IS Viikonloppu 27.-28.4.2024

54

1304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Proprit pannassa ja kokonaan etunimetön ristikko.

      • Anonyymi

        Kaiketi erisnimetön


    • Anonyymi

      TUNTEMATON TÖRYISSÄ, risteävistä tulee linnat, mutta ei avaudu.

      • Anonyymi

        LIAT, ja tuntematon on ilmaistu monesti N. N


      • Anonyymi

        Nomen nescio (lyhenne N.N. tai NN) tarkoittaa anonyymiä tai tuntematonta henkilöä.


    • Anonyymi

      Kyllä tässä meikäläiselle tekemistä on. Nyt kompastuin noihin pitkiin sanoihin. Alkaako eräs edes sanalla suklaa? Iloinen olisin pienestä avusta. Entä yllätyksellistä?

      • Anonyymi

        minä laitoin niihin suklaamunapakkaus ja oikukkuus.


    • Anonyymi

      Muuten valmis ristikko mutta KAUPOIN ei aukea?

    • Anonyymi

      minä laitoin siihen "sketju" onkohan oikein?

      • Anonyymi

        No niinpä tietysti. S-ketju


    • Anonyymi

      mitä olisi ajossa päällä? se ei oikein aukea.

      • Anonyymi

        Itse sain siihen autoanturit


    • Anonyymi

      Kielik' on laadintavurhe

      8. PikeLainaa28.4.2024 klo 13:27
      Virheitä laatimuksessa: p.o. NAVOIN ja KUMMUSSA (ei ulkopaikallissijoja navoilla ja kummulla). Samoin tuohon KIELI-sanaan on pakko kirjoittaa väärä vokaali toiseksi. Sen alkukielinen ääntämys on ihan toista ja kirjoitetaan toisin.
      9. YlläpitoLainaa28.4.2024 klo 14:21
      Tuo kieli-juttu on kömmähdys, se piti korjata. Muut ovat ihan oikein.

    • Anonyymi

      Huhutkin?
      Ja hyttysansassa?
      Aika vaikea tämä minulle tuntuu olevan, vaikka on vain kaksipuolikas. Vasen laitakin on ihan tekemätön.
      Tuo "teoksia," voiko se olla romaanit? Kun ei oikein sovi sitten niihin risteäviin kuitenkaan.

      • Anonyymi

        huhutkin=paisuvat....hyttysansassa_itikkakasa!..teoksia=sonaatit

        mitäs neuvoja vasempaa tarttisit?


    • Anonyymi

      Ohjelmoijille tuttu, kalustolla ja vartaita?

      • Anonyymi

        kalustolla=auraus....vartaita_saslikit.....ohjelmoijille tuttuja?minulle siihen tuli itsestää=literaali...vissiinkin on oikein?onkohan?


    • Anonyymi

      Kiitos! Kaikki muu on nyt selvinnyt mutta vielä näköjään yksi kaipaisi vahvistusta: allon kera.
      Mitä ihmettä siihen tulee, kun tuo kolmas kirjain niin siitä kuin risteävästäkin sanasta on ihan hakusessa. Vaikka mitä siihen sijoitan, niin ei tule järkevää.

      • Anonyymi

        minä laitoin siihen tälläin pallon kera=allon kera..eli pukki=ukki..vissiikin sekin on oikein?

        tai joku viisaampi voisi vaikka sen korjata jos olen vääressä?


      • Olen opiskellut datanomiksi enkä ole koskaan ennen kuullut/lukenut sanaa "literaali" kenenkään opettajan puheessa/tekstissä. En ole koskaam aiemmin sanaa kohdannut, joten se siitä ohjelmoijalle tuttuudesta. Vähän kuin löökörin spesiaalietrmistön sana.

        "Literaali (literal) on tiettyä tietotyyppiä edustavan tiedon esitysmuoto tietokoneohjelman lähdekoodissa. Literaali-sanan yhteydessä käytetään tavallisesti literaalin tietotyyppiä määrittävää etuliitettä, jolloin puhutaan esimerkiksi merkkijonoliteraaleista tai kokonaislukuliteraaleista."


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Olen opiskellut datanomiksi enkä ole koskaan ennen kuullut/lukenut sanaa "literaali" kenenkään opettajan puheessa/tekstissä. En ole koskaam aiemmin sanaa kohdannut, joten se siitä ohjelmoijalle tuttuudesta. Vähän kuin löökörin spesiaalietrmistön sana.

        "Literaali (literal) on tiettyä tietotyyppiä edustavan tiedon esitysmuoto tietokoneohjelman lähdekoodissa. Literaali-sanan yhteydessä käytetään tavallisesti literaalin tietotyyppiä määrittävää etuliitettä, jolloin puhutaan esimerkiksi merkkijonoliteraaleista tai kokonaislukuliteraaleista."

        Oletpa Huuhaa sitten koulutetuksi ohjelmoijaksi suhteellisen tietämätön tai sitten muuten vain muistamaton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minä laitoin siihen tälläin pallon kera=allon kera..eli pukki=ukki..vissiikin sekin on oikein?

        tai joku viisaampi voisi vaikka sen korjata jos olen vääressä?

        Juu, eiköhän siinä Teemu Pukkiin viitata.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletpa Huuhaa sitten koulutetuksi ohjelmoijaksi suhteellisen tietämätön tai sitten muuten vain muistamaton.

        En muista koulutuksessa kertaakaan mainitun laatijan laittamaa ratkaisusanaa. Voihan se joskus olla mainittu, mutta ei voi olla keskeinen termi.


    • Anonyymi

      juu..niin minäkin aattelin!!

      ei muuta kun kaikille ratkojille oikein hauskaa ja rattoisaa vappua!!!!

    • Anonyymi

      No just! Palloa ja pukkia minäkin siihen sovittelin, en vaan käsittänyt sanojen yhteyttä. Ei tullut Teemu Pukki mieleen ollenkaan.
      No nyt sekin selvisi, kiitos rakkaat kanssaratkojat!

    • Anonyymi

      Datanomi tutkintoja on voinut suorittaa vuosina 1980...2022. Nyttemmin tutkintonimike on poistunut ja korvautunut esim. IT-tukihenkilö tai ohjelmistokehittäjä nimikkeillä.

      Jos on Java-koodarien ikäluokkaa, niin literaali-sanaa on varmasti kuullut huomattavasti enemmän, kuin viime vuosituhannella valmistuneet datanomit.

      Literaali-sanan olen ohjelmoinnissa kuullut. Mutta se on ollut ohjelmoinnissa täysin merkityksetön. Kunhan on ymmärtänyt sen verran, että sillä tarkoitetaan lainausmerkeissä olevaa merkkijonoa.

      • Anonyymi

        No eihän se todellakaan mikään tajuntaa räjäyttävä käsite ole. Varmaan liian vähäpätöinen asia kiinnittääkseen Huuhaan huomion.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eihän se todellakaan mikään tajuntaa räjäyttävä käsite ole. Varmaan liian vähäpätöinen asia kiinnittääkseen Huuhaan huomion.

        Sitä ei Tapiolta edellytetty.


    • Anonyymi

      Mikä tulee Piiliksen 8 vaakaan?

      • Anonyymi

        kaukosäätimet....eli jukka-pekka oikeasti=kauko, ilmat=säät, vedät sisääsi= imet. elis siis kaukosäätimet.


      • Anonyymi

        Näköjään siis:

        Kauko Röyhkä = Jukka-Pekka Välimaa

        Nää on aika paskamaisen monimutkaisiksi tehtyjä nämä Lahtisen piilikset. Ei näissä oikeasti ole piilosanoja enää nimeksikään. Perustuu liian paljon yleistietämykseen kaikenlaisista noista taitelilijanimistä yms.

        Lahtisen Piilisten viihdyttävuus on aika kehnoa. Pitäisi olla semmoista Vuokilan tasoa, jolloin piilosanat ratkeavat noin 3 päivän aikana, muiden asioiden ohessa välillä katselemalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaukosäätimet....eli jukka-pekka oikeasti=kauko, ilmat=säät, vedät sisääsi= imet. elis siis kaukosäätimet.

        Kiitos. Kyllä minä tuon Kaukon sain siitä Jukka-Pekasta mutta mielestäni se on toisinpäin että Kauko on oikeasti Jukka - Pekka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaukosäätimet....eli jukka-pekka oikeasti=kauko, ilmat=säät, vedät sisääsi= imet. elis siis kaukosäätimet.

        Ja 4 pystyyn on ilmeisesti Määttä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja 4 pystyyn on ilmeisesti Määttä?

        On juu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos. Kyllä minä tuon Kaukon sain siitä Jukka-Pekasta mutta mielestäni se on toisinpäin että Kauko on oikeasti Jukka - Pekka.

        juu niin minäkin olen samaa mieltä..kauko on oikeasti Jukka-Pekka. niin vihje on väärin laadittu kannattaisko laatian vähäsen harjoitella laadinta ja antaa oikeita vihjeitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juu niin minäkin olen samaa mieltä..kauko on oikeasti Jukka-Pekka. niin vihje on väärin laadittu kannattaisko laatian vähäsen harjoitella laadinta ja antaa oikeita vihjeitä.

        Röyhkä-vihjeessä ei ole vikaa. Kyllä se noinkin päin käy, varsinkin kun tämä on kovis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Röyhkä-vihjeessä ei ole vikaa. Kyllä se noinkin päin käy, varsinkin kun tämä on kovis.

        Samaa mieltä. Huomaa pilkku ennen sanaa "oikeasti". Sana on tarkennus eli kysytään henkilöä, jonka nimi oikeasti on Jukka-Pekka.

        Piilis ei ole luokiteltu kovikseksi. Normaali taso vastaa kuvatistikoissa kakkosta. Lahtisella usein menee koviksen puolelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Huomaa pilkku ennen sanaa "oikeasti". Sana on tarkennus eli kysytään henkilöä, jonka nimi oikeasti on Jukka-Pekka.

        Piilis ei ole luokiteltu kovikseksi. Normaali taso vastaa kuvatistikoissa kakkosta. Lahtisella usein menee koviksen puolelle.

        Mielestäni oikea vihje olisi Oikeasti Jukka - Pekka, ei se pilkku sitä muuksi muuta.
        Ja mistä se Määttä tulee, tiedän kyllä että "mättää", mutta erittäin suositussa kirjassamme? Mikä siinä on idea?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni oikea vihje olisi Oikeasti Jukka - Pekka, ei se pilkku sitä muuksi muuta.
        Ja mistä se Määttä tulee, tiedän kyllä että "mättää", mutta erittäin suositussa kirjassamme? Mikä siinä on idea?

        Erittäin suosittu kirja on Tuntematon sotilas.


    • Anonyymi

      > Röyhkä-vihjeessä ei ole vikaa. Kyllä se noinkin päin
      > käy, varsinkin kun tämä on kovis.

      Onko samalla sivulla oleva tavuristikko Tavis myöskin yksi kovis-ristikoista, vaikkei sen otsikoissa sellaisesta puhutakaan?

      Eihän nuo piilosanat kanna mitään luokituksia, että olisivat kovia tai helppoja. Ajanvietteeksi lehden ostajille ne on tarkoitettu. Silloin Röyhkät eivät kuulu tällaiseen Piilosana-tyypin sanamuunnosten viihteeseen enää mukaan.

      Jos oikeasti haluttaisiin Kovis-piilosanojen ratkonnassa kisailla, niin kyllä niissä pitäisi jonkinlainen 50 € palkkiokin silloin olla tarjolla. Nythän nuo Piilikset ovat ilmaista sälää.

      • Anonyymi

        Oli melko hankala IS:n piilikseksi. SK:ssa ja PuPessa vaikeatkin piilikset ovat ihan ok.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli melko hankala IS:n piilikseksi. SK:ssa ja PuPessa vaikeatkin piilikset ovat ihan ok.

        Itse edellytän, että piilo- ja suoravihje erottuvat selkeästi. Jos mennään littanalottanalinjalle, niin kyllä hukka perii ja vessapaperi loppuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse edellytän, että piilo- ja suoravihje erottuvat selkeästi. Jos mennään littanalottanalinjalle, niin kyllä hukka perii ja vessapaperi loppuu.

        Joku ehkä luulee, että kirjoitin tuon. Sinänsä kritisoisin edelleenkin viitattua vihjettä rnkä koskaan tule pitämään sitä muuna kuin kovin harmaalla ja ihan sääntöjen rajamailla liikkuvana. Mieluummin hylkäisin kuin hyväksyisin, mutta Ekihän Suomessa tuntuu määrittävän, mikä on kelvollinen piilosanavihje ja mikä ei. Eki asettuu kaiken yläpuolelle tässä suhteessa ja häen omadta mielestään hän on piilosamojen laki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku ehkä luulee, että kirjoitin tuon. Sinänsä kritisoisin edelleenkin viitattua vihjettä rnkä koskaan tule pitämään sitä muuna kuin kovin harmaalla ja ihan sääntöjen rajamailla liikkuvana. Mieluummin hylkäisin kuin hyväksyisin, mutta Ekihän Suomessa tuntuu määrittävän, mikä on kelvollinen piilosanavihje ja mikä ei. Eki asettuu kaiken yläpuolelle tässä suhteessa ja häen omadta mielestään hän on piilosamojen laki.

        Littanalottanakeskustelussa kiteytyivät kaikki Tapion ominaisuudet. Hän oikein loistaa.

        Olkaapa hyvät: https://www.sanaristikot.net/keskustelut/?id=9242


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Littanalottanakeskustelussa kiteytyivät kaikki Tapion ominaisuudet. Hän oikein loistaa.

        Olkaapa hyvät: https://www.sanaristikot.net/keskustelut/?id=9242

        Hän tuntuisi olevan taas valmis uuteen väittelyyn, jos porttikielto kumottaisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän tuntuisi olevan taas valmis uuteen väittelyyn, jos porttikielto kumottaisiin.

        Ymmärrät varmaan miksi ei kumota 😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän tuntuisi olevan taas valmis uuteen väittelyyn, jos porttikielto kumottaisiin.

        En minä uutta väittellyä sen tyyliin aloittaisi. Sutäpaitsi väittelyyn tarvitaan aina useita, kuten Jukkis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku ehkä luulee, että kirjoitin tuon. Sinänsä kritisoisin edelleenkin viitattua vihjettä rnkä koskaan tule pitämään sitä muuna kuin kovin harmaalla ja ihan sääntöjen rajamailla liikkuvana. Mieluummin hylkäisin kuin hyväksyisin, mutta Ekihän Suomessa tuntuu määrittävän, mikä on kelvollinen piilosanavihje ja mikä ei. Eki asettuu kaiken yläpuolelle tässä suhteessa ja häen omadta mielestään hän on piilosamojen laki.

        Turhaan valitat Huuhaa. Vuokila ei esimerkiksi sinua pysty estämään laatimasta juuri sellaisia piilosanoja kuin sinä haluat. Ja miksi hän sitä yrittäisikään.

        Sen sijaan sinä Huuhaa olet itse se joka asettuu toisten yläpuolelle. Pyrit aggressiivisesti määräilemään ja ohjeistamaan kokeneita piilosanojen laatijoita. Päsmäröit muita asioissa jotka eivät sinulle kuulu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turhaan valitat Huuhaa. Vuokila ei esimerkiksi sinua pysty estämään laatimasta juuri sellaisia piilosanoja kuin sinä haluat. Ja miksi hän sitä yrittäisikään.

        Sen sijaan sinä Huuhaa olet itse se joka asettuu toisten yläpuolelle. Pyrit aggressiivisesti määräilemään ja ohjeistamaan kokeneita piilosanojen laatijoita. Päsmäröit muita asioissa jotka eivät sinulle kuulu.

        Minusta Vuokila rikkoi piilisten ideaa ja hrnkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta Vuokila rikkoi piilisten ideaa ja hrnkeä.

        Vai niin. Kyllä se olisi hyvin riittänyt, että kerrot tuon oman mielipiteesi tasan yhden kerran. Muista hyvä ihminen, että toisilla on oikeus olla eri mieltä kuin sinä ja tuoda myös esille se eriävä mielipiteensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai niin. Kyllä se olisi hyvin riittänyt, että kerrot tuon oman mielipiteesi tasan yhden kerran. Muista hyvä ihminen, että toisilla on oikeus olla eri mieltä kuin sinä ja tuoda myös esille se eriävä mielipiteensä.

        Tämä Huuhaan marmatus kyllä hukkuu nymfomaanin hyökkäysten sekaan! Surkeaa toimintaa ylläpidolta!


    • Anonyymi

      Keskellä ylhäällä vaikeuksia. Arkisia, pikkupojilla, ei ihan vielä.

      • Anonyymi

        Sapuskat, p*ppeli, aikailla.


    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      284
      2978
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1890
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1562
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1350
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1218
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      262
      1162
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1052
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1021
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      961
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      143
      821
    Aihe