Hämeenlinnan terveysasemien toiminta ja pääseminen hoitoihin

Anonyymi-ap

Jos terveysasemia lopetetaan pitääkö mennä kalliiseen yksityisvastaanottoon? Ei verovaroila on maksettu palvelut ja kaikkien pitää pitää päästä palvelujen piiriin, olen ihmetellyt kun kaikki valittaa ettei pääse terveysasemille hoitoon, kun kuitenkin käymme terveysasemillamme ammottaa tyhjyyttään potilaista vain puh ajoilla pääsee hoitoon 2-6 viikon päästä? kuitenkin lääkärit ja muutama hoitaja paikalla, mitä he tekee kun potilaita ei näy missään? onko näennäistä "ruuhkaa" vai muuta? Itse sain terveysasemalleni kesäkuulle ajan sairaanhoitajalle vain kun lääkäriä pyysin kuulemma kontrolloi käyntini etänä?

17

313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Joo en tajua. Jos käy paikalla niin tajuaa kuinka isot talot on sekasin ja eksyksissä. Hallintoa on hirveästi mutta toiminta on lasten kengissä. Ylilääkärit leikkii johtajaa ja verovaroja syödään urakalla. Järkeä ei ollenkaan.

• Anonyymi

Sinä leikit viisasta ja tietävää ja syöt verovaroilla. Järkeä ei ollenkaan.

• Anonyymi

Olisiko vähän sama juttu kun Hesan lappuliisat olivat vaan tekevinään töitä.

• Anonyymi

Jukolassa oli kuuden viikon jono ihan normi. Olimme hoitokokeilussa mukana, missä julkisen terveydenhuoltopalvelun tuotti Mehiläinen, noin kahdessa tunnissa pääsi soitosta lääkäriin.

Puolestani saatte vaikka lakkauttaa julkisen terveydenhuollon!

• Anonyymi

No eipä se ole sinuun ainakaan mitenkään tehonnut se hoito. Että sikäli voi moittia kyllä. Mutta ei kai nekään ihmeisiin siellä pysty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No eipä se ole sinuun ainakaan mitenkään tehonnut se hoito. Että sikäli voi moittia kyllä. Mutta ei kai nekään ihmeisiin siellä pysty.

Oo, mikä ajatusten Tonava! Ihanko itse keksit?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oo, mikä ajatusten Tonava! Ihanko itse keksit?

Ihan itse. Toisin kuin sinä omat vertauksesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen ajatusten Kutalanjoki. Vähän virtaava ja solmuinen kuraoja jossa miljoona sorsaa kaakattaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lienet Jukolan ruuhkan tekijä / pullonkaula, kun niin luonnon päälle ottaa

• Anonyymi

Jos terveysasema lopetetaan palvelu siirtyy palvelu pisteeseen tai keskukseen, eihän se nyt kokonaan lopu.
      Ei ihmiset istu enää odotustiloissa, tulet vasta vastaanotolle kun on aika tai asioivat etänä. Miten siell etäasiakkaita voin nähdä?
      Eipä taida yksityisillä olla kaikkia tarvittavia hoitoja vaan saada, ei ole kaikkia kalliita hoitotarvikkeita, tutkimuslaitteita ym. Rahat ne kerää ja sanovat jopa siellä töissä olevat ammattitaidonkin rapautuvan, että sinne vaa hoitoon.

• Anonyymi

Parempi mennä yksityiselle hoitoon saman päivän aikana, kuin kuolla julkisen puolen jonoon

• Anonyymi

Ei ole rahaa mennä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole rahaa mennä.

Kuole sitten köyhä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuole sitten köyhä.

Samaa ihmettelen kun joku edellinen kommentoija. Ei Viipurintiellä käydessä näy edes toista potilasta. On käy kaikki käynnit jätetty etäkäynneiksi. Itse sain Neurologian plk:lle etävastaanotto ajan. Kehnoa suomenkieltä soittava lääkäriksi itsensä tituleerannut nainen soitti. Kertoi jo diagnoosin ja kertoi mikä lääke on apteekissa. Näin se menee. Jos mahdollista muuttakaa pois Suomesta. Itselläni asuu täti Saksassa, joka on kauhistellut suomalaista terveydenhuoltoa!

• Anonyymi

Enne oli KVG, mutta nyt on G.P.T. Chat. Kyllä tuo kaiken lääketieteestä tietää.
      http://chatgpt.com
      What can I help with?

• Anonyymi

What are signs of neuroma?
        Typical Signs & Symptoms
        1. Burning or Sharp Pain
        2. Tingling or Numbness
        3. Feeling of a Lump or Pebble
        4. Pain That Worsens with Pressure
        5. “Clicking” Sensation

Important Distinguishing Features
        Neuroma pain is nerve-related, so it tends to cause: Burning, Tingling, Shooting pain, rather than dull, achy pain typical of arthritis or tendon issues.

How to treat neuroma?
        1. Conservative (First-Line) Treatments
        Footwear Changes, Activity Modification, Orthotics, Medications
        2. Medical Treatments (Given by Professionals)
        Corticosteroid Injections, Alcohol Sclerosing Injections, Radiofrequency Ablation or Cryoablation
        3. Surgical Treatment (Reserved for Persistent Cases)
        Neurectomy, Nerve Decompression

Ja kyllä G.P.T. Chattia voi pyytää myös diagnosoimaan oireet.
        Luulisi näillä spekseillä julkisen terveydenhoidon ottavan tekoälyn käyttöön -> kustannussäästöt, ja hyvin mittavat sellaiset.

• Anonyymi

Ambulanssitkin viilettää salaa silloin kun niitä ei näy. Tai kuule. Jolla korvat on siis....

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      58
      3703
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      72
      3085
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      53
      2271
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      13
      1503
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      65
      1269
    6. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      86
      1146
    7. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      981
    8. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      23
      971
    9. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      55
      955
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      47
      942
    Aihe