Moon oikias.
Soot vääräs.
Son vääräs.
Moomma oikias.
Tootta vääräs.
Non vääräs.
Olla oikias-verbin pohojalaanen taivutus
7
9084
Vastaukset
- mie oon Karjalast
väittelemmää, vaik mie tiijänkii, et sie oot iha vääräs. Mie ku tiijän sen sanomattakii, mut sie et sitä viel taija tietää. Kyl sie vie sen tiijät, kuha männää etteepäi täs asias viel vähä aikaa.
- Minoon meiltä ja muut on me...
viitti ruveta pullikoomahan. Saa painua pörttömhin jossei huumori aukia.
Sellaanen mitei meilläpäin tiäretä,ei oo tiätämisen väärttikää. Kaikki viisaus on Pohojammaan vanhoos akoos ja ittepäisyys isännyyksis. - Mie täs
Minoon meiltä ja muut on me... kirjoitti:
viitti ruveta pullikoomahan. Saa painua pörttömhin jossei huumori aukia.
Sellaanen mitei meilläpäin tiäretä,ei oo tiätämisen väärttikää. Kaikki viisaus on Pohojammaan vanhoos akoos ja ittepäisyys isännyyksis.justiisa siul tulemaa piirakkaa uunist ulos, jot et nälkäsen ruppii siel uhhoomaa ja huutelemmaa tuoho mallii, mie oon käyskennelt just ikkää Karjalan metsis, jot kyl mie tiijän ettei teist oo mihikää, koha vaa huuvatte siel kovvaa äänee nälkäsin pitki kyllii. Miul o paistpotti uunis ja piirakat jo paistettun, tulkaa syömää ja olkaa hiljaa vähä aikaa, jot saahaa maata rauhas loppupäivä, mitä työ siel meuhkaatta kaike aikaa tuolviisii...
- pohojalaanen
Mie täs kirjoitti:
justiisa siul tulemaa piirakkaa uunist ulos, jot et nälkäsen ruppii siel uhhoomaa ja huutelemmaa tuoho mallii, mie oon käyskennelt just ikkää Karjalan metsis, jot kyl mie tiijän ettei teist oo mihikää, koha vaa huuvatte siel kovvaa äänee nälkäsin pitki kyllii. Miul o paistpotti uunis ja piirakat jo paistettun, tulkaa syömää ja olkaa hiljaa vähä aikaa, jot saahaa maata rauhas loppupäivä, mitä työ siel meuhkaatta kaike aikaa tuolviisii...
ei pohojalaasekkaa oo täyrellisiä, niiltä puuttuu heikkouret!
- käki
pohojalaanen kirjoitti:
ei pohojalaasekkaa oo täyrellisiä, niiltä puuttuu heikkouret!
on ihan höpöjä
- eräs...
Moon oikias.
Soot vääräs.
Son vääräs.
Moomma oikias.
Tootta vääräs.
Non aivan mettäs!
Mä ny fiilaan pilikkua, mutta äläkää ny teurastako mua.. :) - Oikias
Jälimmäinen menöö notta: Non aivan mettäs!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606004- 1003101
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.242386- 212048
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3451741Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791656- 261582
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691511Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231374