Ihme juttu...

Anonyymi-ap

Vaimollani on Toyota Auris ja yhdellä pajalla siihen oltiin vaihdettu öljyt ja suod.patruuna. Mekaanikko oli huolimattomasti laittanut patruunapesän paikoilleen ja o-rengas oli pullahtanut pois patruunasta. Öljyt oli jonkun aikaa pysyneet koneessa sisällä, mutta noin kuukausi sitten öljyt tulivat koneesta ulos ja vaimo oli ajanut autolla noin kolme kilometriä öljyvalo täysin palaneena.
Ajoin auton talliin ja huomasin tosiaan, että auton kaikki öljyt oli tulleet ulos öljypatsuunan reunasta ja 0-rengas pullotti ulkona.
Laitoin uuden patruunapesän ja patruunan , sekä uudet öljyt autoon ja ihme ja kumma. Ei mitään ylimääräisiä ääniä. Vaurioita koneeseen ei ollut tullut ja auto ei kuluta öljyä.
Olen ajellut paljon haaverin jälkeen (about 2000km) ja öljyä ei kulu. Olisko RVS- käsittely suojellut moottoria, jonka tein viime syksynä öljyn vaihdon yhteydessä. No en tiedä. Hyvä kone on kestämään.

14

268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hehheh. Muhahahahah. Olipa hauska satu. Lisää tällaisia. Saa mojovat naurut aikaisiksi hahahahahah

      • Anonyymi
        UUSI

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        🍒 ­N­­­y­m­­f­o­­­m­a­­­a­­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Minullekin sattui niin, että huolimaton maapalvelun mies unohti tankata Airbussin mutta onneksi kesti ilmassa. Kovia koneita nämäkin.

    • Anonyymi

      Kyseessä ei ole satu, vaan tosi juttu. Kun Totsyyn vaihtaa oljypatruunan, niin o-rengas pitää myös patruunapesässä vaihtaa. Kun tuota patruunapesää kiertää paikoilleen, voi o-rengas pulpahtaa pois. Näin kertoi kokenut mekaanikko myös. Yksityisellä pajalla oltiin oltu vähän huolimattomia ja tekevälle sattuu.
      Mut ihmeellistä on , että koneella ajettiin ilman öljyä noin kolme kilometriä ja siihen ei tullut vaurioita.
      Tiedän tapauksen, jossa yhteen autoon vaihdetiin vaihdelaatikon öljyt ja uusia ei epähuomiossa laitettu tilalle. Kaveri ajoi 40 kilometriä, kunnes vaihdelaatikko poksahti.

      Uskokaa ken tahtoo.

    • Anonyymi

      Taitaa olla lähinnä RVS:n ansiota että pysyi ehjänä. Kokemukseni mukaan laakerit pettävät jo muutaman sadan metrin ajolla ilman öljjyjä.

      • Anonyymi

        No tuskin se kone ihan kokonaan oli missään vaiheessa täysin ilman öljyä. Ei nuo ihmeaineet mitään ikiliikkujaa tee.
        Onhan Youtubessa useita videoita joissa moottorista ollaan otettu koko öljypohja pois ja suihkutettu vettä sekaan ja kone käy ties kuinka kauan.


    • Anonyymi

      Ennen aina sanottiin, että mitä siitä öljynkulutuksesta valitatte ja ainaisesta öljyn lisäämisestä. Siellähän on merkkivalo.
      Itse pääsin kuivalla vaihdelaatikolla 180 km!

    • Anonyymi

      amatöörit

    • Anonyymi

      Ihan vaan tiedoksi että:
      Öljynpaineen merkkivalo vikavalo alkaa palaa siinä vaiheessa kun jos normi 4,5litran öljynmäärästä puuttuu noin 1,5 litraa (n. kolmannesosa uupuu)
      Vaikka öljynmäärää tarkistaessa ei edes mittatikun pää kastuisi, voi koneessa silti vielä olla öljyä yli puolet normaalimäärästä.

      • Anonyymi

        Öljynpaineen valo syttyy, kun öljypumppu haukkaa ilmaa ja öljyn paine putoaa. Samalla alkaa öljykalvo katoamaan liukulaakereiden välistä ja metalli osumaan metalliin.


      • Anonyymi

        Tiedoksi itsellesi, että öljynpaineen merkkivalo syttyy silloin kun öljynpaine laskee tyypillisesti alle 1,5 barin. Lasku rajalle voi tapahtua vain jos öljytaso laskee niin alas, että öljypumppu alkaa imeä myös ilmaa tai öljy on kuumana niin ohutta, ettei pumppu jaksa välyksiensä takia pitää riittävää painetta yllä. Öljynpaineanturi ei valvo öljytasoa. ,Punainen "tippakannun" kuva tarkoittaa öljynpaineen romahtamista ja kehotusta sammuttaa moottori välittömästi ja tarkastaa öljytaso.
        Autossa voi olla myös öljyntason valvonta erillisellä anturilla. Sen merkkivalo on keltainen ja voi olla samassa merkkivalossa öljynpaineen varoitusvalon kanssa, mutta eri värisenä. Jos keltainen "tippakannun" kuva syttyy, se on kehoitus lisätä öljyä seuraavan tuhannen kilometrin sisällä.
        Toyotissa ei perinteisesti ole öljymäärän valvontaa.


    • Anonyymi

      Miksi kävit pajalla vaihtaan nyt öljyt, mutta sitä ennen ja sen jälkeen vaihdoit itse. Mika satuilija!

    • Anonyymi

      Kyseessä yhden miehen paja. Kaverilla nosturi, joten vaihto onnistuu hyvin. Aurikseen on aika vaikea itse vaihtaa öljyt, kun on niin matala auto ja se luukku pitää avata, että pääsee patruunaan käsiksi. Aina, kun itse vaihdoin öljyt, jouduin irroittamaan etupyörän ja tunkilla auto kallelleen, niin vaihto onnistui.
      Muuten olen tuon haaverin jälkeen ajanut autolla noin 5000 kilsaa jo ja mitään sivuääniä ei kuulu moottorista ja öljyä ei ole kulunut lainkaan.
      Suosittelen käyttämään RVS-lisäainetta moottorissa.
      Muuten keskustelin erään huoltopäällikön kanssa tästä tapaulsesta ja hän kertoi, että moottoriin ei välttämättä tule vaurioita, vaikka kaikki öljyt tulisivat ulos. Voi vielä ajaa kilometrejä, ennekuin joku hajoaa. Moottorin sisäpinnoilla on öljyä, joka voitelee, mutta neuvoi kyllä heti lopettamaan ajon, kun öljyvalo palaa jatkuvasti.

      T. aloittaja

      • Anonyymi

        Ei herranjestas sentään, Toyotan öljynvaihdossa etupyörä irti, auto kallelleen tunkilla , että saa öljynsuodattimen peittävän luukun auki....


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2448
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1912
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1383
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1260
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1245
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1171
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1101
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1055
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 15
      1014
    Aihe