Voiko joku auttaa?!?
Oon hakemassa korvauskäsittelijäksi erääseen vakuutusyhtiöön ja palkkatoivetta pyydetään. Mulla ei oo hajuakaan paljon voi pyytää. Oon vastavalmistunut VTM ja tää työpaikka EI ole pääkaupunkiseudulla. SVAL:in suositus vastavalmistuneille on 2650e/kk, mut toi koskee yskityistä sektoria ja pääkaupunkiseutua. Paljon tuosta pitäis tiputtaa, että olisi realistinen toive tuohon korvauskäittelijän hommaan? Koitin netistäkin ettiä, mut en osannu sit vissiin oikeella tavalla hakee.
Korvauskäsittelijän palkka
9
10233
Vastaukset
- alalla oleva YTM
Voit huoletta varautua aluksi noin 1800 euron kk-palkkaan. Vakuutusyhtiön käsittelijäpuoli on naisvaltainen sektori, palkat alhaiset. Tiputa vaateesi 2100 euroon, voit saada tingattua jopa 1900 e/kk loppukisassa. Palkkaryhmät on määritelty Vakuutusväen liiton sivuilla, ja niitä nostaa ainoastaan kokemuslisät vuosien varrella. Luokka riippuu homman vaativuudesta. Korvauskäsittelijää ei pidetä huippuvaativana, ja osa heistä on merkonomeja, jopa merkantteja tai ylioppilaita.
- merkonomi
Tuo homma ei vastaa ollenkaan koulutustasi. Miksi haet sellaista? Palkka maksetaan kuitenkin enemmän työn mukaan ei sen mukaan kuinka ylikoulutettu olet...
- ?????????????
Olen vasta valmistumassa, eikä töitä oo tosiaankaan liikaa tarjolla, ja ajattelin hakee kaikkee, mitkä vähänkään kiinnostaa mua. Vai sun mielestä mun pitäis mielummin olla työtön kuin hakee töitä, johin olen ylikoulutettu? En voi sille mitään, että nuorena lukion päättänennä pentuna en vielä tiennyt mitä isona halunan tehä (en kyllävieläkään tiedä). Mutta kiitos kun palautit mut takaisin maan pinnalle ja vahvistit mun omaa näkemystä, että mulle ei oo olemassa mitään töitä. En taidakaan sitten hakea tuohon työhön! Anteeksi että edes kysyin asiasta.
- jossu
????????????? kirjoitti:
Olen vasta valmistumassa, eikä töitä oo tosiaankaan liikaa tarjolla, ja ajattelin hakee kaikkee, mitkä vähänkään kiinnostaa mua. Vai sun mielestä mun pitäis mielummin olla työtön kuin hakee töitä, johin olen ylikoulutettu? En voi sille mitään, että nuorena lukion päättänennä pentuna en vielä tiennyt mitä isona halunan tehä (en kyllävieläkään tiedä). Mutta kiitos kun palautit mut takaisin maan pinnalle ja vahvistit mun omaa näkemystä, että mulle ei oo olemassa mitään töitä. En taidakaan sitten hakea tuohon työhön! Anteeksi että edes kysyin asiasta.
Ei pidä antaa noin helpolla periksi. Voihan sitä aluksi aloittaa vähän vaatimattomammasta tehtävästi ja kun kokemusta kertyy edetä urallaan. Ei kukaan palkkaa vastavalmistunutta johtotason tehtäviin.
- nelli
????????????? kirjoitti:
Kaiken maailman merkonomit on niiin valtavan kateellisia itseään paremmin koulutetuille. Merkonomivaltaisissa työpaikoissa maisterit koetaan suurena uhkana, ja koulutetut halutaan savustaa pois pilaamasta merkonomien uralla etenemismahdollisuuksia.
Sulle ????????????? haluan sanoa että olin jokin aikaa sitten samassa tilanteessa kanssasi, vastavalmistunut VTM etsimässä omaa paikkaansa. Aikani hakkasin päätäni seinään ja hain sinnikkästi töitä joihin olin ylikoulutettu, mutta joihin kelpasin hyvin vielä ennen valmistumistani. Tuntuu todella turhauttavalta saada kerta toisensa jälkeen kuulla olevansa ylikoulutettu. Jos taas hakee "koulutusta vastaavan tason" töitä, ei ole ollenkaan tarpeeksi työkokemusta. Kuinka sitä työkokemusta saa, kun ei ensin huolita "alemman tason" töihin joihin maisteri on muka ylikoulutettu?? Kertokaapa joku mulle se.
Omalla kohdallani tarinalla on onnellinen loppu, löysin työnantajan joka ymmärtää arvostaa koulutusta ja palkkatasokin nousi entisestä. Joten älä siis lannistu, jossakin se sunkin työpaikkasi odottaa! - €€€€€
nelli kirjoitti:
Kaiken maailman merkonomit on niiin valtavan kateellisia itseään paremmin koulutetuille. Merkonomivaltaisissa työpaikoissa maisterit koetaan suurena uhkana, ja koulutetut halutaan savustaa pois pilaamasta merkonomien uralla etenemismahdollisuuksia.
Sulle ????????????? haluan sanoa että olin jokin aikaa sitten samassa tilanteessa kanssasi, vastavalmistunut VTM etsimässä omaa paikkaansa. Aikani hakkasin päätäni seinään ja hain sinnikkästi töitä joihin olin ylikoulutettu, mutta joihin kelpasin hyvin vielä ennen valmistumistani. Tuntuu todella turhauttavalta saada kerta toisensa jälkeen kuulla olevansa ylikoulutettu. Jos taas hakee "koulutusta vastaavan tason" töitä, ei ole ollenkaan tarpeeksi työkokemusta. Kuinka sitä työkokemusta saa, kun ei ensin huolita "alemman tason" töihin joihin maisteri on muka ylikoulutettu?? Kertokaapa joku mulle se.
Omalla kohdallani tarinalla on onnellinen loppu, löysin työnantajan joka ymmärtää arvostaa koulutusta ja palkkatasokin nousi entisestä. Joten älä siis lannistu, jossakin se sunkin työpaikkasi odottaa!on tainnut koulutus nousta hattuun
samanlaisia pulliaisia on ootte kun nuo haukkumasi merkonomit ei kaikille ole ura elämän päämäärä. Se sydämen sivistys ei kirja viisaus
- Malla
Mä oon korvauskäsittelijä, tradenomi. Nyt työkokemusta 3 vuotta ja palkka 2530 e/kk ja lounasetu. Oon suht tyytyväinen, enkä antanu periksi pomolle työhaastattelussa palkasta. Tsemppiä sulle!
- Hese
Oisko Mallalla antaa tippiä tietämättömälle mistä korvauskäsittelijän hommassa saa tuollaisen liksan? Itse teen samaa hommaa enkä saa likimainkaan tuollaista palkkaa. Firmassa olen ollut kaksi vuotta.
- noustaan
Käytännössä moni valtio- ja yhteiskuntatieteelliseltä alalta valmistunut ei heti pääse koulutustaan vastaavaan työhön saati yllä liiton suosittelemiin palkkoihin. Luulen, että sinulla on koulutuksesi ansiosta etenemismahdollisuuksia, kun olet jonkin aikaa työskennellyt korvauskäsittelijänä.
Olen itse VTM ja aloitin työurani melkoisen vaatimattomista töistä ja palkoista. Työnantajat ovat todenneet monipuolisen kokemukseni heille tuomat hyödyt, niinpä urani on edennyt toiveitteni mukaan. Kaikkea ei saa heti, tässä ja nyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802