Voiko ulosotto myydä vapaasti ja suoraan kiinteistön ostotarjouksella vai onko julkinen huutokauppa aina pakko järjestää? Jos vaikka kiinteistön arvo on arviolta 50000e ja on 10000e ostotarjous ja velallisen saatavat 2000e niin kymppitonni riittää että kaikki velkojat saavat omansa pois. Niin ulosotto voi myydä alihintaan ja painottaa myyntiaikaa.
Ulosotto ja kiinteistön vapaa myynti
11
281
Vastaukset
- Anonyymi
On minunmielestäni väärin.. mutta niinhän nuo oikeistolaiset ovat varmaan lakipykäläthyväkdyneet että ilman saa ottaa kun toisen on pakko myydä
- Anonyymi
Asunnon pakkomyynti on raskain toimenpide, ennen sitä on oltava mahdollisuus maksaa velkaa ulosoton kautta saatavina. Normiohje taitaa olla, ettei paikkakunnan hintatasoa saa alittaa kuin max 20%. Tuokin hinnan alennus on kyseenalainen, koska sen päättää usein yksinomaan vouti.
50t asuntoa ei saa myydä kymppitonnilla. Jos näin tehdään, siitä kannattaa ehdottomasti valittaa ja kaupat perutaan. 2t velan takia ei kotia myydä.- Anonyymi
Hehtaarin tontti ja tiilitalo Varsinais-Suomessa 20 000? Justiinsa joo, eikö näillä voutien suorittamilla arvioinneilla ole mitään rajaa? Lähtökohtana pitäisi olla edes ulkopuolisen arvioijan käyttö että vältytään mielivallalta.
Ja vähemmän yllättäen käräjäoikeuden rapparit vetivät tämänkin ryöstön voudin hyväksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hehtaarin tontti ja tiilitalo Varsinais-Suomessa 20 000? Justiinsa joo, eikö näillä voutien suorittamilla arvioinneilla ole mitään rajaa? Lähtökohtana pitäisi olla edes ulkopuolisen arvioijan käyttö että vältytään mielivallalta.
Ja vähemmän yllättäen käräjäoikeuden rapparit vetivät tämänkin ryöstön voudin hyväksi.Oma taloni arvioitiin voudin toimesta ennen pakkomyyntiä. Vouti käytti ystäväänsä, samalla öky asuntoalueella asuvaa kiinteistönvälittäjää. Mies kävi talossani, itse olin silloin muualla. ja potki seiniä ja teki arvion täysin törkeästi alakanttiin. Kun kyselin arvion tulosta, minulle sanottiin ettei se tieto kuulu minulle! Siis täh! Olen kiinteistön omistaja 100-prossasesti ja talo on velaton.
Eli, kyllä ovat venkuloita. Rappareita just, otin loossista selvää ja sielt'hän ne molemmat läjät löytyivät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja vähemmän yllättäen käräjäoikeuden rapparit vetivät tämänkin ryöstön voudin hyväksi.(Oli tarkoitus laittaa tuo kommentti eri tuon viestin perään, missä oli linkki iltalehden juttuun tästä halpamyynnistä, mutta kannettavan kanssa jotenkin pomppasi)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oma taloni arvioitiin voudin toimesta ennen pakkomyyntiä. Vouti käytti ystäväänsä, samalla öky asuntoalueella asuvaa kiinteistönvälittäjää. Mies kävi talossani, itse olin silloin muualla. ja potki seiniä ja teki arvion täysin törkeästi alakanttiin. Kun kyselin arvion tulosta, minulle sanottiin ettei se tieto kuulu minulle! Siis täh! Olen kiinteistön omistaja 100-prossasesti ja talo on velaton.
Eli, kyllä ovat venkuloita. Rappareita just, otin loossista selvää ja sielt'hän ne molemmat läjät löytyivät.Joo, eipä se "asiantuntijan" käyttäminenkään auta siinä tapauksessa, jos kyseessä on loossi- tai muu kaveri.
- Anonyymi
Jos velallisella on niin pieni palkka tai eläke ettei ulosottovaraa ole, niin kyllä asunto silloin ulosmitataan, myös ihan pikkuvelasta. Velallisen sairaus tai yhteiskunnalle koituva haitta eivät vaikuta asiaan.
”Mies menetti valtavan omakotitalonsa vajaan 5000 euron velan takia”
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/64277cfd-9f26-40d2-897f-fa2dfa849708 - Anonyymi
Kyllä minulta talo meni pilkkahintaan ja velat jäi 15 vuodeksi.
- Anonyymi
Markkinahintaan ne myydään huutokaupoissa. Joskus se pilkkahinta voi olla ainoa oikea hinta. Ja velallisella on vuosia aikaa myydä se itse ennen ulosottoa. Kyllä noissa huutokaupoissa näkyy sen verran surullisia kohteita, että se 5000€ on jo hyvä tarjous. Niistä pystyy aistimaan asukkaan vuosia jatkuneen saamattomuuden.
- Anonyymi
Saamattomuuden? Ihan liian usein on kyse taloudellisista vaikeuksista eli suomeksi, rahan puutteesta korjata ja perusparantaa. Tai sitten sairaudesta, fyysisestä esteestä tai henkisestä.
Itse en kykene enää kunnostamaan taloani koska olen vanha ja raihnainen. Sanoisin kädetön melkein, reuman runtelema. Ei ole perhettä, ei sukua, ei auttajia.
Vanhustyön ammattilainen teki korjaussuunnitelman, jonka Ara-rahastokin hyväksyi, mutta sitten oman kunnan sosiaalityöntekijä ei puoltanutkaan avunantoa. Sellaista.
- Anonyymi
Ei kai taloja nyt myydä millään tonnilla ? jos on esim 100 000 e talo ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379