Miksi kuntouttavasta työtoiminnasta puhutaan niin huonoon sävyyn

Anonyymi-ap

Itse olen aina pyrkinyt nimen omaan kuntouttavaan työtoimintaan. Syitä on monia.

Eninnäkin: Minun kyvyilläni ja koulutuksella ei mistään saa niin hyvää tuntiliksaa. (Perusosa 587e + Asuminen noin 500e + kulukorvaus 36e = yli 1 100e, kun tekee 16h hommia kuukaudessa.

Toiseksi. Sinulla ei ole läheskään niitä vastuita ja vaatimuksia kuin vaikka palkkatuetussa työssä.

Kolmanneksi: Jos olisin palkkatuella, niin tekisin 120h kuukaudessa töitä, mutta käteen jäisi varmaankin noin 50e enempi. Niinä kuukausina, kun pitää mennä hammaslääkäriin, niin se olisi +- nolla.

Neljänneksi: Jos menisin oikeisiin töihin, niin tuntimäärä nousisi 140 tuntiin kuukaudessa ja käteen minun osaamisella jäisi noin 200e enempi kuin nyt.

Miettikää siitä mitä kannattaa tehdä.

15

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näin on. Jos on hyvä paikka jossa käy kuntouttavassa työtoiminnassa vaikka 2 päivää viikossa se antaa hyvää mieltä ja vähän lisää toimeentuloonkin.

      • Anonyymi

        Ja lisätoimeentulolla voi ostaa olutta. Tai sätkäkamat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja lisätoimeentulolla voi ostaa olutta. Tai sätkäkamat.

        Niin tai, jos on tajunnut jättää moiset turhakkeet pois, niin on oikeastaan jo pulassa siinä, että mitä sillä rahalla tekee.


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        😍 ­N­­­y­­m­­­f­­o­­m­­­a­­­a­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Siksi koska on useita paikkoja joissa pakotetaan olemaan se 4 päivää viikko ja maksimi ajat eikä niitten pajojen vetäjistä ole siihen hommaan.Ottavat rahat vain kuntouttevista ja saavat vielä lisä maksun kun niitten pitäisi neuvoa ja opastaa mitä eivät tee.Lahdessa esim,työpaja ovi mitä ihmetelty että on vain itseään täynnä olevien ammattitaidottimien vetäjien suojatyöpaikka jossa pääsevät kuntouttavia kiusaamalla pätemään.Kovasti negatiivisia leimoja paskantärkeinä laittavat ihmisiin auttamisen sijaan.Ihmetelty hyvin kaksinaamaista toimintaa kun edessä ollaan kivoja mutta sitten papereihin kirjoitellaan negatiivista asiaa.Työllistyminen tuon jälkeen vaikeampaa.

      • Anonyymi

        Samoja kokemuksia on. Pitäisi olla oikeus valita vähemmän niitä päiviä. Pakottamista ja kiristämistä on aivan lian usein. Ohjaajissa on nähty todella epäpäteviä paskantärkleitä.
        Kielloista jauhoivat kovin tarkkaan, mutta mistään oikeuksista ei kerrottu mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoja kokemuksia on. Pitäisi olla oikeus valita vähemmän niitä päiviä. Pakottamista ja kiristämistä on aivan lian usein. Ohjaajissa on nähty todella epäpäteviä paskantärkleitä.
        Kielloista jauhoivat kovin tarkkaan, mutta mistään oikeuksista ei kerrottu mitään.

        Ymmärtääkseni eivät voi evätä täyttä perusosaa sillä perusteella ettet suostu olemaan kuntouttavassa työtoiminnassa useampaa päivää viikossa. Kuntouttava työtoiminta suunnitellaan yhdessä työttömän kanssa.


      • Anonyymi

        Jos on epäasiallinen/simputtava/kiusaava "pajan vetäjä", tee siitä ilmoitus TE-toimistoon. : )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärtääkseni eivät voi evätä täyttä perusosaa sillä perusteella ettet suostu olemaan kuntouttavassa työtoiminnassa useampaa päivää viikossa. Kuntouttava työtoiminta suunnitellaan yhdessä työttömän kanssa.

        Kuntouttavan lain mukaan pitäisi olla vieläkin mahdollisuus tehdä minimi elikkä 1 päivä ja 4 tuntia viikossa.
        Tarkoitus viranomaisilla on aina lisätä päiviä, mutta kuntouttavan ei ilmeisti lain mukaan lisäpäiviin/tunteihin tarvitse suostua.
        Puhuvat tietysti, että tavoite ei toteudu ilman lisättyjä päiviä, mutta harvoin ne lisäpäivät tuo kuntoutettavalle mitään merkityksellistä tavoitetta.
        Viranomaisten tavoite lisäpäivistä on lähinnä ottaa hyöty ilmaisesta työvoimasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on epäasiallinen/simputtava/kiusaava "pajan vetäjä", tee siitä ilmoitus TE-toimistoon. : )

        Avi on se paikka mikä näitä valvoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuntouttavan lain mukaan pitäisi olla vieläkin mahdollisuus tehdä minimi elikkä 1 päivä ja 4 tuntia viikossa.
        Tarkoitus viranomaisilla on aina lisätä päiviä, mutta kuntouttavan ei ilmeisti lain mukaan lisäpäiviin/tunteihin tarvitse suostua.
        Puhuvat tietysti, että tavoite ei toteudu ilman lisättyjä päiviä, mutta harvoin ne lisäpäivät tuo kuntoutettavalle mitään merkityksellistä tavoitetta.
        Viranomaisten tavoite lisäpäivistä on lähinnä ottaa hyöty ilmaisesta työvoimasta.

        Asiat menivät huonompaan suuntaan kun hyvinvointialue astui kuvaan mukaan..Lisätään päiviä ja itse ei saa enää vaikuttaa paikkoihin..


    • Anonyymi

      Painu v.ttuun pystyyn Persu.
      Saatko tyydytystä vihanlietsonnasta.
      Koittaisit lisätä sitä käteenvetoa.

      • Anonyymi

        Äläs nyt poikanen meuhkaa. Minulla on hyvin samansuuntaiset kokemukset kuntouttavasta kuin aloittajakin on. Ja muistanet senkin, ettei työttömyys katso puoluekantaa.


    • Anonyymi

      Aloittajan kaltaisten loisimisesta tehdään loppu. Kouluttautumisen puutteesta voit syyttää van itseäsi.

      • Anonyymi

        Aloittaja on kaukana loisimisesta, sillä tekee palkatonta työtoimintaa toisten hyväksi pelkkää kulukorvausta vastaan.
        Aloittajan työpanoksesta hyötyy paljon enemmän muut hyvätuloiset kuin itse aloittaja.
        Ne viranomaiset jotka liittyvät palkattomaan työtoimintaan ovat erittäin tyytyväisä ilmaisesta työvoimasta, koska se vain vahvistaa heidän asemaansa.
        Mitä enempi ilmaista työvoimaa, niin viranomaiset sen tyytyväisempiä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5146
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1887
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1578
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1206
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe