IS Viikonloppu 13.-14.4.2024

2½ merkitty Kovi Teemu Palloselta. Kuvitus Heikki Lavonius. Selkeä kuvitus ja laadukas laadinta. Alkuu lähti nihkeästi liikkeelle, mutta vauhti nopeutui loppua kohti.

17

579

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Alkuu lähti nihkeästi liikkeelle, mutta vauhti nopeutui loppua kohti."

      No haloo, Tapio! Tällä palstalla keskustellaan sanaristikoista eikä peiton heilutteluista.

      Vekkulia viikonloppua!

      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        😍 ­N­­y­m­­f­o­­­m­­a­a­­­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Puolikas tehtynä nyt. Aika lailla löytyy Ratkojista vanhoja vastauksia näihin vihjeisiin.
      Tähän mennessä vastaukset ainakin näihin löytyi sieltä:

      juhlia
      bäck
      viuhahtaja
      tui
      akangasta
      heimdall
      -keskus
      eteli

      Noissa 3.0 tason ristikoissa ei tällaista, näin helppoa apua löydu. Kaksipuolikkaat falskaavat sanastoltansa jo aika lailla enemmän.

    • Anonyymi

      Myös nämä olleet ennen tätä viikonloppua valmiina Ratkojissa jo:

      peli
      carell
      -una
      rajatapaus
      karvainen
      seinään

      En viitsi alkaa laskemaan koko ristikon vihjeiden määrää. Mutta kun 14 vihjeen osalta löytyy vastaus tuolta jo, se helpottaa tekoa aika lailla.

    • Anonyymi

      Juha Leinosen <mantan valinnassa pitkä pääkuvasta johdettu ssna tuotti vaikeuksia. Vaikeudeltaan suurin piirtein Pallosen ristikon tasoinen.

      • Anonyymi

        Miksiköhän noissa Mantan ristikoissa vastaukset annetaan samalla sivulla?

        Tuntuu tavallaan hölmöltä pähkäillä 2...3 päivän ajan jotain Manta-ristokin vaikeata sanaparia olkkarin pöydällä, kun vastaukset voi katsoa vierestä saman tien. Sais olla vastaukset vasta seuraavalla viikolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksiköhän noissa Mantan ristikoissa vastaukset annetaan samalla sivulla?

        Tuntuu tavallaan hölmöltä pähkäillä 2...3 päivän ajan jotain Manta-ristokin vaikeata sanaparia olkkarin pöydällä, kun vastaukset voi katsoa vierestä saman tien. Sais olla vastaukset vasta seuraavalla viikolla.

        Ne on vanhoja Mantan Mainiot Ristikot -lehden ristikoita, eräänlaisia lehden mainoksia. Itse en koskaan ratkaisuja katso ennen kuin olen saanut ristikon täyteen. On ne välillä varsin hankalia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne on vanhoja Mantan Mainiot Ristikot -lehden ristikoita, eräänlaisia lehden mainoksia. Itse en koskaan ratkaisuja katso ennen kuin olen saanut ristikon täyteen. On ne välillä varsin hankalia.

        Itse leikkaan sen vastausruudun irti lehdestä jottei kummittele silmänurkassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse leikkaan sen vastausruudun irti lehdestä jottei kummittele silmänurkassa.

        Digilehdessä voi ristikkoa suurentaa niin, että ratkaisu jää kuvaruutukaappauksen ulkopuolelle.


    • Anonyymi

      Missä kuvattu pääkuvan kuva, oli hieman selvittämidtä, mutta kuvauspaikka löytyi, joskin ihan samaa kuvakulmaa en saanut.

      • Anonyymi

        Liikennemerkin taustalla näkyy sähkpylväs, jossa pn vinotuki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikennemerkin taustalla näkyy sähkpylväs, jossa pn vinotuki.

        Ja Kelatien lounasravintokan kattoa.
        https://ibb.co/28Wsw5d


    • Anonyymi

      Minkä ihmeen takia noiden vihjekuvien pitää olla noin epäselviä? Alarivin astuvaa jalkaa (?) kuvaava vihje on niin hämärä, että mun silmäni eivät kerta kaikkiaan hahmottaneet niitä hyttysen paskoja, joita siihen oli ängetty. Niinpä tarjosin siihen astuvaa, anturaa yms, kunnes sain risteävien avulla siihen "nitinä" -ratkaisun. Eikö tuota voisi vihjeyttää sanallisesti, ettei rasitettaisi ratkojien simiä.

      • Anonyymi

        Jalka on minusta aika selvä, mutta ääntä osoittavat viivat olla kyllä melko pieniä.


    • Anonyymi

      Alhaalla keskellä on kuva, jossa on jonkinlainen rantapallo, sekä lainausmerkkien sisään laitettu loiskahtava vesi tai aalto.

      Lainausmerkkeihin laitettu aallon eli laineen kuva tarkoittaa ristikoissa Edvin Lainetta, ja laine tähänkin ratkaisusanaksi tulee.
      Mutta tuoko kuvassa oleva rantapallo asiaan jotakin lisävihjettä tai vitsikkyyttä?

      • Anonyymi

        Vitsikkyyttä. Se on myös harhaute. Kuvassa on rantaan tule aalto. Aalto kuvataan yleensä selvemmin, mutta kuvittaja on halunnun laittaa kuvan, joja voi viedä ajatukset harhateille.


      • Anonyymi

        Voi olla myös, ettei Lavoniuksen tekemä aallon kuvaamisyritys onkin tullut melkein kuin joki tai joku muu loiskahdus. Aika kaukana laineilevan veden kuvasta. On sitten päättänyt selventää kuvaansa laittamalla mukaan pisteitä ikään kuin osoittamaan että tää osa tässä on sitten hiekkarantaa. Ja sitten meillä on vielä tällainen rantapallokin.

        Eihän nää ohuella kynällä tehdyt kuvitukset oikein ole sellaisia korkeatasoisen piirtäjän piirroskuvien mallisia muutenkaan.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe