Te jotka olette käynneet työkkärin ammatinvalintaohjauksessa, niin oletteko kokenneet sen hyödylliseksi? Saitteko uusia näkökulmia tai selvyyttä valinnoilleen? Minkälaisessa tilanteessa olitte, kun kävitte siellä? Tuntemuksianne? Oliko psykologi mielestänne asiantunteva?
Itse olen varannut ajan kyseiseen ohjaukseen, mutta sitä ennen haluaisin kuulle teidän tuntemuksianne. Olen tämän kevään abi ja hakemani alat eivät tunnu ollenkaan omilta. Nyt on mietinnässäni pari uutta, mutta en tiedä kannattaako minun edes lähteä yrittämään pyrkimään näihin....
ammatinvalintaohjauksessa
3
369
Vastaukset
- myös
Mua kiinnostaa myös käyneiden kommentit, itse oon myös miettinyt ammatinvalintaohjauksessa käymistä. Kuinka pian sä sait ajan/onko niihin pitkätkin jonot (tai no, tuo varmaan riippuu pitkälti paikkakunnasta). Mutta kerro sä nyt ainakin käytyäs kokemukses!
Olen ammatinvalintapsykologilla, olin silloin 22-vuotias.
Parasta oli se, että psykologi teetti minulla kykytestit, vai miksi niitä nyt sanotaan, joista ilmeni, kuinka hyvä olen kielellisesti, loogisesti, nopeutta vaativissa tehtävissä sekä avaruusgeometrisessa hahmottamisessa. Sain hyvän tuloksen sekä kielitestistä että loogisesta päättelystä. Nopeus oli selkeästi huononpi.
Psykologi jututti minua, kyseli mistä pidin koulussa, miksen pitänyt jostain aineesta. En tarkalleen muista, mitä kysyttiin, koska olen sitä tyyppiä, joka kertoo itse oleellisen (ja epäoleellisenkin) ;D
Loppuvastaus oli: "Et sinä nyt niin väärinkään voi valita. Etsi ammatin saatuasi mieleinen työpaikka." Olin vähän että häh. Tiedän kyllä ettei psykologi voi minun puolestani päättää mitään tieetyä ammattia, mutta olin silloin vähän pettynyt. Myöhemmin ymmärsin, että minulla on tasaisesti monenlaista lahjakkuutta, valitsen ammatin, joka kiinnostaa. Eikä sekään helppoa ole.- alkup.
Anini kirjoitti:
Olen ammatinvalintapsykologilla, olin silloin 22-vuotias.
Parasta oli se, että psykologi teetti minulla kykytestit, vai miksi niitä nyt sanotaan, joista ilmeni, kuinka hyvä olen kielellisesti, loogisesti, nopeutta vaativissa tehtävissä sekä avaruusgeometrisessa hahmottamisessa. Sain hyvän tuloksen sekä kielitestistä että loogisesta päättelystä. Nopeus oli selkeästi huononpi.
Psykologi jututti minua, kyseli mistä pidin koulussa, miksen pitänyt jostain aineesta. En tarkalleen muista, mitä kysyttiin, koska olen sitä tyyppiä, joka kertoo itse oleellisen (ja epäoleellisenkin) ;D
Loppuvastaus oli: "Et sinä nyt niin väärinkään voi valita. Etsi ammatin saatuasi mieleinen työpaikka." Olin vähän että häh. Tiedän kyllä ettei psykologi voi minun puolestani päättää mitään tieetyä ammattia, mutta olin silloin vähän pettynyt. Myöhemmin ymmärsin, että minulla on tasaisesti monenlaista lahjakkuutta, valitsen ammatin, joka kiinnostaa. Eikä sekään helppoa ole.Mielelläni kerron, kun olen päässyt ensin sinne haastatteluun. Sinne oli kuulemma aika kova jono, joten joudun ilmeisesti jonottamaan vielä jonkin aikaa... Sillä välin kuulisin mielelläni muiden kommentteja ammatinvalintaohjauksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kovan viikon ilta pitäisi lakkauttaa
Käytännössä pelkkää SDP:lle ilkkumista koko ohjelma veronmaksajien kustannuksella.1435197Yksi kuoli kolarissa Outokummussa
-toisen auton kuljettajaa epäillään rattijuopumuksesta. Toisen auton kyydissä oli kuljettajan lisäksi neljä ihmistä. Hei864498Pakoputkipörisijä syttyi tuleen kesken ajon
Kyydissä oli 7 henkilöä, mutta hyvä onni matkassa epäonnistuneesta käyttövoimavalinnasta huolimatta, eikä kukaan loukka504250Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen
Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti73973Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta
Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j123761Sdp on esittänyt maatalous- ja yritystuista leikkaamista
Joihin menee 10 miljardia euroa vuosittain. Minkä vuoksi äärioikeisto änkyttää jostain vuodesta 2026, kun ei demareiden403643Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA
, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle313605Perussuomalaisiin minä luotan
Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.553353Kokoomus kannatti aiemmin rahoitusmarkkinaveroa - kanta nyt muuttunut
Kokoomuksen linjanmuutos rahoitusmarkkinaveron suhteen on herättänyt kysymyksiä. Vielä aiemmin puolue antoi ymmärtää kan12383- 1892265