Wayland tuli Linux Minttiin

Anonyymi-ap

Linux Mint 21.3 sisältää Experimental Wayland -tuen.

Wayland on (kuten varmasti tiedät) moderni näyttöpalvelinprotokolla, joka on suunniteltu ratkaisemaan Xorgin, vuosikymmeniä vanhan tekniikan, puutteet. Wayland on tehokkaampi ja turvallisempi kuin X, ja sitä käyttävät nyt monet johtavat Linux-distrot, mukaan lukien Ubuntu ja Fedora.

Linux Mintiä ei jätetä jälkeen, sillä on ilmoitettu, että Cinnamon 6.0 sisältää Wayland-tuen kokeellisena istunnona,

7

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ubuntussa Wayland ollut jo vuosia se oletus ikkunointi.

      Mint mm siirtyy konservatiivisemmin uusiin tekniikoihin. Käyttäjät voivat kokeilla sitä Linux Mint 21.3 -julkaisussa, joka julkaistaan ​​joulukuussa, valitsemalla kirjautumisnäytöstä Wayland-istunnon.

      Heidän palautteensa auttaa Mint-kehittäjiä tunnistamaan alueita, jotka vaativat työtä tai priorisointia, mikä lisää todennäköisyyttä, että Waylandista tulee oletusnäyttöpalvelin tulevassa julkaisussa – vaikka Mint sanoo, ettei Wayland-tuen pitäisi olla valmis ennen vuotta 2026 (Mint 23). .x)”.

      Ne, jotka ovat kiinnostuneita seuraamaan Cinnamon Wayland -tuen edistymistä, voivat lisätä kirjanmerkkeihin Trello-taulun, jonka distron kehittäjät ovat julkistaneet.

      Kokeellisesta luonteesta huolimatta Wayland-tuki Linux Mint 21.3:ssa on iso juttu distrolle ja sen käyttäjille. Linux-tekniikka on trendissä tällä tavalla, ja muut nykyaikaiset työpöytätekniikat, kuten PipeWire ja Flatpak , voivat tarjota lisätoimintoja käytettäessä Waylandissa.

      • Anonyymi

        KUOLEMA ZELENSKYIN HIRMUHALLINNOLLE, KUOLEMA UKRAINALLE!
        🤣 ------ 🤣


    • Anonyymi

      Myös Pop! OS tulee jälkijunassa Waylandiin!

    • Anonyymi

      Debianissa Wayland on ollut oletuksena käytössä jo pitkään. Ainakin Gnome -työpöytää käytettäessä Wayland on ollut Debianissa oletuksena käytössä jo vuodesta 2019 alkaen jollon Debian 10 "Buster" julkastiin. Toki Debianissa käyttäjä voi edelleen halutessaan vaihtaa käyttöön Xorgin Waylandin sijasta. Se onnistuu työpöydän sisäänkirjautumisruudussa. Eli jokainen voi itse päättää käyttääkö Waylandia vai ei.

      T. miksuh

      • Anonyymi

        Nyt se on tulossa myös Minttiin, Pop! jää vielä


    • Anonyymi

      Hyvä uutinen, Wayland on paljon nopeampi!

    • Anonyymi

      F#ck Witutin!
      💩 🦧 🤣

      Suosittelen poistamaan Windowsin, jos haluat inhimillisen käyttöjärjestelmän.
      😼 👾 🦊 🐯

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1409
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      323
      1018
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      875
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      35
      673
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      147
      672
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      40
      620
    7. 52
      561
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      548
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      111
      523
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      521
    Aihe