Selityksiä tälle

Anonyymi-ap

En tiedä oonko nyt oikeassa aihealueessa mutta ajatuksia mistä tässä on kyse. Joskus kun olen nukahtamaisillani, näen silmät auki "unia", jossa olen ihan eri ympäristössä eri ihmisten kanssa. Tiedän olevani sängyssäni mutta samalla elän jotain ihan muuta maailmaa. Olen ikäänkuin jonkun toisen ruumiissa ja se on yhtä todellinen kokemus kuin vaikka päivällinen mieheni kanssa. Se ei siis ole niinkuin katsoisi elokuvaa vaan olen "siellä".
Kokemus on todella upea ja ainutlaatuinen mutta uusi mulle. Voisko se olla joku sielusta irtaantuminen tms. Ajatuksia?

2

251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä näen unia jossa menen töihin normisti mutta työpaikka on miljööltä erilainen ja tutut työkamut.Joskus aamulla herätessä on niin poikki ettei jaksa enää niihin oikeisiin töihin lähteä ikäänkuin olisi jo koko yö huhkittu.Olemmeko jossain toisessa ulottuvuudessa unien aikana ken tietää.

• Anonyymi

Jotain ehkä saman tapaista oli minullakin, vähän hankala kuvailla, mutta jotenkin enemmän todellisen tuntuista kuin unet tavallisesti. Herätessä tuntui että piti jotenkin ponnistella ymmärtääkseen, että se oli unta ja tämä tässä nyt on todellisuutta. Joskus tuota tapahtui nukkuessa ja joskus myös nukahtaessa esim. sohvalla.

Noita nukahtelujahan alkoikin tapahtumaan aika paljon, tuntui että päivät kului suurelta osin nukahtamista vastaan pinnistellessä, ja lopulta minulla todettiin ns. vaikea uniapnea, esim. veren happipitoisuus tippui 67% tasolle hengityskatkosten johdosta. Se kun nyt on saatu hoitoon niin ei ole enää noita outoja uniakaan tullut.

En nyt sitä väitä että johtuisi nimen omaan uniapneasta, mutta ehkä liittyy jonkinlaiseen ylirasittuneeseen tilaan. Ainakin minulla näytti olleen niin. Olin jo oikeastaan ehtinyt unohtamaan koko asian, mutta tästä taas palautui mieleen.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      13
      1713
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      140
      1702
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      291
      1312
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1098
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      210
      1076
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      130
      972
    7. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      965
    8. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      3
      915
    9. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      10
      895
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      888
    Aihe