Coton de tulear

:>>

Saako coton de tulearilta leikata kulmakarvoja ja otsahiuksia?

8

1096

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Miksi ne pitäis leikata?
      Kyllä jotkut ovat leikanneett, samalla kun koiran koko muukin turkki on vedetty lyhyeksi, osa taas jättää pään alueen karvat leikaamatta...

• naglo

no periaatteessa näyttelykoiran turkkia ei saisi leikellä... mutta voihan ne otsakarvat laittaa ponnarille, niin kuin pitkäkarvaisten koirien omistajat usein tekevät.

• Niiskuneiti`

Joo eiköhän niiltä saa,itse oon trimmannutkin oman cottonini pari kertaa vaikka se ei ole suositeltavaa mutta kun en aijo sitä näyttelyissä käyttää niin on sillä itselläänkin parempi olo jos sillä on lyhyet karvat :D

• Hessu

Älä leikka jos ei ole jostain syystä pakko ,karvat estää siitepölyjen menemästä silmiin ja muut roskat.Jos innostut alkaa käymään
      näyttelyissä karvoja ei leikata ne saattaa mennä
      kihraan kuin lampaan villa ei kelpaa sen jälkeen
      näyttelyyn.Itsellä on kaksi Cottonia ei muuta kun
      pesua ainoastaan valkoiselle koiralle tarkoitettua pesu ja hoito ainetta ,kampaus ja harjaus ainakin joka toinen päivä niin siinä on
      puuhaa kerraksi mutta koirat on komeita kun peset
      oikella pesuaineella .Meidän koirat on 3 ja 5:iisi vuotta vanhoja ,Hauskoja hetkiä Cottonien
      kanssa.

• Mansikka

EI SAA

• Lawnmower

Totta kai saa leikata. Jo aiot käyttää koiraasi näyttelyssa, niin silloin et. Meillä koira on kuitenkin oman itsensä vuoksi, eikä näyttelyesine. ( Emme siis aio koiraamme näyttelyssä käyttää.)
        Koiralle on paljon mukavampi olo ja turkin hoito helpottuu huomattavasti.

• Maddushka
        Lawnmower kirjoitti:

Totta kai saa leikata. Jo aiot käyttää koiraasi näyttelyssa, niin silloin et. Meillä koira on kuitenkin oman itsensä vuoksi, eikä näyttelyesine. ( Emme siis aio koiraamme näyttelyssä käyttää.)
        Koiralle on paljon mukavampi olo ja turkin hoito helpottuu huomattavasti.

Yhdyn edelliseen vastaajaan. Ilman muuta saat leikata koirasi turkin ihan millaiseksi itse haluat. Coton on lyhytturkkisena paljon helpompi hoitoinen ja koirakin nauttii kun ei ole valtavaa turkkia joka on kesällä kuuma ja talvella lumipaakkuja täynnä.

• No tottakai saa leikata. Irse ajan koiran joka kesä TOSI lyhyelle turkille ja tyttö on kuin villivarsa keälaitumella. Jos et aio käyttää koiraasi näyttelyssä niin anna palaa vaan ja kyllä se turkki takasin kasvaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2473
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      176
      1694
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1588
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1543
    5. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      79
      914
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      895
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      861
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      825
    9. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      798
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      152
      755
    Aihe