Tuhruvuoto ennen menkkoja

Kaisa29

Minulla on ollut jo neljässä viime kierrossa ennen varsinaisten kuukautisten alkua viikon verran päivittäistä tuhtuvuotoa ja menkkakipuja. Koskaan ennen ei tällaista ole ollut, vaan menkat ovat alkaneet "kertarysäyksellä" ja lievät kivut aikaisintaan päivää ennen (söin e-pillereitä 04/2004 saakka).

Sain marraskuussa alkuraskauden keskenmenon ja kesti helmikuuhun saakka, ennen kuin kuukautiseni alkoivat. Raskaus jäi mysteeriksi ("epäselvä alkuraskauden keskenmeno") eli pieni huoli jäi kaivertamaan siitä, josko olisi ollut kohdun ulkopuolisen raskauden keskenmeno. Tämän epäselvyyden ja miehen heikkolaatuisen sperman takia olemme aloittaneet tutkimukset lapsettomuusklinikalla - josta toivon mukaan jossain vaiheessa saamme tietoa myös yllä mainitusta tuhruiluhuolestani.

Malttamattomana olisin kuitenkin halunnut kysyä teiltä, onko jollain ollut samanlaista vuotoa ja mikä diagnoosi on ollut? Mielessäni kummittelee mm. endometrioosi, voisikohan olla oireita siitä...

4

3119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meikäläiselle

      Minulla on keltarauhasen vajaatoimintaa,ja siitä johtuen tuota tuhrua yleensä aina noin viikko enne varsinaisia menkkoja.se on ärsyttävää kun ei oikein varmasti tiedä millo oikeesti menkat alkaa.Onneksi on senverran kivuliaat,että siitä tietää millomenee menkkojen puolelle.Minä kärsin hedelmättömyydestä,mutta mulla joku vuosi sitten olleen vaikea asteisen syövän esiasteen takia en oikeen uskalla itteeni hormooneilla pommittaa,joten en käytä keltarauhas hormoneja .tukemaan omaa puutosta.

    • Nukke

      Minullakin on usein ollut "tuhrua" noin viikko ennen menkkoja. Eli päivän verran tulee vähän verta ja sitten ei moneen päivään mitään ja sitten menkat alkaa runsaina ja kivuliaina. Olen pitänyt asiaa normaalina. Lasta olemme yrittäneet 1,5 vuotta.

      • samallalailla tuhrua täälläkin...IVF:llä on yksi poika aikaan saatu...endo on myös...Auttaisiko tuhruun sitten keltarauhashormoni???


    • nainen 33

      Mulla on myös tuo tiputus noin viikko ennen menkkojen alkua...syön nyt terolut nimistä lääkettä.

      Muutama vuosi sitten mulla oli munajoht.tulehdus ja lääkäri sanoi etten saa enää lapsia. Olen ollut puolisen vuotta suhteessa ja ehkäisyä ei ole käytetty kertaakaan ja seksiä harrastettu melkein joka päivä.

      Menkat todella kivuliaat ja välilä runsaat. Tiputus kestää ehkä päivän jonka jälkeen ei mitään ja sitten yksi päivä se iskee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5385
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3337
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1840
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe