Vassari-toimittajat vahkoontuneet tukien leikkauksista

Anonyymi-ap

Päivittäin saa lukea nyyhkytarinoita kuinka joku tukiriippuvainen joutuu ehkä luopumaan jostakin jos tukia leikataan. Hitto, sehän se nimenomaan on tukien leikkaamisen tarkoitus. Tukiriippuvaisia on elätetty yli sen mihin kunnilla ja valtiolla on varaa. Vassari-toimittajat lähtevät siitä oletuksesta että yhteiskunnan on taattava kansalaisille joku tietty kulutustaso, olipa kunnilla ja/tai valtiolla rahaa tai ei. Vasemmistovetoisten hallitusten aikana tukia on korotettu vuodesta toiseen niin, että jokainen opiskelijakin saa mahdollisuuden asua yksin yksiössä tai kaksiossa ja valtio maksaa viulut. Epäpätevien hallitusten aikaansaannoksena on luotu oletuksia siitä mitä kaikkea valtion ja kuntien pitää kustantaa jokaiselle vähintään.

Tämä peli ei käy enää. Nyt tukiriippuvaistenkin on ruvettava elämään suu säkkiä myöten. Tänä vuonna nähdään vasta ensimmäinen leikkausoperaatio, lähivuosina herkkua on tulossa lisää. Omaa elintasoa on mahdollisuus nostaa palkkatyötä tekemällä.

17

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vanha sanonta - Kommunismi elää vain köyhyydessä !

      • Anonyymi

        Miksi minun pitää maksaa omasta palkasta, sossunluukulla notkuville, jotka ei tee töitä, miks minun palkasta otetaa noille eläteille osa , minun tienaamia rahoja ? . menis nekin töihin, nii ei minun tarvi niitä elättejä elättää.
        purra saa leikata noilta siivellä eläjiltä kaikki pois .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi minun pitää maksaa omasta palkasta, sossunluukulla notkuville, jotka ei tee töitä, miks minun palkasta otetaa noille eläteille osa , minun tienaamia rahoja ? . menis nekin töihin, nii ei minun tarvi niitä elättejä elättää.
        purra saa leikata noilta siivellä eläjiltä kaikki pois .

        Koska suomen talousjärjestelmä on kommunismi. Suomessa tuloerot ovat euroopan pienimpiä ja sitähän se kommunismi just on. Yhteiskunta ottaa palkansaajilta lähes kaiken ja jakaa rahat sitten uudestaan niin että vähiten työtä tekevät saavat eniten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi minun pitää maksaa omasta palkasta, sossunluukulla notkuville, jotka ei tee töitä, miks minun palkasta otetaa noille eläteille osa , minun tienaamia rahoja ? . menis nekin töihin, nii ei minun tarvi niitä elättejä elättää.
        purra saa leikata noilta siivellä eläjiltä kaikki pois .

        No sitä enemmän maksat veroja
        . Ihan kibako ,kun kaikki siirtyy kelalle. Oletko persu nyt varmasti ottanut lääkkeesi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska suomen talousjärjestelmä on kommunismi. Suomessa tuloerot ovat euroopan pienimpiä ja sitähän se kommunismi just on. Yhteiskunta ottaa palkansaajilta lähes kaiken ja jakaa rahat sitten uudestaan niin että vähiten työtä tekevät saavat eniten.

        No voi voi voi.


    • Anonyymi

      Luet päivittäin mutta ensimmäistäkään linkkiä et väittämäsi perusteeksi pysty esittämään.

      • Anonyymi

        Tunnetko opiskelijoita, moniko heistä asuu muutoin kuin yksin tai kaksin omassa vuokra-asunnossa? Entäs maahanmuuttajat? Jokaisella on oma vuokra-asunto ja tiedät varmasti kuka tai ketkä maksavat.


      • Anonyymi

        Hullut öyhöttää aina ilman tietoja. Perduhullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnetko opiskelijoita, moniko heistä asuu muutoin kuin yksin tai kaksin omassa vuokra-asunnossa? Entäs maahanmuuttajat? Jokaisella on oma vuokra-asunto ja tiedät varmasti kuka tai ketkä maksavat.

        No onneksi kukaan ei asu kadulla perheineen. Vain päihteen käyttäjiä sieltä löytyy.


    • Anonyymi

      Köyhyydessä ei minkään perässä muuttoja ole.

    • Anonyymi

      Moni Suomessa on rakentanut elämäntilanteensa tukien varaan. Tehdään laskelmia millaiseen asuntoon ja elämäntilanteeseen saa mitäkin tukia. On väärin tehdä valintojansa sen mukaan miten paljon mihinkin saa yhteiskunnan tukia. Suomessa asuu varmaan viisinumeroinen määrä salarakkaita pariskuntia, joilla on omat vuokra-asuntonsa vain jotta yhteenlaskettuna erikseen asumalla saa enemmän tukia.

      Oikeus saada tukia ei ole mikään subjektiivinen oikeus.

    • Anonyymi

      Katoppas persu miten sun kukkaro laihtuu kun saksikäsi taas leikkaa lisää. Toivotan äkillistä nääntymistä.

    • Anonyymi

      Etsi kaikille ne lisätyöt. Nyt on työttömiä 3 kertaa enemmän kuin avoimia työpaikkoja.että haista sinä paska vaan.

      • Anonyymi

        Niin ja kiva se olis omia lapsiaankin joskus tavata. Jos juoksee työstä toiseen ei siihen jää aikaa. Ilmeisesti ne työnahnehtijan lapset sitten kännää tuolla kaduilla yökaudet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja kiva se olis omia lapsiaankin joskus tavata. Jos juoksee työstä toiseen ei siihen jää aikaa. Ilmeisesti ne työnahnehtijan lapset sitten kännää tuolla kaduilla yökaudet.

        Vanhasen Matti on rakentanut omin käsin kaksi omakotitaloa kiireisessä ministerin työssä rehkiessään. Kait sinäkin ehdit näkemään lapsiasi, jos vain haluat.


      • Anonyymi

        Ja sitten kun kaikki työpaikat on täytetty, niin avoinna ei ole enää ainuttakaan työpaikkaa?


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      615
      4383
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      49
      3520
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      67
      3171
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2961
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2324
    6. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2257
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2241
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2040
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2005
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      1973
    Aihe