymi

      Stanan sosdemulkku minä olen itse rahani ansainnnut köyhästä perheestä lähtenyt ja loisijapskasakille en veroina rahojani anna viltun saklaisille

      Täysi auringonpimennys juuri nyt Mazatlan

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2803
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      73
      2576
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2121
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1449
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1413
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe