Ohjeita jokaiselle

Anonyymi-ap

Lehdissä on neuvontasivuja. Miten tiskiharjaa käytetään, miten kierrätät muovit, paras tapa pestä uuni, paras tapa siihen ja tähän. . .
Nyt hikeennyin, kun luetellaan, millaisia ruoka-aineita ei pidä säilyttää jääkaapissa. Ennen oli ruokakomero, ja sinne pantiin voit, maidot ja makkarat, ja ilmanvaihto oli venttiili seinässä. Jääkaappien tultua ne komerot katosivat kenenkään kaihoa tuntematta. Joten, nyt on ehdottomasti pidettävä kyäkin pöydällä hedelmät, kurkut, sipulat, kananmunat ja ties mitkä, joiden paikka ei olekaan jääkaapissa.
Ei ihme, että nykyisin on muotia ns. saareke, jonka ääressä voi tehdä sapuskat, kun työpöydälle on ladattu kaikenmoista ruokatavaraa, joka pilaantuu paremmin huoneenlämmössä kuin jääkaapissa. Keittiön koko senkun kasvaa, ja kun katselee suosittuja ihannekotiohjelmia, voi havaita, miten paljon laskutilaa nykyisin keittiöihin varataan. Tosielämässähän, kameroiden sulkeuduttua, pinnat täyttyvät jääkaapin sisällöllä, banaanikärpäset viuhahtelevat iloiten hedelmien tuoksussa, ja monet muut ötökät jatkavat huoneen lämmössä elämäänsä ruokatarvikkeiden mutkissa.
Pieneen keittiöön tottuneena pidän kananmunat jääkaapin ovessa ja hedelmät hedelmälaatikossa. Työpöydälle kertyy kuitenkin kaikkea ylimääräistä, kun en ole niin järjestelmällinen, kuin monet muut.
Mutta vielä olen mahtunut askaroimaan.
Mkr.

11

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      tarvitsen kahvinkeittimen käyttöö käyttöohjeen

      tätä et tiennyt kahvinkeittimestä on mielisivustoni talisanomissa

      teetkö tämän virheen kahvihkeittimellä myös on kiinnostava

      ps. lisäksi oikeasti vihaa koti ja remppa ohjelmia kun tiedostan ne vaarat
      mitkä rempoissa on kaiken kuusetuksen lisäksi mikä rakennuttajilla on

    • Anonyymi

      Kunpa ihmiset eivät rempoissa matkisi Usan mustia ja harmaita keittiöitä.
      Musta valkonen on hirviö väri yhdistelmä. Teolliset ovat rumia. Jos ei ole makua sortuu huonoon.

      • Anonyymi

        Miksi ihmeessä toisten ihmisten keittiöiden väritys muille kuuluu?


    • Anonyymi

      ,IKÄ PÖSILÖ TUO SEKSI MAINOSTAJA ON . ! !
      Eikä se hölmö näe olemme vanhuksia jo. Kettuilee meille ilkeä trolli.Painu pois wankkeri jo

    • Anonyymi

      Jos äänestää persua EU-parlamenttiin se on sama kuin äänestäisi Putinia.

    • Anonyymi

      Itselläni on pieni keittokomero kahden huoneen välissä. Tavaroita on joka paikka täynnä, mutta ikkunan alla olevan pienen työpöydän keskellä ja tarv. tiskipöydällä saan tehtyä kaiken.

      • Anonyymi

        Kyllä pienessä keittokomerossa voi tehdä hyvää ruokaa siinä missä isossa keittiössäkin.

        Kun kaappitilaa on runsaasti niin se tahtoo vain täyttyä turhilla tavaroilla, astiastoilla ja koneilla, joita mahdollisesti käyttää vain pari kertaa ja sitten se unohtuu jonkin kaapin perälle, kuitenkaan sitä ei anna poiskaan.

        Itselläni on useampikin turha kapistus joita en ole vuosiin käyttänyt.
        Siivouskomero pursuaa myös vempaimista joita on käyttänyt vain kerran tai pari.
        Esimerkiksi nyt vaikkapa akkukäyttöinen ikkunan pesuri. Muutaman kerran olen käyttänyt, mutta vanha pesusieni ja lasta systeemi on nopeampi ja parempi jälki myöskin.

        Keittiökaapistot on teetetty tähän keittiöön puusepällä mittojen mukaan täyspuusta ja ei ole tullut mieleenkään vaihtaa moderneihin uutuuksiin, värikin on pysynyt tammena.

        Tuo muoti vihannesten ja kananmunien säilyttäminen pöytätasoilla jääkaapin sijaan ei ole hyvä säilyvyyden kannalta. Ainoastaan banaaneille ja avokadoille jääkaapin lämpötila on liian alhainen.
        Tietysti jos käy joka päivä kaupassa ja ostaa vain päivän hedelmät ja vihannekset kerrallaan niin kyllä ne sen päivän käyttökelpoisina kestävät jos ovat ostettaessa olleet tuoreita.

        Ruokaleivät säilytän myös leipälaatikossa huonelämmössä.

        Kananmunat voi säilyttää ostokennoissaan huoneen lämmössä muutaman päivän, mutta jääkaappi on parempi paikka jos käyttöaika on pidempi.

        Jääkaapeissahan on alahyllyn vihanneslokerossa parikin astetta lämpöisemi kuin lihalle ja kalalle tarkoitetuilla ylähyllyillä.

        Ohjeita tulee tuutin täydeltä ja ohjeet muuttuvat aina kulloisenkin asiantuntijana esiintyvän tahon mukaan.

        Meidän ikäisillemme on jo muodostunut omat tapamme näissä keittiöasioissakin ja sitä ei ole tarpeellista lähteä muuttamaan jonkin Tv -ohjelmassa esiintyvän Gurun oppien mukaan.
        tepa


    • Samaa olen joskus ihmetellyt, kun aloittajakin.
      Asinantuntijaa joka lähtöön.
      Monesti, joku vanha aina tiedetty asia nostetaan ikkäänkuin uutena otsikoihin.
      Ja kamala vouhotus päälle.
      Myös asiaa, jota ei ennen pidetty minään, ykskaks ruvetaan kauheasti paheksumaan ja taas on soppa valmis.
      Kauranryynut ja jäätelöpuikot.

      • Anonyymi

        Minua ihmetyttää, että siivoukseen ja kiillottamiseen eivät kelpaa kauppojen hyllyltä ostettavat aineet, vaan on ostettava ruokasoodaa ja etikkaa ja ties mitä, ja saadulla sekoituksella sitten pestään ja kiillotetaan. Esimerkkinä kuvia tiskialtaasta ennen ja jälkeen. Tomaattisosekin on mainio metallinkiillotusaine. Minulla on vanhaa kunnon Sampoa vielä jäljellä. 😀
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ihmetyttää, että siivoukseen ja kiillottamiseen eivät kelpaa kauppojen hyllyltä ostettavat aineet, vaan on ostettava ruokasoodaa ja etikkaa ja ties mitä, ja saadulla sekoituksella sitten pestään ja kiillotetaan. Esimerkkinä kuvia tiskialtaasta ennen ja jälkeen. Tomaattisosekin on mainio metallinkiillotusaine. Minulla on vanhaa kunnon Sampoa vielä jäljellä. 😀
        Mkr.

        Itse en osa kaupasta muuta, kuin Fairyn ja pyykinpesuaineen ja niillä pärjään. Toki käytän myös etikkaa ja ruokasoodaan.

        Muistan, kun vuosia sitten pesin valkoisia kaapin ovia aineella, jota mainostettiin, että se räjäyttää lian pois. Ihmettelin, että miksi ne valkoiset ovet muuttuivat kellertäviksi.
        Jossain vaiheessa sitten luin, että kyseinen aine sisältää ammoniakkia ja se muuttaa valkoisen kellertäväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en osa kaupasta muuta, kuin Fairyn ja pyykinpesuaineen ja niillä pärjään. Toki käytän myös etikkaa ja ruokasoodaan.

        Muistan, kun vuosia sitten pesin valkoisia kaapin ovia aineella, jota mainostettiin, että se räjäyttää lian pois. Ihmettelin, että miksi ne valkoiset ovet muuttuivat kellertäviksi.
        Jossain vaiheessa sitten luin, että kyseinen aine sisältää ammoniakkia ja se muuttaa valkoisen kellertäväksi.

        Minäkin muistan puoli vuosisataa sitten mainostetun pesuaineen, jossa oli soodaa, niin että maali irtosi.
        Minulla kävi auttamassa ammattisiivoja, joka varoitti minua aineen käyttämisestä. Vähissä äänin se katosikin sitten kaupoista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      335
      2951
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      108
      2230
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1640
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1174
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1057
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1003
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      960
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      954
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      852
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      42
      786
    Aihe