Te jotka olette käynneet työkkärin ammatinvalintaohjauksessa, niin oletteko kokenneet sen hyödylliseksi? Saitteko uusia näkökulmia tai selvyyttä valinnoilleen? Minkälaisessa tilanteessa olitte, kun kävitte siellä? Tuntemuksianne? Oliko psykologi mielestänne asiantunteva?
Itse olen varannut ajan kyseiseen ohjaukseen, mutta sitä ennen haluaisin kuulle teidän tuntemuksianne. Olen tämän kevään abi ja hakemani alat eivät tunnu ollenkaan omilta. Nyt on mietinnässäni pari uutta, mutta en tiedä kannattaako minun edes lähteä yrittämään pyrkimään näihin....
ammatinvalintaohjauksessa
3
390
Vastaukset
- myös
Mua kiinnostaa myös käyneiden kommentit, itse oon myös miettinyt ammatinvalintaohjauksessa käymistä. Kuinka pian sä sait ajan/onko niihin pitkätkin jonot (tai no, tuo varmaan riippuu pitkälti paikkakunnasta). Mutta kerro sä nyt ainakin käytyäs kokemukses!
Olen ammatinvalintapsykologilla, olin silloin 22-vuotias.
Parasta oli se, että psykologi teetti minulla kykytestit, vai miksi niitä nyt sanotaan, joista ilmeni, kuinka hyvä olen kielellisesti, loogisesti, nopeutta vaativissa tehtävissä sekä avaruusgeometrisessa hahmottamisessa. Sain hyvän tuloksen sekä kielitestistä että loogisesta päättelystä. Nopeus oli selkeästi huononpi.
Psykologi jututti minua, kyseli mistä pidin koulussa, miksen pitänyt jostain aineesta. En tarkalleen muista, mitä kysyttiin, koska olen sitä tyyppiä, joka kertoo itse oleellisen (ja epäoleellisenkin) ;D
Loppuvastaus oli: "Et sinä nyt niin väärinkään voi valita. Etsi ammatin saatuasi mieleinen työpaikka." Olin vähän että häh. Tiedän kyllä ettei psykologi voi minun puolestani päättää mitään tieetyä ammattia, mutta olin silloin vähän pettynyt. Myöhemmin ymmärsin, että minulla on tasaisesti monenlaista lahjakkuutta, valitsen ammatin, joka kiinnostaa. Eikä sekään helppoa ole.- alkup.
Anini kirjoitti:
Olen ammatinvalintapsykologilla, olin silloin 22-vuotias.
Parasta oli se, että psykologi teetti minulla kykytestit, vai miksi niitä nyt sanotaan, joista ilmeni, kuinka hyvä olen kielellisesti, loogisesti, nopeutta vaativissa tehtävissä sekä avaruusgeometrisessa hahmottamisessa. Sain hyvän tuloksen sekä kielitestistä että loogisesta päättelystä. Nopeus oli selkeästi huononpi.
Psykologi jututti minua, kyseli mistä pidin koulussa, miksen pitänyt jostain aineesta. En tarkalleen muista, mitä kysyttiin, koska olen sitä tyyppiä, joka kertoo itse oleellisen (ja epäoleellisenkin) ;D
Loppuvastaus oli: "Et sinä nyt niin väärinkään voi valita. Etsi ammatin saatuasi mieleinen työpaikka." Olin vähän että häh. Tiedän kyllä ettei psykologi voi minun puolestani päättää mitään tieetyä ammattia, mutta olin silloin vähän pettynyt. Myöhemmin ymmärsin, että minulla on tasaisesti monenlaista lahjakkuutta, valitsen ammatin, joka kiinnostaa. Eikä sekään helppoa ole.Mielelläni kerron, kun olen päässyt ensin sinne haastatteluun. Sinne oli kuulemma aika kova jono, joten joudun ilmeisesti jonottamaan vielä jonkin aikaa... Sillä välin kuulisin mielelläni muiden kommentteja ammatinvalintaohjauksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka ei suostu laskemaan bensan hintaa
Sanna laski esimerkiksi sähkön arvonlisäveron 10 prosenttiin, jonka Riiikka anosti 25,5 prosenttiin. Sannan aikaan bens1303607EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt2242586Kesäaika on normaaliaika...
...siten illalla on valoisaa tunnin pitempään, on sitten kesä tai talvi. Voi nauttia päivän jatkumisesta. Kuka nyt aamul2142025Uusin tutkimus: Suomi on maailman toiseksi vähin rasistinen maa
taakse jää mm. Ruotsi(7) ja Norja(8). Martin Paasi(kok.): Kumoaa vasemmiston väitteet. Kansainvälinen vertailu osoitta671869Ähtärin päättäjät
Nyt tulee kutsu leivättömän pöydän äärelle. Syytteet nostetaan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cef83309-0a1b-4fcd-9b531257Ketkä 8 Ähtärin luottamushenkilöä saivat syytteen virka_aseman väärinkäyttämisestä?
Nyt näiden valtuutettujen nimet esiin, kiitos! Nämä henkilöt pitää yksinkertaisesti laittaa syrjään Ähtärin kaupunginva231090Tulen hulluksi hänestä
Hän on vanha ja varattu. Mutta olen ihan hulluna häneen. Haluan hänet omakseni. Haluan olla hänen kanssaan ajasta ikuisu671037- 109899
Koulussa puukotus
Tapuli kaupungissa, ollaanhan me maailman onnellisin kansa. Voi puhäjysäys.. millä mittarilla onnellisuus on mitattu,, p28845Ensimmäinen kuukausi palkatatta
Siis ei jumankauta näitä kokoomuksen ehdoituksia. Nytkin joku Otto Meri ehdoittaa, että ensimmäinen kuukausi pitäisi ty74827