Olla oikias-verbin pohojalaanen taivutus

Moon meiltä ja muut o meirä...

Moon oikias.
Soot vääräs.
Son vääräs.
Moomma oikias.
Tootta vääräs.
Non vääräs.

7

9084

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie oon Karjalast

väittelemmää, vaik mie tiijänkii, et sie oot iha vääräs. Mie ku tiijän sen sanomattakii, mut sie et sitä viel taija tietää. Kyl sie vie sen tiijät, kuha männää etteepäi täs asias viel vähä aikaa.

• Minoon meiltä ja muut on me...

viitti ruveta pullikoomahan. Saa painua pörttömhin jossei huumori aukia.
        Sellaanen mitei meilläpäin tiäretä,ei oo tiätämisen väärttikää. Kaikki viisaus on Pohojammaan vanhoos akoos ja ittepäisyys isännyyksis.

• Mie täs
        Minoon meiltä ja muut on me... kirjoitti:

viitti ruveta pullikoomahan. Saa painua pörttömhin jossei huumori aukia.
        Sellaanen mitei meilläpäin tiäretä,ei oo tiätämisen väärttikää. Kaikki viisaus on Pohojammaan vanhoos akoos ja ittepäisyys isännyyksis.

justiisa siul tulemaa piirakkaa uunist ulos, jot et nälkäsen ruppii siel uhhoomaa ja huutelemmaa tuoho mallii, mie oon käyskennelt just ikkää Karjalan metsis, jot kyl mie tiijän ettei teist oo mihikää, koha vaa huuvatte siel kovvaa äänee nälkäsin pitki kyllii. Miul o paistpotti uunis ja piirakat jo paistettun, tulkaa syömää ja olkaa hiljaa vähä aikaa, jot saahaa maata rauhas loppupäivä, mitä työ siel meuhkaatta kaike aikaa tuolviisii...

• pohojalaanen
        Mie täs kirjoitti:

justiisa siul tulemaa piirakkaa uunist ulos, jot et nälkäsen ruppii siel uhhoomaa ja huutelemmaa tuoho mallii, mie oon käyskennelt just ikkää Karjalan metsis, jot kyl mie tiijän ettei teist oo mihikää, koha vaa huuvatte siel kovvaa äänee nälkäsin pitki kyllii. Miul o paistpotti uunis ja piirakat jo paistettun, tulkaa syömää ja olkaa hiljaa vähä aikaa, jot saahaa maata rauhas loppupäivä, mitä työ siel meuhkaatta kaike aikaa tuolviisii...

ei pohojalaasekkaa oo täyrellisiä, niiltä puuttuu heikkouret!

• käki
        pohojalaanen kirjoitti:

ei pohojalaasekkaa oo täyrellisiä, niiltä puuttuu heikkouret!

on ihan höpöjä

• eräs...

Moon oikias.
      Soot vääräs.
      Son vääräs.
      Moomma oikias.
      Tootta vääräs.
      Non aivan mettäs!

Mä ny fiilaan pilikkua, mutta äläkää ny teurastako mua.. :)

• Oikias

Jälimmäinen menöö notta: Non aivan mettäs!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6004
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3101
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      24
      2386
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2048
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      345
      1741
    6. Kaikki menevät kouluu tai töihin

Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺
      Ikävä
      391
      1737
    7. Et varmaan edes sitä uskoisi

Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll
      Ikävä
      79
      1656
    8. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      26
      1582
    9. Huh, huh. Aitolehti eronnut?

Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1511
    10. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      223
      1374
    Aihe