Minulla on ollut jo neljässä viime kierrossa ennen varsinaisten kuukautisten alkua viikon verran päivittäistä tuhtuvuotoa ja menkkakipuja. Koskaan ennen ei tällaista ole ollut, vaan menkat ovat alkaneet "kertarysäyksellä" ja lievät kivut aikaisintaan päivää ennen (söin e-pillereitä 04/2004 saakka).
Sain marraskuussa alkuraskauden keskenmenon ja kesti helmikuuhun saakka, ennen kuin kuukautiseni alkoivat. Raskaus jäi mysteeriksi ("epäselvä alkuraskauden keskenmeno") eli pieni huoli jäi kaivertamaan siitä, josko olisi ollut kohdun ulkopuolisen raskauden keskenmeno. Tämän epäselvyyden ja miehen heikkolaatuisen sperman takia olemme aloittaneet tutkimukset lapsettomuusklinikalla - josta toivon mukaan jossain vaiheessa saamme tietoa myös yllä mainitusta tuhruiluhuolestani.
Malttamattomana olisin kuitenkin halunnut kysyä teiltä, onko jollain ollut samanlaista vuotoa ja mikä diagnoosi on ollut? Mielessäni kummittelee mm. endometrioosi, voisikohan olla oireita siitä...
Tuhruvuoto ennen menkkoja
4
3211
Vastaukset
- meikäläiselle
Minulla on keltarauhasen vajaatoimintaa,ja siitä johtuen tuota tuhrua yleensä aina noin viikko enne varsinaisia menkkoja.se on ärsyttävää kun ei oikein varmasti tiedä millo oikeesti menkat alkaa.Onneksi on senverran kivuliaat,että siitä tietää millomenee menkkojen puolelle.Minä kärsin hedelmättömyydestä,mutta mulla joku vuosi sitten olleen vaikea asteisen syövän esiasteen takia en oikeen uskalla itteeni hormooneilla pommittaa,joten en käytä keltarauhas hormoneja .tukemaan omaa puutosta.
- Nukke
Minullakin on usein ollut "tuhrua" noin viikko ennen menkkoja. Eli päivän verran tulee vähän verta ja sitten ei moneen päivään mitään ja sitten menkat alkaa runsaina ja kivuliaina. Olen pitänyt asiaa normaalina. Lasta olemme yrittäneet 1,5 vuotta.
samallalailla tuhrua täälläkin...IVF:llä on yksi poika aikaan saatu...endo on myös...Auttaisiko tuhruun sitten keltarauhashormoni???
- nainen 33
Mulla on myös tuo tiputus noin viikko ennen menkkojen alkua...syön nyt terolut nimistä lääkettä.
Muutama vuosi sitten mulla oli munajoht.tulehdus ja lääkäri sanoi etten saa enää lapsia. Olen ollut puolisen vuotta suhteessa ja ehkäisyä ei ole käytetty kertaakaan ja seksiä harrastettu melkein joka päivä.
Menkat todella kivuliaat ja välilä runsaat. Tiputus kestää ehkä päivän jonka jälkeen ei mitään ja sitten yksi päivä se iskee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski
Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi675927Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan
Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan3495749Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia
ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä934731Huuto yltyy persujen piirissä Venezuelan johdosta.
Kohta kakofonia yltyy kun persut tajuavat mitä Venezuelassa tapahtui. Von den Leydenki jo kipuilee kuten persut EU:ssa y122235Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!
Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva182048Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin
🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu521952Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?
Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont431870Martina vuokraa yksiötä
Nyt on tarkka'ampujan yksiö vuokrattavana 800 e. Toivottavasti löytyy hyvä asukas.2511211Jokaisella tytöllä on supervoimansa
Millaisia ajatuksia artikkeli herättää? Mainos: Dove | ”Itsetuntoni oli ihan romuttunut” – Peppina Rosén haastaa tavan2031114Voi kauhiaa: keikkapaikat keikahtavat juopottelun puutteessa!
Vai ei tule rahaa artistille viinanmyynnin vähennyttyä. Missähän muualla kannattavuus korreloi myrkyn imemismäärän ka641061