Onko kukaan käyttänyt tätä uutta vaihdevuosiin ja erit.hikoilupuuskiin ja yöhikoiluun auttavaa hormonitonta lääkettä?
Millaisia kokemuksia?
Itse sain juuri teseptin ja ostin lääkkeen,mutten ole uskaltanut vielä aloittaa.
Voi nostaa maksa-arvoja.
Veoza uusi hormoniton lääke kokemuksia
52
7630
Vastaukset
- Anonyymi
Miettinyt reseptin hakemista. Ois todella hienoa jos voisit laittaa tänne kokemuksia, kun olet jonkunaikaa käyttänyt tota.
- Anonyymi
minulle se aiheutti kutinaa ja turvotusta , kokeilin hetken.
https://www.youtube.com/watch?v=tAJsD0l9vf8 - Anonyymi
Minun tyttäreni kun tuli vaihdevuosiin niin osti jotain luonnontuottetta joka olisi hyvää niihin, vaivoihin , tuloksena sitten aineenvaihdunnan totaalinen kollapsi .
Nyt käy kolme kuukautta kerran viikossa samassa suoneen kortisonia , ja kilpirauhanen on pahasti hyper . Aina tärkeää ettei ostella mitä tahansa tabletteja joita myyjät osaavat suositella puhumalla ympäri toisen.
Joten kun käy lääkärissä niin on aina mahdollisuus saada mennä kokeisiin jos jotain ilmestyy kehon kanssa ja lääkkeet joita he kirjoittavat on testattu suurissa testi ryhmissä . Ja joihinkin lääkkeisiin saa tukea maksussa . Luulen että tämä lääke mistä tässä puhutaan on hyvä lääke monelle
- Anonyymi
Hei, oon syönyt kohta kuukauden. On vähentänyt kuumia aaltoja 2/3! Vielä en oo käynyt maksa seurannassa.
- Anonyymi
Sanoiko lääkäri minkä ajan välein pitäisi maksa-arvot tsekata?
Onko mitään sivuvaikutuksia tullut vai sopinut hyvin? - Anonyymi
Otatko tabletin illalla vai aamulla, onko sillä väliä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoiko lääkäri minkä ajan välein pitäisi maksa-arvot tsekata?
Onko mitään sivuvaikutuksia tullut vai sopinut hyvin?Eikö ne tavallisesti oteta kerran vuodessa. . Monella on ollut hyvä apu lääkkeeseen , ja jos lääkärikin sitä kirjoittanut niin aloita syömään. Sillä et voi koskaan verrata itseäsi jonkun toisen kokemuksiin ko. Lääkkeestä koska kaikki reagoivat erintavalla.
Jos joku sanoo ettei lääke ole häntä auttanut niin se ei tarkoita sitä etteikö se sinua auttaisi.
Siis ne on asioista joita ei voi verrata. Mutta koska lääkettä myydään niin se on silloin todistettu että enemmistölle se sopii. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö ne tavallisesti oteta kerran vuodessa. . Monella on ollut hyvä apu lääkkeeseen , ja jos lääkärikin sitä kirjoittanut niin aloita syömään. Sillä et voi koskaan verrata itseäsi jonkun toisen kokemuksiin ko. Lääkkeestä koska kaikki reagoivat erintavalla.
Jos joku sanoo ettei lääke ole häntä auttanut niin se ei tarkoita sitä etteikö se sinua auttaisi.
Siis ne on asioista joita ei voi verrata. Mutta koska lääkettä myydään niin se on silloin todistettu että enemmistölle se sopii.Veoza 45 mg tabletti, kalvopäällysteinen
fetsolinetantti
Huom ❗️🔺Tähän lääkevalmisteeseen kohdistuu lisäseuranta. Tällä tavalla voidaan havaita nopeasti turvallisuutta koskevaa uutta tietoa. Voit auttaa ilmoittamalla kaikista mahdollisesti saamistasi haittavaikutuksista. Ks. kohdan Mahdolliset haittavaikutukset lopusta, miten haittavaikutuksista ilmoitetaan.
- Anonyymi
Olen käyttänyt kohta 2 kuukautta. Auttanut yöllisiin hikoilu / vilutusoireisiin hyvin. Ainut miinus hinta, ei ole vielä kela korvattava. En ole kokenut huomattavia haittoja.
- Anonyymi
Mistä päättelit, että ei ole ”vielä kela-korvattava”?
Tämä sisältää oletuksen, että voisi sitä joskus olla.
Kaikki reseptillä myytävät lääkkeet eivät ole KELA-korvattavia. Sitä joko on varaa maksaa tämä lääke omasta pussista tai sitten ei - ei verorahoilla voi saada kaikkea puoli-ilmaiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki reseptillä myytävät lääkkeet eivät ole KELA-korvattavia. Sitä joko on varaa maksaa tämä lääke omasta pussista tai sitten ei - ei verorahoilla voi saada kaikkea puoli-ilmaiseksi.Ei ole kelan korvattava lääke. Kallis 80,19 euroa. Aloitin eilen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki reseptillä myytävät lääkkeet eivät ole KELA-korvattavia. Sitä joko on varaa maksaa tämä lääke omasta pussista tai sitten ei - ei verorahoilla voi saada kaikkea puoli-ilmaiseksi.Lääke on 1.10.2024- lukien kelan korvattavaa. Minulle lääkäri kirjoitti B lausunnon kelaa varten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lääke on 1.10.2024- lukien kelan korvattavaa. Minulle lääkäri kirjoitti B lausunnon kelaa varten.
Onko todella näin?
Minulle aloitettu lääke pari vkoa sitten ja silloin lääkäri sanoi, ettei ole Kela -korvattava?
Toiminut ekasta napista lähtien, lämmin suositus kuumien aaltojen ja hikoilujen poistamisessa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki reseptillä myytävät lääkkeet eivät ole KELA-korvattavia. Sitä joko on varaa maksaa tämä lääke omasta pussista tai sitten ei - ei verorahoilla voi saada kaikkea puoli-ilmaiseksi.No nytpä on!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki reseptillä myytävät lääkkeet eivät ole KELA-korvattavia. Sitä joko on varaa maksaa tämä lääke omasta pussista tai sitten ei - ei verorahoilla voi saada kaikkea puoli-ilmaiseksi.Veoza on muuttunut Kela-korvattavaksi muistaakseni 1.10.2024
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki reseptillä myytävät lääkkeet eivät ole KELA-korvattavia. Sitä joko on varaa maksaa tämä lääke omasta pussista tai sitten ei - ei verorahoilla voi saada kaikkea puoli-ilmaiseksi.Veroa ne on naisetkin maksaneet koko elämänsä , niin että hieman ehkä voisi sitäkin ajatella . Eivätkä pahemmasti ole roikkuneet verorahojen varassa . Joten aina jos on joku lääke mikä on naisille niin miksi usein heidän asioitaan ei oteta kuten miesten sairaudet on aina otettu huomioon ja kaikki kokeet on aina tehty miehille ja aiten saatu lääkkeitä .
Esimerkiksi sydän ja verisuoni taudit on kokeiltu miehille ensin , heidät in tutkittu perin pohjin
ja kun nainen on saanut sydänkohtauksen niin hänelle annetaan lääkkeitä jotka on tehty miehille oikeastaan
Nyt on onneksi huomattu että sydän infarkti oireilee naisen kohdalla ihan eeimlqilla kun miehillä , joten silloin jotenkin ihmeellistä että kun nainen menee lääkäriin niin oireet eivät ole samat kun miesten, ja usein käsketään nainen kotiin ja että ottaa särkylääkkeen, vaikka röngten ei ota niin paljon aikaa etteikö sitä voisi tehdä naisellakin . Onneksi tutkijoista on paljon naisia nykyään jotka testaavat molempia sukupuolia niin että annetaan naisten olla kuten se heille sopii jos on sairas niin et mene auttamaan , sanot kylmästi
- Anonyymi
Olen syönyt muutaman viikon ja on vähentänyt kuumia aaltoja.
- Anonyymi
Olen käyttänyt kolme kuukautta ja minulta on hikoilu-ja vilu-oireet loppuneet ihan täysin! Mitään sivuvaikutuksia en ole kokenut ja nukun nyt myös erinomaisesti.
Lääkärin mukaan maksa-arvot (ASAT, ALAT) tulee tsekata kolmen kk käytön jälkeen ja olen juuri menossa labraan. Vielä kolmen kuukauden jälkeenkin minun pitänee käydä maksakokeissa, gynekologini mukaan ensimmäisen vuoden aikana seurataan ainakin.
Toivon todella, että Veoza ei ole vaikuttanut maksa-arvoihin (jotka eivät koskaan ole olleet koholla), koska olen muuten lääkkeeseen todella tyytyväinen. Hinta on toki 80 euroa kuukaudessa, mutta tuo on pieni hinta tällaisesta vaikutuksesta ELÄMÄNLAATUUN. Ja sitä paitsi: katsoin, että USA:ssa maksaa moninkertaisesti, oliko peräti lähes 600 dollaria/pakkaus.
Minä itse pyysin tätä lääkäriltä, olin silloin ensimmäinen potilas jolle hän lääkettä määräsi. Nyttemmin olen kuullut, että tästä on tullut paljon hyviä kokemuksia. Toki on ns. maksatoksinen ja siksi jännitän labroja. Jos labrat normaalit, jatkan tätä 100 %:lla varmuudella niin kauan kuin tarvitsee.- Anonyymi
Olen syönyt Veozaa kuukauden eikä ole suttanut yhtään vaikka odotukset olivat korkealla, nyt hain toisen pakkauksen joka jää ottamatta ja harmittaa kun ehdin hakea kun hintakin aika korkea
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen syönyt Veozaa kuukauden eikä ole suttanut yhtään vaikka odotukset olivat korkealla, nyt hain toisen pakkauksen joka jää ottamatta ja harmittaa kun ehdin hakea kun hintakin aika korkea
Gyne kertoi minulle, että vaikutuksen huomaa vasta kuukauden käytön jälkeen, joten kokeilisin vielä toisen kuukauden.. Itse sain tänään reseptin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On aina katsottava että ottaa myös lääkkeensä oikein kuten joitain lääkkeitä ei saa ottaa ruuan kanssa , tai illalla eikä aamulla jne kun tietää miten lääkkeen ottaa ja ottaa sen tasaisilla ajoilla kuten samaan aikaan joka päivä niin usein auttaa.
- Anonyymi
Katso kommenttini ketjun viimeisenä - hyviä kokemuksia 👍
- Anonyymi
Maksa-vaikutukset eivät ole näköjään kovin yleisiä, tutkimusten mukaan 2 %:lla käyttäjistä. Ne ovat vain ne vakavimmat sivuvaikutukset, joten siksi niitä varmaankin seurataan.
- Anonyymi
Olen käyttänyt reilu kolme kuukautta ja juuri tsekattiin maksa-arvot. Ovat erinomaiset, joten lääkettä voi hyvillä mielin jatkaa.
Edellä oli kirjoitettu, että maksa-sivuvaikutukset ovat harvinaisia. Varmasti näin, mutta tärkeää seurata niitä. - Anonyymi
Olen kärsinyt runsaasta hikoilusta. Kärsin kaikki vaihdevuosi kuumat aallot.
Reilu pari vuotta sitten tuli kovat krampit. Suolaa sai nousta öisin ottamaan, useamman kerrankin. Kaksi vuotta sitten aloin syödä kesäsin niasiinihappoa 500mg koviin kramppeihin.
Olen nyt syönyt 2kk tätä uutta lääkettä. En tarvitse enää suolaa, ei ole enää kramppeja.
Joudun kyllä niasiinia ottamaan tai sekoittamaan juoksevaa body-voiteeseen kun kädet ja jalat aukea veri haavoille muutoi. Iho kuivuu ja halkeilee. - Anonyymi
Olen syönyt lääkettä kolme kuukautta ja kuumat aallot jääneet pois tai ainakaan en niihin enää öisin heräile. Gynekologi kirjoitti minulle sekä hormonaalisen että tämän uuden lääkkeen reseptin, eikä ottanut kantaa kumpaa suosittelee. Äitini on kuollut munasarjasyöpään ja voi olla riski, että hormonaalinen hoito voi lisätä tätä riskiä minunkin kohdalla.
- Anonyymi
Korjaan - siis Veoza!
- Anonyymi
Minä kokeilin akupunktiota, suosittelen sitä lääkkeettömänä vaihtoehtona kaikille! Sain apua unettomuuteen ja kuumin aaltoihin.
- Anonyymi
Millä paikkakunnalla on pätevä akupunktion antaja?
- Anonyymi
Minä en olemkoskaan luottanut mihinkään akupunktioihin , mutta ystäväni sai minut yli puhuttua että kokeilisin pahaa klassiseen migreenin . Mies laitteli neuloja oman karttansa mukaiseksi ja en uskonut tippaakaan siihen että saisin migreenin pois, halusi että, tulisin muutaman kerran vielä hoitoon että saisin sairauden kuntoon,
Ajattelin että ei ikinä enä enää. Mutta migreeni oli sen kerran jälkeen poissa kakai vuotta joten akupunktio kyllä auttaa useissa tapauksissa. , onhan se vanha kiinalainen lääke konsti . Joten suosittelen kaikille sitä. Vaikka en ed3s itse uskonut siihen. Niin siltikin autoi
- Anonyymi
Olen käyttänyt kuukauden ko.valmistetta, jonka ajan gynekologi suositteli ja sanoi riittävän vaikutusten saamiseksi.
Odotukset olivat kovat, mutta olen pettynyt. En saanut apua. Kallis lääke, lähes 80 euroa kuukauden pakkaus. - Anonyymi
Tänään hain Veozan apteekista. Aloitin heti. Saa nähdä onko apua voimakkaisiin kuuma-aalto ja hikoiluoireisiin. Olen ottanut Menoforce Strongia noin kolme viikkoa. Oisko se vähän alkanut auttaan. Mutta nyt jätän sen tauolle.
- Anonyymi
Mulla loppu hikikohtaukset ensimäiseen pilleriin, niin tehokas näky olevan. Ei ole haittavaikutuksia. Ainainen veden vuotaminen nenästäkin on loppunut. Lääkäri ei määrännyt maksakokeisiin.
- Anonyymi
Aloitin 6 päivää sitten ja hikoilu on vähentynyt jonkin verran. Päätä on vähän särkenyt ja ollut vatsaoireita ja jos ripuli, joka oli yksi haittavaikutuksista, ei helpota, joudun luovuttamanaan kärsimään hikoilusta🤯
- Anonyymi
Itse aloitin viime viikolla ja HETI huomasi vaikutuksen, hikoilu loppui melkein tyystin. Ihanaa kun saa nukuttua vihdoin yönsä melko hyvin. Pieni hinta elämänlaadusta kuten joku totesikin aikaisemmin. 3 vuoteen en ole nukkunut yhtäkään yötä kunnolla koska hikoileminen on ollut niin voimakasta syöpäleikkauksen jälkeen. Toivottavasti arvot pysyy kunnossa niin että voin jatkaa tällä lääkkeellä. Toivottavasti tulevaisuudessa tälle tulee kelakorvaus koska on kai kaikkien etu pitää vaihdevuosioireista kärsivät naiset työelämässä. Kyllä jatkuva yöheräileminen rampauttaa ihmisen niin että työtehot todella kärsii ja kaikki muukin oleminen on tuskaista.
- Anonyymi
...syöpäleikkauksen jälkeen... .minulle ei syöpälääkäri kirjoittanut reseptiä, koska lääkettä ei ole tutkittu rintasyöpäpotilailla.
- Anonyymi
Nuorena sairastetun rintasyövän vuoksi lääkärit ovat haluttomia kirjoittamaan minulle hormonihoitoa vaihdevuosioireisiin. Ekat vaihdevuodet tehtiin kemiallisesti 35 vuotiaana, helvetilliset oireet jotka romahduttivat elämänlaadun. Kaikki mahdolliset rohdokset, mielialalääkkeet ja jopa epilepsialääkitys tuli kokeiltua, ei apua. Kuukautiset palasivat 42-vuotiaana ja elämä helpotti. Nyt sitten luonnollinen menopaussi ja toiveikkaana kokeilin Veozaa heti sen Suomen markkinoille tulon jälkeen. Kuumilta aalloilta lähti pahin terä, mutta edelleen tulivat, herättivät ja häiritsivät. Lisäksi tuli unettomuus ja kun luin Veozan kokemuksia maailmalta, niin insomnia todettiin yleiseksi sivuvaikutukseksi. Mielialavaihteluihinhan Veoza ei auta ja niitäkin on….Söin kaksi kuukautta ja lopetin. Nyt on enää ainoa toive, että löytyy lääkäri joka potilaan omalla vastuulla suostuu kirjoittamaan hormonikorvaushoidon. Ottakaa ihmiset sitä hormonihoitoa jos vain pystytte! Kaikki tuttavat hehkuttavat miten elämänlaatu parani kun aloittivat hoidon.
- Anonyymi
Eka pilleri otettu. Koskaahan voisi alkaa vaikuttaa?
- Anonyymi
Eka pilleri otettu ja toinenkin jo.
Ihmeellistä että Veoza vaikutti itselläni aivan heti ensimmäisenä yönä. Oli mahtavaa saada nukkua hyviä unia ilman hikoilun riesaa. Siinäpä olikin jo aikaa!
Koska tiedän, että tästä ei ole vielä paljoa kokemuksia, listaan omia plussiani ja miinuksiani tänne (kahden onnistuneen kläyttöpäivän jälkeen 😂), kun moni muukin tätä asiaa joutuu puntaroimaan.
Miinukset
-lääke tullut markkinoille vasta hiljan, suomalaiset käyttökokemukset siis vähäisiä. Tosin maailmalla tietysti testattu.
-kallis kuin mikä (80e/kk)
Plussat
-tarjoaa vaihtoehdon sille, joka ei voi hormonikorvausta käyttää, tai jolle hormonikorvaus olisi joka tapauksessa riski
-toimi heti. Ihan ihme juttu.
-itsellä ei ainakaan vielä sivuvaikutuksia ollenkaan
Summa summarum: itse ajattelen että tämä on kokeilun arvoinen juttu. Palaan kertomaan lisää, kunhan olen käyttänyt pidempään. Tällä hetkellä odotukseni tämän suhteen ovat tosi korkealla. Rahaa voi käyttää hullumminkin. (?) - Anonyymi
Olen käyttänyt Veozaa nyt 5 kk. Rintasyövän vuoksi piti lopettaa hormonikorvaushoito ja kuumat aallot palasivat rytisten.
Sain avun heti ensimmäisestä tabletista. Vaikutus oli pari eka kk lähes koko vrk:den, mutta alkoi sitten lyhentyä. Nyt taiteilen sen kanssa, että haluanko nukkua yöni hyvin vai olla ilman hikoilupuuskia päivällä. Jatkan käyttöä, sillä olen kuitenkin iloinen niistä 10-12 tunnista. Suosittelen kokeilemaan. - Anonyymi
Minä olen nyt syönnyt viikon tätä veotzaa, eikä ole auttanut yhtään. Hikoilu puuskat herättävät 1-2 tunnin välein ja hormonihoitoa en voi käyttää. Odotukset olivat korkealla😥
- Anonyymi
Käytin veozaa n. puoli vuotta. Toimi hyvin, mutta pari viikkoa sitten tuli mahakivut ja jo aikaisemmin univaikeudet pahenivat. Lääke ollut tauolla nyt pari viikkoa. Uni parantunut, hikoilu lisääntynyt, mahakipu poissa. Lääkkeen sivuvaikutusten tai vaikeiden
vaihdevuosien kanssa taituroin työelämässä. - Anonyymi
1.10.alk.veoza muuttunut erityiskorvattavaksi.
- Anonyymi
Mitä, onko Veoza muuttunut erityiskorvattavaksi?! Mitä se tarkoittaakaan? Ihan normi kela-korvaustako
- Anonyymi
Tarvitaan hoitavalta lääkäriltä B-lausunto, joka menee Kelaan, joka tekee päätöksen hyväksyä tai hylätä anomuksen. Jos se hyväksytään, tulee uusi Kela-kortti.
- Anonyymi
Nyt on kirjoittajalla termit sekaisin: Veoza ei ole todellakaan erityiskorvattava. Se on ehdollisen peruskorvauksen piirissä 1.10 alkaen eli lääkärin tulee kirjoittaa ns. B-lausunto KELA:a varten. KELA sitten päättää, onko lausunnon perusteella potilaalla oikeus saada ko. lääkeaineelle peruskorvattavuus.
Eroa erityiskorvattavuudella —ja peruskorvattavuudella on paljon: peruskorvaus on tällä hetkellä 40 %, erityiskorvaus 100 %. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on kirjoittajalla termit sekaisin: Veoza ei ole todellakaan erityiskorvattava. Se on ehdollisen peruskorvauksen piirissä 1.10 alkaen eli lääkärin tulee kirjoittaa ns. B-lausunto KELA:a varten. KELA sitten päättää, onko lausunnon perusteella potilaalla oikeus saada ko. lääkeaineelle peruskorvattavuus.
Eroa erityiskorvattavuudella —ja peruskorvattavuudella on paljon: peruskorvaus on tällä hetkellä 40 %, erityiskorvaus 100 %.No juu, olet oikeassa! Hyvä kun oikaisit.
t. Se jolla termit oli sekaisin :)
- Anonyymi
12 v syötyäni estrogeenia sen saatavuus loppui. Kokeilin 6 vkoa Veozaa sen jälkeen. Auttoi mukavasti. Mutta yhtäkkiä alkoivat kummalliset luu/lihaskivut. Saattoi alkaa sääristä ja hetken kuluttua särki koko lantion aluetta niin ettei voinut paikoillaan olla. Särkylääke auttoi. En uskaltanut jatkaa Veozan ottamista koska sen kaikkia sivuvaikutuksia ei liene tunneta. Ja kauanko sitä sitten pitäisi syödä? Jatkuva kierre? Nyt sitten kärvistellään yli kuuskymppisenä kuumista aalloista ja sydämen tykytyksistä. Taisi estrogeeni vain siirtää vaihdevuosia eteenpäin. Ei kiva.
- Anonyymi
En tohdi lehtijuttuihin antautua.
Mutta olen käyttänyt nyt Veozaa 2,5 kk. Kokemukset ovat hyviä ja hikoilu on jäänyt pois kokonaan. Saunoessa täytyy vähän varoa, sillä saunaillan jälkeen nukun huonosti ja olo on vähän epämiellyttävä, vaikka en sittenkään hikoile. Kai jotenkin lämpökeskus menee vähän sotkuun.
Olen erittäin tyytyväinen ja tuntuu, kuin olisin saanut elämäni takaisin. Toivottavasti ei ilmaannu mitään kauheita sivuoireita tai teho lakkaa. Maksoja ei ole vielä testattu. Mitään sivuoireita ei ole ainakaan vielä ollut.
Omana kokemuksenani arvioisin, että kokeile. Voit hämmästyä ja ilahtuaaivan valtavasti. - Anonyymi
Olen käyttänyt kuukauden pävät. Herään nyt öisin noin kello kolme, en saa unta ennenkuin aamulla, kun pitäisi nousta töihin. Valvon noin kolme tuntia aamuyöstä. Aika ikävä sivuvaikutus sen lisäksi että kuumat aallot ja hikoilu jatkuvat.
Nyt jätän pois ja katson, mitä tapahtuu.
Aiemmin oli hormonikorvaushoito, mutta sitä ei voitu enää jatkaa kohdun limakalvon paksuuntumisen takia. On nyt aika kuumat paikat.- Anonyymi
Onpa harmi! Ja onpa kumma, että tuo lääke toimii kaikilla niin yksilöllisesti. Itselläni se on ollut suuri helpotus. Sen tosiaan olen huomannut (olen tuo aiempi kirjoittaja, jolle lääke sopii hyvin), että saunominen tai muu epäsäännöllinen elämä ei sovi minulle, se heikentää Veozan vaikutusta. Toivottavasti löydät itsellesi helpottavan keinon, oli se mikä tahansa! Nää oireet ovat tosi harmillista! Hyvää joulun odotusta, levätään ainakin aina kun vaan voidaan!
- Anonyymi
Ei ne maksa arvot niin nopeasti nouse jos syö vaan parikin vuotta lääkettä . Ja kontrolloidaanhan ne yhtämittaa. Maksa arvot nousevat niin monesta eri syystä ihmisellä.
Esim ravintolisien ylenpalttisesta nauttimisesta, vääränlaisesta ruuasta, viinistä ja oluesta jne.
Joten en sinuna pelkäisi vaan ottaisin tabletit kuten ne on kirjoitettu.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1273461- 841805
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151581Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541342VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu901184Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1071151- 681059
- 65954
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k80905Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä20887