Moottoripyöräkypärä

Anonyymi-ap

Kertokaa hyviä moottoripyöräkypärä merkkejä. AGV, Shoei ja Arai ovat kuulema hyviä mutta onko joitain muita? Mitä mielipiteitä Shark merkistä? Törmäsin Course merkkiseen kypärään, näyttää kivalta, mutta aika halpa, niin mietin että onko ihan parhaimmasta päästä. Mistä kaupasta olette ostaneet kypäriä? Budjetti liikkuu 250€ ympärillä niin onko sillä edes mahdollista saada ”turvallista” hyvää kypärää?

10

2205

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onhan kaikki ns laillisia jos on e / usa hyväksytty. Kypärän käyttö on myös mukavuus juttu, kalliit on yleensä kestäviä, kevyitä, hyvät ilmastoinnit, aurinkovisiiri, varaosien saanti ym . Kuitukypärät ovat pitkäikäisempiä kuin muovipotat . Hyvää ja halpaa ei yleensä ole !

• Anonyymi

Schuberth ja Klim menee noihin laatukypäriin mutta ei irtoa 250€. Nolan/X-Lite on pykälää halvempi, mutta ihan ok.

• Itsellä oli Nolan todella pitkään ja siihen vaihtamani erikoiskestävä visiiri oli todella pitkä ikäinen. Meinaan että samalla visiirillä ajelee päälle kymppitonnin.

• Anonyymi
        Jutustelija1 kirjoitti:

Itsellä oli Nolan todella pitkään ja siihen vaihtamani erikoiskestävä visiiri oli todella pitkä ikäinen. Meinaan että samalla visiirillä ajelee päälle kymppitonnin.

Nolanista pelkkiä huonoja kokemuksia, siinä oli sellainen itsetuho-ominaisuus, potta alkoi kuoriutumaan päästä moottoritienopeudella, toppaukset irtoilemaan niskanpuolelta ym. Kyseessä avattava malli, niissä pitäisi näköjään panostaa laatuun ja se maksaa.

250€ hintaluokassa kannattaa keskittyä umpikypärään, se on myös kestävin onnettomuustilanteessa, tuon hintaluokan kypärissä paras hinta/laatusuhde on löytynyt HJC kypärästä. Niitäkin on kaiken hintaisia, ihan halvimmista ei kokemuksia.
        Riippuu tietysti mikä kunkin päähän sopii, sehän on se valintakriteeri nro: 1. Sellaista kypärää ei kannata ostaa koskaan, joka puristaa häiritsevästi jostakin kohtaa, se pilaa ajonautinnon täydellisesti.

• Anonyymi
        Jutustelija1 kirjoitti:

Itsellä oli Nolan todella pitkään ja siihen vaihtamani erikoiskestävä visiiri oli todella pitkä ikäinen. Meinaan että samalla visiirillä ajelee päälle kymppitonnin.

Kaikilla visiireillä ajaa päälle kymppitonnin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikilla visiireillä ajaa päälle kymppitonnin.

Minä olen kohta ajanut samalla Schubertilla kohta 80tkm.

• Anonyymi

Jos etsii hyvää kypärää 250€ budjetilla, niin alelaari on silloin oikea osoite.
      Esim. Motonetin outlet voi olla hyvä paikka.

Mutta se tärkeä pointti.
      Kypärää EI pidä ostaa hinnalla vaan ensin kypäriä kokeillaan.
      Sitten kun löytyy se miellyttävä kypärä, niin katsotaan merkki, malli ja hinta.

• Anonyymi

Mä oon aikuisiällä ajellut moottoripyörällä 20v ja olen luottanut Shoei merkkiin kypärän valinnassa, eihän se tietysti kaikilta tälleiltä suojaa mutta jos ei ole varaa kunnon pään suojaan niin kannattaako sitten ajella ollenkaan ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä oon aikuisiällä ajellut moottoripyörällä 20v ja olen luottanut Shoei merkkiin kypärän valinnassa, eihän se tietysti kaikilta tälleiltä suojaa mutta jos ei ole varaa kunnon pään suojaan niin kannattaako sitten ajella ollenkaan ?

Kypärän kokeilu kaupassa ei vielä kerro paljonkaan kuinka se toimii tien päällä.
        Edellinen kypäräni istui nuppiini napakasti, ei painanut mistään ja näkökenttä oli mukavan laaja. Kyseessä Nolan N87. Tien päällä hiukan meluisa, mutta ensimmäisen talven jälkeen tiivisteet olivat kuoleentuneet ja melutaso oli noussut täysin sietämättömäksi ilman korvatulppia. Nolanin tiivisteet ovat jotakin nopeasti kovettuvaa muovia, joista puuttuu elastisuus.

• Anonyymi

Minä en ole merkeistä ja brändeistä mitään maksanut. Bilteman potta päässä olen varmaan miljardi kilometriä ajanut. Tai siltä se on tuntunut.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      83
      1946
    2. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      36
      1251
    3. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      134
      964
    4. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      200
      889
    5. 90
      774
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      71
      753
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      681
    8. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      67
      647
    9. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      628
    10. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      42
      599
    11. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      64
      584
    12. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      35
      581
    13. 36
      524
    14. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      517
    15. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      467
    16. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      442
    17. Nyt ei enää ole

Mitään mikä pitäisi mut hiljaa, kaikesta. Tämä on muutamalle henkilölle täällä.
      Ikävä
      35
      434
    18. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      433
    19. Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"

Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      429
    20. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      427
    Aihe