Suomessa on paljon uusperheitä ja eronneita , joilla lapsia entisistä suhteista.
Useimmiten lapset ovat äidin lähihuoltajuudessa ja jonkin verran viikko/ viikko systeemillä.
Rahaa puolisot usein ovat saaneet eri arvoisesti ja monesti äidin palkka on ollut alempi ja aina naisen palkkaus on n 20 prosentti alahaisempi.
Joten lähivanhempi joutuu hyvin ahtaalle, kun joutuu yksin huolehtimaan asunnosta, joka tarvitsee olla myös lasten tarpeisiin, sitä tuskin kovin hyvin huomioidaan elatusmaksuissa, samoin kuljetukset kaikesta huolehtiminen vaativat voimavaroja, eivät isät ole kovin kiinnostuneita päivittäisistä koulutehtävistä ei harrastuksiin ole viemässä.
Kun lapsi sitten täyttää 18 vuotta ja opiskelija kaikilla yleensä vielä jatkuu, isät hihkuvat uuden perheensä kanssa, että nyt ei enää tarvitse osallistua lapsen elättämiseen, voi äiti parkaa, joka nyt yksin yrittää auttaa lastaan eteenpäin, sillä opiskelija ei todellakaan elätä itseään ja nykyhallituksen ansiosta aina vain huonommin.
Pitääkö eronneen perheen lapsen kärsiä jatkuvasti, tulla kiusatuksi monelta taholta.
Se usko, että se uusi puoliso auttaa entisen liiton lasten elättämisessä on aivan turha, koska heillä on useimmiten omatkin lapset toisaalla, joille heillä vastuu huolehtia.
Ero ei yleensä paranna taloudellisia mahdollisuuksia, uudet suhteet perustuvat aikuisten tarpeisiin, jotka ovat luultavasti edellisestä perheestä kadonneet ja aiheuttaneet tämän kärsimysnäytelmän ennen muuta omilla lapsille.
Elatusmaksujen oikeudenmukaisuus
Anonyymi-ap
2
161
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä aikuinen lapsi vois jo hakea kesätöitä, ja hän saa myös opintotukea.
Minun lapseni jo aikuiset ovat jo 15 vuotiaasta asti olleet kesätöissä, ja aikuisina 18 vuotiaina olivat myös pari iltaa töissä ja myös välillä viikonloppuisin työssä, vaikka kävivät lukiota. - Anonyymi
Eikö se sun uusi puolisosi osallistu asunnon kustannuksiin, ilmaiseksiko se elää sun luona, ja miksei sun aikuiset penskat hae kesätöitä.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606144- 1003172
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252456- 212118
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3511772Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271646
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691541Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231384