En jaksa huolestua,

Anonyymi-ap

tässä iässä niin et olis pari laukkua aina pakattu ja auton tankki täynnä. Äsken uutisissa oli juttu jo iäkkäästä naisesta, hän lähtis kohti eurooppaa autolla koiran kanssa jos tilanne muuttuisi huonoksi tässä maassa pahasti. Toisilla on voimia ja itseltä menis viimeisetkin voimat tuossa tilanteessa. Kotona kyllä ruokaa ja vettä pidän kaiken varalla.

43

345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihmettelin ikäihmisen ajatusta , putki punaisena paahtaa kohti keski-Eurooppaa koiransa kaa.

      • Anonyymi

        Hieman reppanan touhulta vaikuttaa.


    • Anonyymi

      Jooo-o, katsoin ja ihmettelin. Se naisihminen oli varmaankin yksineläjä, perheetön, kun lähtisi yksin. Ei kai kukaan läheisiään jättäisi tänne kärvistelemään Putlerin paskoja.

      • Anonyymi

        Minä jättäisin läheiset ihan surutta. Mädäntykööt tänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä jättäisin läheiset ihan surutta. Mädäntykööt tänne.

        Mitä se kertoo sinusta.


    • Anonyymi

      Hyvä olla suunnitelmaa.

      Mimmillä oli ihan hyvä suunnitelma tehtynä. Ruotsin kautta eurooppaan, se voi olla mahdollista, muut reitit paljon epävarmempia.

      Ite ollut aikanaan ulkomailla sekavissa tilanteissa. Oli tankki täynnä, kaks jerrykannua pensaa, passit jne nopeesti mukaan otettavana. Lisäks mainittava se paljon puhuttu patteriradio, muuten ei tietoa saanut oikein mistään. Ei tarvinnut lähteä, mutta asia oli kyllä hyvin mietitty ja valmis oli äkkilähtöön. Kaiken varalta.

      Tietenkään ei pidä hysterioida, realismi kuitenkin otettava vakavasti. Mulla kutina, ihan heti ei itänaapuri suomeen hyökkää, mutt kaikkee ilmeyttä se varmastikkin tekee. joopa, talveksi sähköt pois koko maasta tms. Siinä monilla alkaa huuli väpättään sellaisessa tilanteessa. Se itellä selkeetä, pois tsadista pöndelle. Pöndellä voi lämmittää uunia ja lumesta voi sulqtella vettä jne. Kotivaraa kyllä on reilusti.

      Jos isompi härdelli evakkoonlähtöhän siinä helposti on edessä, just toi tornio-ruotsi eurooppa ihan hyvä vaihtoehto. Kyllä norjakin on mahdollinen vaihtoehto.

      Korostan, asiaa pitää ainakin miettiä, vaikkei kummempia valmisteluita tekiskään. Kai kaikilla jotain kokemusta pandemiasta muistissa, pikku jututkin saa elämän hankalaksi. Ja nyt euroopassa ja muuallakin on sota. Siis oikee sota, ei mitään hollywood elokuvaa.

      =DW=

      • Anonyymi

        On kaikista turvallisinta muuttaa Euroopasta pois, tää koko maanosa on ihan pilalla!!
        Minulla on etelä-Amerikka, lähinnä Chile, mielessäni. Oon siitä haaveillut jo tosin muutenkin pitkään! Ja Chile on kaukana epävakaasta Euroopasta ja sillä on hyvät suhteet kaikkiin maihin, niin tuskin sinne heti ekana hyökätään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kaikista turvallisinta muuttaa Euroopasta pois, tää koko maanosa on ihan pilalla!!
        Minulla on etelä-Amerikka, lähinnä Chile, mielessäni. Oon siitä haaveillut jo tosin muutenkin pitkään! Ja Chile on kaukana epävakaasta Euroopasta ja sillä on hyvät suhteet kaikkiin maihin, niin tuskin sinne heti ekana hyökätään.

        Ei sinne Chileenkään ääse ihan tosta vaan, vaikka olisihan se varmaan ihan kivaa. On kai oltava painavat syyt maahantulolle, esim. työhön tulo ja pitää todistaa se työpaikka myös. Mutta toki vähän aikaa turistina voi oleskella,,
        Nämä jutut kuulostaa vähän lapsellisilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kaikista turvallisinta muuttaa Euroopasta pois, tää koko maanosa on ihan pilalla!!
        Minulla on etelä-Amerikka, lähinnä Chile, mielessäni. Oon siitä haaveillut jo tosin muutenkin pitkään! Ja Chile on kaukana epävakaasta Euroopasta ja sillä on hyvät suhteet kaikkiin maihin, niin tuskin sinne heti ekana hyökätään.

        Oikeestaan australia ois hyvä.

        Riittävän kaukana itänaapurista ja oma mantereensa. Islanti menis muuten, mutta se aika takapajula, eikä turska nyt niin herkkua ole.

        Jokatapauksessa ongelma on siinä, maapallo liika pieni ja liikaa ihmisiä. Ja ihmiset eteviä teknologiassa, mannertenväliset ohjukset tosiaan lentää yli merien. Ja saasteet leviää varmasti. Moniko miettinyt, paljonko toi venäjn sota on saastuttanut eurooppaa ja mitä se on tehnyt ilmastolle?

        Edelleen mieltä, ei iivana suomeen hyökkää ja jos hyökkäis, ei täällä ois sille oikein mitään, jotain metsää kyllä, sitä on venäjälläkin. Ja siinä tulis kaupan päälle ydinsota, vois itänaapurille käydä köpelömmin.

        Mutta hyvä edes suunnitella kaiken varalta vaihtoehtoja. Kun ei se dystopia ole kaukana ja tiedä miten tässä käy.

        =DW=


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeestaan australia ois hyvä.

        Riittävän kaukana itänaapurista ja oma mantereensa. Islanti menis muuten, mutta se aika takapajula, eikä turska nyt niin herkkua ole.

        Jokatapauksessa ongelma on siinä, maapallo liika pieni ja liikaa ihmisiä. Ja ihmiset eteviä teknologiassa, mannertenväliset ohjukset tosiaan lentää yli merien. Ja saasteet leviää varmasti. Moniko miettinyt, paljonko toi venäjn sota on saastuttanut eurooppaa ja mitä se on tehnyt ilmastolle?

        Edelleen mieltä, ei iivana suomeen hyökkää ja jos hyökkäis, ei täällä ois sille oikein mitään, jotain metsää kyllä, sitä on venäjälläkin. Ja siinä tulis kaupan päälle ydinsota, vois itänaapurille käydä köpelömmin.

        Mutta hyvä edes suunnitella kaiken varalta vaihtoehtoja. Kun ei se dystopia ole kaukana ja tiedä miten tässä käy.

        =DW=

        Olet sinäkin aika höperö jo.


      • Anonyymi

        Rautatiet ja päätiet varataan puolustusvoimien toiminnoille alta varttitunnin, rajat suljetaan jne. Mummot ei lähde minnekään ja jos tien päälle ylipäätään pääsisivät, hermoillessaan, kaahatessaan, sekoillessaan ja panikoidessaan tukkisivat tiet kolareillaan hetkessä.
        Ajatellakin pitäisi, se ei ole kiellettyä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rautatiet ja päätiet varataan puolustusvoimien toiminnoille alta varttitunnin, rajat suljetaan jne. Mummot ei lähde minnekään ja jos tien päälle ylipäätään pääsisivät, hermoillessaan, kaahatessaan, sekoillessaan ja panikoidessaan tukkisivat tiet kolareillaan hetkessä.
        Ajatellakin pitäisi, se ei ole kiellettyä...

        Se on se panikointi, joka tehokkaasti estää ajattelun. Joka asiassa.


    • Ei tässä iässä ennee minnekkää, riittää kun liikkuu lähiympäristössä.

      Luin aamusella, monilla mielessä muuttaa Ruotsiin näkymät siellä valoisammat.
      Nuorempana kokeilin miltä tuntuisi asua Norjassa, ei miellyttänyt, käymätieltä ole senkin jälkeen käynyt.
      " Oma maa mansikka *

      • Anonyymi

        se on totta , >oma maa mansikka"


      • Anonyymi

        Olitko turskan pyynnissä ?


    • Anonyymi

      muu maa mustikka 🫐😊

    • Anonyymi

      ja oma maa 🍓😊

      • Anonyymi

        Mustikka on kyllä paree marja kuin mansikka. Mielestäni. Mutten tarkoita, että muu maa olisi ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mustikka on kyllä paree marja kuin mansikka. Mielestäni. Mutten tarkoita, että muu maa olisi ...

        Mutta kesällä parasta on vadelmat, villinä kasvaneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kesällä parasta on vadelmat, villinä kasvaneet.

        Totta. Siitä on vain niiin hemmetin kauan aikaa, kun on kerännyt ja maistellut niitä.


    • Anonyymi

      Kyllä on kummaa touhua, pitää olla aikamoisen arka, jos luulee et Venäjä hyökkää Suomeen. Tuo ihminen pelkää joka rasahdusta ja omaa varjoaankin säpsähtelee.

      • Anonyymi

        Juu, paljon on sairasta ja vauhkoa porukkaa. Ei heille voi kuin nauraa.


    • Anonyymi

      Juu näin. Turhapa on murehtia etukäteen. Eletään yksi päivä kerrallaan ja kattellaan...

    • Anonyymi

      Itse asun Helsingin aluella plus 70v. Minulla ei autoa ei ajokortia. En todella jaksa huolestua yhtään mistään:Yksin asuvana .Elämää takana paljon ja edessä vähemmän.Pyrin itse elää niin ettei tarvitse tressata huolestua asioista mihin en voi vaikutaa yhtään mitenkään.

    • Anonyymi

      Turha varautua! Täältä ei ole lähtiöitä,kun härnäävät Puterin lähettää muutaman ydinohjuksen!

      • Anonyymi

        Älä lapsiparka öyhötä tolleen.


      • Anonyymi

        Mikä on lähtiö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä lapsiparka öyhötä tolleen.

        Etkä kestä kylmää totuutta? Natosuomi aina lipasimella!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on lähtiö?

        Haave,vaikka paskat jo silloin housussa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on lähtiö?

        Koulupudokas ei osaa päätellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on lähtiö?

        Lähtijä - lähtijöitä. Putler on kyllä hullu, mutta toivotaan, ettei ihan niiin ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähtijä - lähtijöitä. Putler on kyllä hullu, mutta toivotaan, ettei ihan niiin ...

        Lähtiöitä vs. lähtijöitä...klo 14:23 kommentoija kertoi lähtiöistä...oletettavasti hän tarkoitti lähtijöitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on lähtiö?

        Jotain sukua kääriälle, ja asiantuntialle?


    • Anonyymi

      Putel ottaa pataan ugreilta.

      • Anonyymi

        Joka päivä.


    • Anonyymi

      Ukrainassa vanhat ihmiset huutelivat tien pientareella panssarivaunuilla ohi ajaville venäläisille: ”Mitäs tänne tulitte! Tämä ei ole teidän maa. Menkää takaisin Venäjälle!”

      • Anonyymi

        Terrorismiahan venäläiset harrastaa.


    • Anonyymi

      Samoin, en lähde lätkimään, nappaan ekalta hyökkääjältä aseen ja muilla ei ole sen jälkeen tulemista. Tietty olisi ihanne tilanne että se ase olisi annettu jo etukäteen jotta vanha pääsisi vähemmällä..

      • Anonyymi

        Suomalaiset pitää puolensa kyllä.


      • Anonyymi

        Nappaatko ohjuksen tai liitopommin ilmasta syliisi ja käännät tulosuuntaansa?
        Oletko vähän yksinkertainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nappaatko ohjuksen tai liitopommin ilmasta syliisi ja käännät tulosuuntaansa?
        Oletko vähän yksinkertainen?

        Kuule kyllä, juuri sen teimme kun liityimme Natoon, se ennaltaehkäisee pommit yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule kyllä, juuri sen teimme kun liityimme Natoon, se ennaltaehkäisee pommit yms.

        Joo, jo pelkkä hakemus ehkäisi hyvin esim. kaasuputkisabotaasit...


    • Anonyymi

      Tätä maata ei jätetä!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      134
      2102
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      375
      1558
    3. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      227
      1176
    4. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      108
      982
    5. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      126
      969
    6. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      92
      943
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      55
      918
    8. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      848
    9. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      20
      824
    10. Vastaa nyt kun kuitenkin valvot!

      Vai pelkäätkö että miehesi herää? Ppm:lle 😉
      Ikävä
      111
      808
    Aihe