Liikennevalvonta tulisi yksityistää.
Yksityiset firmat hoitavat liikennetarkkailun kameroiden avulla. Tämän jälkeen valvonnasta perataan esiin törttöiljät joista toimetaan videotodisteet poliiseille. Poliisit hoitavat sitten loput.
MInä olen ammattikuski ja jos olisi mahdollista sakottaa liikenteessä, niin pystyisin päivittäin kirjoittamaan kymmeniä sakkoja, ottamaan lukuisilta ihmisiltä korit pois jne..
Samalla tavalla yksityiset firmat saisivat vastuuseen nämä joiden ei kuuluisi olla lähelläkään mitään ajoneuvoja.,
Jokaisesta sakosta firma saisi tietyn prosentin.
Pelkästään Helsingin keskustassa voisi sakottaa päivittäin 2000-3000 kuljettajaa ja helposti. jopa enemmän. Valtio saisi satojen miljoonien vuosittaiset tulot tästä ja samalla turvallisuus lisääntyisi.
Liikennerikokset yksityisvalvontaan
5
146
Vastaukset
- Anonyymi
Koko rangaistusseuraamus- ja turvallisuusala päinvastoin pitäisi ottaa nykyistä paljonkin tiukempaan julkiseen kontrolliin.
Viikoittain saamme lukea, kuinka lain rajamailla ja purkkaviritystulkintojen varassa toimivat pysäköinninvalvontafirmat tekevät tulosta lähinnä oikeudenkäymiskulujen suuruuteen nojaavan liiketoiminta-ajatuksensa turvin.
Suunnilleen viikoittain saamme myös lukea uusista käänteistä, joissa laajaa välitöntä julkista valtaa käyttävät poliisikoulun hakuvaiheessa karsiutuneet yksityisen sektorin viikonloppukoulutetut sankarit syyllistyvät milloin mihinkin ylilyöntiin.
Automaattinen nopeusvalvontakin on etääntynyt alkuperäisestä tarkoituksestaan (jos sitä sillä koskaan oli) ja palvelee vain fiskaalisia tarkoitusperiä. Siihen uutena liitettyä haltijavastuuta olisi pitänyt vastustaa paljon ankarammin, mutta onneksi samalla entisistä rikesakoista, nykyisistä liikennevirhemaksuista lähti samassa yhteydessä niiden kortin päälle käyvä vaikutus, joten ei niin pahaa, ettei jotain hyvääkin.
Suomessa ei ole mitään liikenneturvallisuusongelmaa. Liikennekuolemien määrä on vähentynyt vuosikymmenten varrella radikaalisti samaan aikaan, kun liikennesuorite on moninkertaistunut. Julkisen vallan suorittama valvonta riittää aivan hyvin. Loppu on kiinni siitä, että kehitetään autokouluja kasvattamaan myös sujuvaan eikä vain turvalliseen liikennöintiin.- Anonyymi
Huomaa ettet aja liikenteessä.
joka toisella kännykkä naamalla. Ei osata alkeellisiakaan liikenneympyräsääntöjä. Matukuskit eivät osaa käytänössä mitään liikennesääntöjä. Pahempia kuin ratijuopot. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomaa ettet aja liikenteessä.
joka toisella kännykkä naamalla. Ei osata alkeellisiakaan liikenneympyräsääntöjä. Matukuskit eivät osaa käytänössä mitään liikennesääntöjä. Pahempia kuin ratijuopot.Ajan paljon päivittäin. Olen ajanut kolmatta vuosikymmentä ja työkseni myös hälytysajoa.
Ad hominemisi menee siis kaukaa ohi.
- Anonyymi
Niin mun hallitus yksityistää ensin terveydenhuollon . Sen jälkeen pelastustoimi yritysten hoidettavaksi .
- Anonyymi
Vartijat han sen pystyy hoitamaan pampulla .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389