2½ merkitty Kovi Teemu Palloselta. Kuvitus Heikki Lavonius. Selkeä kuvitus ja laadukas laadinta. Alkuu lähti nihkeästi liikkeelle, mutta vauhti nopeutui loppua kohti.
IS Viikonloppu 13.-14.4.2024
16
693
Vastaukset
- Anonyymi
"Alkuu lähti nihkeästi liikkeelle, mutta vauhti nopeutui loppua kohti."
No haloo, Tapio! Tällä palstalla keskustellaan sanaristikoista eikä peiton heilutteluista.
Vekkulia viikonloppua! - Anonyymi
Puolikas tehtynä nyt. Aika lailla löytyy Ratkojista vanhoja vastauksia näihin vihjeisiin.
Tähän mennessä vastaukset ainakin näihin löytyi sieltä:
juhlia
bäck
viuhahtaja
tui
akangasta
heimdall
-keskus
eteli
Noissa 3.0 tason ristikoissa ei tällaista, näin helppoa apua löydu. Kaksipuolikkaat falskaavat sanastoltansa jo aika lailla enemmän. - Anonyymi
Myös nämä olleet ennen tätä viikonloppua valmiina Ratkojissa jo:
peli
carell
-una
rajatapaus
karvainen
seinään
En viitsi alkaa laskemaan koko ristikon vihjeiden määrää. Mutta kun 14 vihjeen osalta löytyy vastaus tuolta jo, se helpottaa tekoa aika lailla. - Anonyymi
Juha Leinosen <mantan valinnassa pitkä pääkuvasta johdettu ssna tuotti vaikeuksia. Vaikeudeltaan suurin piirtein Pallosen ristikon tasoinen.
- Anonyymi
Miksiköhän noissa Mantan ristikoissa vastaukset annetaan samalla sivulla?
Tuntuu tavallaan hölmöltä pähkäillä 2...3 päivän ajan jotain Manta-ristokin vaikeata sanaparia olkkarin pöydällä, kun vastaukset voi katsoa vierestä saman tien. Sais olla vastaukset vasta seuraavalla viikolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksiköhän noissa Mantan ristikoissa vastaukset annetaan samalla sivulla?
Tuntuu tavallaan hölmöltä pähkäillä 2...3 päivän ajan jotain Manta-ristokin vaikeata sanaparia olkkarin pöydällä, kun vastaukset voi katsoa vierestä saman tien. Sais olla vastaukset vasta seuraavalla viikolla.Ne on vanhoja Mantan Mainiot Ristikot -lehden ristikoita, eräänlaisia lehden mainoksia. Itse en koskaan ratkaisuja katso ennen kuin olen saanut ristikon täyteen. On ne välillä varsin hankalia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne on vanhoja Mantan Mainiot Ristikot -lehden ristikoita, eräänlaisia lehden mainoksia. Itse en koskaan ratkaisuja katso ennen kuin olen saanut ristikon täyteen. On ne välillä varsin hankalia.
Itse leikkaan sen vastausruudun irti lehdestä jottei kummittele silmänurkassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse leikkaan sen vastausruudun irti lehdestä jottei kummittele silmänurkassa.
Digilehdessä voi ristikkoa suurentaa niin, että ratkaisu jää kuvaruutukaappauksen ulkopuolelle.
- Anonyymi
Missä kuvattu pääkuvan kuva, oli hieman selvittämidtä, mutta kuvauspaikka löytyi, joskin ihan samaa kuvakulmaa en saanut.
- Anonyymi
Liikennemerkin taustalla näkyy sähkpylväs, jossa pn vinotuki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikennemerkin taustalla näkyy sähkpylväs, jossa pn vinotuki.
Ja Kelatien lounasravintokan kattoa.
https://ibb.co/28Wsw5d
- Anonyymi
Minkä ihmeen takia noiden vihjekuvien pitää olla noin epäselviä? Alarivin astuvaa jalkaa (?) kuvaava vihje on niin hämärä, että mun silmäni eivät kerta kaikkiaan hahmottaneet niitä hyttysen paskoja, joita siihen oli ängetty. Niinpä tarjosin siihen astuvaa, anturaa yms, kunnes sain risteävien avulla siihen "nitinä" -ratkaisun. Eikö tuota voisi vihjeyttää sanallisesti, ettei rasitettaisi ratkojien simiä.
- Anonyymi
Jalka on minusta aika selvä, mutta ääntä osoittavat viivat olla kyllä melko pieniä.
- Anonyymi
Alhaalla keskellä on kuva, jossa on jonkinlainen rantapallo, sekä lainausmerkkien sisään laitettu loiskahtava vesi tai aalto.
Lainausmerkkeihin laitettu aallon eli laineen kuva tarkoittaa ristikoissa Edvin Lainetta, ja laine tähänkin ratkaisusanaksi tulee.
Mutta tuoko kuvassa oleva rantapallo asiaan jotakin lisävihjettä tai vitsikkyyttä?- Anonyymi
Vitsikkyyttä. Se on myös harhaute. Kuvassa on rantaan tule aalto. Aalto kuvataan yleensä selvemmin, mutta kuvittaja on halunnun laittaa kuvan, joja voi viedä ajatukset harhateille.
- Anonyymi
Voi olla myös, ettei Lavoniuksen tekemä aallon kuvaamisyritys onkin tullut melkein kuin joki tai joku muu loiskahdus. Aika kaukana laineilevan veden kuvasta. On sitten päättänyt selventää kuvaansa laittamalla mukaan pisteitä ikään kuin osoittamaan että tää osa tässä on sitten hiekkarantaa. Ja sitten meillä on vielä tällainen rantapallokin.
Eihän nää ohuella kynällä tehdyt kuvitukset oikein ole sellaisia korkeatasoisen piirtäjän piirroskuvien mallisia muutenkaan.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569