Buzios

sipe

Olemme lähdössä mieheni kanssa lokakuun lopussa yhdistelmämatkalle Rio de Janeiro-Buzios, mutta Buzioksesta hyvin vähän tietoa esitteessä ja myös nettitietous vähäistä. Niinpä olisi tosi mukavaa,jos jollain on kokemuksia ko paikasta, esim ostosten suhteen, kulkuyhteydet lähiympäristöön ja missä kannattaa käydä jne.

2

822

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiina

      Onhan siitä netissäkin tietoa, esim. www.buziosonline.com.br.
      Niin ostokset kuin ravintola- ja yöelämäkin on keskittynyt Rua das Pedras -kadun ympäristöön. Toki Rio de Janeirossa ostosmahdollisuudet ovat paremmat (mm. Barra Shopping toki Ipanema ja Copacabana yleisesti).
      Busseja kulkee säännöllisesti ainakin Cabo Frion suuntaan (ja tietysti Rioon, mutta jos olette pakettimatkalla, niin ette ehkä sitä yhteyttä tarvitse). Varmaan joku risteily merellä olisi mukava.
      En kokenut siellä mitään erityistä nähtävää olevan, kauniiden rantojen lisäksi siis! Mun mielestä hyvä paikka löhöloman viettoon, rentoa rantaelämää, turvallistakin Brasilian isoihin kaupunkeihin verrattuna. Viihdyin itse mainiosti!

      • peppi

        Olin maaliskuussa samantapaisella yhdistelmämatkalla Rio-Buzios 2 viikkoa yhteensä. Buzios on turvallinen ja rauhallinen, saa kulkea laukku olalla ihan vapaasti ja miehillä näytti olevan lompakko takataskussakin. Opaskin käski ottaa korut ja kellot esiin, kun lähestyttiin Buziosta.
        Siellä on paljon erilaisia rantoja ja kova polttava aurinko. Mulla paloi korvalehdet, kun en tajunnut huivilla suojata niitä. Aurinkorasvan suojakertoimen kannattaa olla se 50 tai 60 aluksi. Aurinko on paljon pororttavampi kuin Suomessa, huomasin sen.
        Paikka ei ole kovin iso ja helposti pääsee jalkaisin paikasta toiseen. Ei kylläkään ole ongelma mennä pitempää matkaa vaikka taksilla. Rannoilla oli mukava meininki ja siellä hyviä ruokapaikkoja.
        Kaupoissa hintataso korkeampi kuin Riossa. Itseäni harmitti kovasti, että jätin tuliaskarkkien ostamisen Buzio`een ja sieltä en edes löytänyt sellaisia.
        Paikka oli tosi rentouttava ja vastapaino Rion hulinalle. Sai hyvin `ladattua akut täyteen`ennen koto-Suomeen palaamista.
        Hyvää matkaa teille!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      100
      2085
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      432
      1609
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1323
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      15
      1143
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      74
      1092
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1055
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      999
    8. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      266
      984
    9. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      979
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      847
    Aihe