Moon oikias.
Soot vääräs.
Son vääräs.
Moomma oikias.
Tootta vääräs.
Non vääräs.
Olla oikias-verbin pohojalaanen taivutus
7
9219
Vastaukset
- mie oon Karjalast
väittelemmää, vaik mie tiijänkii, et sie oot iha vääräs. Mie ku tiijän sen sanomattakii, mut sie et sitä viel taija tietää. Kyl sie vie sen tiijät, kuha männää etteepäi täs asias viel vähä aikaa.
- Minoon meiltä ja muut on me...
viitti ruveta pullikoomahan. Saa painua pörttömhin jossei huumori aukia.
Sellaanen mitei meilläpäin tiäretä,ei oo tiätämisen väärttikää. Kaikki viisaus on Pohojammaan vanhoos akoos ja ittepäisyys isännyyksis. - Mie täs
Minoon meiltä ja muut on me... kirjoitti:
viitti ruveta pullikoomahan. Saa painua pörttömhin jossei huumori aukia.
Sellaanen mitei meilläpäin tiäretä,ei oo tiätämisen väärttikää. Kaikki viisaus on Pohojammaan vanhoos akoos ja ittepäisyys isännyyksis.justiisa siul tulemaa piirakkaa uunist ulos, jot et nälkäsen ruppii siel uhhoomaa ja huutelemmaa tuoho mallii, mie oon käyskennelt just ikkää Karjalan metsis, jot kyl mie tiijän ettei teist oo mihikää, koha vaa huuvatte siel kovvaa äänee nälkäsin pitki kyllii. Miul o paistpotti uunis ja piirakat jo paistettun, tulkaa syömää ja olkaa hiljaa vähä aikaa, jot saahaa maata rauhas loppupäivä, mitä työ siel meuhkaatta kaike aikaa tuolviisii...
- pohojalaanen
Mie täs kirjoitti:
justiisa siul tulemaa piirakkaa uunist ulos, jot et nälkäsen ruppii siel uhhoomaa ja huutelemmaa tuoho mallii, mie oon käyskennelt just ikkää Karjalan metsis, jot kyl mie tiijän ettei teist oo mihikää, koha vaa huuvatte siel kovvaa äänee nälkäsin pitki kyllii. Miul o paistpotti uunis ja piirakat jo paistettun, tulkaa syömää ja olkaa hiljaa vähä aikaa, jot saahaa maata rauhas loppupäivä, mitä työ siel meuhkaatta kaike aikaa tuolviisii...
ei pohojalaasekkaa oo täyrellisiä, niiltä puuttuu heikkouret!
- käki
pohojalaanen kirjoitti:
ei pohojalaasekkaa oo täyrellisiä, niiltä puuttuu heikkouret!
on ihan höpöjä
- eräs...
Moon oikias.
Soot vääräs.
Son vääräs.
Moomma oikias.
Tootta vääräs.
Non aivan mettäs!
Mä ny fiilaan pilikkua, mutta äläkää ny teurastako mua.. :) - Oikias
Jälimmäinen menöö notta: Non aivan mettäs!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2944791Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1353076Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k532995Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281551Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2271252- 471199
Yksikään persu ei ole saanut Nobelin palkintoa
Kertoo paljon persujen älyn puutteesta. Demareista mm. Ahtisaari on kyseisen palkinnon saanut.71026Miten antaa merkki hyvin eri ikäiselle miehelle, että kertoisi toiveensa ja ajatuksensa?
Olen pitkään pitänyt miehestä, joka myös varmasti minusta. Hän ei tosin kerro ihastumisesta, eli voi hyvin olla, että tu781001Paskalaista valokuitulakiin
Nyt maksajiksi joutuvat kaupunkilaiset eivätkä mökkiensä ulkohuusseissa kakistelevat mummot. Nimittäin EU määrää jokais52989Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58981