Ärsyttävä Google Assistant

Anonyymi-ap

Olen puhelimeeni laittanut näytön aikakatkaisuun 2 min. asetuksen ettei yhtenään tarvitse selatessa näyttöä herätellä.

Olen poistanut Assistantin käytöstä, mutta voi prkl, kun käsin yritän sammuttaa näytön, näyttö ei sammu mutta Assistant ponnahtaa esiin ruinaamaan "ota minut käyttöön" .

Mitä helevettiä teen että saan tuon kiusan loppumaan? Miksi tällainen väkisin tuputus?

25

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tsekkaa puhelimen asetuksista pikanäppäimet. Hae asetuksia hakusanalla "pikanäppäin" tai "assistant". Ota assistant pikanäppäin pois käytöstä, kun sellainen asetus löytyy.
      Nuo assistentit on turhaa roskaa. Jos ei itse osaa puhelintaan käyttää, niin olkoon käyttämättä.

      • Anonyymi

        Kiitos! Ei hypi enää silmille.😀


      • Anonyymi

        Höpö höpö. Nuo assistantit on erittäin käteviä kun voi puhelinta ohjata puhekomennoilla. Helpottavat elämää erittäin paljon. Itse en tosin käytä juurikaan Google Assistanttia vaan lähinnä vain Samsungin Bixbyä, koska Bixby on paremmin integroitu Samsungin puhelimiin ja sillä pystyy tekemään paljon sellasta mitä Google Assistantti ei osaa. Bixby toimii yhteen myös Samsungin puhelimissa käytettävissä olevien automatisointirutiinien kanssa, Google Assistant ei toimi. Eliesimerkiksi Samsungin Tilat ja Rutiinit ominaisuuden kautta voi antaa komentoja Bixbylle ja toisaalta rutiineja voi käynnistää puhekomennoilla Bixbyn kautta. Google Assistantti ei valitettavasti tuota osaa eikä montaa muutakaan juttua.

        Ainut suuri harmi noissa assistanetissa, sekä Google Assistantissa että Bixbyssä, on se ettei ne osaa sumea. Sama koskee myös Amazonin Alexaa, jota itse en ole käyttänyt. Itseasiassa on käsittämätöntä ettei edes Google ole vieläkään saanut omaa assistanttian ymmärtämään suomea.
        Toivottavasti viimeaikojen tekoälykehityst tuo tuohon vihdoin korjauksen.


        Assistanttien ansiosta myös älykodin toimintojen ohjaaminen onnistuu puhekomennoilla, tosin englanniksi edellä mainitusta syystä. Yksi asia mihin käytänkin Google Assistanttia Bixbyn sijasta on roboimurin kkomentaminen siivoamaan. Google Assistantin avula se onnistuu, mutta Bixbyn avulla harmillisesti ei onnist koska iRobotin Roomba -roboimureita ei nykyisellään voi ohjataMatterin eikä Samsungin Smrt Thingsin kautta.Jos Roomba -roboimurit näkyisi Smart Thingsissä niin niiden ohjaaminen myös Bixbyllä pitäs onnistua. Jokatapauksessa nykyisellään voin sanoa Google Assistantille:

        "Hey Google, start cleaning"

        T. miksuh

        Tuo käynnistää mun iRobot Roomba J7+ -roboimurini ja komentaa sen siivoamaan kämpän..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Nuo assistantit on erittäin käteviä kun voi puhelinta ohjata puhekomennoilla. Helpottavat elämää erittäin paljon. Itse en tosin käytä juurikaan Google Assistanttia vaan lähinnä vain Samsungin Bixbyä, koska Bixby on paremmin integroitu Samsungin puhelimiin ja sillä pystyy tekemään paljon sellasta mitä Google Assistantti ei osaa. Bixby toimii yhteen myös Samsungin puhelimissa käytettävissä olevien automatisointirutiinien kanssa, Google Assistant ei toimi. Eliesimerkiksi Samsungin Tilat ja Rutiinit ominaisuuden kautta voi antaa komentoja Bixbylle ja toisaalta rutiineja voi käynnistää puhekomennoilla Bixbyn kautta. Google Assistantti ei valitettavasti tuota osaa eikä montaa muutakaan juttua.

        Ainut suuri harmi noissa assistanetissa, sekä Google Assistantissa että Bixbyssä, on se ettei ne osaa sumea. Sama koskee myös Amazonin Alexaa, jota itse en ole käyttänyt. Itseasiassa on käsittämätöntä ettei edes Google ole vieläkään saanut omaa assistanttian ymmärtämään suomea.
        Toivottavasti viimeaikojen tekoälykehityst tuo tuohon vihdoin korjauksen.


        Assistanttien ansiosta myös älykodin toimintojen ohjaaminen onnistuu puhekomennoilla, tosin englanniksi edellä mainitusta syystä. Yksi asia mihin käytänkin Google Assistanttia Bixbyn sijasta on roboimurin kkomentaminen siivoamaan. Google Assistantin avula se onnistuu, mutta Bixbyn avulla harmillisesti ei onnist koska iRobotin Roomba -roboimureita ei nykyisellään voi ohjataMatterin eikä Samsungin Smrt Thingsin kautta.Jos Roomba -roboimurit näkyisi Smart Thingsissä niin niiden ohjaaminen myös Bixbyllä pitäs onnistua. Jokatapauksessa nykyisellään voin sanoa Google Assistantille:

        "Hey Google, start cleaning"

        T. miksuh

        Tuo käynnistää mun iRobot Roomba J7 -roboimurini ja komentaa sen siivoamaan kämpän..

        öh, allekirjotukseni ei tietenkään kuulunut mukaa äänikomentoon :-) Allekirjotuksen piti tietenkin olla kommentin lopussa.

        T. miksuh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Nuo assistantit on erittäin käteviä kun voi puhelinta ohjata puhekomennoilla. Helpottavat elämää erittäin paljon. Itse en tosin käytä juurikaan Google Assistanttia vaan lähinnä vain Samsungin Bixbyä, koska Bixby on paremmin integroitu Samsungin puhelimiin ja sillä pystyy tekemään paljon sellasta mitä Google Assistantti ei osaa. Bixby toimii yhteen myös Samsungin puhelimissa käytettävissä olevien automatisointirutiinien kanssa, Google Assistant ei toimi. Eliesimerkiksi Samsungin Tilat ja Rutiinit ominaisuuden kautta voi antaa komentoja Bixbylle ja toisaalta rutiineja voi käynnistää puhekomennoilla Bixbyn kautta. Google Assistantti ei valitettavasti tuota osaa eikä montaa muutakaan juttua.

        Ainut suuri harmi noissa assistanetissa, sekä Google Assistantissa että Bixbyssä, on se ettei ne osaa sumea. Sama koskee myös Amazonin Alexaa, jota itse en ole käyttänyt. Itseasiassa on käsittämätöntä ettei edes Google ole vieläkään saanut omaa assistanttian ymmärtämään suomea.
        Toivottavasti viimeaikojen tekoälykehityst tuo tuohon vihdoin korjauksen.


        Assistanttien ansiosta myös älykodin toimintojen ohjaaminen onnistuu puhekomennoilla, tosin englanniksi edellä mainitusta syystä. Yksi asia mihin käytänkin Google Assistanttia Bixbyn sijasta on roboimurin kkomentaminen siivoamaan. Google Assistantin avula se onnistuu, mutta Bixbyn avulla harmillisesti ei onnist koska iRobotin Roomba -roboimureita ei nykyisellään voi ohjataMatterin eikä Samsungin Smrt Thingsin kautta.Jos Roomba -roboimurit näkyisi Smart Thingsissä niin niiden ohjaaminen myös Bixbyllä pitäs onnistua. Jokatapauksessa nykyisellään voin sanoa Google Assistantille:

        "Hey Google, start cleaning"

        T. miksuh

        Tuo käynnistää mun iRobot Roomba J7 -roboimurini ja komentaa sen siivoamaan kämpän..

        Ei todellakaan ole käteviä vaan riesoja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole käteviä vaan riesoja!

        Kyllä todellakin on käteviä. Taidat ihan itse olla vain riesa kaikille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä todellakin on käteviä. Taidat ihan itse olla vain riesa kaikille.

        Assistantista sellainen kokemus, että lähettelee puhetta nettiin analysoitavaksi ja tuputtaa tämän perusteella mainoksia. Aloin ihmetellä, kun puhelimen äärellä keskusteltiin panssarivaunuista ja seuraavana päivänä mainostettiin panssarimuseota matkailukohteena. Seuraavana päivänä puhuimme italian matkasta ja tuli äkkilähtö-mainoksia puhelimeen. Kolmannella kerralla oli puhetta mansikkakakusta ja leipurilta tuli kakkumainoksia. Sitten kun asiaan kiinnitti huomiota oli oikeastaan päivän selvää, mikä sovellus oli keskusteluja vuotanut mainostajille - nykyään sillä ei ole enää mikrofoniin oikeuksia ja se pysyy aisoissa vaikka välillä aina valittaakin oikeuksien puutetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Assistantista sellainen kokemus, että lähettelee puhetta nettiin analysoitavaksi ja tuputtaa tämän perusteella mainoksia. Aloin ihmetellä, kun puhelimen äärellä keskusteltiin panssarivaunuista ja seuraavana päivänä mainostettiin panssarimuseota matkailukohteena. Seuraavana päivänä puhuimme italian matkasta ja tuli äkkilähtö-mainoksia puhelimeen. Kolmannella kerralla oli puhetta mansikkakakusta ja leipurilta tuli kakkumainoksia. Sitten kun asiaan kiinnitti huomiota oli oikeastaan päivän selvää, mikä sovellus oli keskusteluja vuotanut mainostajille - nykyään sillä ei ole enää mikrofoniin oikeuksia ja se pysyy aisoissa vaikka välillä aina valittaakin oikeuksien puutetta.

        Et ole tainnut sattua huomaamaan, että noin käy joka kerta kun kirjotat näppikseltä jotain vaikkapa Google hakuun?Ei siihen siis mitään assistantia tarvita, että mainitsemallasi tavalla käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Assistantista sellainen kokemus, että lähettelee puhetta nettiin analysoitavaksi ja tuputtaa tämän perusteella mainoksia. Aloin ihmetellä, kun puhelimen äärellä keskusteltiin panssarivaunuista ja seuraavana päivänä mainostettiin panssarimuseota matkailukohteena. Seuraavana päivänä puhuimme italian matkasta ja tuli äkkilähtö-mainoksia puhelimeen. Kolmannella kerralla oli puhetta mansikkakakusta ja leipurilta tuli kakkumainoksia. Sitten kun asiaan kiinnitti huomiota oli oikeastaan päivän selvää, mikä sovellus oli keskusteluja vuotanut mainostajille - nykyään sillä ei ole enää mikrofoniin oikeuksia ja se pysyy aisoissa vaikka välillä aina valittaakin oikeuksien puutetta.

        Just joo. Niinpä tietenkin. Unohdat nyt vaan sen tosiasian, että Google Assistant ei osa tunnistaa suomenkielistä puhetta. Eli miten se muka vakoilee sun puhumisiasi ja käyttää sitä mainontaan kun Google assistant ei edes ymmärrä mitä suomeksi sanot?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä todellakin on käteviä. Taidat ihan itse olla vain riesa kaikille.

        Ei ole vaan riesa. Samsungissa se jopa estää laitteen sammuttamisen ellei muuta sitä asetuksista hankalasta paikasta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole vaan riesa. Samsungissa se jopa estää laitteen sammuttamisen ellei muuta sitä asetuksista hankalasta paikasta..

        Hölynpölyä. Itselläni Google Assistant on jatkuvasti päällä eikä se millään tavalla estä puhelimen sammuttamista. En ole mitään sellasta asetusta koskaan muuttanut. Ja itselläni on nimenomaan Samsungin älypuhelin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole vaan riesa. Samsungissa se jopa estää laitteen sammuttamisen ellei muuta sitä asetuksista hankalasta paikasta..

        Se ei ole koskaan estänyt omien Samsungin puhelimieni sammuttamista vaikka itse olen käyttänyt Google assistanttia jo useiden vuosien ajan Sitäpaitsi eihän sun ole mikään pakko käyttää sitä assistanttia, kukaan ei pakota sua siihen. Miten sellanen muka voisi edes teoriassa olla riesa, jota ei ole pakko käyttää vaan voit itse päättää käytätkö sitä vai et? Hyödyllinen se o väität sinä mitä tahansa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölynpölyä. Itselläni Google Assistant on jatkuvasti päällä eikä se millään tavalla estä puhelimen sammuttamista. En ole mitään sellasta asetusta koskaan muuttanut. Ja itselläni on nimenomaan Samsungin älypuhelin.

        Kyllä estää Samsungissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä estää Samsungissa.

        Eikä todellakaan estä. Itselläni on Samsungin älypuhelin ja Google Assistant tai Bixbyei todellakaan estä puhelimen sammuttamista tai uudelleenkäynnistämistä. Väitteesi on aivan perätön.

        T. miksuh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä todellakaan estä. Itselläni on Samsungin älypuhelin ja Google Assistant tai Bixbyei todellakaan estä puhelimen sammuttamista tai uudelleenkäynnistämistä. Väitteesi on aivan perätön.

        T. miksuh

        Kyllä estää todellakin..


    • Anonyymi

      Kun en tiedä mikä puhelin sulla on käytössäsi on vaikea sanoa mitään varmaa. Yrität kuitenkin varmaan sammuttaa puhelimen näytön painamalla puhelimen virtanappia eli sivupainiketta? Oletko kokeillut onko sillä vaikutusta kuinka pitkään painat sitä virtanappia? Ainakin Samsungin älypuhelimissa puhelimen virtanapin lyhyt painallus sammuttaa puhelimen näytön. Hiukan pidempi painallus avaa oletuksena Samsungin Bixby -avustajan näkymän. Puhelimen asetuksista voi helposti valita mitä virtanapin pidempi painallus tekee. Sen voi määritellä helposti täällä:

      Asetukset -> Edistykselliset toiminnot -> Sivupainike

      Samasta paikasta voi myös määritellä mitä tapahtuu, jos puhelimen virtanappia painetaan kahdesti. Ja aivan samassa paikassa on myös kohta "Puhelimen sammuttaminen" josta voi tarkistaa miten puhelin sammutetaan. Puhelimen virtanapin ja äänenvoimakkuuden vähennyspainikkeen painaminen pitkään samanaikaisesti avaa näkymän, josta voi valita puhelimen sammuttamisen, uudelleenkäynnistämisen, terveystietojen näyttämisen, hätäpuhelun tai sivupainikkeen asetukset. Eli jos esimerkiksi haluat sammuttaa puhelimen paina pitkään puhelimen virtanäppäintä yhdessä äänenvoimakkuuden säätönnäppäimen kanssa ja valitse sitten avautuvasta näkymästä puhelimen sammuttaminen. Google Assistantin ja Samsungin oman Bixby -avustajan käytössäolo ei tuohon vaikuta toisin kuin joku tässä ketjussa väittää. Sitäpaitsi puhelimen voi sammuttaa ja käynnistää uudelleen myös äänikomennoilla sanomalla puhelimelle jompikumpi näistä:


      "Hi Bixby, turn phone off"


      Näytönkin voi sammuttaa äänikomennolla, esimerkiksi jos oikein laiskottaa tai puhelin ei ole ihan vieressä:

      "Hi Bixby, turn screen off"
      "Hi Bixby, restart phone"

      T. miksuh

      • Anonyymi

        Ei ole mitään merkitystä kuinka pitkään painaa. Aina tulee tuo äänikomentotoiminto joka on vain haitaksi. Olen joutunut töissä neuvomaan monia työkavereita kun ovat ihmetelleet kun puhelin ei sammu virtapainikkeesta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään merkitystä kuinka pitkään painaa. Aina tulee tuo äänikomentotoiminto joka on vain haitaksi. Olen joutunut töissä neuvomaan monia työkavereita kun ovat ihmetelleet kun puhelin ei sammu virtapainikkeesta!

        Sillon sulla ei ilmeisesti ole ainakaan Samsungin älypuhelinta, koska Samsungin älypuhelimissa sillä kyllä on merkitystä kuinka pitkään puhelimen virtapainiketta painaa. Asia voi toki olla toisin muun merkkisissä älypuhelimissa. Samsungin älypuhelimissahan on Androidin päällä Samsungin oma One UI.


        Vaikea sanoa mikä sulla on ongelmana, mutta kannattaa tarkistaa puhelimen asetukset sekä se ettei jokin asentamasi sovellus aiheuta tuota. Syy tuskin on kuitenkaan Google Assistantissa. Tarkista myös se miten puhelimesi sammutetaan. Kuten sanoin niin ainakin Samsungin älypuhelimissa puhelimen virtanapin ja äänenvoimakkuuden vähennysnapin painaminen samanaikaisesti pitkään avaa näkymän, josta voi valita puhelimen sammuttamisen, uudelleenkäynnistämisen jne.

        Ehkä sinunkin puhelimessasi puhelimen sammuttamista varten on jokin vastaava nappiyhdistelmä.

        T. miksuh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillon sulla ei ilmeisesti ole ainakaan Samsungin älypuhelinta, koska Samsungin älypuhelimissa sillä kyllä on merkitystä kuinka pitkään puhelimen virtapainiketta painaa. Asia voi toki olla toisin muun merkkisissä älypuhelimissa. Samsungin älypuhelimissahan on Androidin päällä Samsungin oma One UI.


        Vaikea sanoa mikä sulla on ongelmana, mutta kannattaa tarkistaa puhelimen asetukset sekä se ettei jokin asentamasi sovellus aiheuta tuota. Syy tuskin on kuitenkaan Google Assistantissa. Tarkista myös se miten puhelimesi sammutetaan. Kuten sanoin niin ainakin Samsungin älypuhelimissa puhelimen virtanapin ja äänenvoimakkuuden vähennysnapin painaminen samanaikaisesti pitkään avaa näkymän, josta voi valita puhelimen sammuttamisen, uudelleenkäynnistämisen jne.

        Ehkä sinunkin puhelimessasi puhelimen sammuttamista varten on jokin vastaava nappiyhdistelmä.

        T. miksuh

        Kyllä on ja kaikilla työkavereilla myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on ja kaikilla työkavereilla myös.

        No sitten et vain osaa käyttää sitä puhelintasi. Tosiasia on se, että Samsungin älypuhelimissa sillä on merkitystä kuinka pitkään sitä virtanappia painaa. Kerropas muuten mikä Android ja One UI -versio sun puhelimessasi on ja mikä puhelinmalli?

        T. miksuh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sitten et vain osaa käyttää sitä puhelintasi. Tosiasia on se, että Samsungin älypuhelimissa sillä on merkitystä kuinka pitkään sitä virtanappia painaa. Kerropas muuten mikä Android ja One UI -versio sun puhelimessasi on ja mikä puhelinmalli?

        T. miksuh

        Kyllä me osataan.. Samsung on vain Googlen kanssa hankaloittanut näitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sitten et vain osaa käyttää sitä puhelintasi. Tosiasia on se, että Samsungin älypuhelimissa sillä on merkitystä kuinka pitkään sitä virtanappia painaa. Kerropas muuten mikä Android ja One UI -versio sun puhelimessasi on ja mikä puhelinmalli?

        T. miksuh

        Lyön vaikka vetoa, että sulla joko on jokin ikivanha Samsungin älypuhelin, jossa on ikivanha Android -versio tai ei Androidia ollenkaan. Tai sitten sä yksinkertasesti painat sitä virtanappia liian pitkään kun yrität sammuttaa puhelimen näytön. Älä pidä sitä nappia pohjassa vaan paina sitä ainoastaan nopeasti.

        En ymmärrä miten Google Assistant ylipäätänsä muka yrittää käynnistyä sun puhelimessasi,jos et ole ottanut sitä käyttöön. Samsungin älypuhelimissa oletusassistantti ei ole Google Assistant vaan Samsungin oma Bixby -avustaja. Bixby ja Google Assistant eivät ole sama asia. Oletko sä vaihtanut puhelimen asetuksista oletusassistantiksi Google Assistantin? Bixby on itseasiassa ainut avustaja joka on varsinaisesti integroitu Samsungin älypuhelimiin ja se pystyy tekemään puhelimessa paljon sellasta mihin google Assistant tai vaikkapa Alexa ei pysty. Voit toki vaihtaa Google Assistantin oletusassistantiksi, mutta sun pitää tehdä se itse puhelimen asetuksista. Oletko siis tehnyt niin?

        Kuten olen sulle sanonut nopea lyhyt painallus puhelimen virtanapista sammuttaa näytön. Jos painat sitä virtanappia ja pidät sitä pohjassa niin sillon avautuu oletuksena Bixby -avustajan näkymä. Kuten edellä olen sanonut sen voi kuitenkin muuttaa puhelimen asetuksista mitä tapahtuu kun sitä virtanappia painettaessa pidetään nappia pohjassa. Sen voi tehdä asetuksista täältä:

        Asetukset -> Edistykselliset toiminnot -> Sivupainike ->Pidä painettuna


        Jos et halua toiminnon käynnistävän avustajaa voit vaihtaa sen avaamaan puhelimen sammutusvalikon.

        T. miksuh


    • Anonyymi

      Olen onnellinen nyt kun sain estettyä tuon Assistatin hyppimästä silmille. Tulen erinomaisen hyvin toimeen ilman sitä.

      Puhelimella hoidan puhumiset, tietokoneella netti, emailit ym, oikealla kameralla valo- ja videokuvauksen jne. En ole kännykän kylkeen kiinnikasvanut.

      t. aloittaja

      • Anonyymi

        Eli olet tietokoneeseen, kännykkään ja kameraan jne kiinni kasvanut. Olet siis kiinnikasvanut useampaan eri laitteeseen. Onko se nyt sitten muka parempi kuin ola kiinni kasvanut yhteen laitteeseen, jolla voi tehdä kaiken? No ei todellakaan ole. Eli ihan turhaan leikit ylevää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli olet tietokoneeseen, kännykkään ja kameraan jne kiinni kasvanut. Olet siis kiinnikasvanut useampaan eri laitteeseen. Onko se nyt sitten muka parempi kuin ola kiinni kasvanut yhteen laitteeseen, jolla voi tehdä kaiken? No ei todellakaan ole. Eli ihan turhaan leikit ylevää.

        Jep. Yleensä nämä ihmiset, jotka toitottaa muille ettei hän ole kasvanut kiinni kännykkään, ovat niitä jotka sitten kuitenkin ovat jatkuvasti liimautuneet kiinni johonkin toiseen laitteeseen. Esimerkiksi vanhemmat ihmiset kauhistelee sitä, että nuoret tuijottaa jatkuvasti kännykkää, mutta tuijottavat sitten itse jatkuvasti televisiota ja ovat oikeita television orjia. Eivät tajua, että nuoret puolestaan ei katso televisiota juuri ollenkaan kun viihde tulee kännykästä. Samaan aikaan tosiaan itse ovat suorastaan liimautuneet kiinni televisioon. Samaten vanhemmat ihmiset kauhistelee sitä, että nuoret on somessa kännykällä, samaan aikaan ovat itse ihan yhtä tai jopa pahemmin somen koukussa käyttämällä tietokonetta. Ja sitten vanhemmat ihmiset kauhistelee sitäkin, että nuoret valokuvaakin älypuhelimella ja sekin lsää älypuhelimen käyttöä, no samaan aikaan itse räpsivät kuvia erillisillä kameroilla.

        Eli vanhemmat ihmiset on vain itse liimautuneet kiinni useampaan laittteeseen jotka vielä rajoittavat heidän liikkumistaan ja sitten jumittuvat sinne kotisohvalle tuijottamaan televisiota ja kotiin käyttämään pöytäkonetta mikä rajoittaa sitä ihmisten kanssa naamakkain näkemistä. Vanhemmat ihmiset siis itse jumittuvat kotiin useampaan laitteeseen kiinni. Samaan aikaan nuoremmat ihmiset tekevät kaiken älypuhelimella, joka ei sido sinne kotiin istumaan siellä yksin vaan samn aikaisesti voi olla liikkeellä, käydä kaverien luona ja liikkua kaverien kanssa tekemässä naamakkain kaikkea kivaa. Lisäksi kun nuoremmat tekee kaiken yhdellä ja samalla laitteella, älypuhelimella, niin ei tarvitse raahata mukanakaan useaa laitetta ja ei tarvitse olla näpelöimässä montaa laitetta jatkuvasti kuten vanhemmat ihmiset tekee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      78
      1510
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1267
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      120
      1227
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1166
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1024
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      82
      823
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      765
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      762
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      380
      738
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      696
    Aihe