Uutena Canonistina olen katsellut linssejä. Mutu-tuntumani on että valkoinen putki on mustaa kalliimpi vaikka numeeriset arvot ovat samat. Mikä tässä on se juju?
Canon linssien värit/hinta?
6
268
Vastaukset
- Anonyymi
No, kulttuurisen tradition myötä täällä oksidentissa mielletään valkoinen mustaa arvokkaammaksi.
- Anonyymi
Laita esimerkkkipari.
- Anonyymi
Tuo pätee vain pitkiin linsseihin, joita saa myös valkoisina. Väitetään värin estävän lämpöhalvausta ja linnsien lämpö laajentumisia.
Lyhyemmät objektiivit on kuitenkin aina mustia, mutta hinnan ratkaisee punainen rengas ja L-kirjain.
Muuten muutkin valmistajat tekee myös valkoisia "paempia" linssejä.
Pentax tekee myös hopeanhohtoisia.- Anonyymi
Se on tosi arvokasta materiaalia mistä se punainen rengas tehdään, siihen ei saa lämpötilan vaihtelut vaikuttaa yhtään, kun se on niin lähellä etulinssiä.
- Anonyymi
Mustat linssit eivät haalista värejä niin paljon kuin linssit jotka ovat valkoisa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait223037- 402644
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381503- 841350
- 631251
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä40999Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.125903- 32816
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi29663Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan59621