Te jotka olette käynneet työkkärin ammatinvalintaohjauksessa, niin oletteko kokenneet sen hyödylliseksi? Saitteko uusia näkökulmia tai selvyyttä valinnoilleen? Minkälaisessa tilanteessa olitte, kun kävitte siellä? Tuntemuksianne? Oliko psykologi mielestänne asiantunteva?
Itse olen varannut ajan kyseiseen ohjaukseen, mutta sitä ennen haluaisin kuulle teidän tuntemuksianne. Olen tämän kevään abi ja hakemani alat eivät tunnu ollenkaan omilta. Nyt on mietinnässäni pari uutta, mutta en tiedä kannattaako minun edes lähteä yrittämään pyrkimään näihin....
ammatinvalintaohjauksessa
3
350
Vastaukset
- myös
Mua kiinnostaa myös käyneiden kommentit, itse oon myös miettinyt ammatinvalintaohjauksessa käymistä. Kuinka pian sä sait ajan/onko niihin pitkätkin jonot (tai no, tuo varmaan riippuu pitkälti paikkakunnasta). Mutta kerro sä nyt ainakin käytyäs kokemukses!
Olen ammatinvalintapsykologilla, olin silloin 22-vuotias.
Parasta oli se, että psykologi teetti minulla kykytestit, vai miksi niitä nyt sanotaan, joista ilmeni, kuinka hyvä olen kielellisesti, loogisesti, nopeutta vaativissa tehtävissä sekä avaruusgeometrisessa hahmottamisessa. Sain hyvän tuloksen sekä kielitestistä että loogisesta päättelystä. Nopeus oli selkeästi huononpi.
Psykologi jututti minua, kyseli mistä pidin koulussa, miksen pitänyt jostain aineesta. En tarkalleen muista, mitä kysyttiin, koska olen sitä tyyppiä, joka kertoo itse oleellisen (ja epäoleellisenkin) ;D
Loppuvastaus oli: "Et sinä nyt niin väärinkään voi valita. Etsi ammatin saatuasi mieleinen työpaikka." Olin vähän että häh. Tiedän kyllä ettei psykologi voi minun puolestani päättää mitään tieetyä ammattia, mutta olin silloin vähän pettynyt. Myöhemmin ymmärsin, että minulla on tasaisesti monenlaista lahjakkuutta, valitsen ammatin, joka kiinnostaa. Eikä sekään helppoa ole.- alkup.
Anini kirjoitti:
Olen ammatinvalintapsykologilla, olin silloin 22-vuotias.
Parasta oli se, että psykologi teetti minulla kykytestit, vai miksi niitä nyt sanotaan, joista ilmeni, kuinka hyvä olen kielellisesti, loogisesti, nopeutta vaativissa tehtävissä sekä avaruusgeometrisessa hahmottamisessa. Sain hyvän tuloksen sekä kielitestistä että loogisesta päättelystä. Nopeus oli selkeästi huononpi.
Psykologi jututti minua, kyseli mistä pidin koulussa, miksen pitänyt jostain aineesta. En tarkalleen muista, mitä kysyttiin, koska olen sitä tyyppiä, joka kertoo itse oleellisen (ja epäoleellisenkin) ;D
Loppuvastaus oli: "Et sinä nyt niin väärinkään voi valita. Etsi ammatin saatuasi mieleinen työpaikka." Olin vähän että häh. Tiedän kyllä ettei psykologi voi minun puolestani päättää mitään tieetyä ammattia, mutta olin silloin vähän pettynyt. Myöhemmin ymmärsin, että minulla on tasaisesti monenlaista lahjakkuutta, valitsen ammatin, joka kiinnostaa. Eikä sekään helppoa ole.Mielelläni kerron, kun olen päässyt ensin sinne haastatteluun. Sinne oli kuulemma aika kova jono, joten joudun ilmeisesti jonottamaan vielä jonkin aikaa... Sillä välin kuulisin mielelläni muiden kommentteja ammatinvalintaohjauksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 782832
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232712Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1072332- 351648
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391563- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt401485- 281290
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201246- 951181