Linux Mint 21.3 sisältää Experimental Wayland -tuen.
Wayland on (kuten varmasti tiedät) moderni näyttöpalvelinprotokolla, joka on suunniteltu ratkaisemaan Xorgin, vuosikymmeniä vanhan tekniikan, puutteet. Wayland on tehokkaampi ja turvallisempi kuin X, ja sitä käyttävät nyt monet johtavat Linux-distrot, mukaan lukien Ubuntu ja Fedora.
Linux Mintiä ei jätetä jälkeen, sillä on ilmoitettu, että Cinnamon 6.0 sisältää Wayland-tuen kokeellisena istunnona,
Wayland tuli Linux Minttiin
7
257
Vastaukset
- Anonyymi
Ubuntussa Wayland ollut jo vuosia se oletus ikkunointi.
Mint mm siirtyy konservatiivisemmin uusiin tekniikoihin. Käyttäjät voivat kokeilla sitä Linux Mint 21.3 -julkaisussa, joka julkaistaan joulukuussa, valitsemalla kirjautumisnäytöstä Wayland-istunnon.
Heidän palautteensa auttaa Mint-kehittäjiä tunnistamaan alueita, jotka vaativat työtä tai priorisointia, mikä lisää todennäköisyyttä, että Waylandista tulee oletusnäyttöpalvelin tulevassa julkaisussa – vaikka Mint sanoo, ettei Wayland-tuen pitäisi olla valmis ennen vuotta 2026 (Mint 23). .x)”.
Ne, jotka ovat kiinnostuneita seuraamaan Cinnamon Wayland -tuen edistymistä, voivat lisätä kirjanmerkkeihin Trello-taulun, jonka distron kehittäjät ovat julkistaneet.
Kokeellisesta luonteesta huolimatta Wayland-tuki Linux Mint 21.3:ssa on iso juttu distrolle ja sen käyttäjille. Linux-tekniikka on trendissä tällä tavalla, ja muut nykyaikaiset työpöytätekniikat, kuten PipeWire ja Flatpak , voivat tarjota lisätoimintoja käytettäessä Waylandissa.- Anonyymi
KUOLEMA ZELENSKYIN HIRMUHALLINNOLLE, KUOLEMA UKRAINALLE!
🤣 ------ 🤣
- Anonyymi
Myös Pop! OS tulee jälkijunassa Waylandiin!
- Anonyymi
Debianissa Wayland on ollut oletuksena käytössä jo pitkään. Ainakin Gnome -työpöytää käytettäessä Wayland on ollut Debianissa oletuksena käytössä jo vuodesta 2019 alkaen jollon Debian 10 "Buster" julkastiin. Toki Debianissa käyttäjä voi edelleen halutessaan vaihtaa käyttöön Xorgin Waylandin sijasta. Se onnistuu työpöydän sisäänkirjautumisruudussa. Eli jokainen voi itse päättää käyttääkö Waylandia vai ei.
T. miksuh- Anonyymi
Nyt se on tulossa myös Minttiin, Pop! jää vielä
- Anonyymi
Hyvä uutinen, Wayland on paljon nopeampi!
- Anonyymi
F#ck Witutin!
💩 🦧 🤣
Suosittelen poistamaan Windowsin, jos haluat inhimillisen käyttöjärjestelmän.
😼 👾 🦊 🐯
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701409
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3231018- 43875
- 35673
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html147672- 40620
- 52561
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244528548- 111523
Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44521