Luin jostakin tänä talvena, että Korsikalla oli tapettu 40.000 pikkulintua ! Tällainen on aivan sairasta. Lintuja pyydystetään verkoilla ja joillakin vielä julmimmilla tavoilla.
Tiedän kyllä, että Keski-Euroopassa ja Etelä-Euroopassa syödään pikkulintuja ja niitä pidetään isona herkkuna, mutta tuollaisen iki-aikaisen tavan saisi jo lopettaa ! Monet lintulajit ovat kuolemassa sukupuuttoon Euroopassa ja koko maailmassa. Esim. Ranskan luulisi olevan jo sellaisen sivistysvaltion, ettei siellä syötäisi enää lintuja sekä samoin Italian. Euroopassa riittää kyllä ravintoa syötäväksi muutenkin tarpeeksi paljon, ettei lintuja tarvitse enää syödä. Samoin sammakkojen syönti tulisi lopettaa, esim. Ranskassa syödään sammakon reisiä ja ravintoloihin pyydystetään jo myöskin uhanalaisiksi tulleita sammakko lajeja. Minä en ole nähnyt sammakoita enää täällä Suomessakaan enää moniin vuosiin kesäaikaan missään paikoissa ja se on surullista.
Suomessa tulisi varislintujen antaa elää ja olla rauhassa, niistä ei ole mitään haittaa ihmisille. Varsinkaan variksia ei saa kivittää, sellainen on julmaa. Varikset ovat erittäin älykkäitä lintuja ja ennen vanhaan maalla varsinkin oli oma pihavaris, jolle annettiin jopa oma nimi. Moni pikkupoika hoiti ja piti omaa varista pihapiirissään.
Ihanat linnut
2
675
Vastaukset
- Anonyymi
Ylijäämä ruoka ei mene jätteisiin vaan kolmelle pihaharakalle . Hiirenliskuihin jääneet jyrsijät ja kalanperkuut häviävät myös ruokapaikalta saman tien . Aamupuuron jämät ovat vielä lämmintä evästä ja hyvin näyttää maistuvan . Näyttävät tuntevan talon väen mutta vieraita pelkäävät .
- Anonyymi
Lintujen biologia on myös kiinnostavaa. Pari juttua esimerkiksi:
https://www.hs.fi/tiede/art-2000011238851.html
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/metsa/2bfdde81-0eca-44b7-8794-e30113c3c877
Linnuissa on vielä tutkimista, kaikkea ei suinkaan tiedetä, mm:
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Viuhkalisäke
🤔
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen886053Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,3085377Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk523385Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään123085Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina1062749Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t101710Sinä olet minun forEver
Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,211610Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.171608Vihervassarit
Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät331477Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan
Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei1831142