Hallitus leikasi osaikatyölöisten pienen palakan

Anonyymi-ap

Jos teit 5 h osaikatyö päivässä niin sait 200 e kk työttömyyskorvausta.
Nyt saatvaat 70e
Millä selviää maksuista ja millä elättää kampaajat ja muut yrittäjöt eikun itse laikaamn hiukset ja baaritkin jää

19

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Palkkaa ei ole leikattu senttiäkään.

      • Anonyymi

        Mutta verot keloaa yeitystukiin

        Oeln kansut perintövero tai 2 kertaan 40 000. oskenboitto verot 20 000 e kiinteistö veroja 1000e v


      • Anonyymi

        Niin palkasta ei puhuttukkaan baan osaikaisen toimeen tulosta ja ostoboiman heiknnyksestä 80 miljoonaa vuodessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin palkasta ei puhuttukkaan baan osaikaisen toimeen tulosta ja ostoboiman heiknnyksestä 80 miljoonaa vuodessa

        Osaikaisten on esim kaupassa jossa tehdään 5h päivää

        Kun osaikaisten on 385 000 näiden käteen jäävä raha on 93,3 miljoonaa jää pois kansalaisten ostovoimaa tai .elikkä kauppiaat saa jaettavakseen 93 miljoonaa vähemmän rahaa ja se lisää työttömyyttä esim pikku myymälöissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaikaisten on esim kaupassa jossa tehdään 5h päivää

        Kun osaikaisten on 385 000 näiden käteen jäävä raha on 93,3 miljoonaa jää pois kansalaisten ostovoimaa tai .elikkä kauppiaat saa jaettavakseen 93 miljoonaa vähemmän rahaa ja se lisää työttömyyttä esim pikku myymälöissä

        Meinaat, että ne rahat jotenkin katoavat kansantaloudesta?


    • Anonyymi

      Saitko Kelalta ainoastaan 200e kuukaudessa? - vaikka tienaamisen suojaosakin pelkästään tekee 300e/kk, ja koronavuonna 2020 suojaosa oli 500e.

      • Anonyymi

        Ennen alle 200 nyt sain vaan 70 e

        Siis olin töissä 5 h päivässä
        Jatkossa osaikaiset kaupan puksutkin saavt baan 70 e kk


    • Anonyymi

      Petteri ja Riikka tuhoavat suomalaisten ostovoiman.

    • Anonyymi

      Ei hallitus ole leikannut kenenkään palkkaa. Ainakin minulla verot jopa hieman laskivat, ja palkasta jää hieman enemmän käteen.

      Työssä käyvälle maksetaan aiempaa vähemmän soviteltua päivärahaa, mikä on ihan eri asia kuin palkan pieneneminen. Palkan maksaa työnantaja, päivärahan veronmaksajat.

      • Anonyymi

        Mutta ei kannata enää pienet tunnit kauempana matkat joutuu maksamaan itse. Ja verottaja vie osan.
        Mitä siitä jää jos esim ottaa 16 kk tuntia 11 e tuntipalkka ja matkat 2kertaa 50 kertaa 2 eli vk 100 ja kk 400 km. 5 l kulutuksella 100 km 10 e kertaa 4 on 40 e kk bensaan eikä saa vähentää kuluja … jää alle omavastuun.
        Eli tuosta ei paljon voi jäädä käteen …
        Saa korjata jos olen väärässä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei kannata enää pienet tunnit kauempana matkat joutuu maksamaan itse. Ja verottaja vie osan.
        Mitä siitä jää jos esim ottaa 16 kk tuntia 11 e tuntipalkka ja matkat 2kertaa 50 kertaa 2 eli vk 100 ja kk 400 km. 5 l kulutuksella 100 km 10 e kertaa 4 on 40 e kk bensaan eikä saa vähentää kuluja … jää alle omavastuun.
        Eli tuosta ei paljon voi jäädä käteen …
        Saa korjata jos olen väärässä

        Matka siis 25 kmsuunta se kertaa 4 on 100 km vk kertaa 4 siis 400 km kk. Mietin yhtä paikkaa mutta onko sen väärtti ?


      • Anonyymi

        Hyvä että on kymmeniä työvuosia takana jotta saa tuet hyvällä omallatunnolla.


    • Anonyymi

      Työkkäristä ehdotettiin osa aikaisia henkilökohtaisen avustajan paikkoja. Eikös siitä saa vielä soviteltua ansiosidonnaista?

      • Anonyymi

        Jokainen tienattu euro leikkaa ansiosidonnaisesta 50 senttiä.
        Kyllä kannattaa juu!
        Paska maa tämä Suomi on.


      • Anonyymi

        Kyllä saat mutta jos enne sait 5h työstä viikossa 3h työttömyystahaa 200 e kuussa saat nyt vaan 70 e samasta ajasat ja työmatkoista absta 900e ylimenevältä osalta kk.

        Unihd TUOLLAISET abustajan ilmaistyt ei herratkaa ilmaiaeksi mitään tee eikö sitejohtajat edes 20 000 PALKLLAKAN saa aikaisksi mitään


    • Anonyymi

      Pienestä kirvauksesta vietiin siis osaikaisiota 2 /3 osaa siis 66pros laski korva us kaikkalla,osaikaisllla

      Osaikaisia muistaakseni 400 000 henkilöä
      Ja noilla tuloilla ostoboima heikkene 80 milkoonaa vuodessa kaikki pois suotaan kauoan kulutuksesta joka myöskin laskee veeotuloja

    • Anonyymi

      Kokonaan työttömäksi, vuokralle asumaan ja sitten kaikki tuet kelalta.

      • Anonyymi

        sillä ei laskuja maksella avustuksilla.... Siis elää kituuttaa kyllä jotenkuten mutta raha tulee muualta kuin kelasta. Ne on pieniä rahoja ne kelatuet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sillä ei laskuja maksella avustuksilla.... Siis elää kituuttaa kyllä jotenkuten mutta raha tulee muualta kuin kelasta. Ne on pieniä rahoja ne kelatuet.

        Ihan hyvin pärjää mutta ei tosiaan isompia ostella, tukiahan tulee tonni jos vähän päällekin, tuosta menee vuokraan mulla joku 300e. Käytännössä siis itse maksan tuon vuokran, puhelin,- ja nettimaksut ja auton kulut. Muut kulut kuten sähkö, lääkkeet jne. maksaa sossu ja loput jää itselle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      78
      1540
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1277
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      120
      1247
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1166
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1034
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      84
      841
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      782
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      775
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      381
      751
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      123
      701
    Aihe