Vaimollani on Toyota Auris ja yhdellä pajalla siihen oltiin vaihdettu öljyt ja suod.patruuna. Mekaanikko oli huolimattomasti laittanut patruunapesän paikoilleen ja o-rengas oli pullahtanut pois patruunasta. Öljyt oli jonkun aikaa pysyneet koneessa sisällä, mutta noin kuukausi sitten öljyt tulivat koneesta ulos ja vaimo oli ajanut autolla noin kolme kilometriä öljyvalo täysin palaneena.
Ajoin auton talliin ja huomasin tosiaan, että auton kaikki öljyt oli tulleet ulos öljypatsuunan reunasta ja 0-rengas pullotti ulkona.
Laitoin uuden patruunapesän ja patruunan , sekä uudet öljyt autoon ja ihme ja kumma. Ei mitään ylimääräisiä ääniä. Vaurioita koneeseen ei ollut tullut ja auto ei kuluta öljyä.
Olen ajellut paljon haaverin jälkeen (about 2000km) ja öljyä ei kulu. Olisko RVS- käsittely suojellut moottoria, jonka tein viime syksynä öljyn vaihdon yhteydessä. No en tiedä. Hyvä kone on kestämään.
Ihme juttu...
14
268
Vastaukset
- Anonyymi
Hehheh. Muhahahahah. Olipa hauska satu. Lisää tällaisia. Saa mojovat naurut aikaisiksi hahahahahah
- AnonyymiUUSI
😍😋😍😋😍😋😍😋😍
🍒 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
Minullekin sattui niin, että huolimaton maapalvelun mies unohti tankata Airbussin mutta onneksi kesti ilmassa. Kovia koneita nämäkin.
- Anonyymi
Kyseessä ei ole satu, vaan tosi juttu. Kun Totsyyn vaihtaa oljypatruunan, niin o-rengas pitää myös patruunapesässä vaihtaa. Kun tuota patruunapesää kiertää paikoilleen, voi o-rengas pulpahtaa pois. Näin kertoi kokenut mekaanikko myös. Yksityisellä pajalla oltiin oltu vähän huolimattomia ja tekevälle sattuu.
Mut ihmeellistä on , että koneella ajettiin ilman öljyä noin kolme kilometriä ja siihen ei tullut vaurioita.
Tiedän tapauksen, jossa yhteen autoon vaihdetiin vaihdelaatikon öljyt ja uusia ei epähuomiossa laitettu tilalle. Kaveri ajoi 40 kilometriä, kunnes vaihdelaatikko poksahti.
Uskokaa ken tahtoo. - Anonyymi
Taitaa olla lähinnä RVS:n ansiota että pysyi ehjänä. Kokemukseni mukaan laakerit pettävät jo muutaman sadan metrin ajolla ilman öljjyjä.
- Anonyymi
No tuskin se kone ihan kokonaan oli missään vaiheessa täysin ilman öljyä. Ei nuo ihmeaineet mitään ikiliikkujaa tee.
Onhan Youtubessa useita videoita joissa moottorista ollaan otettu koko öljypohja pois ja suihkutettu vettä sekaan ja kone käy ties kuinka kauan.
- Anonyymi
Ennen aina sanottiin, että mitä siitä öljynkulutuksesta valitatte ja ainaisesta öljyn lisäämisestä. Siellähän on merkkivalo.
Itse pääsin kuivalla vaihdelaatikolla 180 km! - Anonyymi
amatöörit
- Anonyymi
Ihan vaan tiedoksi että:
Öljynpaineen merkkivalo vikavalo alkaa palaa siinä vaiheessa kun jos normi 4,5litran öljynmäärästä puuttuu noin 1,5 litraa (n. kolmannesosa uupuu)
Vaikka öljynmäärää tarkistaessa ei edes mittatikun pää kastuisi, voi koneessa silti vielä olla öljyä yli puolet normaalimäärästä.- Anonyymi
Öljynpaineen valo syttyy, kun öljypumppu haukkaa ilmaa ja öljyn paine putoaa. Samalla alkaa öljykalvo katoamaan liukulaakereiden välistä ja metalli osumaan metalliin.
- Anonyymi
Tiedoksi itsellesi, että öljynpaineen merkkivalo syttyy silloin kun öljynpaine laskee tyypillisesti alle 1,5 barin. Lasku rajalle voi tapahtua vain jos öljytaso laskee niin alas, että öljypumppu alkaa imeä myös ilmaa tai öljy on kuumana niin ohutta, ettei pumppu jaksa välyksiensä takia pitää riittävää painetta yllä. Öljynpaineanturi ei valvo öljytasoa. ,Punainen "tippakannun" kuva tarkoittaa öljynpaineen romahtamista ja kehotusta sammuttaa moottori välittömästi ja tarkastaa öljytaso.
Autossa voi olla myös öljyntason valvonta erillisellä anturilla. Sen merkkivalo on keltainen ja voi olla samassa merkkivalossa öljynpaineen varoitusvalon kanssa, mutta eri värisenä. Jos keltainen "tippakannun" kuva syttyy, se on kehoitus lisätä öljyä seuraavan tuhannen kilometrin sisällä.
Toyotissa ei perinteisesti ole öljymäärän valvontaa.
- Anonyymi
Miksi kävit pajalla vaihtaan nyt öljyt, mutta sitä ennen ja sen jälkeen vaihdoit itse. Mika satuilija!
- Anonyymi
Kyseessä yhden miehen paja. Kaverilla nosturi, joten vaihto onnistuu hyvin. Aurikseen on aika vaikea itse vaihtaa öljyt, kun on niin matala auto ja se luukku pitää avata, että pääsee patruunaan käsiksi. Aina, kun itse vaihdoin öljyt, jouduin irroittamaan etupyörän ja tunkilla auto kallelleen, niin vaihto onnistui.
Muuten olen tuon haaverin jälkeen ajanut autolla noin 5000 kilsaa jo ja mitään sivuääniä ei kuulu moottorista ja öljyä ei ole kulunut lainkaan.
Suosittelen käyttämään RVS-lisäainetta moottorissa.
Muuten keskustelin erään huoltopäällikön kanssa tästä tapaulsesta ja hän kertoi, että moottoriin ei välttämättä tule vaurioita, vaikka kaikki öljyt tulisivat ulos. Voi vielä ajaa kilometrejä, ennekuin joku hajoaa. Moottorin sisäpinnoilla on öljyä, joka voitelee, mutta neuvoi kyllä heti lopettamaan ajon, kun öljyvalo palaa jatkuvasti.
T. aloittaja- Anonyymi
Ei herranjestas sentään, Toyotan öljynvaihdossa etupyörä irti, auto kallelleen tunkilla , että saa öljynsuodattimen peittävän luukun auki....
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu
Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)342448Haistoin ensin tuoksusi
Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu81912- 171383
- 81260
Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."
ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w211245- 171171
Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?
Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais51101- 71055
- 61034
- 151014