Pesänselvitystä

Anonyymi-ap

92v muistisairas täti kuoli
Pidettiin heikosti yhteyttä kun alkoi syyttää että kärkymme hänen omaisuuttaan.
Lapseton vanhus. Avopuoliso kuoli ja ilmeisesti avopuolison lspset/lapsenlapset "putsasi" vanhuksen.
Ei kärkytä perintöä. Mutta nyt todettu kuinka rahan puutteessa hän eli viimeiset vuodet.
2018 hänellä oli tilillä viellä 60 000 euroa. Nyt kuollessa 280 euroa.
Pikaisesti tutustuttua papereihin.
Hän oli yrittänyt hakea syksyllä 2023 oikeusapua. Ainoastaan sai 250 euron laskun.
Joku tyhjensi tiliä. Ruoka ostokset teki kortilla.
10.10.2022 Käteisnosto 450
18.11.2022 Käteisnosto 500
20.12.2022 Käteisnosto 550
20.3.2023 Otto 617
20.4.2023 Käteisnosto 288
19.5.2023 Käteisnosto 550
20.6.2023 Käteisnosto 650
14.8.2023 Käteisnosto 500
6.9.2023 Käteisnosto 400
20.9.2023 Käteisnosto 700
20.10.2023 Käteisnosto 800
20.12.2023 Käteisnosto 730

16

432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos joku toinen on käyttänyt hänrn pankkikorttiaan ja tyhjentänyt tiliä, niin siitä voi nostaa syytteen.

      • Anonyymi

        Ja tämä auttaa miten? Miten sen todistaa?


    • Anonyymi

      Ei käteistä ole nostettu ainakaan OTTO automaatista.
      Nostoraja on 400€

    • Anonyymi

      ''Joku tyhjensi tiliä. ''

      Kenellä omistajan lisäksi oli tilin käyttöoikeus ??

      • No sillä asioidenhoitajalla kenestä kukaan ei tiedä🤣


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        No sillä asioidenhoitajalla kenestä kukaan ei tiedä🤣

        Lakihenkilö asialle.
        Ei tililtä lähde senttiäkään siten että ei tiedetä kuka nostot teki.


    • Anonyymi

      Eihän tuollaiselle asialle mitään voi, jos kerran ei ole ollut edunvalvonnassa.

      Nostanut rahat ja antanut jollekin käteisenä. Eikä enää muista, siksi ollut yhteydessä oikeusapuun ja syyttänyt muita.

      Ihminen saa antaa rahansa kenelle tahansa.

    • Anonyymi

      Tässä sen taas näkee miten vanhuksia hyväksikäytetään. Eikö rehellisiä ihmisiä ole enää missään. Ja aina kun joku kuolee niin alkaa perintöriidat .
      Pitäisi muistaa niitä vanhoja ja olla heidän tukenaan eikä ainoastaan silloin jos heistä on jotain hyötyä rahallisesti.
      Silloin kun näkee että vanhus ei oikein itse kykene kaikkeen niin on hommattava oikea avun antaja eikä näitä käteisnostajia

      • Kyllä ja vääristeleviä sivusta "seuraavia" perinnönkyttääjiä🤣


    • Anonyymi

      Vahingossa tuli kaksi aloitusta. En kyttäile enkä kärtä rahoja. Mutta kuoleman jälkeen täytyy perukirja tehdä ja selvittää asia. Jokainen käyttää omat rahansa. Tässä vain joku on käyttänyt toisen rahat. Vanhuksella oli avomiehen kanssa testamentti. Toisen kuoleman jälkeen, toinen saa jäädä asumaan yhteisesti omistettuun asuntoon. Testamentti oli pankissa avaamatta. Vanhuksella oli asioidenhoitaja. Enää ei ollut tietoa kuka.
      Vanhus joutu lähtemään asunnosta. Vanhus ei ollut mikään "helppo" ihminen. Jos on lahjoittanut rahat, hyvä juttu. Mutta jos joku vei, ei hyvä.
      Kunta maksoi hautaan laiton kyllä.

      • Anonyymi

        Avopuolison kuoleman jälkeen lienee tehty perunkirjoitus jossa myös tämä yhteinen tili on selvitelty ja jaettu.. En jaksa uskoa että kuolleen avopuolison lapset olisivat kaapanneet tädin varat. Mistä päättelet että joku on käyttänyt tädin varat? Epäselvältä kuulostaa että tädillä olisi ollut asioidenhoitaja josta nyt ei tiedä. Kannattanee ottaa asioita selvittelemään puolueeton pesänjakaja.

        Ettei tätä keissiä olis tarinoimassa nikki Lesken lempiaiheessaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avopuolison kuoleman jälkeen lienee tehty perunkirjoitus jossa myös tämä yhteinen tili on selvitelty ja jaettu.. En jaksa uskoa että kuolleen avopuolison lapset olisivat kaapanneet tädin varat. Mistä päättelet että joku on käyttänyt tädin varat? Epäselvältä kuulostaa että tädillä olisi ollut asioidenhoitaja josta nyt ei tiedä. Kannattanee ottaa asioita selvittelemään puolueeton pesänjakaja.

        Ettei tätä keissiä olis tarinoimassa nikki Lesken lempiaiheessaan?

        Avokki voi jäädä näppejä nuolemaan.....

        https://www.minilex.fi/a/avopuolison-perintöoikeus


    • Anonyymi

      En ymmärrä, eikö tuo ole normaalia rahanmenoa myös ikäihmiselle, 400-500 €/kk, mikä tuosta tekee niin epäilyttävää. Ellei tilille ollut juuri mitään tulevaa niin olihan sieltä otettava rahat elämiseen, ei siinä ketään "puhdistajaa" tarvittu, ihme pillitystä...

      • "Ettei tätä keissiä olis tarinoimassa nikki Lesken lempiaiheessaan?"

        Anonyymi
        2024-04-09 19:05:54

        Minusta tehtiin syyllinen tähän tarinaan
        Miksiköhän?


      • Onhan se sukulaisten perinnöstä pois jos vanhus elää omaa elämäänsä🤣


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe